Cum au inteles Ortodoxia doi dintre ierarhii BOR, aflati acum pe taramuri apuse(ne)

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=bQfXWtIofYQ]

(extras din conferinta sustinuta de Serafim Joanta la Iasi, pe 16 martie 2010)

Mai jos aflati cum alt ierarh BOR este de acord ca ortodocsii sa se impartaseasca la papistasi(romano-catolici) si recunoaste botezul lor eretic.

Conferinta episcopala italiana a emis saptamana trecuta un ghid pentru preoti in care sunt prevazute principiile de abordare pastorala a credinciosilor rasariteni necatolici. In aceasta categorie sunt inclusi si romanii ortodocsi care se afla in Italia, transmite Radio Romania Actualitati.

La intalnirea de la Ancona a participat si episcopul ortodox roman pentru Italia, Siluan, care considera ca documentul catolic despre relatia pastorala cu ortodocsii reflecta pozitia clasica a Bisericii catolice fata de ortodoxism.

Ghidul pentru preotii catolici recomanda ca, in cazul in care li se solicita de catre un credincios ortodox administrarea sacramentelor: botez, spovedanie, impartasanie, maslu, sa indrume respectiva persoana catre un preot ortodox dintr-o structura canonica, de la care sa primeasca tainele. In situatia in care un asemenea preot nu exista, preotul catolic poate sa impartaseasca sacramentele unui ortodox in cazul in care constata indeplinirea a trei conditii: cererea spontana din partea ortodoxului, buna lui vointa si nevoia spirituala urgenta.

In cazul casatoriilor mixte, preotii catolici pot cununa un catolic cu o ortodoxa cu conditia ca partea catolica sa se angajeze sa faca tot posibilul ca botezul copiilor sa se faca in Biserica Catolica. Episcopul Siluan spune ca si din partea ortodoxa exista o deschidere reciproca in ceea ce priveste casatoriile mixte.

Canoanele, formal, interzic casatoria ortodocsilor cu neortodocsi. Insa conditiile actuale, concrete, in care ne aflam ne pun in situatia de a reconsidera aceasta situatie. Ne gandim si la partea ortodoxa care nu trebuie pedepsita. Daca partea catolica spune ca nu doreste sa renunte la identitatea ei, dar doreste si este de acord sa primeasca Sfanta Taina a Casatoriei in Biserica Ortodoxa si sa-si creasca copii in credinta ortodoxa, atunci noi dam o dispensa prin care sa se savarseasca Sfanta Taina a Cununiei in Biserica Ortodoxa a unui ortodox cu un catolic, cu un crestin catolic care dovedeste ca are certificat de botez si mai ales ca nu a mai fost casatorit, nu mai are o alta casatorie, a declarat Episcopul ortodox roman pentru Italia, Siluan Span.

Acum si raspunsul Parintelui Arsenie Papacioc:

[vodpod id=Groupvideo.4530996&w=425&h=350&fv=]

45 Comments

  1. Doamne, cine sunt acesti oameni? Ierarhi? Dar ierarhia lor e strimba. Preoti? Dar biserica lor nu e Ortodoxa. Romani? Dar ei nu reprezinta Neamul nostru. Ce vorba “blinda”, suierind ca a sarpelui… Auzi! Nascociri de oameni avind o minte “cotita”, ce-i pregateste sa fie impresarii “scoliti” ai Noii Ere! Cine sunteti voi si cine v-a trimis? Nu spuneti, ca stim. Se vede de la o posta, dar multi sunt pacaliti… Doamne!

  2. Cred ca este cazul sa adresam o scrisoare deschisa patriarhului, care accepta si ptromoveaza tacit aceste erezii. A inlocuit toti preotii care i s-ar fi putut opune si a numit astfel de “exemplare”, care dezorienteaza oamenii, si asa detul se rataciti.
    Oare noi, biserica vie, nu putem avea nici un cuvant ?

  3. Daca m-am casatorit in Biserica Ortodoxa avand pe nasul de cununie romano-catolic, dar casatorit ortodox cu nasa de cununie a doua oara si vreau sa stiu ,daca e vreo incalcare a sf canoane?Eu si cu sotul suntem la prima casatorie iar preotul ce ne-a cununat ne-a zis ca e ok, dar am vorbit si cu o cunostiinta care a terminat Teologia in Atena dupa vreun an de la administrarea tainei casatoriei si mi-a zis ca in Grecia nu e valida o astfel de taina….. IMi poate da ajutor cineva cu un raspuns argumentat pe baza sf canoane ?! help:) sau daca nu stie nimeni ,daca imi puteti spune ce parinti duhovnicesti exista in Bucuresti care mi-ar pute da o mana de ajutor, daca ma duc la ei si intreb..

