Moliftele cuprind exorcizarea demonului nu numai din om, ci si din locuri si tinuturi. Cred ca Moliftele ar trebui completate si nu limitate, cu noi formule actualizate la problemele noi, cum ar fi: sa scoata demonii din politica, din masonerie, miscari oculte, de prin unele banci jefuitoare, precum si din alte ideologii dracesti actuale, din secte sau din bisericile ecumeniste, din unii teologi inchipuiti si apostati, din guverne si administratii…
Incepand din secolul IV si pana astazi, exista in molitfelnicele bisericesti rugaciuni de exorcizare si timp de atatea secole poporul lui Dumnezeu s-a servit de ele. Cine nu cunoaste maretia acestor molifte ale Sfintilor Vasile cel Mare si Ioan Gura de Aur, stalpii Ortodoxiei, nu cunosc si nu traiesc prea mult din ortodoxia noastra si nu cred in existenta reala a demonilor.
Rugaciunile de exorcizare sunt consemnate in mai multe manuscrise, astfel: cele mai vechi mss. cu textul original sunt: – pt. Moliftele Sf. Ioan Gura de Aur – Sinaiticus 982 (sec. 13), f. 120; – pt. Moliftele Sf. Vasilie cel Mare – Cryptensis G.b. 2 (sec. 11 ), Grotaferrata, f. 105; Sinaiticus 973 (sec. 12), f. 106; – pt. Moliftele Sf. Grigorie Thaumaturgul – Cryptensis G.b.2.VI (sec. 13), f. 84. Cele mai vechi rugaciuni de alungare a dracilor sau pastrat in Codex Barberinus Graecus 336, din secolul 8, unul din cele mai importante manuscrise liturgice din lume, in care apare pentru prima data textul Liturghiei Sf. Ioan Gura de Aur[1].
Personal cred ca citirea Moliftelor Sf. Vasile, dupa Sf. Liturghie in ziua de 1 ianuarie, este bine sa se faca, asa cum este traditia in Bucovina si in unele zone ale tarii, intrucat multe din obiceiurile ocazionate de sarbatorile de iarna sunt de sorginte pagana si demonica. Cert este faptul ca noi am imprumutat foarte multe obiceiuri pagane care contribuie la secularizarea societatii. Secularizarea nu este rezultatul confruntarii dintre credinta si necredinta, ci a parazitarii credintei, care o transforma in pseudo-credinta, pseudo-traditie sau pseudo-spiritualitate. Fara sa nesocotim sau sa subevaluam patrimoniul de traditii si obiceiuri foarte bogat al tarii noastre, care are caracteristicile unei mosteniri culturale si spirituale ancestrale, trebuie pus accentul pe limita intre sacru crestin si „sacru” pagan si pe dimensiunea spiritualitatii mantuitoare a credintei in Hristos.
Concretizarile spectaculoase ale unor mituri antice legate de simbolistica animalelor sunt manifestari care reprezinta o modalitate originala de exprimare a arhaicelor asociatii rituale dintre animale si cultul cvasiuniversal al soarelui. Este vorba deci de idolatrie, un pacat foarte grav condamnat de Sf. Scriptura. De aceea Sf. Parinti au dat canoane in acest sens, pentru a feri pe crestini de capcanele celui viclean si pedepsesc canonic pe cei care nu se feresc de obiceiurile pagane: canonul 24 Ancira; 83 Vasile cel Mare, care precizeaza: „clericii care practica astfel de obiceiuri sa se cateriseasca; mirenii sa se afuriseasca”; 70, 71 ap.; 24, 51, 61, 62, 65, 71, 94 VI. „Clericul care practica obiceiuri superstitioase sa se cateriseasca; mireanul sa se afuriseasca” – 65, 79 (VI).
In acest context ar fi de dorit ca Sf. Sinod sa dea o reglementare in acest sens si sa aplice canoanele fata de unii preoti si chiar ierarhi care incurajeaza sau sunt indiferenti fata de manifestarea publica a obiceiurilor pagane, desfasurate cu ocazia sarbatorilor de iarna.
