Dupa 200 de ani de asteptare si lupta pentru identitate, Basescu calca in picioare sperantele romanilor/vlahilor din Timoc.
In conditiile in care sute de romani/vlahi sunt anchetati de politia si procuratura sarba, in conditiile in care cei 300.000 de romani din Timoc nu au nici macar o singura ora de limba romana in scoala, in conditiile in care statul sarb si Biserica Ortodoxa Sarba hartuieste zilnic Biserica Ortodoxa Romana si pe romanii/vlahii care doresc slujba in limba romana, in conditiile in care toti liderii romanilor din Timoc sunt anchetati si hartuiti, in conditiile in care alegerile Consiliului National al Minoritatii Nationale Rumane sunt fraudate de autoritatile sarbe, in conditiile in care sperantele romanilor timoceni se mai sprijineau naiv pe ideea ca ei ar putea conta pentru politrucii de la Bucuresti, Presedintele Traian Basescu le-a spulberat si ultima speranta declarand marti 1 noiembrie la Belgrad ca Romania nu conditioneaza adoptarea acordului de asociere al Serbiei la Uniunea Europeana, de problema minoritatilor.
Mihai Eminescu – un apologet al Ortodoxiei romanesti: Distrugerea Bisericii in Romania, duce si la pierderea nationalitatii
Mihai Eminescu – 161 de ani de la nastere
Aducem un prinos de recunostiinta marelui poet national, care si-a iubit indeosebi credinta stramoseasca, dar si tara sa frumoasa. Iata ce spunea marele roman despre Biserica neamului in lupta cu apostaziile straine de aceste taramuri, dar straine si de Dumnezeu:
Biserica ortodoxa a Rasaritului a luat la romani o forma deosebita de aceea a altor Biserici; ea nu e numai o comunitate religioasa, ci totodata nationala. Bizantul a avut veleitati de papism, Biserica ruseasca are veleitati periculoase de cezaro-papism, de intindere a legii prin mijlocul sabiei pentru augmentarea puterii statului; la romani ea a fost din capul locului o comunitate religioasa care imblanzea prin iubire inegalitatile sociale si care facea pentru oameni o datorie din ceea ce, in lumea moderna e un drept. Liniamentele organizarii democratice a Bisericii romane se arata ab antiquo inca. Stand cu alte Biserici in legaturi formale, nu de subordinatie, ea a inlocuit la romani, in timpii cei rai, organizatia politica si economica. Astfel intampinam in orasele mari biserici cari apartineau fiecare la cate o breasla, iar in Ardeal vedem ca ea a devenit totul pentru romani: ea organizeaza si intretine invatamantul primar, cel secundar clasic, ba chiar si cel real al poporului. Preotul de acolo n-a invatat numai canoanele, ci si disciplinele economiei de camp; el e invatator si sfatuitor in interesele morale si materiale, ba chiar in cele juridice, ale poporenilor sai. continuare »