Mai jos sunt redate extrasele din ceea ce papistasul Kurt Koch, seful Consiliului Pontifical pentru Unitatea Crestinilor din cadrul Vaticanului si Mitropolitului Ioannis Zizioulas de Pergam au avut de spus la conferinta de presa sustinuta vineri, 24 septembrie, la Viena. papistasul Koch a vorbit in limba germana, iar Mitropolitul Ioannis in engleza.
Mitropolitul Ioannis Zizoulas de Pergam: “Nu sunt nori de neincredere intre cele doua Biserici. Predecesorii nostri si mai ales liderii bisericilor noastre atat din partea catolica, cat si din cea ortodoxa, au pregatit calea pentru o discutie frateasca si prieteneasca. Trebuie sa va asigur ca acest duh a predominat in discutiile noastre. Si, prin urmare, doresc sa va asigur ca daca continuam asa, Dumnezeu va gasi o modalitate de a depasi toate dificultatile care raman, si va duce cele doua biserici – cele mai vechi biserici, care impart acelasi trecut ecumenic, aceleasi traditii, acelasi inteles asupra bisericii – la deplina comuniune”.
Papistasul Kurt Koch a citat din comentariul Papei Ioan Paul al II-lea despre cele doua biserici ca fiind cei doi plamani ai Crestinatatii si a spus ca acestia trebuie sa practice sa respire impreuna. “Aceasta tema [a primatului] este dificila, dar necesara, deoarece am trait impreuna in diversitate, dar, in acelasi timp, si in unitate in primul mileniu crestin, insa al doilea mileniu crestin – in care am crescut separati – sta intre noi *(ne desparte)”. “Papa Benedict al XVI-lea a spus deja in prelegerea sa faimoasa de la Graz din 1976 ca nu ne putem astepta mai mult de la ortodocsi decat ceea ce a fost practicat in primul mileniu. Deci, dialogul de baza este despre modul cum aceste biserici au trait in primul mileniu si cum putem noi sa gasim astazi o noua cale (comuna). Acest dialog are nevoie de spatiu liber (‘Freiraum’) si de rabdare. Stiu ca anumiti oameni pot fi nerabdatori, dar rabdarea este expresia iubirii. Oamenii stiu din propria lor experienta ce inseamna atunci cand doi soti se despart – noi avem 1000 de ani de recuperat. Trebuie, si dorim, sa gasim cai noi, deoarece Iisus ne-a dat misiunea ca sa traim impreuna(nn. Hristos ne-a zis sa fim UNA in Biserica Sa, Biserica Ortodoxa).
La sectiunea dedicata intrebarilor, papistasul Koch a spus: “Cred ca exista cu siguranta o recunoastere a faptului ca in primele zile ale Bisericii a existat o practica sau o ordine a lucrurilor in care Roma a avut un rol special, unul primordial. Noi inca trebuie sa vorbim despre ceea ce a insemnat si a implicat acest lucru. La Ravenna a avut loc marea recunoastere a faptului ca trebuie sa fi existat un protos, primul, la toate nivelurile – la nivelul bisericii locale, la nivel de regiune si la nivel universal(nn. catolic) Acum ne aflam la nivelul universal si cautam mai indeaproape sa vedem cum arata acest protos la momentul respectiv. Aceasta este ceva nou”.
Mitropolitul Ioannis Zizoulas de Pergam: “Noi inca studiem primul mileniu si nu am ajuns inca la o concluzie. Dar principalul si cel mai important lucru pe care l-am descoprit in urma discutiilor este ca ceea ce am decis la Ravenna pare sa fie confirmat si de istoria primului mileniu”. “Cu alte cuvinte, in primul mileniu a existat o recunoastere a rolului deosebit pe care episcopul Romei l-a avut in cadrul Bisericii. A mai fost si faptul ca acesta nu a operat fara consultarea celorlalti episcopi in jurisdictia sa, precum si pe plan universal. Asadar, am descoperit acest lucru in istorie si este un aspect important”.
“Biserica Rusa a absentat de la Ravenna din motive care nu au avut nimic de-a face cu dialogul nostru. Aceasta nu a parasit Ravenna din cauza dialogului. Ceea ce am decis la Ravenna a fost deja pregatit de precedentele intalniri la care si Biserica Rusa a participat de asemenea. Prin urmare, in esenta nu exista nicio problema… Per ansamblu, ideile de baza de la Ravenna sunt acceptate de catre toate bisericile ortodoxe”.
