Dictatura de ultima speta in Arhiepiscopia Ramnicului: Parintele Nicolae State – Burlusi, un preot marturisitor, cu 4 operatii de by-pass pe cord este surghiunit din locul in care a slujit 35 de ani

La sfarsitul saptamanii trecute, un scandal fara precedent a izbucnit la Arhiepiscopia Ramnicului. Preotul exarh Nicolae State – Burlusi a intrat in greva foamei chiar in curtea Arhiepiscopiei, protestand astfel fata de decizia nedreapta a  superiorilor sai de a-l transfera in postul de preot II la parohia Cetatuia I si de a elibera biroul.

Considerandu-se neindreptatit, joi, 6 mai 2010, preotul Nicolae State – Burlusi a luat decizia de a intra in greva foamei chiar in biroul sau. „Incepand cu ora 3 si jumatate am intrat in greva foamei. Nu ma prevalez de acest birou, ci de situatia in sine. Este o solutie abuziva. Drepturile minimale ale unui preot nu sunt respectate” – a spus preotul State – Burlusi. Cel care a venit sa-l dea afara din birou a fost chiar vicarul administrativ al Arhiepiscopiei Ramnicului, Emilian Grosenoiu, care a incercat prin toate metodele sa-l determine sa accepte decizia luata de superiorii sai, el nedorind totusi sa-i dea preotului State – Burlusi o explicatie. Mai mult decat atat, vicarul s-a aratat extrem de nemultumit ca la fata locului au ajuns cativa jurnalisti, incepand sa-i ia la rost si sa le spuna ca nu au ce cauta acolo. „Acestea sunt probleme strict canonice. Biserica are canoanele ei si nu se supune legilor civile. Am un ordin de dus la indeplinire si nu il pot duce pentru ca parintele Nicolae refuza sa paraseasca biroul. A intrat in greva foamei si nu cunosc de ce a luat aceasta decizie. Noua ne trebuie acest birou pentru a muta CAR-ul preotilor. Acesta este un conflict strict intre conducerea Arhiepiscopiei si preotul Burlusi din cauza ca a fost transferat disciplinar la o alta parohie. Tot ce se intampla acum este un balci creat de parintele Nicolae. Trebuie sa intelegeti ca Biserica e ca armata. Asadar, presa nu are ce cauta aici” – a spus vicarul administrativ Emilian Grosenoiu.

O decizie abuziva

Suparat pe noul Episcop al Ramnicului, PS Emilian Lovisteanu, preotul Nicolae State-Burlusi l-a acuzat pe acesta de dictatura. El nu pricepe de ce s-a ajuns la o masura atat de drastica, in conditiile in care nimeni nu l-a acuzat de nimic si nu i-au imputat nimic in fata. Totul s-a facut in dos si dupa ce Episcopul PS Emilian Lovisteanu si Arhiepiscopul IPS Gherasim s-au consultat au decis ca Nicolae State Burlusi este un preot mult prea incomod, care nu se sfiieste sa spuna lucrurilor pe nume si sa demaste anumite nereguli din Arhiepiscopia Ramnicului. „Am fost dat afara ilegal, fara niciun motiv. Ca sa fie bataia de joc si mai mare, dupa 20 de ani de lupta cu nedreptatile, am fost mutat la o parohie unde nu pot sa merg pentru ca am 4 by-pass-uri la inima. Si asta din cauza ca am contestat alegerile din Adunarea Eparhiala. Voi ramane in greva foamei pana se va rezolva situatia in vreun fel. Aici nu ai dreptul sa spui nimic. Totul trebuie sa fie ca Arhiepiscopul si Episcopul. Era sa fiu omorat in 1999, dupa ce i-am acuzat de coruptie, cand mi-au desfacut rotile de la masina. Reprosez  conducerii atitudinea de afront impotriva preotilor, lipsa de comunicare. De zeci de ani ma lupt cu acesti oameni. Preotii traiesc prost majoritatea, dar Episcopul are 75 de milioane lei vechi  salariu, iar Arhiepiscopul are 100 si nici picatura de apa nu si-o platesc. Plus ca mai au 10-15 salariati care lucreaza numai pentru ei. Voi merge pana la Dumnezeu pentru dreptate. Am fost la Inalt Preasfintitul Mitropolit Irineu si am depus contestatie sa se reanalizeze cazul, iar acesta mi-a zis sa nu parasesc biroul. Cand l-am intrebat pe Episcopul Emilian Lovisteanu unde ma voi schimba in straiele preotesti mi-a raspuns ca in masina. Am fost transferat intr-un loc unde nu pot sa urc, este un asasinat la adresa mea” – a spus preotul Nicolae State-Burlusi.

Episcopul Ramnicului se disculpa

Chiar a doua zi dupa ce parintele Nicolae State-Burlusi a intrat in greva foamei, episcopul Ramnicului, PS Emilian Lovisteanu, a convocat o conferinta de presa. Dupa ce a plictisit ziaristii mai bine de o jumatate de ora cu proiectele actuale ale Arhiepiscopiei Ramnicului, PS Emilian Lovisteanu a ajuns si la subiectul preotului care a intrat in greva foamei. „Cladirea de langa biserica a intrat in renovare si avem nevoie de spatiu pentru Casa de Ajutor Reciproc si Liga Femeilor Crestine. I-am cerut parintelui sa elibereze spatiul, dar a refuzat. Dupa refuzul lui, permanenta Arhiepiscopiei s-a intrunit si a analizat activitatea preotului din ultimii ani si s-a decis transferarea lui la parohia Cetatuia, pe motiv de nesupunere si disciplina” – a spus Prea Sfintitul Emilian Lovisteanu. Cu toate acestea, Episcopul Ramnicului ezita sa spuna care au fost motivele temeinice ce au dus la transferarea parintelui, el evocand un moment din anul 2006 (cand nici macar nu era Episcop al Ramnicului) cand Nicolae State – Burlusi a acuzat Inaltele fete bisericesti valcene de coruptie. Pana la urma, insa, dupa mai multe provocari ale jurnalistilor, PS Emilian Lovisteanu a marturisit ca anumite fapte din ultimele luni ale parintelui Burlusi, acelea de a imparti icoane si carticele bisericesti valcenilor, au dus la scoaterea sa din Arhiepiscopia Ramnicului. Cel mai probabil, insa, IPS Ghersim si PS Emilian Lovisteanu au fost deranjati de popularitatea preotului Nicolae State – Burlusi, care este cunoscut a fi duhovnicul mai multor politicieni valceni, printre care si al fostului primar Mircia Gutau. „In mai multe randuri, preotul State – Burlusi a practicat activitati care nu sunt conforme cu biserica. A impartit brosuri si carti in timpul slujbelor fara ca ele sa fie binecuvantate. Ce preot mai face asa ceva. Ultimul exemplu a fost cel de la investirea primarului, unde eu am fost invitat din partea Arhiepiscopiei, iar el a venit si a tulburat evenimentul, impartind icoane si brosuri” – a mai declarat PS Emilian Lovisteanu. Intrebat fiind daca va reveni asupra deciziei in cazul in care parintele Burlusi va continua greva foamei si risca sa-si puna viata in pericol datorita starii sale de sanatate precare, Episcopul Ramnicului a dat un raspuns care da multe de gandit: „Noi ne vom ruga pentru el sa nu pateasca nimic, dar nu dam inapoi!”.