Oare mai traim noi, crestinii acestui mileniu, „sarbatorile cu Dumnezeu” – Emanuel? Il mai simtim pe Hristos ca fiind efectiv cu noi sau mai percepem noi dimensiunea autentica a sarbatorilor sfinte in mijlocul acestor dezmaturi ritualice pagane? Oare nu suntem din toate partile asurziti si orbiti de hiturile radio, de emisiunile TV si de alte surogate „craciuniste”, iar in goana noastra din timpul isteriei cumparaturilor de Craciunul, devenit comercial, consumist si chiar orgiastic, nu cumva nu-L mai simtim pe Hristos ca Mantuitor? Nu cumva nu vedem din taina si dragostea lui Hristos decat bradul, obiceiurile pagane reinviate frenetic, porcul si pe Mosul care face discount? Nu reprezinta oare toate acestea o toleranta nepermisa fata de demonizarea colectiva a societatii si a tarii? Nu este oare era Harry Potter o indracire subtila a lumii, sub masca magiei „nevinovate”?
Iata doar cateva motive sa se treaca in randuiala Tedeumului de anul nou si citirea Moliftelor Sf. Vasile, rostite de ziua lui, tocmai pentru a contracara actiunea dezmatului ritualic al obiceiurilor pagane si magia regizata, care se dezlantuie fara oprelisti, la toate nivelurile vietii laice, dar in special de la Craciun si pana la revelionul mult asteptat de unii[2].
Moliftele cuprind exorcizarea demonului nu numai din om, ci si din locuri si tinuturi. Cred ca Moliftele ar trebui completate si nu limitate, cu noi formule actualizate la problemele noi, cum ar fi: sa scoata demonii din politica, din masonerie, miscari oculte, de prin unele banci jefuitoare, precum si din alte ideologii dracesti actuale, din secte sau din bisericile ecumeniste, din unii teologi inchipuiti si apostati, din guverne si administratii centrale si locale, care jefuiesc prin taxe si impozite aberante pe om, pe care il umilesc si-l subjuga in numele unei false simulari a binelui comun.
De toti acesti prigonitori ne lepadam, ne dezicem de ei, dar il rugam, in acelasi timp, pe Sf. Vasile cel Mare sa mijloceasca de ziua lui, la bunul Dumnezeu, la inceputul anului civil, sa scoata toti dracii din cei mentionati mai sus. Deci iata rolul cultic dar si folosul social si comunitar al Moliftelor, citite la cumpana dintre ani.
Daca toata Biserica Ortodoxa Romana ar citi Moliftele Sf. Vasile pe 1 ianuarie sau ale Sf. Ioan Gura de Aur, in cele trei sarbatori randuite cinstirii lui, am convingerea ca multi draci vor pleca din tara aceasta in pustiul si abisul lor.
M-as bucura sa fie introdusa citirea Moliftelor Sf. Vasile si ale Sf. Ioan Gura de Aur si la inceputul anului bisericesc, la 1 septembrie si sa fie la fel de unitara slujba Tedeumului, privind randuiala rugaciunii in completare, deci suplimentata, asa cum am sugerat eu mai sus, si nu in restrictii sau desfiintarea unor practici de secole, care au tinut demonii departe… Deci sa fim la fel de harnici si pentru a adauga putere rugaciunii, in aceeasi masura in care unii se straduiesc sa fie harnici in a o limita, restrictiona si a o dilua…
Prin randuiala speciala propusa pentru Tedeumul de la inceputul anului civil, se recunoaste din partea Bisericii si se adauga implicit, mai mare valoare anului secular, decat anului bisericesc propriu-zis.
In acest context trebuie pusa problema Moliftelor si nu in contextul incidentului de la Tanacu, sau a altor preoti, care manipuleaza slujbele, speculand credinta unora, ceea ce face ca unii, voit sau nevoit, sa desfiinteze sau sa limiteze liturgic Moliftele, facand jocul unor zvonaci de serviciu ai vremii si a altor formatori si ideologi seculari ai omului recent.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
http://www.sfatulbatranilor.ro/threads/1843-Pr.-prof-Mihai-Valica-Importanta-citirii-Moliftelor-Sfantului-Vasile?p=4708#post4708
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Asadar, in privinta citirii molitvelor sau moliftelor, Sfantului Vasile Cel Mare, am observat ca a devenit o moda, printre mireni mai mult, participarea la aceste molitve....... Monahul, preotul de mir trebuie sa fie pregatiti sa citeasca aceste molifte, respectiv sa participe,(mirenii) la citirea molitvelor. Uni fac o moda din asta, si merg frecvent, in numite lacasuri, fie biserici si manastiri pentru a li se citi molitvele, nu e rau ca fac asta, insa intrebarea este: Sunt toti pregatiti cum trebuie, cu rugaciune si post pentru a participa la citirea moliftelor, Marelui Sfant Vasile! Diavolii chinuiesc si pe cei sanatosi , nu numai pe cei cu probleme, la citirea acestor molitve! Sunt Biserici vestite pentru asa ceva, si multi merg ca la o moda acolo, persoane publice, oameni simpli...nu e teatru sa platim bilet, e o slujba care necesita o pregatire duhovniceasca, oleaca de nevointza! Se pare ca se face abuz de aceste molitve, nu se pot citi asa frecvent si oricui, vi acolo, bagi 3 sandvisuri de la fast food, mai bagi niste shaworma , oleaca de bere. Eventual...ai facut si o desfranare inainte cu o zi, doua......nu se face asa........eu de multe ori am fost nepregatit la citirea Molitvelor Sfantului Vasile Cel Mare, m-a mustra constiinta........Asadar, primul pas, este Sfantul Maslu...Moliftele sunt niste rugaciuni deosebite, dar si infricosatoare, nu poti sta asa nepregatit!
