Sfantul Ignatie Briancianinov – Predica in lunea primei saptamani a Postului Mare

Iubiti frati! Am intrat in limanul Postului Mare. Sa ne facem acum vreme pentru a ne cerceta pe noi insine cu luare-aminte si in amanuntime: usile pocaintei se deschid pentru noi mai larg! Locuitori ai sfintei manastiri! Ucenici indeaproape ai lui Hristos! Fii iubiti ai Bisericii, ce va aflati neincetat la sanii ei duhovnicesti! Ar fi trebuit ca noi sa nu avem nevoie de o vreme aparte pentru a lua aminte la noi insine, pentru a ne curati petele pacatelor prin marturisire si pocainta: ar fi trebuit ca toata viata noastra sa fie alcatuita din neincetata luare-aminte, din neincetata pocainta – daca viata noastra ar fi fost pe masura numelui nostru. Acel chip al curatiei la care noi trebuie sa ajungem este desavarsit. El este Domnul nostru Iisus Hristos. Dupa Sfantul Care v-a chemat pe voi, spune Apostolul, si voi fiti sfinti in toata petrecerea, caci scris este: Fiti sfinti, ca Eu Sfant sunt (I Petru l, 15-16). Nesfarsita fiind desavarsirea pildei de curatie pe care o avem inainte, alergarea pocaintei si curatiei e si ea nesfarsita. Chiar daca cineva a strabatut-o cu toata osardia si silinta de care poate da dovada omul, nici acela nu va putea ajunge la curatia desavarsita. Chiar daca ar trai mii de ani in pocainta necurmata, nici atunci nu ar ajunge la curatia desavarsita. Cei mai mari dintre sfintii monahi au recunoscut in pragul mortii ca pocainta lor era nu numai nedesavarsita, dar nici macar inceputa13. Iar noi, dupa neputintele noastre, care cresc si se inmultesc fara incetare, vom fi in ziua plecarii noastre din viata pamanteasca foarte departe si de acea sfintenie cu care ieseau din trupurile lor cuviosii nostri Parinti, vasele alese ale lui Dumnezeu, locuitorii pustiei – acum locuitori ai cerului pentru osardnica lor statornicie in pocainta din vremea calatoriei prin pustia vietii pamantesti.

Asa este! Cei care isi petrec viata in luarea-minte necurmata, care iau mereu seama la sufletul lor, care baga de seama in el lucrarea cea de multe feluri a pacatului, care se lecuiesc mereu de aceasta otrava prin pocainta, nu ajung la plinatatea vietii duhovnicesti. Ce sa mai spunem atunci de cei care traiesc in nepasare, care se afla in necurmata imprastiere, care nicicand nu se gandesc – sau se gandesc foarte rar, parca in treacat – la lucrul la care este cea mai mare nevoie sa se gandeasca: la mantuirea lor? Voi spune despre ei ceea ce s-a spus deja despre ei; voi rosti hotararea rostita deja asupra lor. O voi rosti cu inima plina de amaraciune, dar fara a gresi – caci nu voi face altceva decat sa repet cuvintele Apostolului, cuvintele lui Dumnezeu. Vaduva ce petrece intru desfatare, de vie este moarta (I Tim. 5, 5-6). Sa nu socoti ca spusele acestea privesc doar vaduvele dupa trup! Ele ne privesc cu mult mai mult pe mine si pe tine, care ne-am lepadat de lume pentru a sluji lui Hristos: monahul este adevarata vaduva, pentru care lumea se cuvine sa fie moarta. Asculta sarmanele mele vorbe: monahul e vaduva de taina! Te-ai numit „mort pentru lume si pentru veacul acesta desert” spre a via lui Dumnezeu si vesniciei fericite? Patrunde in Scriptura, patrunde in tine insuti, pune starea sufletului tau fata in fata cu starea pe care i-o zugraveste Scriptura ca potrivita lui, si spune: chiar esti mort fata de lume? Macar ai inceput sa mori fata de ea? Ai simtit invierea ta de catre Dumnezeu? Ai mutat gandurile si dorintele tale in veacul care va sa fie? Putini, foarte putini oameni pot raspunde „da” la aceste intrebari: mai degraba fiecare din noi va recunoaste ca indreptatita infricosatoarea osanda rostita de Apostol. Apasatoare este ea pentru urechea si inima trupeasca si iubitoare de pacat; mai bine este insa s-o auzim aici, cat nu s-a terminat calatoria noastra pamanteasca si cat nu s-a incheiat alergarea pocaintei si indreptarii. Ca intristarea care este dupa Dumnezeu pocainta spre mantuire fara parere de rau lucreaza (II Cor. 7, 10). Dupa ce va fi lucrat o vreme, ea ne va face sa scapam de intristarea si tanjala care sunt cu adevarat infricosatoare atat prin vesnicia lor, cat si prin cumplitul chin, nepovestit prin cuvant, neinteles pentru mintea si simtirea noastra, pe care ele il pricinuiesc. Fiecare sa patrunda in sine insusi; fiecare sa cerce in sine cuvintele mele, pe care le voi rosti spre mantuirea sufletelor voastre si al sufletului meu!

