Stiti despre RFID (Radio Frequency IDentification – Identificarea prin Frecventa Radio)? Ei bine, ar fi cazul, deoarece in doar cativa ani aceasta noua si exploziva tehnologie ar putea spune oamenilor de vanzari, infractorilor si iscoadelor guvernelor absolut orice despre dumneavoastra.
Bine ati venit in lumea cipurilor spion, in care minuscule cipuri computerizate, mai reduse ca dimensiune decat un fir de nisip, vor urmari obiectele de uz zilnic – si chiar oamenii –, monitorizand tot ceea ce posedati si oriunde veti merge. In aceasta carte uimitoare, menita sa va deschida ochii, veti afla despre modul in care puternicele corporatii planuiesc un viitor in care:
– Persoanele straine vor fi capabile sa scaneze continutul gentii sau servietei dumneavoastra din cealalta parte a camerei.
– Magazinele isi vor modifica preturile in timp ce va apropiati de ele – storcand un plus de profit de pe urma cumparatorilor ocazionali si a celor saraci.
– Continutul frigiderului si al dulapului cu medicamente va fi monitorizat de la distanta.
– Podelele, intrarile, tavanele false si chiar ramele tablourilor va vor spiona – nelasand, practic, nici un loc in care sa va puteti ascunde.
– Implanturile cu microcipuri va vor urmari fiecare miscare – si chiar va vor transmite conversatiile la departare sau va vor trimite electrosocuri daca nu va conformati.
Aceasta nu este o teorie a conspiratiei. Sute de milioane de dolari au fost deja investiti in ceea ce corporatiile globale si guvernele numesc „cea mai captivanta tehnologie noua de la codul de bare incoace”. Daca nu o oprim acum, rfid ne‑ar putea lua si ultimele ramasite de intimitate si ar putea inaugura lumea de cosmar a supravegherii totale.
KATHERINE ALBRECHT este fondatorul si directorul organizatiei CASPIAN (Consumers Against Supermarket Privacy Invasion and Numbering). Doctorand la Harvard, Albrecht a aparut ca una dintre cele mai puternice voci sustinatoare ale respectarii dreptului la intimitate in lumea high‑tech rapid schimbatoare de azi, oferind mii de interviuri in mass‑media si dand marturii despre RFID inaintea legislatorilor din intreaga lume. Revista „Executive Technology” o numeste pe Katherine „poate cea mai rezonanta voce sustinatoare a dreptului la intimitate” si revista „Wired” a poreclit‑o „Erin Brockovich” a RFID.
LIZ McINTYRE este directorul de PR si strategul celor mai multe campanii de succes ale organizatiei. Fost analist bancar si contabil autorizat, investigatiile intreprinse de McIntyre in domeniul politicilor corporatiilor si al neregulilor birocratice beneficiaza de aptitudinile sale de cercetator meticulos si de ochiul sau vigilent de investigator. McIntyre este cunoscuta cel mai bine, poate, pentru abordarile accesibile si pline de viata ale subiectelor din lumea tehnologiei, sub pseudonimul MoneyMom, ca foiletonist si consilier in problemele financiare ale familiei.
sursa: Libraria Sophia