Dar, bineinteles, ca trebuie sa se citeasca moliftele de 1 Ianuarie, in ziua Sfantului Vasile Cel Mare, si la nevoie, in diferite zile, important e sa fim pregatiti, pentru aceste slujbe, monahi, preoti, mireni!
Traiasca Legiunea si Capitanul!
http://www.gandul.info/magazin/video-100-de-preoti-se-bat-cu-maturi-in-biserica-nasterii-domnului-din-bethleem-9108724
Traiasca Legiunea si Capitanul!
http://www.youtube.com/watch?v=g3u2Wm2oNJ0 Despre Molftele, Sfantului Vasile Cel Mare!, cuvintele, regretatului, parintelui nostru, Arsenie Papacioc!
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Dragilor, daca au interzis Molitfele de exorcizare ale Sfantului Vasile cel Mare ar fi o urmare logica sa interzica si Molitfa de Exorcizare a copiilor ce urmeaza a se Boteza! Pentru ca si la Botez se citessc molitfele de lepadare de satana si se blesteama satana. Asa ca hotararea Sfantului Sinod de a nu se citi Molitfele Sf Vasile e lipsita de logica elementara. Pana la urma o sa spuna ca nu exista diavol.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
PESTE 2000 DE ROMANI AU SEMNAT CA PAPA SA NU VINA IN ROMANIA!
Traiasca Legiunea si Capitanul!
SEMNATI PETITIA IMPOTRIVA VENIRII PAPEI IN ROMANIA, DA-TI PETITIA SI ALTORA.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Poate ar fi fost mai potrivit sa se citeasca moliftele Sf. Vasile si moliftele Sf. Ioan Gura de Aur la sfarsitul postului, inainte de Craciun si precedate de cateva slujbe pregatitoare, in acest fel Nasterea Domnului (prefer totusi sa-i spun asa ci nu Craciun) ar fi gasit curat si omul si locul. Oare degeaba a fost trimis Ioan Botezatorul inaintea Lui Iisus? Nu pentru a pregati venirea Sa?
Cel putin, atunci, crestinii vin dupa o perioada de post si de infranare. Are dreptate si "Legionarul" intr-un fel. In plus, nu orice preot este in stare sa citeasca moliftele (desi, daca nu poate citi moliftele in ce masura mai poate fi numit preot???).
In schimb, ar trebui sa fie citite in toate manastirile din tara in ziua de 1 ianuarie. Cel putin in manastiri exista pregatire duhovniceasca si cred ca exista in Romania atatia preoti viteji si cu tarie duhovniceasca incat sa poata tine slujba respectiva in toate manastirile. Evident, pot participa si mirenii care s-au pregatit special sau care se afla in diverse suferinte.
Sau eventual, citirea moliftelor Sf. Ioan Gura de Aur, undeva, pe la sfarsitul postului, in toate bisericile, cu participare generala si citirea moliftelor Sf. Vasile de 1 ianuarie in manastiri, cu participare limitata a mirenilor.