Intrebat fiind care este modelul de unire care s-a propus in cadrul discutiilor, papistasul Kurt Koch a raspuns:
Aceasta va fi marele semn de intrebare pentru viitor. In primul rand, am inceput dialogul cu descrierea, de catre fiecare biserica in parte, a viziunii proprii pe care o are asupra unirii. Viziunile catolicilor si ale ortodocsilor probabil nu vor fi aceleasi. Am observat intrebarile la care va trebui sa raspundem – primatul papal si sinodalitatea. Biserica Catolica are un primat papal puternic, dar probabil ca sinodalitatea nu s-a dezvoltat la fel ca la ortodocsi. Punctul forte al Bisericii Ortodoxe este sinodalitate, dar doctrina primatului *(suprematiei) nu este asa de puternica. Vom fi capabili sa ne imbogatim reciproc. Principiul de baza al Ecumenismului consta in schimbul de daruri(!!! ce daruri au paistasii?). Primul pas este de a ne spune reciproc cum ne imaginam ca va arata unirea. Pentru Biserica Catolica, desigur, unirea fara episcopul Romei *(primatul papal) este de neimaginat. Aceasta deoarece problema episcopului Romei nu este doar o chestiune de organizare, ci si una teologica(nn. adica erezie). Dialogul despre felul cum aceasta unire trebuie sa prinda forma trebuie continuat in mod intens. Unirea inseamna ca ne vedem reciproc, pe deplin, drept biserici surori. In felul cum Biserica catolica din Viena este biserica sora a celeia din Basel, in acelasi mod si Biserica Ortodoxa va fi biserica sora pentru noi. Cred ca si insusi papa gandeste in aceasta directie. El a spus anglicanilor care doreau sa revina *(la catolicism) ca vor putea sa-si pastreze traditia lor si sa celebreze liturghia lor. Deci, el insusi a spus ca trebuie sa existe diversitate. Acesta va fi al doilea pas. Este insa mult prea devreme sa ne punem intrebarea reciproca cum putem face acest lucru impreuna.
Mitropolitul Ioannis Zizoulas de Pergam:
“Sunt in deplin acord cu ceea ce arhiepiscopul Koch a spus. Modelul va aparea in viitor. Noi nu operam cu un model preconceput. Acesta va fi rezultatul unei anumite… as spune – n-as numi-o reforma, că este prea dur – ci adaptare din ambele parti. Ceea ce ortodocsii trebuie sa consolideze este unitatea lor universala si, de asemenea, conceptia despre primat. Si poate partea catolica trebuie sa consolideze mai mult dimensiunea sinodalitatii. Daca aceste doua lucruri s-ar intampla, rezultatul se va alatura conceptiei unei biserici care este unita in structura sa de baza, in mod corect”.
“Desigur, trebuie sa fim de asemenea uniti si in credinta. Exista anumite lucruri fundamentale care trebuiesc clarificate in materie de credinta. Restul poate fi lasat diversitatii. Exista obiceiuri, ritualuri liturgice si alte practici care pot fi aranjate in mod liber de fiecare biserica in parte. In ceea ce priveste sinodul ortodox, recunoastem ca autocefalia este o problema, mai ales atunci cand este asociata cu aspectele nationaliste. Dar sunt bucuros sa va spun ca facem progrese semnificative in privinta organizarii sinodului pan-ortodox si speram ca in curand vom putea sa convocam un astfel de sinod”.
“Urmatoarea intalnire va depinde de progresul pe care-l facem pe aceasta tema pe care o discutam acum. Se pare ca vom avea o usoara schimbare a subiectului nostru de discutie, mai precis vom face ca materialul istoric sa se centreze mai mult pe temele teologice. Acest lucru va necesita o alta perioada de pregatiri pentru subcomisii si pentru dezbateri – care va fi, probabil, de un an. Speram astfel ca in doi ani sa convocam din nou plenul Comisiei. Dar aceasta va depinde de progresul pe care-l facem acum”.