Ne este sortit raiul, cerul, vesnica fericire – de vom trai aici in cucernicie, plinind fagaduintele date la botez, innoite, implinite prin legamintele neagonisirii si fecioriei la tunderea in calugarie. Dar noi nu luam aminte la fericirea gatita noua, asa cum cel ce doarme este nesimtitor fata de placerile si desfatarile acestei vieti, care il inconjoara si il asteapta sa se trezeasca; niciodata nu ne gandim la negraitele bunatati care vor sa fie: gandul nostru este pururea pe pamant, cu totul in placerile lumesti, in grijile lumesti. Nu suntem morti, oare, cu sufletul, cu toate ca ne dam drept vii in ochii nostri si intr-ai celor care au cugetare trupeasca, ai celor ce privesc doar cu ochii trupesti?

Ne este sortit iadul, focul cel vesnic si viermele neadormit, spre vesnica noastra roadere si sfasiere – de ne petrecem viata in pacate si in desfatari pacatoase! Iar noi cautam tocmai aceste desfatari si dupa ele alergam; la ele stau dorintele si gandurile noastre. Traim de parca n-ar fi iad, de parca am fi nemuritori, vesnici pe pamant, ca si cum am fi ajuns la o fericire fara sfarsit, in zadar tuna cu amenintari Cuvantul lui Dumnezeu, in zadar vesteste despre infricosatoarele chinuri vesnice! Vedem moartea fratilor nostri, luam parte la ingroparea lor: aceasta nu ne misca deloc, de parca moartea ar fi doar soarta altora, nicicum a noastra. Ca niste morti, nu avem nici aducerea-aminte, nici presimtirea mortii, nici presimtirea viitorului, intocmai: suntem morti. Ai nume ca traiesti, insa esti mort (Apoc. 3, 1), da marturie despre fiece om trupesc nemincinosul Cuvant al lui Dumnezeu.

