Patriarhia Ierusalimului a expus clar motivele impotrivirii ei fata de construirea unei biserici la Ierihon de catre Patriarhia Romaniei, precum si motivele intreruperii pomenirii Patriarhului Romaniei in Diptice, atat in scrisoarea cu nr. 63/27.01.2011 a Preafericitului Patriarh al Ierusalimului, kir Theofilos, catre Preafericitul Patriarh al Romaniei, kir Daniel, precum si in comunicatul referitor la aceasta de pe site-ul ei (https://www.jp-newsgate.net/gr/2011/05/09/3352/ ).
De aici se vede ca Patriarhia Ierusalimului nu intentioneaza sa se implice cu Patriarhia Romaniei intr-o interminabila confruntare pe internet, de altfel daunatoare pentru membrii Bisericii.
Cu toate acestea, considera ca indispensabil sa ofere cateva lamuriri, ca raspuns la anumite puncte din scrisoarea cu nr. 2133/ 4.04.2011 a Prefericitului Patriarh al Romaniei kir Daniel catre Preafericitul Patriarh al Ierusalimului kir Theofilos si din comunicatul-interviu al Preasfintitului Episcop-vicar Ciprian Campineanul, de pe site-ul Patriarhiei Romaniei https://www.basilica.ro/en/news, din 12 mai 2011.
In ceea ce priveste contributia Patriarhiei Romaniei catre Patriarhia Ierusalimului prin clerici de origine romana, cum sustine Patriarhul Romaniei, Patriarhia Ierusalimului asigura ca clericii romani ce slujesc in Patriarhia Ierusalimului sunt doar doi, inscrisi in mod canonic. continuare »
Ieromonah Savatie Bastovoi – Pietrele vorbesc: Despre decizia patriarhiei Ierusalimului de intrerupere a comuniunii cu patriarhia romana
[vimeo=https://www.vimeo.com/23735336]
Pentru o palma de pamant sau … hotararile Sf. Sinoade se aplica doar preferential? Din 9 mai 2011, Patriarhia Ierusalimului a intrerupt comuniunea euharistica cu Patriarhia Romana
Intalnit ieri, 9 mai 2011, Sinodul Patriarhiei Ierusalimului a decis in controversa “Asezamantului romanesc de la Ierihon” ruperea comuniunii euharistice cu Patriarhia Romana, cat si caterisirea reprezentantului BOR la Locurile Sfinte, arhimandritul Ieronim Cretu. Iata un extras din comunicatul Patriarthiei Ierusalimului:
…Pentru respectarea si ocrotirea drepturilor canonice si pastorale asupra Locurilor de Inchinare ale Patriarhiei Ierusalimului in Tara Sfanta, Sfantul si Sfintitul Sinod a purces la aceasta hotarare dureroasa pe de o parte, dar necesara pe de alta, dorind in continuare restabilirea comuniunii canonice si bisericesti prin respectarea randuielii bisericesti […] Patriarhia Ierusalimului se afla intr-o pozitie dificila din cauza acestui lucru. A vazut granitele sale canonice, consfintite de Sinoadele Ecumenice si Locale, amenintate samavolnic si nedisimulat in fapta […] acest act constituie o incalcare grosolana al principiului evanghelic, expus de catre Apostolul neamurilor Pavel, „Ravnind astfel sa binevestesc acolo unde Hristos nu fusese numit, ca sa nu zidesc pe temelie straina” (Romani 15, 20), precum si a Sfintelor Canoane: 31 al Sfintilor Apostoli, 5 al Sinodului din Antiohia si 10 al Sinodului din Cartagina, care condamna ridicarea vreunui altar, desconsiderand pe episcopul locului. Tara Sfanta fiind incredintata spre ocrotire si pastorire Patriarhiei Ierusalimului de catre Primul Sinod Ecumenic, care a hotarat prin al 7-lea canon al sau: „…Episcopul din Elia (Ierusalim) sa se cinsteasca (sa se bucure de cinste) si sa aiba urmarea (continuarea) cinstei (acesteia)…”, de catre cel de-al IV-lea Sinod Ecumenic, care a hotarat prin actul al 7-lea al sau: „Pe Iuvenalie, preacuviosul episcop al Ierusalimului a avea sub stapanire cele trei Palestine” si de catre Sinodul Quinisext, care prin al 36-lea Canon al sau, aseaza Tronul Cetatii Ierusalimului intre Patriarhiile Stravechi [...] Precizam ca in pofida intreruperii comuniunii bisericesti, evlaviosii pelerini din Romania sunt bineprimiti la Sfintele Locuri de Inchinare si in Sfintele Manastiri ale Patriarhiei.
Asadar hotararile Sfintelor Sinoade se mai si aplica in Ortodoxie. Atunci ar cam trebui sa fie rupta comuniunea si cu patriarhul Irineu al Serbiei (care a aprins lumanari intr-o sinagoga) sau sa se puna intrebarea de ce Ieronim Cretu nu a fost caterisit mai inainte, chiar de sinodul BOR, pentru faptul ca a slujit cu papistasii si a impartasit pe eretici in insula Patmos? Iata cum hotararile Sf. Sinoade se aplica doar din interes politic si financiar. Vai de noi!
COMUNICATUL INTEGRAL
Sfantul si Sfintitul Sinod al Patriarhiei Ierusalimului intrunindu-se astazi, luni, 26 aprilie/9 mai 2011, in sedinta sa regulata, a analizat printre alte teme si solutionarea problemei bisericii ridicate anticanonic in Ierihon de catre Partiarhia Romaniei. continuare »
Patr. Ierusalimului ameninta cu oprirea pomenirii Patriarhului Daniel. “PF Daniel ameninta pe Patriarhul ecumenic, Bartolomeu”
Patriarhii si Arhiepiscopii elinofoni il urmaresc cu neliniste pe Patriarhul Romaniei care revendica noi „sfere de influenta”. O noua „amenintare” apare in ultima perioada de timp in Ortodoxie.