Parintele Burlusi a fost evacuat in prezenta jandarmilor

Vineri dupa-amiaza, preotul Nicolae State-Burlusi a fost evacuat, in prezenta jandarmilor, din biroul unde si-a desfasurat activitatea multi ani la Arhiepiscopia Ramnicului. Parintele nu s-a opus in niciun fel, insa a declarat ca se gandeste serios sa atace hotararea conducerii Arhiepiscopiei in instanta atat pe civil, cat si pe penal.   „Unul din lucrurile cele mai grave care in acceptiunea mea au condus la inrautatirea relatiilor dintre mine si cei din Arhiepiscopie este lipsa de dialog. Pe acelasi plan pun si lipsa de echidistanta, dar si diferitele abuzuri pe care aceasta le-a facut in decursul timpului. Nu voi mai ramane pentru prea mult timp in greva foamei pentru ca nu vreau sa le las satisfactia de a fi abdicat de la lupta. Lovisteanu s-a plans ca eu dau carti si iconite gratis fara binecuvantarea lui. Pentru a da de pomana nu ai nevoie de binecuvantarea nimanui. O faci din suflet, pentru suflet. Daca e nevoie voi actiona decizia Arhiepiscopiei in instanta, civil si penal. Lupta nu s-a sfarsit!” – a conchis preotul Nicolae State – Burlusi.

Vocea Valcii

Alaturi de un confrate in Hristos

Parintele Nicolae State-Burlusi s-a confruntat de-a lungul misiunii sale preotesti nu numai cu absurdul, cu nestiinta, cu rautatea si incultura unoara, ci a luptat efectiv sa raspandeasca lumina si speranta in jur si sa atzentioneze pastoral unele nedreptati comunitare si sa activeze in Duh ecclesial la indreptarea lor. Acest lucru il dovedesc domeniile vaste de activitate in care a lucrat cu timp si fara timp:

– infiintarea de biblioteci de carte religioasa in spitale, scoli, unitati militare in diferite localitati din tara si din diaspora (peste 300) ;

– actiuni de binefacere pentru familiile cu copii multi si greutati familiale ;

– contribuirea  la salvarea de la avort a cel putin 350 de copii ;

– participarea la actiuni culturale si spirituale organizate in tara si in strainatate ;

– misiuni culturale de donatie de carte si simpozioane in Ungaria, Italia, Germania, Austria, Republica Moldova, iar in alte tari de donatie de carte prin intermediari.

– Director al Editurii Buna-Vestire din anul 1991 ;

– Presedinte al Asociatiei Ortodoxe  ″Pro-Vita″ Valcea din anul 1992;

– Secretar al Fundatiei Culturale  ″Sf. Antim Ivireanul″ din anul 1998;

– Secretar de redactie al Revistei  ″Lumina Lumii″ din anul 2001;

– Director al Tipografiei Episcopale Valcea ″Sf. Antim Ivireanul″ intre anii 2000-2007 ;

– Fondator al Casei Memoriale poet Ion Ene-Fripcea din Burlusi, Arges in anul 2004.

Ca publicist a fost un adevarat misionar si impatimit pentru adevar si pentru  raspandirea cuvantului lui Dumnezeu. In acest domeniu a avut numeroase articole in presa scrisa, colaborand de-a lungul anilor cu o serie de ziare si reviste dar si cu posturi de radio si televiziune, participand la numeroase emisiuni si mese rotunde, la diferite evenimente si simpozioane.

Toata aceasta activitate i-a adus un nume bun si diverse distinctii:

– peste 50 de diplome de onoare si de excelenta ;

– premii culturale din parte diferitelor institutii si asociatii de cultura si  arta;

– cetatean de onoare al com. Ciofrangesti, jud. Arges;

– a fost numit de catre personalitati ale culturii romane  ″BADEA  CARTAN CONTEMPORAN″[1].

Munca cu timp si fara timp i-a adus multe bucurii si impliniri dar si invidia unora si multa osteneala si boala. De curand a fost operat pe cord deschis iar diabetul l-a slabit si epuizat si mai mult.

Am aflat ca Parintele Nicolae a fost pedepsit disciplinar cu mutarea din parohie. Nu pun in discutie nici cauzele acestei masuri si nici justetea sau injustetea lor ci momentul ales.

Pe acest fond al suferintei fizice si in perioada de convalescenta mai marii nostri au gasit de cuviinta sa-l ajute sa se vindece cu totul…! Astfel au adaugat prin aceasta mutare disciplinara  o durere sufleteasca mai grea decat operatia si diabetul si poate decat toata osteneala vietii pusa in slujba lui Hristos, crezand ca-l va ajuta prin aceasta sa scape de necazuri, boala si suferinta si sa mearga acolo unde nu este durere nici intristare nici suspin…!

Numai ca parintele Nicolae mai vrea sa traiasca si sa se pregateasca mai bine pentru o calatorie asa lunga!