E doar o opinie personala. Sf. Sinod ar trebui sa hotarasca acest lucru, daca nu a devenit intre timp o anexa a masoneriei... Daca a devenit deja, e grav si cade sub indoiala pana si "sfintenia" sa chiar si la nivel de intreg. Ce se mai poate face oare intr-o asemenea situatie? Noi nu putem sa facem decat un singur lucru: sa ne adunam pe langa manastirile si bisericile care vor continua sa tina dreapta credinta. Acolo unde este adunarea crestinilor este si Duhul Sfant printre ei si de acolo isi incepe lucrarea in toata biserica. Lupta impotriva bolii vine din partea sanatoasa a trupului. Daca boala se imprastie in tot trupul ca o metastaza canceroasa e mult mai greu de biruit. De aceea este important ca toti cei ce iubesc dreapta credinta sa se adune la un loc in timpul slujbelor si sa se imprastie doar pentru a marturisi si pentru a propovadui dreapta credinta.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
in primul si in primul rand cu siguranta Molitvele Sf. Vasile trebuie, subliniez trebuie citite si rascitite atunci cand se aduna sf. sinod romarlanesco-ortodox
Poate ne mai scapa Sfantul de ceva ,,sfintisori,, care au avut grija sa limiteze citirea molitvelor, ca de, sfaraie cand le aud !
un trecator......
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Fraților, sa-mi spuna cineva și mie dacă în randuiala pentru ziua de 1 ianuarie din Minei sau din Tipic (fie al Sf. Sava, fie altul) este inclusă randuiala citirii Moliftelor Sf. Vasile. Obiceiuri sunt multe, dar sunt ele după randuiala Sfintilor Parinti? Faptul ca Patriarhia a interzis acest lucru (o fi sau nu masonică, Dumnezeu stie) nu a făcut ceva contrar Sfintei Tradiții și rânduilelilor liturgice. Mi se pare că tot mai mult preotii nostri vad in Moliftele Sfantului Vasile ceva magic care alungă dintr-o dată dracii din oameni fără a avea în vedere însăși cuvintele Mântuitorului care spune că diavolii sunt alungati de post și de rugăciune. Oare ce Molifte mai citeau Părinții pustiei cand alungau dracii numai poruncindu-le? Sigur nu cunoșteau Moliftele Sfantului Vasile dar aveau ceva mai puternic decât acestea SMERENIA. Mi se pare total deplasat a cinsti pe Sfântul Vasile prin citirea Moliftelor Sale care sunt niste rugăciuni speciale ce trebuie citite in conditii speciale (post și rugăciune) si doar în cazuri speciale. Vrem sa-l cinstim pe Sfantul Vasile ca niste adevărati ortodocsi, sa-i urmăm sfaturile atunci, sa-i urmam întru cele ale vietuirii! Vrem sa alungăm dracii din noi și din cei e lângă noi? Să ne spovedim cu smerenie, ne împărtășim cat mai des cu frică și să înmultim postul și rugăciunea. Nu în zadar spunea si Sfantul Isaac Sirul că la judecată nu ne va intreba Dumnezeu, daca am postit sau daca ne-am rugat sau daca am citit Psaltirea, ci, de ce, lasandu-le pe acestea am lasat dracii sa intre in noi. Citirea mecanica a Moliftelor fără pregătirea prin post, rugăciune, Spovedanie și Împărtășanie ne face să fim , precum zice psalmistul David, aramă sunătoare, adică citim un simplu text fără a avea vreun efect real duhovnicesc.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Iata ce spune Parintele Cleopa despre citirea molitfelor Sfantului Vasile cel Mare:
Cine citeste Molitfele (Blestemele) Sfantului Vasile cel Mare si ale Sfantului Ioan Gura de Aur are mari ispite. Le citea cineva la Agapia si l-au scos din manastire, a fost dus in Dobrogea si acum a fost adus inapoi, a avut mari ispite, l-au pradat si hotii si i-au luat si banii. Parintele Elefterie de la Secu le citeste si are mari ispite din aceasta. El este macedonean si le citeste. Eu am fost in orasul in care s-a nascut el, in Filipopol. Cei ce au citit aceste molitfe de alungare a diavolilor au sfarsit la batranete in mari primejdii, chiar de au fost calugari.