  4. au ruginit canoanele Bisericii de atatea secole si s-au rupt, au cazut, cine mai baga astazi in seama niste ruginaturi…
    e ca si cum ai spune: ce-mi trebuie mie sa respir aer, uite am colea o butelie si trag din ea…

    mai propun sa inlocuim si soarele pt ca s-a este vechi si nefolositor cu un bec de mare putere caruia sa-i putem noi regla intensitatea!
    daca ne rupem radacinile vom ajunge si noi pe stadioane, vom ajunge sa facem un crestinism dupa interpreatrea fiecaruia

  5. Lupi in piele de oaie.
    Fereasca Dumnezeu de asemenea sminteli.
    Slava Domnului nostru Iisus Hristos ca ne-a avertizat din timp de acestia prin Sfintele Evanghelii, si sa aibe Domnul mila de cei ce se ratacesc crezand in acestia deschizandu-le ochii.

  6. Pai ce sa fie acest Serafim Joanta si acel Siluan (netrebnicul cum de nu ii este frica sa poarte numele Dumnezeiescului Sf. Siluan Athonitul), astia sunt SATANA in SUTANA.
    Doamne fereste sa iei binecuvantare de la unul dintre acestia ca iadul te inghite de viu.

    Felicitari ca reusiti sa-i demascati.

  7. Cuvantul acesta – sacramente – suna foarte urat .
    Parca ai zice – excremente . Iar cuvantul ,,sacru,, are aceiasi rezonanta cu ,,acru,, .

    Cred ca si numai aceste doua cuvinte fac imposibila unirea tuturor ortodocsilor cu catolicii .

  8. E groaznic ce se intampla cu mai-marii nostri. nu degeaba s-a zis ca,in vremurile de pe urma, pestele de la cap se impute. daca tot ii lauda pe penticostari si catolici ca l-au ajutat m mult decat ortodocsii, de ce nu se boteaza la ei si sa nu se mai declare ortodox?! pt ca ortodoxie inseamna “dreapta credinta”, dar acest IPS vrea s-o strambe. cum e posibil, cand toti Sfintii Parinti ne-au lasat atatea canoane in scris despre dreapta credinta,ortodoxia, dupa ce au fost insuflati de catre Duhul Sfant,sa declare ca ne putem uni cu sectantii, care nu au SFintele Taine, nu-L au pe DUhul Sfant(si pr.Cleopa vorbeste despre asta),nu cinstesc SFintele Icoane(ori aceasta erezie a fost combatuta la Sin.VII Ecumenic),nu se spovedesc(ori in Sf.Scriptura scrie:”Nimeni necurat nu va intra in Imparatia lui Dumnezeu”;Dumnezeu ne-a lasat Taina Spovedaniei, tocmai pt a ne marturisi pacatele aici, pe pamant, a ne putea curati de ele),nu se impartasesc(ori,Iisus Hristos zice:”Cine mananca trupul Meu si bea Sangele Meu are viata Vesnica”;ei folosesc asa-numita cina, dar nu se impartasesc,nu iau decat paine si vin,pt ca prefacerea painii si a vinului in trupul si sangele Mantuitorului, ei nu o au, din moment ce nu au preotie si nu-l au pe Duhul Sfant?!

  9. Strecuram tantarul si inghitim camila! Hai sa carcotim, ca ne pricepem mult la asta … si-asa suntem in Postul Mare, de ce sa nu mai aratam vreo doi, trei cu degetul, doar noi suntem prea luminati si-i mai luminam si pe altii. Sa ne pazeasca Dumnezeu de asa o inselare. Felicitari si celor care detin acest site, care au avut foarte mare atentie in a selecta din conferinta doar ce-i interesa mai mult. Pacat ca restul conferintei a fost despre dragoste, dar nu a fost un subiect asa de interesant. Ne transformam in farisei si ne simtim bine. pacat ca ne socotim a fi cineva.
    Imi cer iertare, poate-n prostia mea n-am inteles prea bine cum stau lucrurile, dar mi se pare un lucru urat si departe de Hristos ce se facem noi aici… Pe cei care carcotesc despre ierarhi si preoti si alte fete bisericesti, doresc sa le pun urmatoarea intrebare, care ma priveste si pe mine: de cate ori i-am pomenit in rugaciune? de cate ori am citit rugaciunea pentru conducatorii tarii si ai Bisericii, de cate ori ? dar de cate ori i-am hulit, aratat cu degetul si criticat ?
    Fiecare are raspunsul lui…
    Doamne ajuta !
    Rugati-va si pentru mine !