Cum este posibil sa se sterga cu buretele toata activitatea jertfitoare a parintelui Nicolae State Burlusi si sa fie umilit si calcat in picioare tocmai in momentele cand avea nevoie de liniste si mangaiere dupa greaua operatie de inima?

Oare s-a schimbat cumva Scriptura care spune: „bolnav am fost si m-ati cercetat” cu cuvintele: „am asteptat sa fii bolnav ca sa te excludem si umili”?

Se impune o intrebare fireasca in acest context: cum trebuie sa actionam noi ca preoti atunci cand trecem prin astfel de momente delicate si sensibile? Care ar trebui sa fie atitudinea noastra cand unii din cei randuiti sa ne conduca prin Hristos cu rabdare si dragoste devin fara intelegere sau iubire? Oare se intampla asemenea atitudini inumane si in lumea civila? Sau cum trebuie sa actionam noi ca preoti atunci cand pe alocuri in Biserica noastra „una este conditia de a le castiga prietenia (celor ce ne conduc): sa li se vorbeasca magulitor. O nepotrivire de pareri este de ajuns (a constitui) motiv pentru dusmanii… [2]” In ce masura sunt actuale in vremurile noastre cele descrie atat de sugestiv de Sf. Vasile cel Mare la vremea sa? Sau in ce proportie sunt raspandite astfel de comportamente, fenomene si atitudini in Biserica noastra? Este parintele Nicolae un caz singular sau se petrec astfel de lucruri in toate eparhiile si doar ca a avut curajul sa denunte astfel de masuri s-a facut cunoscut existenta acestor atitudini necrestinesti?

Iata intrebari deloc retorice, care dau masura dilemei etice a societatii sau a comunitatii ecclesiale in care traim.

Personal cred ca intr-o lume care se descompune din cauza urii si a dezbinarii este necesar  sa marturisim adevarul cu demnitate si curaj hristic si sa urmam indemnul Sfantului Apostol Pavel, care ne spune: „ocarati fiind, sa binecuvantam. Prigoniti fiind, sa rabdam. Huliti fiind, sa ne rugam. Ajunsi ca gunoiul lumii, ca lepadatura tuturor”[3], sa ne smerim de dragul lui Hristos si de dragul unitatii Bisericii Lui, atat ca preotii cat si ca ierarhii. In clipa in care se cere numai ca altii sa aiba rabdare, smerenie, dragoste, ascultare, etc. iar noi ca preoti sau ierarhi suntem departe de astfel de virtuti, atunci apare conflictul si dezbinarea este la ea acasa…

Durerea este si mai mare cand dezbinarea vine din interior, din partea celor care trebuie sa dea dovada de intelegere si dragoste in Duhul lui Hristos fata de un om trecut prin suferinta, boala si operatie dificila cum este cazul parintelui Nicolae.

Personal nu ma mira astfel de atitudini din partea unor responsabili eclesiali intrucat vedem ca martirii neamului romanesc si marturisitorii curajosi ai credintei ortodoxe exterminati in puscariile comuniste sunt lasati in uitare si umilinta, in timp ce catolicii isi beatifica martirii sacrificati in acelasi loc de prigoana in care au fost si ortodocsii si-i pun in calendare iar ai nostri ii amana sine die fara justificare…

Cu ce este mai sfant primul martir al temnitelor comuniste, ucis la Aiud: Szilárd Bogdánffy, de origine maghiara, sanctificat de curand de Vatican[4], decat marturisitorii Valeriu Gafencu sau Ilie Lacatusu? Oare trebuie sa fii de alta etnie si religie ca sa ti se recunoasca meritele unei vieti jertfelnice?

Iata intrebari la care nu stiu daca va primi vreodata un raspuns parintele Nicolae, decat la dreapta judecata a lui Iisus Hristos.

Parinte Nicolae asteapta pana atunci cu rabdare si necartire adevarata rasplata si sentinta hristica!

Cu toata empatia mea colegiala si frateasca,

Pr. dr. Mihai Valica


[1] Vezi pe larg Parintele Nicolae State-Burlusi „Badea Cartan contemporan” – la 60 de ani – , ed. Antim Ivireanul, Ramnicu-Valcea, 2009.

[2] Sf. Vasile cel Mare, Scrieri, partea a III-a, “Despre Sfantul Duh”, Ed. Institutului Biblic si de Misiune al BOR, 1988.

[3] 1 Corinteni 4, 12-13.

[4] Vezi https://roncea.ro/2010/05/12/bomba-biserica-catolica-beatifica-primul-martir-al-temnitelor-comuniste-ucis-la-aiud-szilard-bogdanffy-sfantul-valeriu-gafencu-care-si-a-dat-viata-pentru-colegii-de-celula-printre-care-si-pentru/

