Tag Archives: patriarhia romana

Corespondența dintre o credincioasă și Patriarhie pe tema ecumenismului și a cipurilor (2011 – 2012)

INTREAGA BISERICA, ca institutie, ESTE IN ERES PRIN TACERE!

„Este împotriva ecumenismului, a cipurilor, a masoneriei etc.” Si eu sunt impotriva acestora! Si tu esti! Toti suntem! Toti spunem asa! Ba pana si ecumenistii spun asa! Ei, dar pana la proba marturisirii, pana la proba sangelui, toti suntem tari! Daca ar fi sa disec acest subiect mai in profunzime, ar trebui sa ma ingrozesc. De ce? Iata ce spune Sf. Grigorie Palama: „tacerea legata de problemele credintei este al treilea tip de ateism si de aceea atunci cand e in pericol credinta, TACEREA ESTE VINOVATA.”

S-o luam usor. IPS Irineu, pana la o marturisire, publica sau nu stiu cum – treaba lui-, imbratisand ideile ecumeniste, participand la sinodul Creta, vizitand sinagoga iudaica de sarbatoarea lor, poate fi considerat eretic fara a gresi. Pentru ca, pana la o marturisire, „tacerea este vinovata”. Nu-i asa? Sfantul Grigorie! IPS Varsanufie n-a fost la sinodul dracesc, n-a fost la sinagoga. Lui i s-a cerut insa de la parintii de la Lacul Frumos marturisirea. Si el n-a marturisit! A tacut! Tace!

Asadar, am ajuns si la noi: la mine, la tine, la toti! Pomenim pe acestia, ne supunem lor! N-ar fi rau asta daca acestia nu ar fi chiar cei care TAC. Si tac vinovat. Si mai rau este ca SI NOI TACEM! Si tacem in aceasta vreme despre care parinti ca Iustin Parvu au spus ca este vremea marturisirii. Ar trebui sa-i facem, sa-i determinam sa marturiseasca, ca asa, cu bucurie si in dreapta credinta ortodoxa, sa ne supunem lor ca unor pastori care „privegheaza pentru sufletele noastre”. „Ca, cu bucurie sa faca aceasta, iar nu suspinand. Ca aceasta nu ne este noua de folos”. (Evrei, cap.13 v. 17)

Poti sa-i reprosezi unei oi ca nu merge dupa lup? Dar eu cred ca nici dupa pastorul adevarat nu trebuie sa mearga oaia daca pastorul poarta piele de lup. Sa dea de pe el jos pielea de lup (sa marturiseasca), si asa, oaia il va urma. Acestea toate se intampla si noi TACEM! Crezi tu ca este nevinovata tacerea noastra? Multi spun: „sa asteptam pana la o pozitie oficiala a Bisericii”. Dar Biserica, prin ierarhii ei, TACE si ea! Noi suntem cei mai vinovati in treaba asta! Noi, crestinii de rand! Sa-i determinam sa vorbeasca, sa-i facem pe ierarhi sa rupa tacerea vinovata! Vrem sa ne supunem unor ierarhi drept credinciosi, ortodocsi, aparatori ai credintei ortodoxe, nu eretici! Nu-i acuzam inca. Desi ar trebui s-o facem. Dar nici nu putem astepta la nesfarsit. Poate toti sunt drept-credinciosi. Da Doamne sa fie asa! Dar s-o spuna! Acum e timpul! Cand altcandva?? Iar daca nu o spun, atunci nu sunt ortodocsi! Si daca nu sunt ortodocsi, sunt eretici! Si eretici vor fi pana ce vor marturisi. Asta daca nu va fi prea tarziu pentru mantuirea lor. Iata cum am ajuns la concluzia infioratoare ca toti suntem, prin tacere, in eres. INTREAGA BISERICA, ca institutie, ESTE IN ERES PRIN TACERE! Cu arhierei cu tot, cu Ioanichie, cu mine, cu tine – pt ca toti TACEM VINOVAT!

Patriarhia Română se implică în sfârșit în cazul lui Florin Barbu

Florin Barbu patriarhia Romana

Patriarhia Română a luat act cu îngrijorare de situaţia critică în care se află familia de români Florin Barbu şi Claudia Racolta, stabilită la Londra, ai cărei copii, Diana (8 ani) şi Andy (5 ani), au fost încredinţaţi prin decizia instanţei unui cuplu britanic homosexual.