In cartea Sfantului Varsanufie se spune ca s-a dus un calugar la Sfantul Varsanufie si i-a zis sfantului: „Da-mi voie sa citesc molitfele Sfantului Vasile cel Mare”. Iar sfantul i-a zis: „Sa nu faci aceasta, frate, ca nu multi din sfinti au indraznit sa blesteme pe diavolul si de te vei apuca sa-l blestemi mare batjocura vei avea de la draci. Ci mai intai alearga spre smerenie, ca el, diavolul, nu se poate smeri. Scoate intai dracul din tine si apoi din altii”. Staretul meu, Ioanichie Moroi manca numai sambata si duminica si tot nu le citea. Cel ce vrea sa citeasca aceste Molitfe – PREOTUL, trebuie sa posteasca mai intai trei zile si toate neamurile bolnavului. Abia dupa acest post poate sa le citeasca preotul si numai atunci cand este mare nevoie. Si dupa Sfanta Liturghie, fiind preotul impartasit, poate sa citeasca aceste molitfe. Un calugar, iconomul Gavrilescu de la Schitul Cozancea citea aceste molitfe, el insa avea o casa cu gratii de fier si inchidea acolo pe cel bolnav si nu-i dadea de mancare bolnavului o saptamana, calugarul statea la usa si de acolo citea aceste molitfe. Am fost de fata odata cand le citea unuia inchis in casa aceea. Manastirea avea o iapa, care dupa citirea Molitfelor s-a dus in vie si s-a aruncat intr-un par si s-a omorat. Diavolul si-a cautat loc si s-a razbunat fiind alungat din om. Alta data cand le citea am vazut cum le-a sucit diavolul capul la toate gainile manastirii si le-a omorat pe toate.
Preotul ce le citeste trebuie sa fie pregatit, atat el cat si bolnavul si rudele bolnavului. Un preot care citea aceste Molitfe a murit judecandu-se cu Mitropolitul Pimen in Constitutia tarii. Acesta a iesit din manastirea Cozancea, fiind preot calugar, a cumparat o sinagoga de la jidani si a dus acolo o icoana a Maicii Domnului cu roate si in fata ei blestema, jidanii ziceau ca el vrajeste, nu stiau ei de aceste Molitfe. Acesta s-a casatorit la varsta de 73 de ani si i-au ramas vesmintele si cartile la o femeie. Iata ce i-a facut diavolul la urma! Arhimandritul Grigorie Popa din Manastirea Neamt a murit la batranete si casatorindu-se cu o femeie si-a pierdut toata osteneala calugareasca de o viata. Calugarul Cosma Vere a fost de canon venit aici din Basarabia. Ghedeon Chinuta, calugar si preot din Manastirea Secu, citind intr-o zi Molitfele Sfantului Vasile cel Mare s-a trezit cu Molitfelnicul in mana pe strazile orasului Roman si l-a intrebat cineva: „Ce cauti aici, parinte Ghedeon?” El a zis: „Eu sunt la Manastirea Secu, cum ce caut?” „Care manastire, parinte? Nu vezi ca esti in orasul Roman?” – l-a dus diavolul cand citea, intr-o clipa, in orasul Roman. Alungandu-l din altii, diavolul iti da tie ori iubire de arginti, ori desfranare, ori o alta patima urata – te darama!
Un sfant spunea: Atunci cand cineva citea Molitfele Sfantului Vasile cel Mare si zicea: „Iesi diavole din zidirea lui Dumnezeu” sfantul i-a spus celui ce citea: „Dar din tine a iesit dracul?” Caci noi avem in noi milioane de draci, trebuie sa ai convingerea aceasta, asa cum spune Sfantul Marcu Ascetul: „Foarte se lupta satana sa-l faca pe crestin sa creada ca in el nu este satana. Cate pacate avem, atatia diavoli avem”. Cand ai iesit din pacate, atunci ai scapat de diavoli. Lenevia este un drac, fatarnicia alt drac, ura alt drac, mandria alt drac, trufia alt drac, curvia alt drac, uciderea alt drac, fiecare pacat este un drac. Omul poate face 313 pacate, ca feluri de pacate, iata cati draci ne pot stapani, iar fapte bune numai 300 poate face. Sunt pacate foarte subtiri, care stapanesc pe om. Dracul rade de noi cu gura pana la urechi, cand vede ca-i facem voia lui in orice clipa, mai usor e a pacatui decat a face binele in Hristos. Bine ca spui sa iasa din altul dracul si in tine sunt mii de draci si nu-i scoti afara. Cauza tuturor pacatelor este una singura: iubirea de sine. Te iubesti prea mult pe tine si atunci faci toate relele. Precum cauza tuturor bunatatilor este rugaciunea, la fel cauza tuturor relelor este iubirea de sine. Nesimtirea de sine este moartea mintii si omorarea sufletului mai inainte de moarte.