Parintele Prof Mihai Valica: Alaturi de un confrate in Hristos

Parintele Nicolae State-Burlusi s-a confruntat de-a lungul misiunii sale preotesti nu numai cu absurdul, cu nestiinta, cu rautatea si incultura unoara, ci a luptat efectiv sa raspandeasca lumina si speranta in jur si sa atzentioneze pastoral unele nedreptati comunitare si sa activeze in Duh ecclesial la indreptarea lor. Acest lucru il dovedesc domeniile vaste de activitate in care a lucrat cu timp si fara timp:
– infiintarea de biblioteci de carte religioasa in spitale, scoli, unitati militare in diferite localitati din tara si din diaspora (peste 300) ;
– actiuni de binefacere pentru familiile cu copii multi si greutati familiale ;
– contribuirea la salvarea de la avort a cel putin 350 de copii ;
– participarea la actiuni culturale si spirituale organizate in tara si in strainatate ;
– misiuni culturale de donatie de carte si simpozioane in Ungaria, Italia, Germania, Austria, Republica Moldova, iar in alte tari de donatie de carte prin intermediari.
– Director al Editurii Buna-Vestire din anul 1991 ;
– Presedinte al Asociatiei Ortodoxe ″Pro-Vita″ Valcea din anul 1992;
– Secretar al Fundatiei Culturale ″Sf. Antim Ivireanul″ din anul 1998;
– Secretar de redactie al Revistei ″Lumina Lumii″ din anul 2001;
– Director al Tipografiei Episcopale Valcea ″Sf. Antim Ivireanul″ intre anii 2000-2007 ;
– Fondator al Casei Memoriale poet Ion Ene-Fripcea din Burlusi, Arges in anul 2004.
Ca publicist a fost un adevarat misionar si impatimit pentru adevar si pentru raspandirea cuvantului lui Dumnezeu. In acest domeniu a avut numeroase articole in presa scrisa, colaborand de-a lungul anilor cu o serie de ziare si reviste dar si cu posturi de radio si televiziune, participand la numeroase emisiuni si mese rotunde, la diferite evenimente si simpozioane.
Toata aceasta activitate i-a adus un nume bun si diverse distinctii:
– peste 50 de diplome de onoare si de excelenta ;
– premii culturale din parte diferitelor institutii si asociatii de cultura si arta;
– cetatean de onoare al com. Ciofrangesti, jud. Arges;
– a fost numit de catre personalitati ale culturii romane ″BADEA CARTAN CONTEMPORAN″[1].
Munca cu timp si fara timp i-a adus multe bucurii si impliniri dar si invidia unora si multa osteneala si boala. De curand a fost operat pe cord deschis iar diabetul l-a slabit si epuizat si mai mult.
Am aflat ca Parintele Nicolae a fost pedepsit disciplinar cu mutarea din parohie. Nu pun in discutie nici cauzele acestei masuri si nici justetea sau injustetea lor ci momentul ales.
Pe acest fond al suferintei fizice si in perioada de convalescenta mai marii nostri au gasit de cuviinta sa-l ajute sa se vindece cu totul…! Astfel au adaugat prin aceasta mutare disciplinara o durere sufleteasca mai grea decat operatia si diabetul si poate decat toata osteneala vietii pusa in slujba lui Hristos, crezand ca-l va ajuta prin aceasta sa scape de necazuri, boala si suferinta si sa mearga acolo unde nu este durere nici intristare nici suspin…!
Numai ca parintele Nicolae mai vrea sa traiasca si sa se pregateasca mai bine pentru o calatorie asa lunga!
Cum este posibil sa se sterga cu buretele toata activitatea jertfitoare a parintelui Nicolae State Burlusi si sa fie umilit si calcat in picioare tocmai in momentele cand avea nevoie de liniste si mangaiere dupa greaua operatie de inima?
Oare s-a schimbat cumva Scriptura care spune: „bolnav am fost si m-ati cercetat” cu cuvintele: „am asteptat sa fii bolnav ca sa te excludem si umili”?
Se impune o intrebare fireasca in acest context: cum trebuie sa actionam noi ca preoti atunci cand trecem prin astfel de momente delicate si sensibile? Care ar trebui sa fie atitudinea noastra cand unii din cei randuiti sa ne conduca prin Hristos cu rabdare si dragoste devin fara intelegere sau iubire? Oare se intampla asemenea atitudini inumane si in lumea civila? Sau cum trebuie sa actionam noi ca preoti atunci cand pe alocuri in Biserica noastra „una este conditia de a le castiga prietenia (celor ce ne conduc): sa li se vorbeasca magulitor. O nepotrivire de pareri este de ajuns (a constitui) motiv pentru dusmanii… [2]” In ce masura sunt actuale in vremurile noastre cele descrie atat de sugestiv de Sf. Vasile cel Mare la vremea sa? Sau in ce proportie sunt raspandite astfel de comportamente, fenomene si atitudini in Biserica noastra? Este parintele Nicolae un caz singular sau se petrec astfel de lucruri in toate eparhiile si doar ca a avut curajul sa denunte astfel de masuri s-a facut cunoscut existenta acestor atitudini necrestinesti?
Iata intrebari deloc retorice, care dau masura dilemei etice a societatii sau a comunitatii ecclesiale in care traim.
Personal cred ca intr-o lume care se descompune din cauza urii si a dezbinarii este necesar sa marturisim adevarul cu demnitate si curaj hristic si sa urmam indemnul Sfantului Apostol Pavel, care ne spune: „ocarati fiind, sa binecuvantam. Prigoniti fiind, sa rabdam. Huliti fiind, sa ne rugam. Ajunsi ca gunoiul lumii, ca lepadatura tuturor”[3], sa ne smerim de dragul lui Hristos si de dragul unitatii Bisericii Lui, atat ca preotii cat si ca ierarhii. In clipa in care se cere numai ca altii sa aiba rabdare, smerenie, dragoste, ascultare, etc. iar noi ca preoti sau ierarhi suntem departe de astfel de virtuti, atunci apare conflictul si dezbinarea este la ea acasa…
Durerea este si mai mare cand dezbinarea vine din interior, din partea celor care trebuie sa dea dovada de intelegere si dragoste in Duhul lui Hristos fata de un om trecut prin suferinta, boala si operatie dificila cum este cazul parintelui Nicolae.
Personal nu ma mira astfel de atitudini din partea unor responsabili eclesiali intrucat vedem ca martirii neamului romanesc si marturisitorii curajosi ai credintei ortodoxe exterminati in puscariile comuniste sunt lasati in uitare si umilinta, in timp ce catolicii isi beatifica martirii sacrificati in acelasi loc de prigoana in care au fost si ortodocsii si-i pun in calendare iar ai nostri ii amana sine die fara justificare…
Cu ce este mai sfant primul martir al temnitelor comuniste, ucis la Aiud: Szilárd Bogdánffy, de origine maghiara, sanctificat de curand de Vatican[4], decat marturisitorii Valeriu Gafencu sau Ilie Lacatusu? Oare trebuie sa fii de alta etnie si religie ca sa ti se recunoasca meritele unei vieti jertfelnice?
Iata intrebari la care nu stiu daca va primi vreodata un raspuns parintele Nicolae, decat la dreapta judecata a lui Iisus Hristos.
Parinte Nicolae asteapta pana atunci cu rabdare si necartire adevarata rasplata si sentinta hristica!
Cu toata empatia mea colegiala si frateasca,
Pr. dr. Mihai Valica
________________________________________
[1] Vezi pe larg Parintele Nicolae State-Burlusi „Badea Cartan contemporan” – la 60 de ani – , ed. Antim Ivireanul, Ramnicu-Valcea, 2009.
[2] Sf. Vasile cel Mare, Scrieri, partea a III-a, “Despre Sfantul Duh”, Ed. Institutului Biblic si de Misiune al BOR, 1988.
[3] 1 Corinteni 4, 12-13.
[4] Vezi https://roncea.ro/2010/05/12/bomba-biserica-catolica-beatifica-primul-martir-al-temnitelor-comuniste-ucis-la-aiud-szilard-bogdanffy-sfantul-valeriu-gafencu-care-si-a-dat-viata-pentru-colegii-de-celula-printre-care-si-pentru/