Biserica susţine constant familia tradițională ca fiind cadrul natural pentru nașterea, creșterea şi educarea copiilor în spiritul valorilor morale fundamentale. Ca urmare, considerăm că familia de români trebuie susținută pentru a fi respectat dreptul celor doi copii minori de a fi împreună cu părinţii lor naturali.

În acest sens, soluţia de protecţie aleasă de autorităţile britanice contravine Convenţiei cu privire la drepturile copilului adoptată de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite la 20 noiembrie 1989 şi ratificată de România prin legea 18/1990. Astfel, potrivit articolului 20, alin. 3: “În alegerea uneia dintre aceste soluţii (de protecţie – n.n.) este necesar să se ţină seama în mod corespunzător de necesitatea unei anumite continuităţi în educarea copilului, precum şi de originea sa etnică, religioasă, culturală şi lingvistică”.

Patriarhia Română face un apel către Statul român de a solicita autorităţilor britanice reanalizarea cazului şi identificarea unei soluţii care să ţină cont de dreptul fundamental al celor doi copii minori de a fi crescuţi şi educaţi în familia lor naturală.

BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE

Unde sunt preoții? De ce niciunul nu s-a dus să facă o slujbă de pomenire la locul incendiului?

unde sunt preotii

Lumea deja este foarte revoltată că Patriarhia nu a fost alături de victimele incendiului de la clubul Colectiv. Și pe bună dreptate, preoții se mulțumesc să stea pe facebook și să se smiorcăie, fără ca măcar să explice de ce au murit acei oameni. Nu cred că Dumnezeu le-a îngăduit moartea doar ca să-i plângem noi sau să ne pună la rugăciune pentru ei, lucruri pe care ar trebui să le facem fără ca să moară zeci de oameni. Pedagogia lui Dumnezeu este cu totul alta, iar preoții în frunte cu patriarhul ar fi trebuit să explice cu orice risc, că nu așa se trăiește, că nu așa se distrează, că nu așa trebuie să ne prindă moartea. Dar se pare că le este frică pentru imaginea lor și îi animă mai mult câte aprecieri/like-uri strâng de la oameni, prin empatizare fără luare aminte la ceea ce pe Dumnezeu L-a supărat. Milosârdia, dragi purtători de haine negre, trebuie să fie pentru cei pierduți și răniți, dar mai ales pentru milioanele de suflete ce se pot pierde dacă nu îi treziți, dacă nu îi conștientizați măcar în parte că rock-ul le primejduiește mântuirea, că Halloween-ul este închinare la cel viclean, dacă nu vă faceți datoria de păstori de suflete.

Patriarhia a făcut apel la donarea de sânge, însă a trimis vreun preot să facă un sfânt maslu la cei bolnavi, așa cum învață Evanghelia? Poate nu e posibil să se intre în spitale, în saloanele unde sunt internați, dar în fața spitalelor se poate face și să intre câte un preot și sa-i miruiască pe cei în chinuri. Oare nu asta poate fi cea mai mare dovadă de iubire și șansă de vindecare?

Tocmai pentru că ține la imaginea ei, Patriarhia este acum ținta oprobiului public, care o acuză de lașitate și că stă impasibilă la durerea oamenilor, nefiind în mijlocul lor. RUȘINE PATRIARHIEI pentru a nu știu câta oară!

De citit neapărat:  Florin Stuparu: SATANISMUL MUZICII ROCK

Patriarhia Română: Solidaritate cu poporul francez, adică şi cu blasfemiatorii Maicii Domnului şi a Sfintei Treimi

com patriarhiePatriarhia Română condamnă atacul terorist de la Paris, din 7 ianuarie 2015, care a cauzat moartea a douăsprezece persoane şi rănirea altor unsprezece. Biserica Ortodoxă Română respinge invocarea religiei ca pretext pentru a justifica acţiuni politice extremiste, violente şi ucigaşe, deoarece o crimă comisă în numele lui Dumnezeu este o negare a religiei ca factor al păcii spirituale şi sociale.