Vom citi Molitfele Sfantului Vasile cel Mare, numai dupa urmatoarea pregatire:
1. Dupa 3 zile de post – preotul, bolnavul si rudele bolnavului;
2. Imediat dupa Sfanta Liturghie, preotul fiind impartasit cu Sfintele Taine;
3. Se mai pot citi imediat dupa savarsirea Tainei Sfantului Maslu
Spune Sfantul Ioan Gura de Aur, cu privire la cei demonizati: „Pe cei demonizati ii stapaneste diavolul fara voia lor si se mantuie acestia, caci diavolul stapanindu-i, nu fac voia lor. Dar cei stapaniti de diavol de voia lor prin pacat, fac voia tatalui lor singuri si nu se vor mantui de nu se vor lasa de pacat!” (Diacon Gheorghe Babut, Pelerinul Roman, Ed. Pelerinul Roman, editia a III a, Oradea, 1992, pp. 69-71)
Cam pe aceste considerente s-a bazat Sfantul Sinod cand a luat hotararea uniformizarii practicii citirii Molitfelor pe tot cuprinsul Patriarhiei romane. In Bisericile rusa, greaca, si in alte biserici ortodoxe, aceste Molitfe nu se citesc in ziua Sfantului Vasile, ci dupa randuiala aratata mai sus. Adica in urma unei perioade de pregatire, mai ales in zilele de post. Nu vad aici nici o greseala. Preotii si credinciosii trebuie sa fie spovediti si impartasiti. Dar cati din cei ce vin in biserici in aceasta zi au aceasta pregatire? Petrecem in ziua precedenta si in cele dinainte si avem pretentia sa ni se citeasca Molitfele. Este firesc sa nu mai tinem post, deoarece suntem sub influenta marii sarbatori a Nasterii Domnului. Iar crestinul trebuie sa posteasca in zilele randuite de Biserica. Atunci cand te duci la lupta trebuie sa fii antrenat si pregatit. Iar noi vrem sa luptam cu diavolul... Si cerem preotilor sa aiba o viata sfanta, sa faca ei toate acestea. Preotii nu sunt sfinti la fel ca Sfantul Vasile. Dar Dumnezeu, care a ingaduit ca ei sa fie preoti, lucreaza prin ei, pentru mantuirea credinciosilor. Daca Dumnezeu nu ne raspunde la rugaciuni si ne lasa anumite ispite, e numai pentru mantuirea noastra. Problema grava este aceea ca vrem sa scapam de patimile noastre si de diavolii din spatele lor fara sa ne nevoim catusi de putin. Adica sa ne citeasca preotul molitfele si toate problemele noastre se vor rezolva. Nu aceasta e calea. „Cel ce vrea sa vina dupa Mine, sa se lepede se sine, sa-si ia crucea si sa-Mi urmeze Mie”(Marcu VIII, 34) Nu trebuie sa fugim de cruce. Pentru ca doar prin ispite trecand, ne vom mantui. Dumnezeu sa ne intelepteasca pe toti!
Mihail
Traiasca Legiunea si Capitanul!
@MIHAIL
Parintele Ilarion Argatu despre citirea moliftelor Sfantului Vasile cel Mare.
-Părinte, este bine ca preoţii de mir să citească Moliftele Sf. Vasile Cel Mare ? Unii le citesc, alţii refuză să le citească şi alţii argumentează că numai preoţii călugări au voie să citească.
- Moliftele şi orice fel de rugăciune preotul le poate citi indiferent dacă este călugăr sau preot de mir. Preoţii au aceiaşi putere. Odată ce ai puterea harică, puterea preoţiei, poţi citi şi trebuie să citeşti orice rugăciune pentru credincioşii în mijlocul cărora ai fost pus. Prin preot fiecare credincios trebuie să găsească rezolvarea problemelor spirituale, altfel nu este de folos comunităţii. Unii credincioşi din parohia ta pătimesc foarte greu şi cumplit de la diavol şi de la oamenii vrăjmaşi cum sunt vrăjitorii, descântătorii şi fermecătorii, ai fost trimis în mijlocul lor şi investit cu puterea Duhului Sfânt pentru a le veni în ajutor şi a-i scăpa de chinuirea pe care o au. Dacă de frică nu foloseşti harul preoţiei şi predai armele cu care trebuie să lupţi atunci treci în rândul mirenilor şi lasă locul aceluia care poate lupta şi apăra turma încredinţată.