Pentru noi Fiul lui Dumnezeu S-a pogorat pe pamant, a calcat moartea noastra cu moartea Sa, S-a facut pentru noi viata si, totodata, cale catre aceasta viata. El cere de la noi sa ne rastignim trupul cu patimile si poftele (Galateni 5, 24) – o cere nu fiindca ar avea nevoie El, ci fiindca noi avem nevoie de aceasta: numai in trupul mort pentru pacat poate sa se descopere aratarea vietii harice. Noi insa auzim numai rasunetul cuvintelor; sufletul nu pricepe si nu primeste miezul cuvintelor: ele ne suna ca intr-o limba straina si necunoscuta. Si asta nu e de mirare: este urmarea nemijlocita a starii noastre sufletesti. Cel mort cu trupul nu-i in stare de simtaminte trupesti: fie ca este in slavi, fie ca i se da nemasurata bogatie, fie ca este despuiat, fie ca este acoperit cu ocari, el e nesimtitor fata de toate. La fel si cel mort cu sufletul nu poate intelege cuvintele duhovnicesti, nu poate avea aducerea-aminte cuvenita de moarte si de chinurile vesnice, cunoasterea cuvenita a desertaciunii acestei lumi si acestui veac, cunoastere ce totusi este atat de limpede si de pipaita: el este otravit, omorat de pacat, si ca atare este instrainat de Dumnezeu si de fericire, este pecetluit ca jertfa a iadului. Viata trupului vine din adastarea in el a sufletului; viata sufletului vine din adastarea in el a Sfantului Duh. Voi putea, oare, sa proslavesc dupa vrednicie neurmata bunatate a Atotbunului Dumnezeu, indelunga rabdarea Lui cea nepovestita, iubirea Lui de oameni cea negraita? Oare sa chem, impreuna cu Prorocul, la slavoslovirea lui Dumnezeu cetele ingeresti, toate semintiile omenesti – si nu numai atat: toate fiarele si dobitoacele, pasarile cerului, jivinele si taratoarele, pestii ce umbla in largile intinderi ale apelor, si dimpreuna cu acestea toata faptura neinsufletita? Si nici atunci zidirea toata, unita intr-o singura gura, intr-un singur glas de lauda, nu va putea sa cante dupa vrednicie bunatatii lui Dumnezeu celei inchinate, mai presus de cuvant, mai presus de pricepere. Veniti, fratilor, sa ne inchinam si sa cadem la picioarele ei: ea pana acum indelung rabda faradelegile noastre, pana acum asteapta intoarcerea noastra, pana acum isi tinde catre noi bratele, chemand pe cei ce ratacesc in pustie si in nepatrunsele hatisuri ale pacatului, primind pe pacatosii care se pocaiesc, facandu-i fii ai lui Dumnezeu si fiice ale lui Dumnezeu. Acum, auzind glasul ei, glas care ne cheama la pocainta, nu va invartosati inimile voastre (Evr. 3, 15); cela ce are urechi de auzit, sa auda (Matei 13, 9) – sa nu ramaneti surzi. Desteapta-te, cela ce dormi somnul adanc al lenevirii si al desavarsitei nepasari fata de mantuire! Scoala-te din morti (Efeseni 5, 14), tu, cel care esti mort prin nesimtire si impietrire, prin viata jertfita pe de-a-ntregul trupului, pacatului si stricaciunii! Sa vad in tine miscare de viata, trezita prin cuvantul care vesteste pocainta! Sa aud glasul tau, glasul suspinelor, glasul plansului tau, glasul pocaintei tale, ca sa ma incredintez ca mai este in tine semn, ramasita de viata! Domnul, vazand ca ai petrecut toate zilele vietii tale in nerodire, iti va darui iarasi zi ca sa te mantuiesti fara osteneala, zi in care prin spovedania nefatarnica inaintea parintelui tau duhovnic sa poti lepada toata povara pacatelor tale!

extras din Sfantul Ignatie Briancianinov – Predici la Triod si Penticostar

2 comments

  1. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Sfinte Ignatie Briancianinov roaga-te pentru noi preamult pacatosii!

  2. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Maica Pelaghia , de ce o rugaciune de la 12 seara e cat 40 rugaciuni spuse ziua
    Cuvioasa Maica Pelaghia de la Reazani.

    Maica Pelaghia s-a născut în satul Zaharovo, regiunea Reazani (Rusia) în anul 1890. Oarbă din naştere a primit de la Dumnezeu darul de văzătoare cu duhul. Din cauza unui tratament greşit al mamei sale care era însărcinată, fetiţa s-a născut oarbă. Ea ştia toată psaltirea pe de rost. A fost un om deosebit. În copilărie când avea cinci-şase ani, era vizitată de o călugăriţă care o învăţa despre credinţa adevărată. Îi citea fetiţei psalmi şi rugăciuni. Tânăra avea o memorie extraordinară, orice psalm putea să-l memoreze numai după ce i se citea de trei ori.
    După mărturiile contemporanilor cuvioasa Pelaghia nicicând nu mânca carne, iar în prima şi a şaptea săptămînă a postului Mare îşi întreţinea puterile doar cu o prescură şi puţină apă. Mulţi credincioşi au fost vindecaţi datorită rugăciunilor ei. Primeau de la ea îndrumări şi sfaturi. Ea însăşi se ruga şi cîte paisprezece ore pe zi, însoţind rugăciunea cu până la zece mii de metanii. O mare atenţie acorda faptului cum ne facem însemnul Sfintei cruci. După spusele ei la unirea corectă a degetelor din ele iese foc. Şi acest foc ne sfinţeşte şi curăţeşte corpul nostru, sângele nostru trecând prin această cruce de foc se curăţeşte de tot răul – totul arde. Deci cu cît mai des ne însemnăm cu simbolul Sfintei Cruci , cu atît este mai curat sângele nostru şi cugetările noastre. Cu atât sîntem mai aprope de Dumnezeu, şi mai repede ajung la El rugăciunele noastre.
    Din amintirele protodiaconului Pavel Smirnov (Reazani):" E foarte greu să povesteşti despre Maica Pelaghia fără să-ţi reţii lacrimile. În viaţa mea n-a existat un om mai sfânt ca ea... Încă din copilărie a fost alungată de acasă de proprii părinţi şi locuia la cei care vroiau s-o primească. Era foarte aproape de Dumnezeu şi Sfinţii lui, cu care vorbea de la o vârstă fragedă, în deosebi cu Sfântul Serafim de Sarov care a devenit ocrotitorul şi îndrumătorul ei..."