37 comments

  1. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Doamne ajuta!
    In legatura cu cazul Parintelui Burlusi:
    Cred ca un referat medical, din care sa reiasa starea de sanatate a parintelui, si faptul ca nu poate face eforturi fizice mari ar rezolva cazul.

    In zona Ramnicului, loc de unde ma cam trag si eu, este destul de multa secularizare. Si asta mai ales din cauza preotilor ,unii asemenatori celor i de la arhiepiscoie.

    Bun , preotii nu se supun legilor civile, dar trebuie sa respecte Legile date de Iisus,Adevarul si Dreptatea!

    Eu am impresia ca "inaltii "prelati fac cu nerusinare jocuri lumesti si aplica tactici diverionistico -securistice, pentru a-si atinge scopul:distrugerea celor care protesteaza fata de abuzurile lor.
    Sa fim solidari cu Parintele persecutat!

  2. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    METANIE, de Radu Gyr
    Doamne, fă din suferinţă,
    Pod de aur, pod înalt,
    Fă din lacrima velintă
    Ca intr-un pat adânc şi cald.
    Din lovirile nedrepte
    Faguri facă-se şi vin.
    Din infrângeri, scări şi trepte,
    Din căderi, urcuş alpin.
    Din veninul pus in cană
    Fă miresme ce nu pier.
    Fă din fiecare rană
    o cădelniţă spre cer;
    Şi din fiece dezastru
    si crepuscul stins în piept,
    Doamne, fă lăstun albastru
    si fă zâmbet înţelept.
    Fii tare Parinte , Domnul nu te v-a lasa!Acum asta se practica , banul , lingusirea, cei care nu se aliniaza sau se apropie de cei necajiti devin incomozi.Pacat, in aceste vremuri tulburi doar in Biserica mai gaseam alinare...

  3. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Intr-o zi geroasa de iarna, un boier se duse sa-i faca o vizita. Intrand in casa, boierul ramase uimit de ceea ce vazu in camera de primire a preotului. Mobila era foarte simpla si putina de tot, iar peretii erau simplu varuiti si fara tablouri sau covoare.

    Boierul, intru uimirea lui, il intreba pe preot:

    - Parinte, ce este saracia aceasta din odaie ?

    Cu multa dragoste, parintele ii raspunse, zicand:

    - Pai, cand intru iarna in casa, peretii nu mi se plang niciodata ca nu au podoabe pe ei sau ca le este frig. Saracii insa, care intra pe poarta casei mele, primesc intotdeauna cate o mancare calda si cate o haina, care ii poate apara de frig.

    Pentru ca m-a mahnit ceace se intampla in general in tara...analizati vesmintele , masinile , resedintele Episcopilor.Mitropolitilor, etc si vedeti de cine au mila sau drag... in orice caz nu de popor...

  4. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Trist dar adevarat.Dupa roadele lor ii veti cunoaste.

  5. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Doamne pazeste, cum adica greva foamei?
    Un preot isi poate exprima nemultumirea in acest mod?
    Adica sfintia sa ameninta Arhiepiscopia cu sinuciderea?!
    Este posibil ca un preot sa se lase in asa o masura prada nemultumirii si ispitei, dand un exemplu atat de necrestinesc enoriasilor? Daca dansul nu se ridica din necazuri prin rugaciune, ce vor intelege oamenii obisnuiti ca trebuie sa faca atunci cand raman fara slujba, cand sunt desconsiderati, umiliti, amenintati de puterea satanica ce tulbura lumea?
    Ce se intampla in Biserica noastra? Tot anul ce a trecut mi-a fost dat sa cunosc preoti foarte tulburati sufleteste si comportamental. Unul m-a sfatuit sa trimit anonime cu reclamatii la Patriarhie, altul primea acatiste doar daca faceai o donatie Asociatiei pe care o conduce, unul zburda in slip printre pelerinii care se cruceau privindu-l, altul povestea cum preoteasa sa ar vrea sa o scuipe pe o crestina oarecare si acum, iata ca aflu si ca un parinte, altfel plin de merite, alege amenintatrea cu sinuciderea.
    Macar pentru copiii nostri ar trebui sa se dezmeticeasca un pic acesti preoti.
    Seara trecuta, mai precis in miez de noapte, pe un post de stiri european se anunta ca au fost create nano vaccinurile care vor fi utilizate pentru copii cat de curand. Nu este limpede ca se vrea distrugerea fiintei create de Dumnezeu? Cum de mai adauga si sfintiile lor tulburare si teama vietii noastre?
    Dumnezeu sa ii ierte, linisteasca si intelepteasca.

  6. juristul bucovinean

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    din pacate boala care macina acum credinciosii are aceleasi roade si in randul celor pusi sa-i pastoreasca pe credinciosi.
    Mai sunt si exceptii, putine, tare putine din pacate - tocmai am lecturat o luare de pozitie - dar trebuie sa ne punem problema cine va urma parintelui pus la ,,index,, si ce e de facut.
    Nu trebuie sa ne lingem ranile, trebuie actionat !
    De fapt urmeaza cam toti acei preoti care au avut curajul sa spuna adevarul si sa-l marturiseasca pe Hristos nu pe dracul de daniel . E o chestiune de timp care va fi urmatorul ,,caz,,.