De aceea, în societatea pluralistă de azi cultele religioase trebuie să convieţuiască în armonie şi cooperare pentru binele comun, iar societatea să respecte demnitatea şi valorile fiecărei religii.

Totodată, exprimăm compasiune pentru familiile îndoliate şi solidaritate cu poporul francez.

PETIȚIE: Protest împotriva indiferenței Patriarhiei față de Sfinții închisorilor

Maica Domnului cu sfintii de la Aiud

După Dreptul canonic ortodox, semne ale sfinţeniei sunt:

– moartea martirică – dovada cea mai certă;
– mărturisirea şi apărarea dreptei credinţe;
– viaţa curată, viaţa sfântă;
– darul facerii de minuni, în viaţă sau după moarte.

Dintre condiţiile de fond (personale) ale sfinţeniei:
– să fi avut credinţa neîndoielnică ortodoxă;
– puterea de a suferi moarte martirică, primejdii şi orice necazuri pentru apărarea dreptei credinţe;
– puterea de a trăi moral şi religios cât mai desăvârşit;
– puterea de a săvârşi minuni;
– cultul spontan acordat de poporul credincios.

În cazul trăitorilor ortodocși din închisorile comuniste, toate acestea se confirmă. Ce dovadă mai clară vrem decât moartea martirică? Lupta împotriva lor e lupta contra evidenţei, păcatul împotriva Duhului Sfânt.

De la instalarea regimului comunist în Rusia s-a început o campanie de distrugere a creştinismului şi a tuturor valorilor umane tradiţionale. Acelaşi efect devastator l-a avut în toate ţările pe unde a trecut.
În cazul de faţă, nu e nevoie de Paterice pentru confirmarea sfinţeniei. Chinurile şi moartea din închisori, ştiind că toţi erau chinuiţi pentru credinţă de un regim ateu, sunt un Pateric al mucenicilor fără a mai fi nevoie de alte comentarii. Ele întrec orice „cuvinte duhovnicești”. De la mulți nu s-a păstrat nici un cuvânt duhovnicesc, dar au moaşte făcătoare de minuni! (a se vedea la Aiud).
De la atâtea mii de martiri din Istoria Bisericii nu s-a păstrat nici un cuvânt duhovnicesc ci pentru sfârşitul lor au fost trecuţi în ceata sfinţilor. De ce numai noi românii suntem atât de îndoielnici în credinţă? Nu ne bate Dumnezeu că nu ne cinstim sfinţii închisorilor? Cred că şi din acest motiv ne bate, cu prisosinţă…
Sfinţii sunt manifestarea concretă şi personală a lui Dumnezeu în Biserică, iar Biserica nu se menţine vie decât prin Sfinţi. La loc de cinste se află Martirii. continuare »

Patriarhia română nu are nimic de zis despre concertul anti-creștinei Lady Gaga

Biserica Ortodoxă Română: “Nu comentăm”

Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, părintele Costel Stoica, nu a dorit să facă niciun comentariu în legătură de concertul pe care urmează să-l susţină Lady Gaga în ţara noastră şi nici în privinţa petiţiei care circulă în mediul online.

Nu mai departe de zilele trecute, şi vecinii noştri de la sud au luat poziţie, Biserica Ortodoxă Bulgară exprimându-şi dezaprobarea faţă de evenimentul de la Sofia, de pe 14 august. “Ceea ce este păcătos, nu trebuie promovat”, a declarat, recent, Episcopul Ioan, Vicar al Mitropoliei de Sofia. Controversata divă pop a fost contestată, recent, şi în Filipine, iar concertul Lady Gaga din Indonezia a fost anulat pe motive de securitate, cu numai o săptămână înainte de show, după ce mai mulţi fanatici islamişti au ameninţat-o pe artistă. continuare »

Sinodul BOR este inca din 2003 impotriva proiectului Rosia Montana. Anti-crestinii ce sustin proiectul Rosia Montana vor stramutarea a 3 biserici si 4 cimitire ortodoxe, plus inca 12 apartinand altor culte

COMUNICAT DE PRESA (Nr. 4457/12 noiembrie 2003)

In zilele de 11-12 noiembrie 2003, la Resedinta patriarhala, sub presedintia Prea Fericitului Parinte Patriarh Teoctist, s-au desfasurat lucrarile Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane.

