„Fie ca inima ta sa nu pizmuiasca pre cei pacatosi, mai bine fii mereu in frica Domnului.” (Pilde 23:17)
1. Esti om botezat, adica curatit de necuratia dintru inceput si plivit de buruiana cea straveche. Necuratia cea dintru inceput si buruiana cea straveche au izvorat din pacatul cel dintru inceput si stravechi al stramosilor. Oare pretuiesti cum se cuvine mila si prea-marele dar ce ti s-a dat prin botez?
2. Dintr-o cocina murdara, botezul a facut din tine Biserica. Asadar, ce invidie poti avea oare in inima fata de cei ce preschimba iarasi o dumnezeiasca Biserica in cocina murdara? Inima ta sa nu invidieze pe cei pacatosi.
3. Sau daca cuiva i se curata, lumineaza, tamaiaza si impodobeste casa; si acesta, in loc sa tina casa sa in astfel de randuiala, ia lopata si arunca peste usi si ferestre toata necuratia – il vei invidia, oare, sau il vei plange?
4. Insusi Domnul Dumnezeu a curatit prin botez pe tot omul botezat. Frica ar trebui sa te cuprinda in fata acestui gand, frica lui Dumnezeu, care a venit pentru a spala, lumina, renaste si mantui pe oameni. 5. Precum curg lacrimile din pricina unei mari tristeti, dar si din pricina unei mari bucurii, asa si frica il cuprinde pe om din pricina unei mari rautati, dar si din pricina unei mari jertfe. Dumnezeu S-a aratat in Hristos ca o sluga pentru a curati casa ta, pentru a preschimba cocina in Biserica din inima ta. Oare nu te cuprinde frica de atata smerenie a Imparatului Imparatilor? Si oare nu te cuprinde frica cand vezi pe omul botezat cand pacatuieste? Cu adevarat, nu este ceva mai nebunesc decat a invidia pe pacatos. Nebunie e si a-l invidia pe cel drept, mare nebunie – dar a-l invidia pe pacatos e cel mai nebunesc lucru. 6. Ce este pacatosul? Este un sinucigas inconstient. Este un om ca orice om, care isi doreste viata, insa neincetat agoniseste moarte intru sine. Sau: este un om care isi doreste sanatate, dar neincetat ia otrava. Oare il vei invidia?
7. Daca il invidiezi pe pacatos, care alearga dupa umbrele trecatoare ale acestei lumi, ii esti tovaras in nebunie. El este nebun pentru ca vrea sa prinda ceea ce nu poate cuprinde, iar tu pentru ca, cu invidia, iti otravesti inima. Daca iti pare rau pentru el si il indrepti, ii faci bine si tie si lui, iti intaresti inima ta, iar pe a lui o vindeci.
8. O legenda pomeneste de doi vecini bogati. Unul patimea din pricina iubirii de arginti, iar celalalt din invidie pentru primul. Amandoi au murit in aceeasi zi. Prietenii lor s-au sfadit care dintre cei doi era mai bun. Ca sa sfarseasca cearta, ei s-au hotarat sa deschida cele doua trupuri si sa scoata inimile celor doi – si dupa inima sa-i pretuiasca. La cel iubitor de arginti au gasit o piatra in loc de inima, iar la cel invidios au gasit un sarpe in loc de inima. Sarpele a sarit si s-a ascuns sub acea piatra. O, fratele meu, inima ta sa nu-i invidieze pe cei pacatosi! Invidia este un sarpe care se hraneste cu inima ta.
9. In aceasta a treia saptamana a Postului Mare, largeste-ti inima, ca sa iasa toata invidia. Stii cum le graieste Corinthenilor preainteleptul Pavel: Gura noastra s-a deschis catre voi, Corintheni, inima noastra s-a largit. /II Cor. 6:11/ Unde este invidie, gura se strange si nu vrea sa graiasca aproapelui, iar inima se strange, se contracta si se imputineaza.
10. Gandeste-te, oare cu cate mii s-ar imputina rautatile din patria ta daca ar pieri invidia dintre oameni? Si cat s-ar imputina certurile si iubirea de sine? Si cat s-ar imputina rascoalele si razboaiele si varsarile de sange si uraciunea? – Doar de nu ar fi invidia!