Frica preoţilor de a citi moliftele (exorcismele) sau alte rugăciuni asemănătoare vine de la puţina pregătire duhovnicească, lipsa de întărire şi încredere în puterea pe care o au în lupta pe care trebuie s-o dea cu vrăjmaşii diavoli. Diavolii luptă pe omul pe care l-a cuprins şi se luptă cu preotul care vrea să-l scoată şi-i porunceşte să plece. Preotul trebuie să fie pregătit, curat sufleteşte şi trupeşte, întărit cu post pentru a face faţă atacurilor pe care le primeşte de la diavoli. De multe ori diavolii se răzbună pe cei din casa preotului, chinuind copiii şi soţia. Din această cauză unii spun că e bine ca numai preoţii călugări să citească exorcismele ca cei ce nu au familie. Nu trebuie să se teamă. Preotul poate să-şi păzească familia de atacurile vrăjmaşe punând la rugăciune pe toţi cei din casa sa. Cel mai bun moment pentru citirea moliftelor este duminică la amiază după terminarea Sf. Liturghii, pentru că atunci preotul este pregătit şi împărtăşit nu se pot vrăjmaşii apropia de el şi nici de familia lui.
Cea mai mare greşeală pentru un preot este, să se arate în faţa diavolului fricos şi fără putere. In loc să se teamă diavolul de puterea preoţiei pe care o poartă preotul se teme preotul de falsa puterea pe care o are diavolul. Exact cum s-ar duce un lup la stână şi în loc să fie alungat de cioban şi câinii care păzesc stâna, fug de frica lupului şi atunci „lupul răpeşte şi risipeşte oile”, aşa se întâmplă şi cu turma preotului fricos. De ce să se teamă preotul când glasul lui este ca un tunet şi fulger pentru orice duh necurat?! Chiar de la începutul preoţiei este bine ca preotul să se arate curajos, întărit de Duhul Sfânt şi vrednic urmaş a Mântuitorului şi a Sf. Apostoli.
Când preotul învaţă pe credincioşi, îi apără şi-i conduce curajos, atunci credincioşii se întăresc şi-l urmează pe preot. Se simt în siguranţă alături de preotul lor. Atunci când preotul nu este aşa, credincioşii aleargă la alţi preoţi pe care-i vede mai întăriţi în credinţă şi mai curajoşi în lupta cu vrăjmaşii. Din cauza aceasta mai apare şi invidia, preoţii pe care-i caută credincioşii sunt pizmuiţi de ceilalţi. Am auzit pe unii preoţi în loc să meargă să facă unele rugăciuni spunând credincioşilor : „ să nu stârneşti pe diavolii care stau cuminţi în latura casei tale, ca şi cum ai zgândări un cuib de şoareci şi-ţi fug apoi prin toată casa”. Pe astfel de sfătuitori diavolii îi numesc „prieteni” şi în acelaşi timp le biciuiesc faţa.
Dacă ai început să citeşti moliftele nu ai voie să le întrerupi, să renunţi din frică sau constrâns de lupta grea cu vrăjmaşii, pentru că atunci ai fost biruit iar preot eşti numai cu numele.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
@admin
Doamne ajuta!
Cunosc acest citat, care este in acelasi duh cu ceea ce am postat mai sus. "Frica preoţilor de a citi moliftele (exorcismele) sau alte rugăciuni asemănătoare vine de la puţina pregătire duhovnicească, lipsa de întărire şi încredere în puterea pe care o au în lupta pe care trebuie s-o dea cu vrăjmaşii diavoli. Diavolii luptă pe omul pe care l-a cuprins şi se luptă cu preotul care vrea să-l scoată şi-i porunceşte să plece. Preotul trebuie să fie pregătit, curat sufleteşte şi trupeşte, întărit cu post pentru a face faţă atacurilor pe care le primeşte de la diavoli. De multe ori diavolii se răzbună pe cei din casa preotului, chinuind copiii şi soţia. Din această cauză unii spun că e bine ca numai preoţii călugări să citească exorcismele ca cei ce nu au familie. Nu trebuie să se teamă. Preotul poate să-şi păzească familia de atacurile vrăjmaşe punând la rugăciune pe toţi cei din casa sa. Cel mai bun moment pentru citirea moliftelor este duminică la amiază după terminarea Sf. Liturghii, pentru că atunci preotul este pregătit şi împărtăşit nu se pot vrăjmaşii apropia de el şi nici de familia lui."