    Trebuie actionat. E buna si rugaciunea dar mai trebuie si actiune.
    Studiu canoane, corelatii cu legea civila - dreptul civil si penal pentru ca aici miroase a abuz e la departare.
    Ar fi bine ca parintele sa ia legatura cu un avocat cu frica de Dumnezeu, iar credinciosii sa actioneze - petitii, manifestatii, iesit in presa, plangeri penale, TOTUL pentru adevar si dreptate !

    Doamne ajuta !
    un jurist bucovinean

  7. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    eugenia,
    eu cred ca dai o nuanta nepotrivita acestei stiri. Eu am incredere in faptul ca apologeticum stie sa seclecteze cazurile , sa separe graul de neghina.
    Eu cred ca trebuie sa-i sustinem pe preotii plini de ravna si care au incercat sa faca ceva pentru credinciosi si sa se opuna abuzurilor patriarhiei, iar noi trebuie sa cunoastem aceste lucruri.
    Eu vad in mesajul tau un amestec de cuvinte ,derutant, care , pana la un punct sunt acceptabile, dar ulterior tu aperi niste niste prelati din varful piramidei;chiar aceia intrunesc "calitatile" pe care le mentionai.

  8. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @mihaela
    In nici un caz nu apar prelatii din varful "piramidei". Nu este cazul sa insir nume, dar preotii la care ma refer se afla in pozitii foarte privilegiate ierarhic.
    Sa inteleg ca esti sustinatoarea unei asemenea maniere de protest?
    Greva foamei este un mijloc de presiune, nu unul de convingere ortodox. Suntem toti alaturi de parintele Burlusi in necazul prin care trece, dar eu personal nu il pot sustine si in gestul privarii de hrana. Cu atat mai mult cu cat dansul este fragilizat de boala.
    Repet ceea ce aparent nu ai inteles. Greva foamei este similara cu amenintarea cu sinuciderea. Este aici ceva ce poate fi pus in discutie?

  9. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Cati martiri din inchisorile comuniste au facut greva foamei??? Ati auzit sa fi facut Parintele Daniel si Maicutele de la Tanacu asa un gest?
    Si daca Dumnezeu este Cel care-l trimite pe parintele Burlusi in acea parohie???

  10. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    eugenia,
    Vremurile se schimba; lumea trebuie sa afle;greva foamei nu inseamna neaparat sinuciderea,este o ultima forma de protest, pentru a atrage atentia asupra unei situatii grave existente.Nu sunt adepta a nimic din ceea ce spui tu, pur si simplu mi se pare ca nu trebuie sa judecam . Sa nu comparam cazu Tanacu cu acest caz. Fiecare are particularitatea sa.De acord cu tine,ca sunt preoti "privilegiati",cei care tin trena patriarhului;sa nu comparam cazul acestui preot bolnav si, inteleg , extrem de activ in viata parohiei sale,cu al acelora.
    Sper sa nu ma insel.
    Doamne ajuta!

  11. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    erata ;undeva am scris "cazu" in loc de "cazul".
    Scuze

  12. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    trebiue multa rugaciune,numai Dumnezeu o sa hotarasca! Doamne ajuta!

  13. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Surori iubite , lasati polemica , nu ce face Par.Burlusi trebuie analizat(el face aceasta greva ca ultima solutie) ,ci ce se face cu Par. Burlusi si din pacate cu multi preoti si monahi care incearca sa deschida ochii credinciosilor asupra ereziilor, asupra neregulilor. Ma iertati.

  14. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @Eugenia,
    Si eu consider ca n-ai dreptate. Greva foamei este o forma de protest, nu o amenintare cu sinuciderea. Este si o dovada de barbatie, curaj, demnitate, nu o forma de orgoliu. Parintele Burlusi trebuie sa lupte cu rechinii purtatori de mitre si engolpion, pentru ca le-a intrat in cap ca sunt deasupra tuturor si isi permit orice abuz, oricat de grosolan, sub pretextul ca trebuie sa li se dea ascultare. Cunosc un episcop care il tot sicaneaza pe un tanar preot ca-l va trimite la tara daca nu-i da "dreptul". Sunt multe magarii pe care nu-mi permit sa le spun aici, de teama sa nu produc sminteala. Si apoi, fii sigura ca parintele B. va sti cand sa inceteze greva pt. a nu-si pune viata in pericol. Noi trebuie sa ne rugam pentru sfintia sa si sa-l incurajam, nu sa-l criticam.
    @ Anca, de ce il bagi pe Dumnezeu in judecata ta stramta ? Cum poti sa afirmi ca Dumnezeu trimite un preot cu trei By-passuri sa urce pe coclauri ?

  15. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Sunt şi eu de acord cu eugenia şi anca. Greva foamei nu e o soluţie pentru un mărturisitor a lui Hristos ci pentru un om care nu are credinţă în Dumnezeu ci se bazează doar pe el însuşi.

  16. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @eugenia si celor de parere cu ea
    Este gresit sa crezi ca greva foamei este un act de sinucidere, pentru ca de fapt "cutitul" este in mana celuilalt, caruia tu ii ceri sa-ti respecte un drept. Deci, cel care ar putea sa-ti respecte dreptul, poate sa te scape si de la moarte. Si chiar in inchisorile comuniste s-a adoptat aceasta forma de protest. Deci, atentie!

  17. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Ne spune, Brancovene, ne spune, Constantine

    Poporul de isi cere farama lui de bine,
    Sub masa Europei, sa aiba loc de caine -
    Ne spune Brancovene, ne spune Constantine:
    De pierdem, vesnic, totul … Credinta ne ramane –

    Pe cruce de e astazi, intreaga calicime,
    Si oasele, si pielea , si-ar vinde pentru grane -
    Ne spune Brancovene, ne spune Constantine:
    De pierdem, vesnic, totul… Credinta ne ramane -

    Se cer minuni eterne; dar Dumnezeu nu vine –
    Averi, precum salarii se cer de ieri, pe maine –
    Dar astazi, Brancovene, ne spune, Constantine:
    De pierdem, vesnic, totul… Credinta ne ramane –

    Si veacuri de-or sa vina, de saracie, pline –
    Si nu va fi vreo mila de mama, sau fratane –
    Ne spune Brancovene, ne spune Constantine:
    De pierdem, vesnic, totul… Credinta ne ramane-

  18. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @ Eugenia

    Sa se supere cine o vrea pe mine dar dintre toate comentariile legate de acest subiect tu Eugenia ai pus cel mai sanatos problema.
    Preotul e dator cu ascultare si nu sa semene razvratire prin actiunile lui.
    Nu cred ca merita sa faci greva foamei ca nu ti se mai aloca un birou.
    Iar daca a fost transferat disciplinar la alta parohie poate ca, conducerea bisericii stie ceva ce noi nu stim despre parintele Nicolae.
    Se poate sa se ia actiune impotrive cuiva asa fara nici o justificare?
    Imi vine greu sa cred.