Avand in vedere, pe de o parte, temeiul biblic potrivit caruia pamantul este creatia lui Dumnezeu, iar pe de alta parte ca proiectul minier al corporatiei canadiene Rosia Montana Gold Corporation urmeaza sa desfigureze atat ecologic, cat si uman zona Rosia Montana si, prin extensie, intreaga regiune a Muntilor Apuseni, luand in considerare faptul ca proiectul minier  Rosia Montana vizeaza stramutarea bisericilor si a cimitirelor din zona, ceea ce este inadmisibil din punct de vedere al cultului si traditiilor ortodoxe, Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane se pronunta impotriva realizarii proiectului Rosia Montana Gold Corporation si spera ca aceasta zona sa ramana intacta in sfintenia, puritatea si frumusetea ei.

BIROUL DE PRESA SI COMUNICATII
AL PATRIARHIEI ROMANE
rosiamontana.ro

continuare »

Patriarhia Ierusalimului: Precizari despre intreruperea comuniunii cu Patriarhia Romana

Patriarhia Ierusalimului a expus clar motivele impotrivirii ei fata de construirea unei biserici la Ierihon de catre Patriarhia Romaniei, precum si motivele intreruperii pomenirii Patriarhului Romaniei in Diptice, atat in scrisoarea cu nr. 63/27.01.2011 a Preafericitului Patriarh al Ierusalimului, kir Theofilos, catre Preafericitul Patriarh al Romaniei, kir Daniel, precum si in comunicatul referitor la aceasta de pe site-ul ei (https://www.jp-newsgate.net/gr/2011/05/09/3352/ ).
De aici se vede ca Patriarhia Ierusalimului nu intentioneaza sa se implice cu Patriarhia Romaniei intr-o interminabila confruntare pe internet, de altfel daunatoare pentru membrii Bisericii.
Cu toate acestea, considera ca indispensabil sa ofere cateva lamuriri, ca raspuns la anumite puncte din scrisoarea cu nr. 2133/ 4.04.2011 a Prefericitului Patriarh al Romaniei kir Daniel catre Preafericitul Patriarh al Ierusalimului kir Theofilos si din comunicatul-interviu al Preasfintitului Episcop-vicar Ciprian Campineanul, de pe site-ul Patriarhiei Romaniei https://www.basilica.ro/en/news, din 12 mai 2011.
In ceea ce priveste contributia Patriarhiei Romaniei catre Patriarhia Ierusalimului prin clerici de origine romana, cum sustine Patriarhul Romaniei, Patriarhia Ierusalimului asigura ca clericii romani ce slujesc in Patriarhia Ierusalimului sunt doar doi, inscrisi in mod canonic. continuare »

Pentru o palma de pamant sau … hotararile Sf. Sinoade se aplica doar preferential? Din 9 mai 2011, Patriarhia Ierusalimului a intrerupt comuniunea euharistica cu Patriarhia Romana

Intalnit ieri, 9 mai 2011, Sinodul Patriarhiei Ierusalimului a decis in controversa “Asezamantului romanesc de la Ierihon” ruperea comuniunii euharistice cu Patriarhia Romana, cat si caterisirea reprezentantului BOR la Locurile Sfinte, arhimandritul Ieronim Cretu. Iata un extras din comunicatul Patriarthiei Ierusalimului:

…Pentru respectarea si ocrotirea drepturilor canonice si pastorale asupra Locurilor de Inchinare ale Patriarhiei Ierusalimului in Tara Sfanta, Sfantul si Sfintitul Sinod a purces la aceasta hotarare dureroasa pe de o parte, dar necesara pe de alta, dorind in continuare restabilirea comuniunii canonice si bisericesti prin respectarea randuielii bisericesti […] Patriarhia Ierusalimului se afla intr-o pozitie dificila din cauza acestui lucru. A vazut granitele sale canonice, consfintite de Sinoadele Ecumenice si Locale, amenintate samavolnic si nedisimulat in fapta […] acest act constituie o incalcare grosolana al principiului evanghelic, expus de catre Apostolul neamurilor Pavel, „Ravnind astfel sa binevestesc acolo unde Hristos nu fusese numit, ca sa nu zidesc pe temelie straina” (Romani 15, 20), precum si a Sfintelor Canoane: 31 al Sfintilor Apostoli, 5 al Sinodului din Antiohia si 10 al Sinodului din Cartagina, care condamna ridicarea vreunui altar, desconsiderand pe episcopul locului. Tara Sfanta fiind incredintata spre ocrotire si pastorire Patriarhiei Ierusalimului de catre Primul Sinod Ecumenic, care a hotarat prin al 7-lea canon al sau: „…Episcopul din Elia (Ierusalim) sa se cinsteasca (sa se bucure de cinste) si sa aiba urmarea (continuarea) cinstei (acesteia)…”, de catre cel de-al IV-lea Sinod Ecumenic, care a hotarat prin actul al 7-lea al sau: „Pe Iuvenalie, preacuviosul episcop al Ierusalimului a avea sub stapanire cele trei Palestine” si de catre Sinodul Quinisext, care prin al 36-lea Canon al sau, aseaza Tronul Cetatii Ierusalimului intre Patriarhiile Stravechi [...] Precizam ca in pofida intreruperii comuniunii bisericesti, evlaviosii pelerini din Romania sunt bineprimiti la Sfintele Locuri de Inchinare si in Sfintele Manastiri ale Patriarhiei.

Asadar hotararile Sfintelor Sinoade se mai si aplica in Ortodoxie. Atunci ar cam trebui sa fie rupta comuniunea si cu patriarhul Irineu al Serbiei (care a aprins lumanari intr-o sinagoga) sau sa se puna intrebarea de ce Ieronim Cretu nu a fost caterisit mai inainte, chiar de sinodul BOR, pentru faptul ca a slujit cu papistasii si a impartasit pe eretici in insula Patmos? Iata cum hotararile Sf. Sinoade se aplica doar din interes politic si financiar. Vai de noi!

Cititi si: Patr. Ierusalimului ameninta cu oprirea pomenirii Patriarhului Daniel. “PF Daniel ameninta pe Patriarhul ecumenic, Bartolomeu”

COMUNICATUL INTEGRAL

Sfantul si Sfintitul Sinod al Patriarhiei Ierusalimului intrunindu-se astazi, luni, 26 aprilie/9 mai 2011, in sedinta sa regulata, a analizat printre alte teme si solutionarea problemei bisericii ridicate anticanonic in Ierihon de catre Partiarhia Romaniei. continuare »

Patriarhia Romana argumenteaza necesitatea orelor de religie. Nadajduim ca din aceste ore va lipsi si propaganda secular-umanista numita ecumenism

Patriarhia Romana: Refuzam oferta vidului spiritual!

 

Raspuns al Patriarhiei Romane la campania „Stop indoctrinarii religioase in scoli”, lansata de Asociatia Secular Umanista din Romania (ASUR):

ASUR: „Prevederile legii 1/2011 in privinta predarii religiei in scoli vin in contradictie cu Constitutia Romaniei, cu legea privind protectia si promovarea drepturilor copilului, cu codul muncii si chiar si cu legea cultelor.”

Predarea religiei in scolile de stat se face in conformitate cu art. 32, alin. (7) din Constitutia Romaniei: „Statul asigura libertatea invatamantului religios, potrivit cerintelor specifice fiecarui cult. In scolile de stat, invatamantul religios este organizat si garantat prin lege”. In mod similar, Legea educatiei nationale prevede in art. 18, alin. (1): „Elevilor apartinand cultelor de stat, indiferent de numarul lor, li se asigura dreptul constitutional de a participa la ora de religie, conform confesiunii proprii”.

Daca Legea educatiei nationale se afla in conflict cu Constitutia Romaniei, este misiunea Curtii Constitutionale sa decida. Interpretarea oferita de ASUR este una tendentioasa, menita sa legitimeze aceasta actiune de denigrare a Bisericii Ortodoxe Romane (BOR). De altfel, tonul profund anti-BOR arata ca ASUR promoveaza un umanism antireligios. ASUR se face astfel continuatoarea procesului de ateizare „prin informare”, pe care comunismul l-a propus Romaniei, timp de 45 de ani, cu roadele dureroase pe care le resimtim si acum.