papistasul Kurt Koch:
Astazi si maine (vineri si sambata) vom continua sa discutam despre munca de pe viitor. Acest dialog poate fi fructuos pentru realitatea de a trai impreuna. Cu cat ne recunoastem reciproc drept biserici surori si traim in unitate, mai mult ca sigur acest dialog va avea un efect asupra vietii de zi cu zi. Cu bisericile ortodoxe impartasim aproape totul in materie de credinta (nn. manipulare jidoveasca), dar avem cultura diferita din pricina divizarii pe care am experimentat-o in mileniul trecut (nn. adica scrierile marilor teologi ortodocsi care au combatut erezia papistasa reprezinta pentru ei cultura). Cu bisericile protestante nu avem atat de multe in comun in materie de credinta, dar avem aceeasi cultura. Diferentele culturale pot juca un rol care nu exista la nivel teologic(nn. nu exista decat diferente teologice, caci papismul neaga Sfanta Treime si este o erezie, religia lui antihrist). Aici trebuie sa ne intalnim fiecare in mod direct. Ne-am obisnuit sa avem un sentiment ciudat despre rusi, deoarece nu ne-am asezat niciodata sa bem cu ei un pahar de vodka (nn. asadar, mai nou asa se vinde Ortodoxia, la o bauta! Cata batjocora la adresa Dreptei Credinte!). Invatarea depinde de intalnirea reciproca.
Un jurnalist l-a intrebat daca va exista, la nivel comun, un “Document de la Viena”, asa cum a fost declaratia comuna din 2007 de la Ravenna. “Cred ca acest lucru este nerealist”, a spus papistasul Kokh. “Va veni momentul potrivit. Va fi cu siguranta un comunicat, dar documentul inca poate astepta.”
Tom Heneghan (trad.dan.camen.) https://blogs.reuters.com/faithworld/2010/09/24/catholics-and-orthodox-report-promising-progress-in-latest-round-of-unity-talks/
SURSA: https://theologhia.wordpress.com/2010/09/25/conferinta-de-presa-a-presedintilor-comisiei-teologice-de-la-viena/
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Cum ne-a spus parintele Arsenie Boca, daca nu ma insel, sa mergem in bisericile noastre cat se mai face slujirea lui Dumnezeu, caci in curand, va fi adorat antihristul in bisericile noastre, si nu vom mai avea unde ne ruga si impartasi.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Poporul ortodox rus nu se defineste prin consumul de vodka, ci prin credinta si evlavie. Cardinalul-vulpe a incercat sa faca o glumita, dar nu i-a iesit pt.ca in gura lui spurcata si glumele sunt nesarate. Or fi rusii mari betivi, dar credinta pravoslavnica nu se amesteca cu alcoolul. Dar nu m-as mira sa bea papistii vodka de dragul UNITATII IN DIVERSITATE, ca doar au fumat cu pieile rosii si pipa pacii. Sunt dispusi la orice compromis, numai sa acceptam unirea. Fereasca Sfantul ! DACA VOR UNIRE, SA VINA LA ORTODOXIE !
Traiasca Legiunea si Capitanul!
...vinderea Ortodoxiei(,,caderea bisericii prin slujitorii ei") va fi de fapt,scuturarea bisericii Ortodoxe de tot putregaiul,asa cum spunea parintele Arsenie Boca . ,,Un om convins impotriva parerilor sale,continua sa aiba aceleasi pareri" si ,,Niciodata nu stim cat de mult va afecta milioane de oameni maine,ceva ce putem gandi, spune sau face azi"
Traiasca Legiunea si Capitanul!
dacă zic cutremurător, nu cred că exagerez
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Da...Fanu...este intr-adevar cutremurator...!...iar...cutremurul prezis ( pe care si eu...ca simpla pacatoasa...simt ca se va intampla in curand...) ...nu va fi intamplator...sau..."ciclic"....ci...tocmai ca o consecinta...pentru tot ce se intampla...si...cum este scris in cap.Apocalipsa...in Sfanta Scriptura...
Nu numai parintele Arsenie Boca a zis...ci...si parintele Iustin Parvu...si...multi alti Parinti...au spus...( "au vazut" ) sub diferite exprimari...acelasi lucru :
"......sa mergem in bisericile noastre cat se mai face slujirea lui Dumnezeu, caci in curand, va fi adorat antihristul in bisericile noastre, si nu vom mai avea unde ne ruga si impartasi. ".......