  10. pai Serafim vad doar ca ii lauda pe cei care l-au ajutat si vb de cazuri concerete, nu face nici o apologie a penticostalilor, ci a respectului dintre crestini, fie ei si luterani, respect care lipseste total la noi ortodocsii…

  11. @Florin Flavian
    Ai dreptate ca ai vorbit din multa ta prostie si nu din cunoastere a subiectului. Pai ce vorbim noi aici ? Despre pastrarea intactata a ORTODOXIEI pe care niste ierarhi netrebnici incearca s-o intineze prin amestecari spurcate. A casatori un papist, protestant sau orice fel de pseudo- crestin cu un ortodox este ca si cum ai incrucisa un strut cu o camila. Florine, esti caldicel, altfel nu te-ai fi lasat imbrobodit de farmecul discret al Iudei care incearca prin glas mieros si unsuros sa impace si capra si varza. Sfintele canoane lasate de sfintii parinti nu sunt negociabile. Vai de cei ce se vor lasa inselati de arhiereiii corupti ! Vezi sa nu fii printre ei ! Noi suntem aici o mana de oameni care ne informam si ne rugam sa nu cadem in vreo erezie si cautam sa pazim dreapta credinta cu pretul vietii noastre . Nu veni tu sa ne dai lectii de “iubire”, caci n-avem nevoie de asa ceva. Prietenie , casatorie, impartasire cu ereticii nu ne trebuie. Dumnezeu si Maica Preacurata sa ne apere de aceste uraciuni !

  12. Povestit-a un batran : sezand eu odinioara intr-o pustie adanca, a venit un frate de la chinovie sa ma caute. Si eu l-am intrebat : cum se afla parintii ? Iar el mi-a zis : bine, eu rugaciunile tale. Apoi l-am intrebat, si despre un frate care avea nume rau si mi-a zis : crede, parinte, ca inca nu s-a izbavit de acel nume. Iar eu, cum am auzit, am zis : uf ! Si indata ce am zis aceasta, mi-a venit somn si am fost rapit, si m-am vazut ca stau inaintea sfantului loc al Capatanii si pe Domnul nostru Iisus Hristos intre doi talhari rastignit si m-am pornit sa ma inchin, iar daca am mers aproape, a poruncit sfintilor ingeri, care stateau langa El, cu glas mare zicand : scoateti-l afara, ca antihrist imi este, deoarece mai inainte de a judeca Eu, el l-a judecat pe fratele sau. Deci gonit fiind eu, am dat sa ies si mi-am apucat haina de usa ce s-a inchis degraba si lasand-o acolo, am iesit si indata m-am desteptat. Socotind cele vazute, am zis fratelui celui ce venise : rea este ziua aceasta pentru mine. Iar el a zis : pentru ce, parinte ? Atunci i-am povestit cele ce am vazut. Si am zis : haina aceea a mea, era acoperemantul lui Dumnezeu, care era peste mine si de care m-am lipsit. Dupa aceea am facut sapte ani ratacind prin pustie, nici paine gustand, nici sub acoperamant intrand, nici cu om vorbind, pana ce iarasi L-am vazut pe Domnul meu tot la locul Capatanii, poruncind sa mi se dea haina.

  13. SA NU JUDECAM PREOTII !

    In anul 1954, am fost invitat la Bucuresti la un profesor universitar, Alexandru Mironescu, sa vorbesc intr-o sala, unde erau peste 50 de persoane, numai ministri, generali, colonei, profesori, doctori, ingineri , farmacisti, numai oameni din clasa de sus. Era si parintele Daniil Tudor. El a aranjat ca sa predic, impreuna cu parintele Benedict Ghius si parintele Petroniu Tanase.

    Dupa ce-am intrat acolo, intalnirea religioasa a inceput, asa cum se cuvenea, cu rugaciune. La un moment dat, se ridica o doamna si spune :

    – Prea Cuvioase parinte, eu nu pot pune in aceIasi cantar pe toti preotii !

    – Dar cine esti dumneata de cantaresti preotii ? Ai stat pe scaunul lui Hristos ?

    – Dar, Prea Cuvioase, parintele cutare-i sfant, parintele cutare, care a fost la inchisoare, a fost un sfant, dar ceilalti preoti care nu poarta uniforma, care se barbierese, care fumeaza, eu nu-i pot pune in acelasi cantar.

    – Dar, cine ti-a dat voie sa-i pui in acelasi cantar dumneata si sa cantaresti preotii ? Ca n-ai voie sa cantaresti pe nimeni, ca zice asa Scriptura : Nu judecati, si nu veti fi judecati ( Matei 7, 1 ). Eu pe nimeni n-am voie sa judec, pentru ca judecatorul nostru este Hristos.

    – Vreau sa va spun, ca eu mi-am pierdut evlavia la unii preoti si eu cred ca n-au toti acelasi har.

    – Rau ai gandit ! Dumneata trebuie sa stii e daca ar fi asa cum zici, n-ar mai fi preoti pe fata pamantului, fiindca toti gresesc. Dar nu-i asa. Zic Sfantul Ioan Gura de Aur : ” A preotului este numai a deschide gura, si harul lucreaza “.