ASUR: „Lipsa unui mecanism de inscriere voluntara, pe baza unei decizii informate a parintilor si a elevilor, instaureaza obligativitatea de facto a studierii religiei in scoala, fapt ce violeaza art 29, al. (1) din Constitutie.”

In conformitate cu art. 32, alin. (1) si art. 3, alin. (1) din Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasa si regimul general al cultelor, este obligatorie prezenta religiei printre celelalte discipline din schema orara (nu la dispozitia conducerii scolii), dar nu este obligatorie participarea elevilor la ora de religie. La solicitarea scrisa a elevului major, a parintelui sau a tutorelui legal constituit, elevul poate sa nu frecventeze orele de religie; in acest caz, situatia scolara se incheie fara disciplina religie (art. 18, alin. (2) din Legea educatiei nationale). Aceasta prevedere a legii este adusa la cunostinta parintilor de catre diriginti sau invatatori, la inceput de an scolar. continuare »

Despre erezia monofizita din Ziarul Lumina. Un motiv in plus de a boicota aceasta publicatie

In articolul din ziarul Lumina din 26 aprilie 2010 apare un articol ce prezinta intr-o maniera distorsionata de adevarul ortodox, situatia ereticilor monofiziti.

Voi incerca sa fac un scurt comentariu asupra acestui articol.

Suntem in perioada Penticostarului, timp in care cinstim in mod deosebit Invierea Domnului nostru Iisus Hristos. Aceasta perioada de bucurie este caracteristica atat Bisericilor Ortodoxe care accepta dogma hristologica de la Calcedon (cum sunt cele din Rusia, Serbia, Romania, Bulgaria, Serbia, Grecia), cat si Bisericilor Ortodoxe necalcedoniene, numite si Vechi Orientale, cinci la numar, care s-au indepartat de Biserica-Mama dupa Sinodul IV Ecumenic, in secolul al V-lea. Va invitam in lumea acestor Biserici.

Ortodoxia este caracterizata de sobornicitate. Cred intru una sfanta, soborniceasca si apostoleasca biserica. Nu poate exista ortodoxie necalcedoniana, sinodul de la Calcedon fiind sinod ecumenic, a toata ortodoxia, iar Duhul Sfant marturisind ortodoxia prin gurile Sfintilor Parinti, in urma carora au fost anatemizati cei ce nu il mai aveau pe Duhul Sfant.

Nu pot fi numiti cei ce nu Il mai au pe Duhul Sfant ortodocsi, iar sintagma ortodocsi necalcedonieni este una absurda. Nu pot fi numite ortodoxe niste biserici care s-au indepartat de la biserica mama, una fiind biserica ortodoxa, iar cei ce sunt altfel nefiind ortodocsi.

Pana in urma cu aproape jumatate de secol, pentru milioanele de crestini ortodocsi orientali, raspanditi pe teritoriile Armeniei, Egiptului, Etiopiei, Siriei, Indiei, dar si in diaspora lor, noi, ortodocsii de rit bizantin, eram considerati nestorieni. Iar ei, pentru noi, erau eutihieni sau monofiziti.

Se relativizeaza in acest paragraf problema ortodoxiei unei biserici, considerandu-se ca este o chestiune de considerare. De asemenea, se face hula impotriva noastra, a ortodocsilor, circumscriindu-se ritul nostru dumnezeiesc la un areal geografic ce margineste o realitate duhovniceasca cu una spatiala, denumindu-se rit bizantin, si se spune ca pentru niste eretici, noi eram eretici, punandu-se aceasta hula prin relativizare la acelasi nivel cu o marturisire de credinta ortodoxa venita prin Duhul Sfant, si anume ca ereticii monofiziti sunt monofiziti, hotarare soborniceasca de la Duhul Sfant.