Doamne ! iarta-ne...si...ajuta-ne...
Sa aveti inima buna ! si...Dreapta Credinta !
Traiasca Legiunea si Capitanul!
......
si......fara pic de lauda...mandrie...ci...dimpotriva ! cu multa amaraciune si durere ...zic :
Nu ma surprinde...nu ma socheaza...ci...ma intristeaza ingrozitor de mult.....
De multa vreme...imi era...imi este foar-te clar !
Credeti-ma ! Fac mari eforturi !!!..sa ma mentin....si sa nu cad in deznadejde....
Doamne ! iarta-ne...si...ajuta-ne...
Sa aveti inima buna ! si...Dreapta Credinta !
Traiasca Legiunea si Capitanul!
e de neacceptat unirea cu biserica "sora" papistasa! ce sora? vitrega, poate. sa se pocaiasca si sa renunte la toate ereziile ( neroziile) lor. desigur ca orgoliul de care au dat dovada sute de ani ii va impiedica sa o faca. cum, ei care au crestinat cu forta atata populatie, care au ars pe rug pe oricine era impotriva papei , care au condus lumea atata timp sa cedeze in fata unor parliti de ortodocsi???
fast, orgoliu, homosexualitate, lacomie...carecteristicile asa-zisei biserici papistase.
NU ACCEPTAM NICI O UNIRE in conditiile lor!
Iata marii duhovnici si sfinti ce spuneau despre ecumenism :
Pr. Dumitru Staniloaie: "Eu nu sunt pentru ecumenism! A avut dreptate un sarb, Iustin Popovici, care l-a numit panerezia timpurilor noastre"
Pr. Gheorge Calciu Dumitreasa: "Eu sunt impotriva ecumenismului! O socot cea mai mare erezie a secolului nostru"
Pr. Arsenie Papacioc: "Sunt impotriva! Pe viata si pe moarte impotriva! Ce ecumenism?"
Pr. Adrian Fageteanu: "Ecumenismul este o erezie, erezia secolului XX"
Pr. Ilie Cleopa: "Noi ortodocsii suntem putini dar suntem Biserica intreaga. Noua nu ne lipseste nimic! Noi n-avem ce imprumuta de la protestanti dar nici de la catolici!"
Pr. Iustin Parvu: "Ecumenismul nu e nascut din parerile bisericilor, ci din gandirea proprie a unor pastori ce nu au nimic profund crestin si religios in ei ci doar o viata politica"
Cuv. Paisie Aghioratul: "Cu durere in suflet marturisesc ca, dintre toti filounionistii (ecumenistii n.e.) pe care i-am cunoscut, nu am vazut pe nici unul sa aiba nu miez, dar nici macar coaja duhovniceasca. Cu toate acestea, stiu sa vorbeasca despre dragoste si unire, desi ei insisi nu sunt uniti cu Dumnezeu, fiindca nu L-au iubit."
Sf. Efrem Sirul: "Vai acelora care se intineaza cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjocoresc Dumnezeiestile Scripturi! Vai de cei citi murdaresc sfinta credinta cu eresuri sau incheie vreo intelegere cu ereticii!"
Traiasca Legiunea si Capitanul!
"Per ansamblu, ideile de baza de la Ravenna sunt acceptate de catre toate bisericile ortodoxe" ...
dar aici scrie ca Biserica Ortodoxa Bulgara nu a participat la intalnirea de la Ravenna:
*
Lucrările celei de-a X-a Sesiuni plenare a Comisiei Mixte Internaţionale de Dialog Teologic dintre Biserica Ortodoxă şi Biserica Catolică (Ravena, 8-15 octombrie 2007)
Cea de‑a X‑a Sesiune a Comisiei mixte internaţionale pentru dialog teologic între Biserica Ortodoxă şi Biserica Romano‑Catolică şi‑a desfăşurat lucrările între 8–15 octombrie 2007 la Centrul Arhiepiscopiei romano‑catolice din Ravenna de lângă bazilica Sant’Apollinare Nuovo, fiind co-prezidată de mitropolitul Ioannis Zizioulas al Pergamului (Patriarhia Ecumenică) şi de cardinalul Walter Kasper, preşedintele Consiliului Pontifical pentru Promovarea Unităţii Creştine.