    Ea a vindecat foarte mulţi oameni cu puterea rugăciunii sale. Înainte de a fi arestată i-a zis stăpânei casei unde locuia "în curând vor veni să mă ia...". La întrebarea de nedumerire de ce şi unde, a răspuns "că timpul este aşa". Fiind arestată îşi petrecea timpul în arest citind toate acatistele pe care le ştia. Şi în curând a fost eliberată, dar cu condiţia că nu va mai primi oameni pentru sfaturi şi vindecări. De aceea o perioadă s-a retras de la această activitate. Dar totuşi nu putea sa nu-i ajute pe toţi acei care aveau nevoie de ajutorul ei. Ultima dată a fost arestată în anul 1939.

    Ea a prezis războiul cu Germania cu mult timp înainte, chiar şi ziua începerii. Într-o zi a zis : „ Iată, astăzi s-a început războiul." Nu a fost crezută de la început , fiindcă ştirea ajunse abea peste vreo patru zile. Prezise că trupele fasciste vor ajunge până la localitatea unde locuia ea şi ca de acolo nu va mai putea înainta mai departe.

    Din alte amintiri despre ea „ A fost un om sfânt. Şi cît de mult era iubită de oameni ...La ea oamenii vin amărâţi , dar se întorc înaripaţi. O mare putere avea de la Dumnezeu " . Unul din cazurile întâmplate cu ea îl povestesc martorii: S-a întâmplat înainte de război. Câţiva consăteni , însoţiţi de Maica Pelaghia veneau din localitatea învecinată. Pe drum ea le citea după memorie fragmente din psaltire. Brusc a început o furtună şi o ploaie foarte puternică, care îi inconjura, dar de ei nu se atingea.

    Înainte de a trece la cele veşnice le spunea celor ce o cunoşteau că atunci când nu va mai fi să mearga la ea la mormânt şi să continuie să-i spună durerile . Şi chiar de nu o vor auzi pe ea, ea îi va auzi...şi le va ajuta. Şi îi ajută.
    A fost o adevărată credincioasă. Un exemplu minunat pentru noi toţi. Contemporanii ei mărturisesc că avea un râs de copil. Şi la ultima sa împărtăşanie o bucurie de copil. Noi nu sântem în stare să-i înţelegem această bucurie.

    Maica Pelaghia a trecut la Domnul în anul 1966.
    Maica Pelaghia spunea despre importanţa deosebită a Sfintei Împărtăşanii din Joia Mare că, de s-ar întâmpla prigoană, cu harul acestei Sfinte Împărtăşanii poţi rezista trei ani.

    Pentru agonisirea tăriei şi a neclintirii în credinţă să ne rugăm în faţa icoanelor „Vladimirskaia", „Grebnevskaia", proorocului Amos, poorocului Daniel (el dăruieşte rugăciunea buzelor), Cuv. Simeon Stâlpnicul, Sf. Apostol Pavel şi Fericitului Augustin (ambii încă dăruiesc cunoştinţe, minte deosebită şi ajută copiilor la învăţătură).
    Maica Domnului prin chipul Său „Izvorul de viaţă dătător" dăruieşte har pentru cunoaşterea adevărului.
    De orice lucru straşnic - Sf. Mc. Bonifatie.

    Pentru iertarea păcatelor grozave - Mântuitorului, înaintea icoanei Maicii Domnului „Aflarea celor pierduţi", Sf. Arh. Mihail, Drept. Iosif Logodnicul, Drept. Simeon de Dumnezeu Primitorul, Sf. Ap. Petru şi Pavel, Sf. Părinte Ierarh Nicolaie, M. Făcător de Minuni, tuturor sfinţilor.
    Pentru izbăvirea de necazuri, scârbe şi pieire - înaintea sfintei icoane „Izbăvitoarea".

    De toate bolile - la icoana „Tămăduitoarea", Sf. Arhanghel Rafail, Drept. Simeon de Dumnezeu Primitorul, Sf. Sfinţitul Mc. Pancratie, Cuv. Serafim de la Sarov şi de citit cât mai des psalmul 26 (de 40 de ori nu mai puţin de trei nopţi la rând).