    De vei vedea preot beat, cazut in sant, du-te si-i saruta mana si indata te-ai umplut de harul lui Dumnezeu ! Ca nu se amesteca niciodata pacatele lui cu harul lui Dumnezeu, care l-a luat la hirotonie, ca atunci n-ar mai fi har. Preotul nu lucreaza in virtutea sa personala, ci in virtutea harului care l-a primit. Daca n-a fost vrednic, la judecata ia mai mare munca decat crestinii, ca cei tari, tare se vor cerca; caruia i s-a dat mult, mult se va cere; si mai mult va fi batuta sluga aceea care a stiut voia, decat cea care n-a stiut ( Luca 12,48 ).

    Dar acest lucru este al lui Hristos, nu-i al tau. Noi ne plecam harului lui Dumnezeu, ca ai auzit ce a spus Mantuitorul la popor. El, ca Dumnezeu, ii mustra pe carturari si pe arhierei, dar poporului nu i-a dat voie sa-i mustre. Ai auzit ce-a spus ? Pe scaunul lui Moise si al lui Aaron au sezut carturarii si fariseii, arhiereii si preotii; tot ce va invata ei sa faceti, sa faceti, ca ei legea lui Dumnezeu invata, dar dupa faptele lor sa nu faceti, ca ei zic si nu fac (Matei 23, 2-3).

    Evanghelia iti da voie sa faci ce zice preotul, cand te invata de bine, iar daca vezi la el ceva ca nu-i bun, nu face. Mantuitorul spune asta. Pentru ca el are sa dea seama inaintea lui Dumnezeu daca n-a facut, si eu am sa dau seama inaintea lui Dumnezeu, daca am auzit un cuvant bun si nu l-am facut.

    Dar nu le-a dat voie sa judece, pentru ca harul lui Dumnezeu nu se duce de la preot, numai daca ai auzit ca l-a caterisit. Si cand este caterisit, inca darul nu se ia. Atunci este ca un soldat care are la dansul sabie, are pusca, are pistol, dar n-are voie sa le foloseasca, ca i se ia numai administrarea harului, nu harul lui Dumnezeu, numai lucrarea harului. El, in ziua judecatii, tot ca preot se va judeca.

    Ia sa va dau un exemplu : Pune dumneata intr-un castron de marmura un pumn de galbeni de aur si pune si cenusa. Ia o caldare de apa si toarna peste ei. Ce se intampla cu cenusa ? S-a amestecat aurul cu apa ? A intrat cenusa in aur ? N-a intrat. Aurul este alta fire si cenusa alta.

    Dupa cum nu se amesteca aurul cu cenusa, asa nu se amesteca la preot pacatele lui cu harul care este dat de la Dumnezeu, macar de ar fi el cat de pacatos.

    1. asa este…toti gresim, dar ascultarea sa fie pana la erezie, iar ceea ce au declarat acesti ereziarhi sunt impotriva hotararilor Sfintilor Parinti, ce pentru ei sunt lucruri lumesti, formale. Cred ca un Sf. Nicolae daca ar fi trait in zilele noastre i-ar fi dat anatema pe cei doi si altii ca ei.

  14. Copii,

    ati ajuns la asa stare de decreptitudine spirituala incat nu numai ca ati pierdut simtul reactiunii la pacat, dar va si complaceti in el; parintii vostri masoni , ecumenisti, v-au tradat sufleteste predandu-va in bratele sinagogilor satanei.

  15. Virtutea e virtute si pacatul e pacat, indiferent cine l-ar savarsi. Nu mustram persoana, ci pacatul. Ca sa luam aminte si sa ne putem feri de el. Dumnezeu sa ne ierte, daca gresim, dar de informat trebuie sa ne informam.

    Iar Sfantul Theodor Studitul ne spune ca ,,Atunci cand credinta este primejduita, porunca Domnului este de a nu pastra tacere.” De ce sa tacem? Ca sa cada in ispita cat mai multi semeni de-ai nostri?

    Nu cred ca e pacat sa ne punem sufletul pentru mantuirea aproapelui. Pietrele vor vorbi, daca noi nu suntem in stare. Nu avem nicio scuza ca nu suntem preoti ori ierarhi. Suntem botezati, deci putem sa-L marturisim pe Hristos.

    Ascultam de cine trebuie, iar biserica este acolo unde se rosteste adevarul si unde se marturiseste credinta cea adevarata. In rest, Dumnezeu sa-i lumineze pe cei care gresesc. Mila mi-e de ei, dar de bietii crestini cu pastori ecumenisti si masoni mi se rupe inima.

    Pentru ei scriu cei care mai stiu cate ceva, pentru cei care vor sa afle informatii adevarate despre ce se petrece in jur. Doamne, ocroteste-ne pe noi, crestinii zilelor noastre, caci suntem incercati ca argintul. Fireste ca pentru pacatele noastre ingaduie Dumnezeu si astfel de lucruri, dar sta in puterea nostra sa mai spunem si ,,Nu!”‘ereziei si pacatului.