De unde aceste denumiri? De la cei doi eretici, Nestorie si Eutihie. Primul, condamnat la Sinodul III Ecumenic, si al doilea, la Sinodul IV Ecumenic. Asadar, bizantinii i-au acuzat pe orientali de monofizitism, adica de erezia lui Eutihie care considera ca in Iisus Hristos este doar o fire – cea divina, care a absorbit-o pe cea umana. In schimb, orientalii au raspuns prin acuzatia de dioprosopism, erezia lui Nestorie care invata ca in Mantuitorul exista doua persoane (si nu firi): cea divina a Fiului lui Dumnezeu, nascut din Tatal mai inainte de toti vecii, si cea umana sau istorica a lui Iisus Hristos, cu care s-a nascut din Fecioara Maria. Deci toata contradictia, si apoi schisma existenta pana astazi, a pornit de la neintelegerea corecta a celor doi termeni “persoana” si “fire”.

Se numeste o marturisire de credinta ortodoxa acuza bizantina, realizandu-se hula impotriva Duhului Sfant, in acest moment autorul articolului iesind din ortodoxie, si devenind eretic. Se minte bazandu-se pe lipsa de informare a cititorului ca o marturisire venita de la Duhul Sfant si soborniceasca se datoreaza unei confuzii omenesti. Autorul iarasi cade in erezie.

Cultul vorbeste de doua firi. Insa cercetarile recente si dialogul intreprins in a doua jumatatea secolului trecut intre reprezentantii celor doua grupuri au dus la concluzia ca nu este nici o diferenta doctrinara intre Bisericile Ortodoxe Rasaritene si Bisericile Ortodoxe Orientale.

Se inlocuieste marturia Duhului Sfant de la Calcedon cu cercetarile recente si dialogul, si pe baza unor lucruri omenesti, nu de la Duhul Sfant, se indrazneste ca niste eretici sa fie denumiti ortodocsi, prin afirmatia ca nu este nici o diferenta doctrinara intre Bisericile Ortodoxe Rasaritene si Bisericile Ortodoxe Orientale.

Autorul cade in hula fata de Duhul Sfant si iese din ortodoxie, conditionand ceea ce el numeste ortodoxia de cercetarile recente, nu de marturia lui Dumnezeu prin Duhul Sfant prin Sfintii Parinti.

Parintele profesor Nicolae D. Necula de la Facultatea de Teologie Ortodoxa din Bucuresti a studiat in amanunt cartile de cult ale Bisericii Ortodoxe Copte, scriind chiar si teza de doctorat pe aceasta tema. “Personal am aceasta convingere ca sunt intr-adevar ortodocsi, n-au nici o legatura cu monofizitismul. Nu am gasit in nici o carte de cult, in imnuri liturgice si nici in rugaciuni idei monofizite. Ci peste tot numai marturii despre cinstirea celor doua firi ale Mantuitorului”, spune pr. Necula.

Aici se spune ca ereticii monofiziti marturisiti astfel de Duhul Sfant sunt sunt intr-adevar ortodocsi. Aceasta afirmatie este eretica, caci este impotriva Duhului Sfant care a vorbit la Calcedon prin Sfintii Parinti si articolul care o contine este eretic.

“Predicatorii, arhiereii si Patriarhul nostru recunosc ca dialogul intre biserici a scos la iveala unitatea de doctrina, spune Talaat Takla Mourkus Ataas, presedintele Asociatiei Ortodoxe Copte “Sfantul Mina” din Bucuresti. In toata istoria noastra am avut o conceptie ireala despre Bisericile Bizantine. Asa cum bizantinii ne numeau monofiziti, asa si noi ii numeam nestorieni. La aceasta s-a ajuns din cauza lipsei unei explicatii ortodoxe clare. A fost o neintelegere de termeni. Nu exista lipsa de dumnezeire sau umanitate a lui Hristos in Biserica Copta.”

Aceasta afirmatie este plina de venin eretic. Daca un Sinod Ecumenic nu a scos la iveala ortodoxia, ci un dialog lipsit de Duh Sfant , caci ortodoxia este soborniceasca, si nu pe dialog, ci pe sobornicitate Duhul Sfant marturiseste ortodoxia, atunci erezia si veninul acestei afirmatii este limpede. Revelatia Duhului Sfant de la Calcedon si ortodoxia de la Duhul Sfant este acuzata de conceptie ireala. Aceasta este erezie.