Cei 30 de membri ai delegaţiei ortodoxe au reprezentat marea majoritate a Bisericilor Ortodoxe autocefale şi autonome, absentă fiind doar Biserica Bulgară. Cei 27 de membri ai delegaţiei romano‑catolice au inclus, pe lângă o serie de preoţi şi profesori, trei cardinali, 7 arhiepiscopi şi 6 episcopi din 13 ţări.
S‑a adoptat planul de viitor al dialogului, al cărei temă generală din următoarele trei sesiuni va fi cea a Primatului episcopului Romei în comuniunea Bisericilor, care va fi dezbătută în trei etape succesive şi tot atâtea documente comune: primatul în mileniul I (2009); primatul în mileniul II (2011); şi primatul din perspectivă teologică (2013).
Cea de‑a X‑a Sesiune plenară a Comisiei Mixte Internaţionale de la Ravenna reprezintă un moment important în istoria dialogului teologic dintre Romano‑catolicism şi Ortodoxie, reuniunea desfăşurându-se într‑un climat pozitiv, constituind premiza unui real succes în viitorul dialogului.
sursa: http://www.patriarhia.ro/ro/relatii_externe/dialog_intercrestin_6_5.html
Si nici acum n-a participat vreun reprezentant al Bisericii Ortodoxe Bulgare, cum bine stim, Slava Domnului!
Ori daca la intalnirile astea de dialog, se semneaza documente in numele Bisericii Ortodoxe, si nu apar toate semnaturile Patriarhilor Ortodocsi, din toate tarile ortodoxe, atunci n-are nici o valoare acel document.
Iar la Sinodul pan-ortodox, va participa si un reprezentant al Bisericii Ortodoxe Bulgare, asa ca Ortodoxia va fi aparata!!
Traiasca Legiunea si Capitanul!
si totusi...ca sa fie clar daca e tradare a Ortodoxiei, la aceste intruniri, ar trebui sa vedem documente originale semnate de reprezentantii participanti, sa auzim eventual ce s-a discutat, altfel, pana ajunge o stire la noi, poate fi modificata, pot fi subliniate doar pozitiile pro-ecumeniste... 🙁
Traiasca Legiunea si Capitanul!
frica de a nu fi caterisiti si dati afara din Sf. Biserici si de a fi huliti, badjocoriti si oprimati ,prin folosirea in parohii a oponentilor credintei treziti din adormire (bine-nteles si platiti,ca doar si Iuda a fost platit si a facut ceea ce a facut)ii face pe unii sa cedeze.si ei au familii,copii,parinti poate si sunt singurul lor sprijin. se umbla la santaj!Dumnezeu iti da posibilitatea sa alegi, diavolul NU!ei te leaga de necesitatea de a supravietui,iti pun streangul de gat!asta e valabil pentru toata lumea.ei au puterea banului(ochiul.....), noi avem o putere nemasurat de mare:CREDINTA SI RUGACIUNEA.ce mai asteptam?dezmeticirea
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Catre toti ortodocsii de stil nou, plecati-va cu luare aminte si macar in ceasul al XII-lea convingeti-va de valabilitatea Sfintelor Canoane din Pidalionul Sfantului Nicodim Aghioritul - in general - si in particular de partea a II-a a Canonul 15 al Sinodului I-II Constantinopol (an 861) - citat din Pidalionul de la 1841:
CANONUL 15
I. Cele rânduite pentru prezbiteri, episcopi, şi mitropoliţi, cu mult mai vârtos pentru patriarhi se potrivesc. Drept aceea dacă vreun prezbiter, sau episcop, sau mitropolit ar
îndrăzni a se depărta de împărtăşirea cea către patriarhul său, şi n-ar pomeni numele lui precum este hotărât şi rânduit întru dumnezeiasca mistagoghie, ci mai înainte de
sinodiceasca înfăţoşare şi de deplinita lui osândire ar face schismă, aceasta a hotărât sfântul sinod, cu totul a fi străin de toată ieratia (preoţia), dacă numai se va vădi că a
nelegiuit acest lucru. Şi mai ales s-au pecetluit şi s-au hotărât acestea pentru cei ce cu pricinuire de oarecare vinovăţie se depărtează de ai lor întâi şezători şi fac schismă, şi rup unirea Bisericii.