  16. Dreptate zice ca si dracu are. Sa nu cadem in inselaciune si sa ne amagim ca traim in adevar si defapt mergem spre pierzanie.
    Cum s-a intamplat aceasta daca nu cu acordul nostru. Ma intreb nu s-a gasit nici unul in acea sala la aceasta conferinta care sa ridice mana si sa le atraga atentia ca traiesc o lepadare de credinta. Acesti ierarhi care au intrat in contact cu occidentul si s-au smintit, trebuie ajutati sa se indrepte, trebuie trasi de maneca. Cine trimite o scrisoare catre BOR. Ar fi foarte bine ca acesti ierarhi sa-si recunoasca greseala in public si sa ne asigure ca se vor indrepta, dar cel mai sigur sa fie muti din spatiul asta vestic care au pus stapanire pe ei.

    Doamne ajuta

  17. hula impotriva Duhului Sfant nu se va ierta in veac…daca nu te pocaiesti de ea!Cine are mai multa Dragoste decat Iisus Hristos si totusi femeii samarinence de la fantana lu Iacob care este cumsecade ii zice ca voi va inchinati cui nu stiti…iar despre iar despre sotul ei zice bine zici ca nu ai barbat!iar unii zic ca avem crestini in persoana penticostalilor,catolicilor,…etc!
    Asta nu e dragoste,e inselare…apa este in multe locuri dar bei doar de la izvor ca sa iti fie bine si sa nu te imbolnavesti!asa si cu invataturile despre Dumnezeu,se gasesc la tot pasul,dar oare nu este numai Una singura si dreapta cea care te povatuieste spre El?!

    @ pt fratele daca este frate, care a zis ca ierarhul cel ratacit a zis si lucruri bune in conferinta! daca te-as invata sa gatesti o ciorba si pe la jumatatea instructiunilor ti-as zice sa pui un pic de motorina pt aspect si apoi restul de ingrediente bune si sanatoase….ce ar rezulta?

  18. Noi suntem oamenii care venim din stramtoarea cea mare ,care vrem sa crestem in har si sa ne spalam vesmintele in Sangele Mielului . Trebuie sa avem taria sa dispretuim forta acestor “serafimi” care s-au smintit de bunatatea occidentului . Si poate si noi am fi cazut in aceeasi cursa daca am fi trait in acea izolare a bunastarii materiale , lipsita de caldura Sfantului Duh…
    Poate ca in tumultul acestor ispite ne vom apropia si ma mult de Dumnezeu si vom refuza placerile rafinate ale unor conferinte cu preoti ilustri . Sa nu uitam dogma Bisericii celei Una , Sfanta ,Soborniceasca si Apostoleasca :”Un Domn, o credinta , un botez “.
    E vremea nevointelor neincetate .
    Multumesc , Ghenadie pentru exemplele intaritoare ! Post usor!

  19. Nu ati inteles nimic din ce a zis Parintele aici. Dumnezeu sa va ierte! In fiecare om vedem fie raiul, fie iadul din inima noastra! Voi ce vedeti?

  20. fratilor cei care nici macar epistolele sfantului Apostol Pavel si ale Sf Ioan Teologul sau macar din scrierile primilor sfinti lucratori ai Bisericii,precum Sf Ignatie,Sf Policarp,Sf Iustin…etc,va rog sa nu va mai dati cu parerea!Aveti mare grija ca va lupta o ispita mare iar daca nu va smeriti nu o sa o puteti duce si o sa va tarasca in adancurile iadului…vedeti ca dragoste asta despre care vb pseudo Ps-ul nu are nici o legatura cu dragostea evangheliei!nu mai intru in amanunte ca sunt prea multe ci numai un singur aspect al vietii apostolilor vreau sa subliniez!Ei converteau nu amestecau…nu au nici joanta si nici siluan nici macar jumate din dragostea primilor apostoli!

  21. bun, atunci sa ii uram, sa ii marginalizam, sa ii batem cu pietre ca noi suntem marii ortodocsi… ar fi bine sa vorbeasca doar cei care cunosc persoane de alta religie, si care au dragoste sa ii invete…si sa vedeti ca majoritatea convertirilor au loc ca rezultat al muncii de convingere plina de iubire a unei persoane, pentru ca nu poti converti asa, fara sa intelegi, fara sa ai rabdare, fara sa fii un model de iubire… Iertati-ma fratilor, dar daca judecati asa, ati ajuns exact la nivelul babei care te trage de fusta ca sa stai in genunchi la Sf. Liturghie, chiar daca esti bolnav si nu poti…sau te da afara din biserica doap pentru ca nu porti batic…trist…foarte trist…Oare ne mantuim daca prin raceala noastra, lipsa de iubire si intelegere, rabdare si blandete ratam convertirea unui crestin, pe care l-am fi putut aduce pe calea adevarata? Daca pe aproapele nostru, care este langa noi, nu il putem iubi nici macar cat sa il acceptam asa cum este, oare pe Dumnezeu cum il putem iubi?