    De dureri de cap - Sf. Prooroc Înaintemergător şi Botezător al Domnului Ioan.
    De bolile ochilor - rugăciuni la icoana Maicii Domnului „Kazanskaia".
    De bolile pieptului şi a pântecelui - Sf. Ap. Ioan Teologul.
    De bolile plămânilor, boli femeieşti şi pentru ajutor la naştere - înaintea icoanei „Feodorovskaia" (la bolile de plămâni de citit cât mai des „Împărate Ceresc...", de 40 de ori, noaptea).
    De bolile mâinilor - la icoana Maicii Domnului „Trichirusa" („Троеручица").
    De bolile picioarelor - Cuv. Simeon Stâlpnicul, Sf. Mc.Trifon, Cuv. Serafim de la Sarov.
    De boli canceroase - la icoana Maicii Domnului „Împărăteasa Tuturor" („Pantanasa"), Cuv. Macrina, Drept. Nicodim.

    De boala sângelui - Sf. Mc. Smaragd.
    Pentru ca să fii iubit, ca oamenii să aibă faţă de tine o atitudine binevoitoare - Sf. Împărat şi Prooroc David.
    Pentru ca copiii să aibă dragoste faţă de părinţi- Sf. M. Mc. şi Tămăduitor de boale Pantelimon.
    Pentru a trăi în îndestulare - înaintea icoanei Maicii Domnului „Sporitoarea grânelor" („Спорительница хлебов"), Sf. Proor. Ilie, Sf Ap. şi Evang.Ioan Teologul, Sf. Nicolae, Făcătorul de Minuni, Sf. Spiridon al Trimitundiei, Sf. Sfinţit. Mc. Haralampie.

    Pentru a primi serviciu, loc de muncă - Sf. Mc. Boris şi Gleb.
    Pentru a avea casă - la icoana Maicii Domnului „Zid Nesurpat" („Нерушимая Стена"), Sf. Părinte Ierarh Nicolae, Mare Făcător de Minuni, Sf. Împărat şi Prooroc David, Cuv. Serafim, celor 12 fraţi-zidari ai bisericii din Kiev.
    Să ne însemnăm cu Sfânta Cruce cu multă luare aminte şi cu evlavie: pe frunte, pe pântece, pe umărul drept şi stâng (nu deasupra umărului, ci din faţă). Atunci când adunăm corect degetele mâinii drepte, noi chemăm ajutorul Preasfintei Treimi, cine-I va putea sta împotrivă?

    Metaniile să le batem corect: după însemnarea cu Sf. Cruce, privind cu evlavie la Sf. icoană sau la Sf. Cruce facem metanie şi îndată ne îndreptăm. Este de nepermis ca, stând în genunchi, să culcăm fruntea pe podele sau pe mâini şi să „înmărmurim" pe mai mult timp în această poziţie (cu dosul în sus). E un păcat foarte grav. Aşa procedează dracii şi vrăjitorii în zilele marilor sărbători ale Sfintei Treimi, ale Pogorârii Duhului Sfânt. Harul îi ţintuieşte la pământ şi ei îşi ascund capetele (dracii îşi bagă râtul în mocirla mlaştinii), însă, în semn de nesupunere lui Dumnezeu, îşi expun dosurile goale spre cer. O vrăjitoare din Reazan a fost surprinsă, chiar la ea acasă, de ziua Sfintei Treimi în această poziţie ruşinoasă.

    În colţul camerii unde se află sfintele icoane ţineţi deschisă Psaltirea (de exemplu, la psalmul 26), chiar dacă încă nu citiţi psalmii, dracii deja şi de la aceasta se scutură.
    Pelagheia din Reazan, fecioară văzătoare cu duhul, spunea că rugăciunea de noapte (metania) este
    înaintea lui Dumnezeu preţuită de 40 de ori mai mult decât tot aceeaşi rugăciune care se citeşte ziua. Deoarece în numele Domnului nostru Iisus Hristos, întru slava lui Dumnezeu, omul se scoală la rugăciune în timpul cel mai potrivit pentru somn. De rugăciunea în toiul nopţii, însă, te poţi apropia numai având deprinderea întărită a rugăciunii de zi. La început să te rogi noaptea foarte puţin, apoi, să adaogi cu încetul câte o „fărâmitură", desigur, numaidecât aflându-te în smerenie.