    • Traiasca Legiunea si Capitanul!

      @Adrian
      intr-adevar este greu de crezut ca ar putea exista dictatura in cadrul Bisericii

  19. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @ Eugenia, Adrian si cei de o parere cu ei

    Acesti episcopi nu sunt singurii care recurg la abuzuri asupra preotilor. Mai sunt multi ca ei, condusi de PF Daniel, care si-au facut din functiile lor un loc de unde sa dicteze sub pretextul ca preotii trebuie sa faca "ascultare". Multe episcopii s-au transformat in SRL-uri in care important este sa iti platesti darile (care in unele cazuri depasesc 300 mil de la inceputul anului si pana acum) si nu conteaza cum te descurci tu ca preot, daca mai ai ce manca, sau daca ai de unde sa dai acesti bani. Partea frumoasa vine atunci cand le spui ca nu ai de unde sa dai banii: cunosc cazuri concrete in care preotii au fost caterisiti sau lasati fara parohie sub diferite motive hilare iar copii le-au fost dati afara de la seminarii sau facultati de teologie. (daca vreti detalii va stau la dispozitie)
    Deci mai informativa prin ce trec marea majoritate a preotilor de la noi din tara si apoi sa ii acuzati ca nu fac ascultare si seamana razvratire. Din contra, ma mir ca majoritatea inca mai suporta!
    Unii o sa ma acuze ca fac sminteala printre credinciosi, dar cred ca e bine sa stie fiecare realitatea.
    Dar bineinteles ca noi nu trebuie sa ne pierdem nadejdea, caci mai sunt si ierarhi si preoti pentru care Dumnezeu ne mai suporta inca. Putini, dar mai sunt.

  20. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Andrei, eugenia si cei ca ei
    Doamne ajuta !
    Se foloseste cam mult acest argument :"ascultare ".Dar ascultarea nu trebuie sa insemne acceptarea abuzurilor din partea unora care detin puterea,fie ei si "inalti " ierarhi.La randul lor, acestia din urma au o mare obligatie de a fi corecti, de a imparti dreptatea, si nu de a folosi sbterfugii si viclenii pentru a elimina pe cei "incomozi" prin "ascultare".
    Cam multa viclenie in exprimarea voastra in legatura cu ascultarea.

  21. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Acest preot da dovada de neascultare! Nu fiecare slujim unde ne convine, ci acolo unde suntem chemati de catre Dumnezeu!

  22. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @ Aurora

    Nu l-am bagat pe Dumnezeu in nici o judecata stramba... n-am afirmat ce spui tu: "Cum poti sa afirmi ca Dumnezeu trimite un preot cu trei By-passuri sa urce pe coclauri ?"

    Ce-am scris, e cu totul altceva. Cand am scris ce-am scris m-am gandit ca poate Dumnezeu il vrea pe parintele Burlusi in acea parohie, asta a fost tot, nu m-am gandit la ce spui tu. Si ce e rau in a gandii ca poate Dumnezeu il vrea preot in alta parohie?

    @ admin.

    multumesc pentru informatie, nu stiam ca si in inchisorile comuniste s-a facut greva foamei. Acum stiu. Dar, tot nu vad la ce il ajuta pe parintele Burlusi aceasta greva a foamei. Daca imi amintesc bine, si Maicii Siluana i s-a cerut la un moment dat sa mute sediul Centrului de Formare si Consiliere Sfintii Arhangheli Mihail si Gavril. Si a facut-o, s-a mutat la Iasi. Acum e in Iasi si lupta in continuare. Daca ar fi facut si Maica Siluana greva foamei, la ce-ar fi ajutat?

  23. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @ Mihaela
    Nu stiu ce ai inteles din mesajul meu dar in nici un caz nu ziceam ca trebuie sa faca ascultare orbeste ci, din contra, eram de aceeasi parere cu tine. Adica nu e bine ca se fac abuzuri sub pretext ca e ascultare.

    @Efrem
    Intr-adevar slujim unde suntem chemati de Dumnezeu, dar lucrurile ar trebui sa mai aiba si o limita.

  24. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    pt Andrei
    Nimeni nu este fortat sa se faca preot. Daca nu ii convine, poate sa devina profesor de teologie sau sa aleaga alte ocupatii. Preotia adevarata in ziua de astazi se apropie de mucenicie, cred.
    Copiii preotilor pot urma si alte studii/ profesii, nu doar cele teologice. Cunosc destui, care au fost sinceri cu Dumnezeu si cu ei insisi si, daca au simtit ca nu au vocatie, au ales alte ocupatii.
    Pt Eugenia
    Cred ca ai dreptate. Preotul in cauza trebuie sa faca ascultare, nu sa faca greva foamei si sa ameninte cu procese.
    IPS Gherasim este un om deosebit, din cate cunosc.
    Cred ca sunt si alte probleme, pe care nu le cunoastem, asa ca sa ne rugam si pentru cei implicati, pentru ca Dumnezeu sa-i lumineze sa procedeze asa cum este bineplacut Lui.
    IPS Augustin, Mitropolit de Florina- Grecia, are 104 ani, a fost dat afara de la o episcopie si nu a cartit, a plecat. Dar s-a dovedit ca a fost spre binele lui, pentru ca daca ar mai fi ramas, ar fi fost omorat ( a scapat de mai multe ori de la moarte, cu ajutorul lui Dumnezeu ).