  22. @alexandra
    Nu ma dezamagi, iubirea de care vorbesti sa nu se transforme in toleranta de al lasa pe aproapele sa traiasca in inselare. Ce am atacat eu si cred ca ceilalti au gandit lafel este fapta si nu persoana. Noi nu avem drept de ajudeca, nu ne referim la persoana, ci la fapta si atitudinea persoanei in cauza. Daca atragem atentia cu marturisirea adevarului (cu gandul ca acest) crestinul care a cazut si se pocaieste este vindecat, il primim inapoi pentru ca il iubim si din iubire ii atragem atentia ca sa nu se osandeasca. Ce mai putem sa facem daca vrem sa evitam tragerea atentiei, sa ne rugam ca D-zeu prin slugile sale sa-i arate cale acestui ratacit, ca sa se intoarca si sa fie viu. Ce ai spus cu “baba care te trage de fusta” nu are treaba mu se refera la credinta si pana la urma D-zeu nu ne innumara inchinaciunile si ingenuncherile.

    Doamne Iisuse Hristoase Fiul Lui D-zeu ai mila si indreptare de noi pacatosii, sa intram in Imparatia Ta.

  23. prima notiune eretica pe care o afirma acest ierarh inselat este chiat la inceput si este legata de botezul facut in numele Sfintei Treimi…nu degeaba a zis Mantuitorul ca spre sfarsitul vremurilor din cei alesi se vor insela!Citeste despre sf Ciprian al Cartaginei parca sec 3 si vezi cat de bine a lamurit problema botezului…era valabil la cei care cazusera in ratacire si apoi se pocaiau,in rest pe toti indiferent de religia lor deviata din crestinism ii boteza cu singurul si adevaratul botez!exista un Domn,o credinta si un botez…efeseni!

  24. pe langa alte barascovenii…afirma ca el stie ca ei s-au indepartat de la adevarata credinta dar asta nu inseamnca ca pt asa ceva nu mai pot fi considerati crestini!Deci sa luam un alt exemplu…lucifer se indeparteaza de Dumnezeu dar asta nu inseamna ca trebuie sa il numim diavol!iar pe cei ce se indeparteaza de dreapta credinta nu trebuie sa ii numim eretici asa cum au facut-o sfintii apostoli si sfintii parinti…nicidecum…ce stiau ei pe vremurile alea de dragoste!!acum dragostea e in punctul maxim de inflorire

    ’22. Şi Petru, luându-L la o parte, a început să-L dojenească, zicându-I: Fie-Ţi milă de Tine să nu Ţi se întâmple Ţie aceasta.
    23. Iar El, întorcându-se, a zis lui Petru: Mergi înapoia Mea, satano! Sminteală Îmi eşti; că nu cugeţi cele ale lui Dumnezeu, ci cele ale oamenilor.’

    deci ereticii au lepadat randuiala apostolica dar pot fi numiti crestini!!

  25. a convertit de curand o tanara care e doctor in nu stie ce stiinte care e crestina model si e casatorita cu un musulman…ea isi respecta barbatul si se roaga fiecare in felul sau!intaii mucenici si majoritatea sfintilor batjocoreau si blestemau falsii dumnezei ai neamurilor…cata lipsa de dragoste din partea lor!le aratam noi lor ce e dragostea…noi care ne-am rastignit pt Hristos si care vindecam si proorocim si inviem pe cei morti cu darurile de care ne-am invrednicit!
    mai inainte a zis ca luteranii si evanghelistii sunt evlaviosi…=))…cred ca de la prea multa evlavie au lepadat inchinarea la icoane si multe altele!

  26. cata nebunie si interpretare bolnava…si mai sunt si ierarhi care au facut teologia!’ma rog ca toti sa fie una…’,talcuire antihristica si nimic mai mult;puneti mana pe cartile patristice si nu va mai plecati urechile la toate prostiile…
    zice spre final ca un baptist si o ortodoxa sau invers pot primi binecuvantare de la Dumnezeu(probabil ca despre casatorie vb);si mai vb despre iubire si superioritatea ei fata de canoane…ierarh SMINTIT ce esti!daca spune in proloage sau alte carti de cult despre neaplicarea lor in cazul anumitor pacate si persoane nu este pt ca iubirea le desfiinteaza ci pt ca ea inutila aplicarea lor pt cei care se pocaiesc!cititi pilda fiului risipitor…ii da Tatal canon?nu ii da…dar de ce nu ii da?Pt ca fiul risipitor s-a intors POCAIT!
    Unde e pocainta luteranilor sau a catolicilor sau a baptistilor?Zac in cocina precum fiul risipitor…dar de vor vrea sa se pocaiasca atunci sa ne straduim sa ii primim cum se cuvine si nu cum a procedat celalalt fiu!

