Conferinta ortodoxă din Grecia a concluzionat: Teologia postpatristică constituie o abatere de la cugetul Sfinţilor Părinţi ai Bisericii noastre

Arhiplină a fost ala „Melína Merkúri” a Stadionului „Pace şi Prietenie”, unde a avut loc conferinţa organizată de Mitropolia de Pireu cu tema: „Teologie patristică şi erezie postpatristică”. Evenimentul s-a desfăşurat în prezenţa următorilor ierarhi: Arhiepiscopul Sinaiului, kir Damianós, Mitropolitul Glifadei, kir Pavlos, Mitropolitul de Nafpaktos, kir Ierótheos, Mitropolitul Kithirelor, kir Serafim, Episcopul de Marathon, kir Melíton, reprezentantul Arhiepiscopiei Atenei, şi, desigur, a Înaltpreasfinţitului Pireului, kir Serafim.

Conferinţa a fost deschisă de Înaltpreasfinţitul Mitropolit al Pireului, kir Serafim, care a subliniat între altele: „conferinţa de azi este o mărturisire de credinţă în faţa teologiei post-patristice a zilelor noastre”.

Arhimandritul Athanasios Athanasíou, Stareţul Marelui Meteor, care a salutat personal acest eveniment, definind dintru început „fenomenul” postpatristic: „Teologia postpatristică, în linii generale, constituie o prelungire a diferitelor teologii mai recente dezvoltate în Occident, mai ales în Occidentul protestant: teologia socială, teologia politică, teologia libertăţii, a eliberării, teologia revoluţiei, teologia „neagră”, teologia contextuală, teologia feministă, teologia colectivă etc.,  şi este rod al secularizării, al raţionalismului şi constituie o deviere de la credinţa şi învăţătura ortodoxă.

Elementul comun al acestor teologi(nn. occidentali) este că înlătură adevăratul sens al Crucii şi al Învierii, caracterul ascetic, niptic şi isihast al credinţei, metoda întemeiată pe experienţa Duhului Sfânt a Ortodoxiei, participarea la harul necreat şi la slava lui Dumnezeu şi absolutizează datele sociale şi culturale ale fiecărei epoci. Prezintă credinţa şi duhovnicia într-un mod adaptat mentalităţii şi concepţiei secularizate a omului contemporan. Coboară sensul adevărat şi mântuitor al Evangheliei la simpla folosire a unor lozinci sociale şi culturale, la o gnoseologie şi filozofie lipsite de vigoare şi fără substanţă”.

Prima comunicare a fost susţinută de protoiereul Gheorghios Metallinos cu tema „De la patristic la «postpatristic». Αutodezminţirea conducerii ortodoxe”, urmat de profesorul Ioannis Kurebelés, de la Facultatea de Teologie din Tesalonic, care a susţinut comunicarea „Ortodoxia neortodoxă?

Între altele, Înaltpreasfinţitul Ierotheos a subliniat că „în esenţă, teologia ortodoxă este bisericească şi nu post-teologică şi post-patristică”. După Înaltpreasfinţitul Mitropolit de Nafpaktos, kir Ierotheos, a urmat comunicarea părintelui Theodoros Zisis cu tema „Importanţa Părinţilor Bisericii şi tăgăduirea antipatristică acestora”. Conferinţa s-a încheiat cu citirea concluziilor de către monahul Arsenie Vliagórtis şi cu aprobarea acestora.  Precizăm că în scurt timp, Graiul Ortodox va prezenta în limba română toate comunicările prezentate la această conferinţă.

Cititi integral pe Graiul Ortodox

5 comments

  1. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Am facut furori, cu ele, pe internet ! Sa mai vad eu, vreun stilist, care comenteaza aiurea!
    SITE ORTODOX RUSESC, FOARTE TARE IN RUSIA, UITATI, CAT DE CUNOSCUTI SUNT, SFINTII NOSTRII PARINTI, MARTURISITORI……..MARELE PARINTE IUSTIN PARVU, PARINTELE PROCLU, REGRETATII, ARSENIE PAPACIOC, ARSENIE BOCA, PARINTELE CLEOPA, ARATATI LUMII…….INTREGI.
    http://www.pravoslavie.ru/orthodoxchurches/49710.htm
    http://www.pravoslavie.ru/put/50539.htm
    http://www.pravoslavie.ru/orthodoxchurches/48107.htm
    http://www.pravoslavie.ru/orthodoxchurches/47754.htm
    http://www.pravoslavie.ru/orthodoxchurches/45871.htm
    Nenumarate reportaje cu parintii nostrii…! Se pot traduce sus in bara!

    ASADAR, DACA AI NOSTRII PARINTI, SUNT CUNOSCUTI, IN RUSIA, DESI, STIM CLAR, RUSII, SUNT PE CALENDARUL VECHI, CEL IULIAN……NUMAI ESTE NICI O INDOIALA CA EXISTA HARUL SFANTULUI DUH IN BISERICA NOASTRA, NU CUM PRETIND STILISTII, DE LA SLATIOARA, CA IN BISERICA NOASTRA, NU ESTE HAR…………..TRIMITETI MAI DEPARTE SI ARATATI LUMII SI CEI DE STIL VECHI, SA NUMAI COMENTEZE!

  2. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Va voi trece clasa,
    Pe voi si pe femeile voastre,
    În fata carora îngenunchez
    Pentru sfânta rabdare pe care o au cu noi
    Si pentru misterul care ne leaga.
    Va voi trece clasa, va voi trece veacul,
    Veti supravietui în poezia mea,
    Si poate mai mult în poezia mea de dragoste,
    Care nu e reglementata
    Prin hotarâre a Consiliului de Ministri.
    O, bietii mei prieteni!

    (ADRIAN PAUNESCU)

  3. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Lupta pentru stil nou ori vechi e o abatere de la ortodoxie, problema e ascultarea de patriarhie, şi cum ascultarea merge până la păcat, să luăm aminte la starea duhului nostru petru că în Duhul Sfânt se vede adevărul de erezie. e o aberaţie a spune că în stlul nou nu e har, dar tot rătăcire e să iei ideile personale ale unor păstori contemporani ca dogme. Biserica nu le va accepta; de exemplu: la o slujbă ortodoxă n pot participa eterodocşii nici invers, ci numai asista. Înapoi la izvoare e înnoirea în Biserică şi cine se va îndrepta către ideile personale vai.. Înapoi la cugetul sfinţilor apostoli şi sfinţilor părinţi. Nu vom înţelege Scriptura de cît în Duhul Apostolilor, dar pe Acest L-au avut sfinţiii părinţi

  4. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Înapoi la Scriptura şi atât.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*