  25. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    pt. Gabriel
    La modul cum vezi tu problema o sa se ajunga sa fie preoti doar cei care se descurca sa faca afaceri si cei dupa chipul si asemanarea episcopului.
    Cat despre copii preotilor, nimeni nu zice ca trebuie sa faca studii teologice dar nu mi se pare normal ca atunci cand ei isi doresc asta sa fie "reorientati" pt ca parintii lor nu corespund profilului episcopului.
    Poate ca nu vad eu corect lucrurile, dar cred ca dupa logica ta o sa ramanem fara preoti adevarati in cel mai scurt timp.

  26. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    implantul de by-pass-uri nu e tot vreo unealta diavoleasca???

  27. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Daca Parintele Nicolae ar fi facut cum zice Pr. Mihai Valica: „Parinte Nicolae asteapta pana atunci cu rabdare si necartire adevarata rasplata si sentinta hristica!” atunci nu ar mai fi fost vorba de greva foamei, de Biserica in Gura presei etc...

    Oricine ai fi, oricum te-ai numi, daca te tii de un scaun pamantesc/demnitate/functie cu dintii nu esti nici macar crestin, cu atat mai putin ortodox sau preot ortodox...

    Fratilor, ce s-ar fi intamplat daca Iisus ar fi facut greva foamei cand l-au condamnat la rastignire??? (dar din cate stiu atunci nu era aceasta practica).

    O mutare disciplinara isi are motivele ei. De cele mai multe ori nu fac cinste celui care e sanctionat si e bine ca nu se pun in gura presei „toate” aceste motive... sunt insa cai canonice de „atac” al deciziilor episcopilor si acelea trebuie urmate, bineinteles cu insusirea tuturor consecintelor viitoare...

    Cum au ajuns jurnalistii acolo? Oare cine i-a chemat? Iata intrebari care inca isi mai asteapta raspunsul...

  28. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Sunt din Valcea.Cunosc situatia preotului State mai bine decat mi-as dori ...Sunt de acord cu Eugenia si cu Dranik,cei care au apreciat corect purtarea pr.State-Burlusi Nicolae.Aseara ,la un amarat de post de tv local,State il acuza pe Inalt Preasfintitul Gherasim ca nu i-a ,,dat'' nimic in tot timpul ,,slujirii''sale la biserica Episcopiei,in afara de o sticla cu vin.....Nu-i amintesc preotului State decat de numirea fiului sau in functia de preot la Catedrala Episcopala a Valcii,numire facuta chiar de (pe nedrept ponegritul)I.P.S. Gherasim.
    Greva foamei??? -circ si presa.

  29. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    iubirea nu cade niciodata....

  30. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    LA DUMNEZEU TOATE FAPTELE NOASTRE SUNT INDOSARIATE SI ORICAT AM VREA SA SIE STERSE ;E MAI BINE SA PLATIM PENTRU ELE SI SA SCAPAM,SA MERGEM CURATI MAI DEPARTE.TATAL TUTUROR COPIILOR ESTE DUMNEZEU ,INAINTEA UNUI SUBSTITUT CU CHIP.UN PREOT CAND SPUNE ;MAMA SE STIE ,DAR TATAL NU-PROBABIL CA SE REFEREA LA EL.

  31. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    il cunosc bine pe pr. state si stiu ca mereu a fost nemultumit si cartitor ,cand sa facut numirea lui carstea la toti sfintii el a fost cel care sa razvratit cerand postul.pr state sa-si aduca aminte ca este preot datorita ips gherasim care i-a dat dispensa pt ca el fiind diacon a divortat si s-a recasatorit lucru oprit de canoane .mana ce te binecuvinteaza nu se musca

  32. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    asta e un prapadit State cand se termina sacul si nu mai are ce fura sare la gatul celui ce l a facut om!!!
    si in plus aci comenteaza toate fufele!!!
    dc sunt numai femei...........

  33. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    sincer vicaru e bun de nimic mie rusine de biserica si sunt elev seminarist asa ceva nu este normal . il cunosc pe parintele State si are dreptate. am vazut multe si mai bine tac stiu ce poate vicaru dar o sa gaseaca el nasu

  34. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Doamne Ajuta.

  35. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Pozitia Eugeniei este corecta.Cine stie judecatile lui Dumnezeu? Nimic nu este intamplator si cel mai de folos in cazul acesta este ca parintele State sa se smereasca.Si boala parintelui este tot o incercare de la Dumnezeu, iar daca Dumnezeu vroia sa il ia la El o facea fara ca sa il mai trimita de ascultare la acea biserica. Dumnezeu are o lucrare cu el. Pentru bolile care le are de ce nu s-a revoltat impotriva lui Dumnezeu facand greva foamei?Poate ca a inteles ca boala este cu ingaduinta lui Dumnezeu si este spre folosul lui.Cei de la Episcopie nu l-au trimis sa fure sau sa faca vreun alt pacat,ci l-au trimis sa slujeasca si sa il laude pe Dumnezeu in alt loc.Ar trebui sa stim ca daca ascultarea care o primim este gresita Dumnezeu pentru ascultarea noastre ne v-a scapa de orice necaz.Daca parintele crede ca aceasta decizie este gresita ar trebui sa stie mai bine ca noi care sunt caile de a scapa de ispita.Parintele face o foarte mare sminteala acuzand public pe conducatorii bisericii deoarece face dezbinare intre crestini.Acelasi lucru s-ar intampla daca conducerea episcopie ar face public niste lucruri grave pe care l-ea facut parintele. Indiferent ce decizii vor lua nu este problema noastra sa judecam.Daca ne vroia Dumnezeu judecatori ne punea pe noi in acele functii de decizie. As fi curios ce sfat iar da unui credincios la spovedanie care iar spune ca la nedreptatit cineva cu ceva.Sa marturisim Adevarul nepatimasi si sa iertam pe cei ce ne-au gresit.Toti sfintii din inchisori i-au iertat pe toti.Sa incarcam sa mergem pe aceasi cale si Dumnezeu ne v-a acoperii cu Harul Sau. Iertati!

  36. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Iertati greselile: l-ea corect le-a

    acoperii corect acoperi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*