  27. Despre persoana Mitropolitului Serafim si a Episcopului Siluan nu ma exprim, nu pot, nu ii cunosc personal.

    Insa, despre afirmatiile pe care le-a facut in public Mitropolitul Serafim, ma simt totusi dator sa ma exprim, pentru ca s-au afirmat lucruri in rasparul Ortodoxiei.
    Sfantul Nicodim Aghioritul spunea ca faptele pacatoase ale cuiva sa nu le judecam, fiind pentru toate pocainta si intoarcere, iar despre cele afirmate public de cineva (vladica, dregator, intelept sau neinvatat) sa le judecam cu mare atentie si acrivie dupa cuvantul Apostolului: “Toate să le încercaţi; ţineţi ce este bine; Feriţi-vă de orice înfăţişare a răului.” (Tesaloniceni 5)

    Este foarte trist ca au fost ignorate si chiar au fost contrazise hotararile sutelor de Sfinti ce au exprimat Voia lui Dumnezeu prin canoanele Sinoadelor acceptate din momentul exprimarii lor pana azi de intreaga Biserica (Ortodoxa, Cea Una). Daca azi se afirma altceva si se practica majoritar altfel, nu inseamna ca asa e bine. Adevarul nu e democratic sau statistic, ci revelat.
    Trebuie luate ca dreptar Evanghelia si Scrierile Sfintilor Parinti din toate timpurile, in care oricine poate observa o continuitate de duh si de gandire de la Evanghelisti si Apostoli pana la sfintii cuviosi si ierarhii sfinti contemporani cu noi. Nu poti lua ca dreptar pareile si practicile unora care vin in contradictie cu invatatura Bisericii de 20 de secole, chiar daca acestea sunt foarte raspandite si promovate de ierarhi si profesori de teologie in practica, in carti de slujbe trunchiate, in manuale de teologie etc.
    Nu oamenii, prin numarul lor, randuiesc adevarul dupa cum le convine, ci Adevarul revelat ii randuieste pe oameni, dupa felul in care acestia se raporteaza la El.

    Despre cele puse in discutie aici:

    Botezul celor din afara Bisericii, al ne-ortodocsilor
    Sfintii Parinti ai Sinoadelor Ecumenice spun despre un asemenea botez:
    1. Nu este valabil, cei botezati de ne-ortodocsi nu pot fi numiti credinciosi (ortodocsi)
    2. Botezul ortodox (singurul valabil, “un Domn, o credinta, un botez”)
    – poate fi savarsit doar de un preot sau episcop ortodox hirotonit , adica aflat in continuitate apostolica neintrerupta a transmiterii Harului Duhului Sfant, primit la Cincizecime de Apostoli si transmis mai departe prin punerea mainilor (hirotonie)
    – singura exceptie este determinata de situatiile in care viata celui ce vine spre Botez este in pericol si nu este acolo un preot sau episcop, atunci botezul poate fi savarsit si de persoane nehirotonite, dar si in aceasta situatie singura conditie pentru ca botezul sa fie valabil este ca savarsitorul sa fie ortodox, iar daca cel botezat supravietuieste e necesar sa fie completata slujba Botezului de catre un cleric ortodox.
    (Se poate vedea in Pidalion hotarari revelate precum cele din aceste canoane si talcuirile lor:
    Sinodul Apostolic, Canoanele 45, 46, 47, 68
    Sinodul 2 Ecumenic, Canonul 7
    Sinodul 6 Ecumenic, Canoanele 11, 95
    Sinodul de la Calcedon, Canonul 1
    Sinodul de la Laodiceea, Canoanele 5, 6, 7, 8, 9
    toate impreuna cu talcuirile lor
    si desigur si altele, dar nu mai am timp acum sa le caut, oricum fiind suficiente cele de mai sus.)

    Cununia
    – nu poate fi facuta decat intre doi ortodocsi, femeie si barbat
    – necredinta (sau erezia) este pricina cauza acceptata pentru divort
    – cununia (unirea) cu ne-ortodocsii este interzisa credinciosilor (ortodocsi) de Sfintii Parinti prin hotarari precum cele ce urmeaza:
    1. Canonul 14 de la Sinodul 4 Ecumenic
    2. Canonul 72 de la Sinodul 7 Ecumenic
    3. Canoanele 10 si 31 ale Sinodului de la Laodiceea
    4. Canonul 29, 24 ale Sinodului de la Cartagena
    – in aceste canoane se spune despre o astfel de cununie ca este interzisa, nevalida si ca trebuie desfacuta, exceptie fiind situatia in care ambii soti au fost ne-ortodocsi, iar unul dintre ei se converteste, se boteaza, iar celalalt nu, recomandandu-se in acest caz sa nu il paraseasca, ci sa-l aduca spre Adevar.