Si pentru ca este ziua Sfantului Serafim se Sarov, va aduc in atentie un episod din viata unui ucenic al lui, Motovilov, care se indoia ca diavolul il poate ataca pe omul care s-a impartasit. Acesta, dupa ce s-a impartasit, a fost posedat de diavol vreme de 30 de ani, pana cand un sfant, nu mai tin minte care, citindu-i rugaciuni, l-a scapat. Deci omul se poate demoniza chiar daca este impartasit, datorita randuielii lui Dumnezeu. Tot asa s-a intamplat si cu Iuda,care dupa ce s-a impartasit, a intrat diavolul in el. Cred ca ar fi bine ca preotii sa citeasca aceste molitfe in timpul Postului Pastilor, dupa Sfanta Liturghie, ca si in celelalte posturi. Iar cei ce asista la citirea lor fara pregatire, sa nu subestimeze puterea diavolului.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
... Să nu uităm de Apostolul Iuda cel ce după Cina cea de Taina s-a indrăcit ....
felicitări pentru postare @Mihail. Mi se pare ca unii confundă puterea sfintitoare a preotiei cu viața in sfintenie. Preotia nu te face sfânt, ci smerenia. Cu tot respectul fata de Părintele Argatu insa cred ca ar trebui filtrate afirmatiile sfintiei sale prin prisma intregii Tradiții a Bisericii; nu de putine ori dogmatizarea unor afirmatii ale unor parinti au starnit controverse și certuri in sanul Bisericii.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Aveti dreptate. Molitfele Sfantului Vasile nu sunt o dogma. Multi preoti nu le citesc din smerenie, pentru ca nu se considera in stare de a-l blestema pe diavol. Nici Arhanghelul Mihail nu a indraznit, spunand: "Sa te certe pe tine Domnul!". Multi nu inteleg ce inseamna smerenia. Daca ar fi sa intrebam cum dobandim smerenia, nu stiu cati ar raspunde. Cunosc multe cazuri de preoti care au avut de suferit in urma citirii acestor molitfe, cel mai vizibil fiind cazul preotului Daniel Corogeanu.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Inca un aspect pe care Nu l-am remarcat in discutiile pe aceasta tema: preotii care citesc Moliftele Sfantului Vasile au aceasta ascultare de la duhovnicul lor sau o fac de capul lor in virtutea unor asa zise traditii? Dar și aici e vorba de ascultare, deci ... de smerenie.
P.S. sub ascultare nu sunt doar calugării sau preotii calugari (ieromonahii) care au depus acest vot, ci si mirenii si preotii de mir care au sau ar trebui sa aiba un duhovnic. Altfel cadem in INSELARE.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Din nefericire traim vremuri de exceptie, mai grave decat exceptia smochinului fara rod. In mod normal (daca am fi lasati in pace in credinta noastra), "blestemul" nu ar fi fost necesar si nici indicat. Dar iata ca lepadaturile pamantului au ajuns sa se foloseasca de magie si de alte spurcaciuni oculte pentru a obtine si pastra puterea, pentru a altera starea societatii sub toate aspectele si pentru a lovi chiar biserica. Nu avem deaface aici cu un smochin fara rod ci cu o "iedera otravitoare" care se infasoara cu toata nesimtirea ca un sarpe spre a sugruma si umbra de credinta care a mai ramas pe pamant. Asta trebuie retezata cu orice pret. Patriarhul ne cere sa stam cu "mainile legate", in "ascultare" fata de ceva relativ (pentru ca smerenia e ascultare de Dumnezeu, orice alta ascultare e doar ascultare si atat), in timp ce ei vor sa arda biserica nestingheriti sau macar sa o dizolve in desertaciunea ecumenismului.
La situatii de exceptie trebuiesc masuri si practici de exceptie. Nu in fiecare zi iti arde casa si nu in fiecare zi trebuie sa o stingi dar cand arde nu trebuie sa mai stai pe ganduri si nici sa-ti fie frica de flacari.
Iata ca Parintele Iustin a procedat corect cu citirea molliftelor Sf. Vasile.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Slugile dracilor se lupta impotriva citirii Moliftelor Sf. Vasile Cel Mare.
Au scos din Sf. Liturgie si ectenia catehumenilor, au inlocuit "via aceasta" cu "lumea aceasta", slujbele din Saptamana Mare "prescurtate", etc.
"Dupa roadele lor ii veti cunoaste".
Traiasca Legiunea si Capitanul!
1.Gresit......nu au fost scoase!Este o mare minciuna cautati Molitfelnicul 2013(scos la Bucuresti),rugaciunile sunt tot acolo,nu este voie sa se citeasca la toti cei din biserica,se citesc doar la cei demonizati si asta doar dupa post,spovedanie si maslu!Asa recomanda canoanele si Sf.Parinti
2.Iar este o greseala ectenia catehumenilor nu sa scos este tot acolo,cauta in Liturghier editia 2012,ca sunt preoti care nu o zic este greseala lor!!!