Este vorba de aparitia dinamica si revendicativa a Patriarhului Romaniei, kir Daniel, care prin atitudinea sa il „ameninta” pe Patriarhul ecumenic, kir Bartolomeu, torpiland incercarile acestuia de a convoca Sfantul si Marele Sinod, primul de dupa Schisma Bisericilor din Rasarit si Apus, din 1054.
Concomitent incearca sa obtina noi sfere de influenta, „declansand atacuri” la adresa Tarii Sfinte si „amenintand” jurisdictia duhovniceasca a Patriarhului Ierusalimului, k. Theofilos.
Kir Daniel pare ca s-a pregatit ani de zile pentru promovarea Patriarhiei Romaniei ca putere suverana.
Semnificative sunt rapoartele ambasadorului american la Bucuresti, dl. Ν. F. Τaubman, care intr-o telegrama difuzata pe WikiLeaks declara: „Dupa deceniile patriarhatului lui Teoctist exista un nou suflu in Biserica Romana”.
Desigur, asa cum a adaugat, „Patriarhul Daniel are o mare experienta, vorbeste fluent engleza si alte limbi, si totodata este pe deplin constient de puterea si influenta Bisericii in formarea opiniei publice”.
Intalnirea Intaistatatorului Bisericii Romane cu ambasadorul american a avut loc in 2007, la scurt timp dupa alegerea sa, iar principala tema a intalnirii a fost modul de abordare a prostitutiei si a traficului de arme.
De atunci au trecut trei ani si cu importanta forta a 20 de milioane de credinciosi, a 14.500 de preoti, a 9.000 de studenti ai Facultatilor de Teologie, Seminariilor si Scolilor Bisericesti si, mai presus de toate, a sute de monahi si monahii, Patriarhul Romaniei, kir Daniel, constituie noua, marea si puternica forta a ortodocsilor, care vine sa ameninte drepturile si jurisdictiile Intaistatatorilor elenofoni si mai ales ale Patriarhului ecumenic, k. Bartolomeu, si ale Patriarhului Ierusalimului, k. Theofilos.
Prima demonstratie ostentativa si de facto nelinistitoare pentru elinofoni a puterii si a revendicarilor Bisericii Romane a avut loc la sfarsitul lui februarie, la Geneva, cand reprezentantii Bisericilor Ortodoxe au discutat despre modul de acordare a autocefaliei in incercarea de pregatire a Sfantului si Marelui Sinod, care va fi primul sinod al ortodocsilor de dupa Schisma. continuare »
Patr. Ierusalimului ameninta cu oprirea pomenirii Patriarhului Daniel. "PF Daniel ameninta pe Patriarhul ecumenic, Bartolomeu"
Patriarhii si Arhiepiscopii elinofoni il urmaresc cu neliniste pe Patriarhul Romaniei care revendica noi „sfere de influenta”. O noua „amenintare” apare in ultima perioada de timp in Ortodoxie.
Este vorba de aparitia dinamica si revendicativa a Patriarhului Romaniei, kir Daniel, care prin atitudinea sa il „ameninta” pe Patriarhul ecumenic, kir Bartolomeu, torpiland incercarile acestuia de a convoca Sfantul si Marele Sinod, primul de dupa Schisma Bisericilor din Rasarit si Apus, din 1054.
Concomitent incearca sa obtina noi sfere de influenta, „declansand atacuri” la adresa Tarii Sfinte si „amenintand” jurisdictia duhovniceasca a Patriarhului Ierusalimului, k. Theofilos.
Kir Daniel pare ca s-a pregatit ani de zile pentru promovarea Patriarhiei Romaniei ca putere suverana.
Semnificative sunt rapoartele ambasadorului american la Bucuresti, dl. Ν. F. Τaubman, care intr-o telegrama difuzata pe WikiLeaks declara: „Dupa deceniile patriarhatului lui Teoctist exista un nou suflu in Biserica Romana”.
Desigur, asa cum a adaugat, „Patriarhul Daniel are o mare experienta, vorbeste fluent engleza si alte limbi, si totodata este pe deplin constient de puterea si influenta Bisericii in formarea opiniei publice”.
Intalnirea Intaistatatorului Bisericii Romane cu ambasadorul american a avut loc in 2007, la scurt timp dupa alegerea sa, iar principala tema a intalnirii a fost modul de abordare a prostitutiei si a traficului de arme.
De atunci au trecut trei ani si cu importanta forta a 20 de milioane de credinciosi, a 14.500 de preoti, a 9.000 de studenti ai Facultatilor de Teologie, Seminariilor si Scolilor Bisericesti si, mai presus de toate, a sute de monahi si monahii, Patriarhul Romaniei, kir Daniel, constituie noua, marea si puternica forta a ortodocsilor, care vine sa ameninte drepturile si jurisdictiile Intaistatatorilor elenofoni si mai ales ale Patriarhului ecumenic, k. Bartolomeu, si ale Patriarhului Ierusalimului, k. Theofilos.
Prima demonstratie ostentativa si de facto nelinistitoare pentru elinofoni a puterii si a revendicarilor Bisericii Romane a avut loc la sfarsitul lui februarie, la Geneva, cand reprezentantii Bisericilor Ortodoxe au discutat despre modul de acordare a autocefaliei in incercarea de pregatire a Sfantului si Marelui Sinod, care va fi primul sinod al ortodocsilor de dupa Schisma. continuare »