    In spatele acestor numere de canoane si sinoade stau sfatuirile impreuna si lucrarea Duhului cu oameni sfinti precum Sfintii Apostoli, Sfintii Chiril al Ierusalimului, Grigorie Teologul, Grigorie al Nissei, Sfinti Patriarhi ai Constantinopolului, Ierusalimului, Antiohiei, Alexandriei si multi altii pe care ii cinstim doar cu buzele uneori, pregetand sa luam de bune hotararile lor. Sa ne trezim si sa cautam sa ascultam de Dumnezeu si de sfintii Lui, mai mult decat de obiceiuri, caderi si targuieli nepotrivite ale oamenilor de azi si de oricand.

    Din Suceava, ganduri bune

    Mircea Puscasu
    FSMB-SV

    ( P.S. : Uite ce frumos si limpede vorbeste Parintele Arsenie Papacioc pe teme legate de acestea:
    http://www.youtube.com/watch?v=3si5IanznqE
    http://www.youtube.com/watch?v=fWPsmQmyBXs
    http://www.youtube.com/watch?v=z8CT8CfbEvc )

  28. Oameni buni, cum se poate sa comparati “sacrament” cu “excrement”, sau sa spuneti sa “sacru” suna la fel ca si “acru”? Eu sunt de acord ca trebuie sa aparam Ortodoxia, dar hai sa nu o luam razna totusi…

  29. Oameni buni voi cititi ce aberatii scrieti? Nu stiti nimic despre IPS Serafim sau PS Siluan. A vb cineva dintre voi vreodatã personal cu unul dintre acesti 2 ierarhi? Stie situatia românilor de peste hotare? Stie cã majoritatea celor de acolo trãiesc în concubinaj? Numai un ortodox habotnic,extremist,închis la minte ar putea spune asa ceva? Ce a fãcut Sf.Petru când Dum l-a trimis la pãgâni? Când a avut vedenia cu fata de masã? A spus “Doamne niciodatã nu a intrat ceva necurat în gura mea” CINE SUNTETI VOI SA JUDECATI? A judecat Hristos vreun samarinean,cananean? Nu le-a vb si lor? Nu i-a tãmãduit si pe ei? Dumnezeu sã vã ierte cã NU STITI CE VB

  30. Ma sperie rigiditatea si habotnicia cu care unii dintre noi, ortodocsii vad lucrurile… Nu l-ati cunoscut pe PS Siluan si nu aveti dreptul sa spuneti asemena aberatii, va faceti mari pacate…

  31. Iertati-ma!, dar tu Bogdan sau George sau Octavian, i-ati cunoscut pre Sfintii Parinti, sau traiti cu Dumnezeu in inima asa cum au trait ei? Oare nu cumva va simtiti cu musca pre caciula si din cauza asta vorbiti? Oare nu sunteti si voi ca Esau care, pentru un blid de linte, si-a vandut dreptul de intai nascut fratelui sau mai mic Iacov? Am un sfat pentru voi si cei ca voi: NU INCERCATI MAREA CU DEGETUL S-APOI VA DATI DREPT CAPITANI SI MARI CUNOSCATORI AI MARII…, ca s-ar putea sa fiti aruncati in mare s-apoi iti mai vedea cat de bine o cunoasteti. FACETI BINE SI IERTATI!

    1. astia sunt din aia care ling tigaile si slugaresc la Episcopie…..fosti lucratori ai militiei…a securitatii….fel de fel de soferi care taie nafura si incet incet sunt tfimisi la vreun curs de in putin timp devin diaconi….. se supara pe nedrept astia care vb urat si bruscheaza amaratii de oameni care cu doi bani castigati cu amar le cumpara lumanarile….cea mai ieftina e cea mai subtire si e un euro….SUPER EPISCOPIA SRL ca s nu mai vorbim de asocuatiile lor de grade de rudenie etc. toti preotii sunt cumatri intre ei inclusiv Siluan

  32. Mavros…aici este vorba de altceva. Eu am incercat doar sa deschid ochii celor care judeca pe ierarhii de mai sus fara sa cunoasca circumstantele in care au facut acele declaratii si fara sa stie ca ei NU SUNT ECUMENISTI ci au dat un raspuns la o problema care s-a ivit in diaspora romaneasca din occident. Ii cunosc personal si stiu pozitia lor despre ecumenism….dar din pacate multi din cei care vb despre ecumenism nici macar nu stiu ce inseamna acest cuvant, nu stiu ca exista si un adevarat ecumenism, in care NU intram intr-o comuniune directa cu cei de alta credinta ci din IUBIREA, pe care o datoram tuturor indiferent de religie stam de vb cu ei. Pt ca iubiti frati NU STIM JUDECATILE lui DUMNEZEU! De unde stiti voi ca, catolicii nu se mantuiesc? Ca tot va place sa auziti cuvantul SF PARINTI cititi va rog pe Sf.Vasile cel Mare si Sf.Iustin Martirul si Filozoful si vedeti opinia lor despre celelalte religii care nu este asa de RIGIDA,INCHISA si RADICALA.

  33. Biserica din Ancona este masonica.Deschideti ochii si nu confundati sfintii parinti cu preafericitii
    anticristi .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

45 Comments
scroll to top