Se spune ca explicatia de la Duhul Sfant de la Calcedon este absenta, si se spune ca n-a existat o explicatie ortodoxa clara. Aceasta este erezie. Se spune ca o marturisire ortodoxa a fost o neintelegere de termeni, o marturisire venita de la Duhul Sfant, de oameni pentru care termenii, si limba, erau de la har intelese si discernute, adica de la Duhul Sfant, caci Sfintii Parinti erau inspirati de Duhul Sfant si erezia o vedeau din Duhul Sfant.

Biserica Copta nu este biserica, caci numai bisericile ortodoxe care stau in sobornicitate sunt ortodoxe. Aceasta este ca tot articolul erezie. continuare »

Patriarhia romana ameninta Ortodoxia !!!

jesus-money-changers-temple

Ortodoxia a insemnat intodeauna libertate in exprimarea Adevarului ! Sub obladuirea marilor nostri duhovnici, romanii au ales sa-si exprime dezacordul fata de politica tot mai dictatoriala a statului. Iata ca si “capetele incoronate” ale Bisericii fac aceeasi politica a celor ce conduc aceasta lume antihristica. Mai mult, tind sa foloseasca forta statului pentru a nu-si periclita politica lor MASONICA ! In comunicatul din data de 9 martie 2009 citim :

Patriarhia Română consideră inoportună decizia Primăriei Capitalei care a aprobat – în ziua de 7 martie 2009 – includerea spaţiului de la baza Dealului Mitropoliei ca loc de manifestare a persoanelor care nu sunt de acord cu paşapoartele biometrice.

Observam cum isi apara integritatea pamanteana, aceasta institutie “divina”. Le-or fi stricat linistea in care contemplau la viitoarele “croaziere ecumeniste”, facute cu ajutorul noului pasaport inferno-metric.

Prin urmare, Patriarhia Română nu sprijină iniţiative răzleţe particulare şi de grup fără consultarea şi binecuvântarea ierarhului locului şi se delimitează de manifestările unor grupuri de presiune care – sub pretextul apărării drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti – au atitudini totalitare şi încearcă să impună dictatura propriilor convingeri asupra majorităţii opiniei publice.

Atunci, ce sa creada lumea ? Convingerile dictaturii bisericesti, ascunsa sub pretextul “sfintei ascultari” ?! Si despre presiunea ce se face asupra preotilor de a nu vorbi despre actele biometrice ce sa mai zicem ? Au fost amenintati cu reducerea salariului, cu mutarea in parohii de la tara, chiar si cu oprirea de la slujire. Ce slujitori ai Bisericii se pot comporta ca niste comunisti, ca niste dictatori sau ca niste “maestri” ai diferitelor societati oculte in care se face rabat de amenintari si condamnari fata de cei care se opun politicii “pumnului in gura”.

Mai mult, aceste grupuri se arată incapabile să respecte hotărârile Sfântului Sinod care, deodată cu obligaţia de a apăra credinţa ortodoxă şi demnitatea umană, are şi datoria de a fi un factor al păcii sociale.

De cand pacea sociala e mai importanta decat pacea launtrica, tovarasilor politicieni sinodali ? Hristos a spus ca a venit sa aduca sabie in lume, nu pace ! Sabie fata de pacat si fata de dusmanii lui Dumnezeu ! Si cum aparati credinta ortodoxa, cand o terfeliti prin intalnirile ecumeniste ? Va impartasiti la eretici, slujiti cu ei, va binedispuneti de prezenta lor stiind ca sunt hulitori ai Ortodoxiei. Plus ca ati ajuns sa ciopartiti randuiala din slujbele ortodoxe, pentru a nu deranja pe “confratiile” voastre de loja, de cabinet sau de trust.

“Multumim” pentru cadoul facut la o zi de sarbatorirea ZILEI ORTODOXIEI ! – Ziua victoriei Ortodoxiei asupra tuturor ereziilor, erezii pe care acum le acoperiti pe sub sutane si dati uitarii jertfa miilor de mucenici si martiri care au luptat impotriva lor. RUSINE SA VA FIE !!!

CITITI  si : Manipulare oficiala ?! – MaicaEcaterina.ro, Vrînd să îndemne la ordine, Sfîntul Sinod înfruntă Constituţia (Interzis homosexualilor!)