    Maica Pelaghia explica importanţa şi folosul practic al citirii unor psalmi şi rugăciuni, deosebit de necesare în vremurile noastre, vremuri de pe urmă.
    Foarte puternică este rugăciunea alcătuită numai din cinci cuvinte: „Căci cu noi este Dumnezeu!". În ea este tăria credinţei, toată nădejdea noastră către Dumnezeu şi bucuria duhovnicească a credincioşilor conştienţi că înlăuntrul lor este Dumnezeu- Emanuel.
    Şi dacă Dumnezeu este cu noi, cine poate fi împotriva noastră?

    Iată de ce de această mică rugăciune atât de mult se teme vrăjmaşul nostru cel văzut şi nevăzut (oamenii răi, vrăjitorii, dracii). O roabă a lui Dumnezeu a reuşit să rostească de trei ori mecanic, în grabă, rugăciunea: „Căci cu noi este Dumnezeu!", înainte de a-i deschide uşa „lăcătuşului" care a zis: „Mi-ai luat-o pe dinainte, acum nu mai am ce face la tine", şi, înspăimântat, s-a retras.
    Psalmul 26 este cel mai puternic din toată Psaltirea. Cine-l va citi măcar de 3 ori pe zi pe acela Domnul (când va binevoi El, iar nu noi, păcătoşii) „îl va trece pe apă ca pe uscat".

    Dracii nu rezistă să se afle lângă omul care citeşte deseori acest psalm. Este posibil ca prin citirea psalmului 26 (cu binecuvântarea unui preot duhovnic care te cunoaşte mai demult (şi numai în cazuri extraordinare) să te izbăveşti de stăpânirea celui rău (de îndrăcire). Chiar şi unei foste vrăjitoare, care a cerut rugăciuni pentru sine, i s-a spus că Sfânta Biserică interzice rugăciunea pentru vrăjitori, dar dacă cu toată sinceritatea doreşti să te izbăveşti de tirania dracilor, atunci singură trebuie să citeşti noaptea psalmul 26 de 40 de ori. Şi dacă nu te vei înspăimânta de frica diavolească, Domnul te va slobozi de puterea lor. Însă de la început citirea acestui psalm trebuie s-o faci ziua, citindu-l de 3 ori. Obişnuinţa de a te ruga noaptea poţi s-o agoniseşti cu alte rugăciuni şi nicidecum cu psalmul 26.
    Cine va citi cât mai des psalmul 26, alegoric vorbind, va merge printre vrăjitori ca în maşina blindată. Unei schimonahii prin descoperire i s-a dat această povăţuire: „După o discuţie cu oamenii care îţi sunt străini duhovniceşte, restabileşte-ţi forţele cu citirea psalmului 26".

    Psalmii 26, 45, 69 şi 90 se citesc împotriva năvălirilor vrăjmaşilor văzuţi şi nevăzuţi şi pentru a rămâne neclintit (mai trebuie citit şi condacul Preasfintei Născătoare de Dumnezeu - „Apărătoarei Doamne pentru biruinţă mulţumiri...").
    Psalmul 33 - la foame şi la sete.
    Psalmul 63 - împotriva peceţii lui antihrist, (încă de citit acatistul „Celor şapte tineri din Efes", şi rugăciunea de la sfârşitul primei catisme, ea este nucleul întregii Psaltiri, „Psaltirea comprimată").
    Psalmul 21 - împotriva păcatelor ultimilor vămi (de la desfrâu până la împietrirea sufletului) şi împotriva spurcării silnice cu păcatul curviei şi sodomiei. (De mai rugat la Sf. Mc. Agnia şi la Sf. M. Mc. Anastasia, Izbăvitoarea din Lanţuri - ele ne vor îngrădi de întemniţarea de către slugile lui antihrist şi de silnicie (violare).

    Psalmul 5 - pentru dobândirea rugăciunii.
    Psalmul 43 - pentru ca în casă să stăpânească harul, ca în ea să strălucească totul de har precum străluceşte de aur palatul împărătesc (duminicile şi la sărbătorile Domneşti de citit „Slavă Doamne Sfintei Învierii Tale!").
    Psalmul 83 - pentru ca să moştenim Împărăţia Cerurilor.
    Psalmul 49 - (nouă, tuturor păcătoşilor, dar mai ales preoţilor) - împotriva mândriei şi a întunecării minţii, pentru înţelepţirea cum trebuie să-I slujim lui Dumnezeu ca să nu ne lepădăm de El.
    Sursa: Crestinortodox.ro - forum

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*