II. Că cei ce se despart pe sineşi de împărtăşirea cea către întâiul şezător al lor pentru oarecare eres osândit de sfintele sinoade, sau de Sfinţii Părinţi, de
acela adică care eresul în public îl propovăduia, şi cu capul descoperit îl învăţa, unii ca aceştia nu numai canoniceştii certări nu sunt supuşi, îngrădindu-se pe sineşi despre
împărtăşirea numitului episcop, mai înainte de sinodiceasca cercetare, ci şi de cinstea cea cuvenită celor dreptslăvitori se vor învrednici. Că nu au osândit episcopi, ci minciuno-episcopi şi minciuno-învăţători. Şi nu cu schismă au rupt unirea Bisericii, ci s-au silit a izbăvi Biserica de schisme şi de împărţiri.
TÂLCUIRE
I. Cele ce canoanele cele mai de sus au rânduit pentru episcopi şi mitropoliţi, acestea şi le rânduieşte cu mult mai vârtos canonul acesta pentru patriarhi. Însă acestea să se facă dacă pentru oarecare vinovăţii, curvii să zicem sau ierosilii (adică furare de cele sfinte) şi altele ca acestea, s-ar despărţi de împărtăşirea cu întâiul şezător al lor, II. iar dacă întâi şezătorii cei numiţi ar fi eretici şi eresul lor l-ar propovădui întru arătare, şi supuşii lor pentru aceasta se despart de ei mai înainte încă de sinodiceasca judecată pentru eresul acela. Unii ca aceştia despărţindu-se de aceia nu numai nu se osândesc, ci şi de cinstea cea cuvenită ca nişte dreptslăvitori, sunt vrednici. Că nu pricinuit schismă Bisericii cu osândirea aceasta, ci mai ales o au slobozit de schisma şi eresul minciuno-episcopilor acelora. (Nota. Numerotarile cu cifre romane imi apartin, nu sunt preluate din Pidalion, ci 'I.' semnifica partea I a Canonului, apoi comentariul la aceasta parte, etc).
Stiti cumva cine a participat la Conferinta de la Viena din partea BOR?
Doamne ajuta!
Traiasca Legiunea si Capitanul!
eu cred ca 1 milion de romani care au semnat impotriva actelor cu cip si toti care nu vor ecumenism, i-ar sustine pe preotii anti-ecumenisti, care ar incepe strangere de semnaturi impotriva ecumenismului. Iar daca ulterior ar auzi o lista de pacate, sau cine stie ce altceva, tot i-ar sustine.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Sa nu primim banii altora, caci vom platii cu varf si indesat.Sa ne multumim cu putin si sa multumim lui Dumnezeu pentru cat avem, numai sa ramanem in Adevar.Doar asa vom razbii.Sa ne rugam lui Dumnezeu si Preacuratei Maicii Lui sa ne intareasca si sa ne uneasca in duhul cunoasterii binelui de rau.Doamne ajuta!
Traiasca Legiunea si Capitanul!
http://acvila30.wordpress.com/2010/09/28/mitropolitul-ilarion-alfeyev-%e2%80%9cniciun-progres-in-dialogul-catolic-ortodox-de-la-viena%e2%80%9d/ un blog in care gasiti tot mersul lucrarilor si multe alte lucruri minunate.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Razvan.m, canonul dat de tine arata ca mai inainte de hotararea sinodului noi putem sa nu mai pomenim un episcop ce propovaduieste erezia, sau chiar sa nu mai slujeasca preotii cu el. Si eu as vrea sa nu mai slujeasca nimeni cu cei care s-au impartasit sau au slujit cu ereticii. Merita deplin. E chiar pacat sa mai slujeasca cineva cu acei apostati. Insa ei au taine valide pana ce vor fi caterisiti.
Acest canon nu permite sa afirmi despre un episcop ce propovaduieste erezia ca nu mai are taine valide, mai inainte de a fi caterisit de sf sinod. Aici au gresit stilistii, ca au zis ca ecumenistii nu mai au taine valide, ceea ce e hula si erezie. Deci stilistii sunt eretici.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
ptr danutza
mai adaugati la lista un nume - pr prof. Mihai Valica
Doamne ajuta !