11. Ai grija sa nu te inseli. Invidia nu se infatiseaza sub numele ei adevarat. Curvia se ascunde sub numele dragostei, iubirea de arginti sub numele chiverniselii, jocurile de noroc sub numele divertismentului, betia sub numele iubirii de prieteni, iar invidia sub numele dreptatii si egalitatii. Si in tine insuti invidia se infatiseaza ca o revolta impotriva nedreptatii si inegalitatii. O, fiul meu, ai grija sa nu te inseli. Tot talharul ce vine la usa striga: Eu sant binefacatorul si prietenul tau. Pazeste-te sa nu te insele glasuirea lui si nu deschide usa ta.
extras din Inima in postul mare, de Sfantul Nicolae Velimirovici
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Email adresat Ambasadorului Romaniei pe langa Vatican:
Domnule Ambasador Bogdan Tataru Cazaban,
Va aducem la cunostinta ca membrii Bisericii Ortodoxe Romane au declansat campania NU venirii papei in Romania! Numele noastre se gasesc in petitie.
http://www.petitieonline.ro/ petitie/papa_nu_are_ce_cauta_ in_romania_-p66477055.html
Papa Nu are ce cauta in Romania !
29/01/2011
categorie: Religie, spiritualitate.
De ce spunem NU venirii papei in Romania?
Marturisirea este mantuitoare, ca fii ai Bisericii, clerici si laici putem sa marturisim Adevarul, care este Hristos! Orice diplomatie cade in fata Adevarului!
1. SE CREAZA CONFUZIE SI MULTI DINTRE ORTODOCSI VOR CREDE CA BISERICA ORTODOXA SI PAPISTASII AR FI O BISERICA, IN TIMP CE
BISERICA ESTE UNA SI ANUME CEA ORTODOXA.
CEI CARE AU AFIRMAT TEORIA RAMURILOR SUNT ANATEMATIZATI DE SINODUL BISERICII RUSE DIN EXIL ANATEMA PRELUATA SI DE BISERICA RUSIEI SI PRIN URMARE DE BISERICA ORTODOXA IN PLENITUDINEA EI.
2. PAPA ESTE ERETIC SI ACEASTA O SPUN TOTI SFINTII SI SINOADELE ECUMENICE SI LOCALE: SINODUL 2 ECUMENIC (vezi Filioque), SINODUL PATRIARHULUI FOTIE,SINODUL ANTIUNIONIST AL SF MARCU EUGENICUL, SINOADELE ISIHASTE ALE SF GRIGORIE PALAMA-NUMITE IMPREUNA SINODUL AL 8 LEA ECUMENIC DUPA CUM SPUNE ROMANIDIS, PR GHEORGHIOS METALLINOS, PR THEODOROS ZISIS, TELENGHIDIS SI ALTI TEOLOGI CONTEMPORANI.
3 NU SE CUVINE CA ORTODOCSII SI ERETICII PAPISTASI SA SE ADUNE IN LACASURI DE CULT IMPREUNA, CONFORM TUTUROR CANOANELOR BISERICII
4 PAPA VINE CA SEF AL EREZIEI CATOLICE SI E PRIMIT CA EPISCOP CANONIC AL ROMEI CU SUCCESIUNE APOSTOLICA DE CATRE PATRIARHIA ROMANA, CEEA CE ESTE BLASFEMIE, PENTRU CA PAPISTASII ODATA CE AU INTRAT IN EREZIE AU PIERDUT SI SUCCESIUNEA APOSTOLICA SI EPISCOPIA ROMEI!
5. SUNTEM DE ACORD CA PAPA SA VINA CA SIMPLU VIZITATOR SAU CA SEF DE STAT DAR SA NU FIE PRIMIT LA SFINTELE SLUJBE IN BISERICILE ORTODOXE SI NICI VREUN IERARH AL B.O.R. SA PARTICIPE LA MESA PAPISTASA !
6. PARINTELE DUMITRU STANILOAIE AFIRMA IN DOGMATICA CUM CA PAPISTASII SE INCHINA LA ALT DUMNEZEU DECAT CRESTINII ORTODOCSI, SI ANUME UN DUMNEZEU IN SENS BUDIST, DUMNEZEUL NIRVANIC IMPERSONAL.
PRIN EREZIA FILIOQUE DESFIINTAND PERSOANELE SFINTEI SI DE VIATA FACATOAREI TREIMI!
RESPECTAM PE CREDINCIOSII PAPISTASI SI PE PAPA SI LE DORIM INTOARCERE GRABNICA LA BISERICA CEA UNA, ADICA CEA ORTODOXA PRIN BOTEZ, MIRUNGERE , SFANTA IMPARTASANIE SI CELOR NUMITI CLERICI DINTRE EI HIROTONIE ORTODOXA. ASA SA LE AJUTE DUMNEZEU!
NOTE EXPLICATIVE SI BIBLIOGTAFIE:
pct 1. Ecleziologia Ortodoxa vede Biserica exact ca un Trup, al carui Cap este Hristos, de aceea atunci cand un madular este bolnav, tot Trupul sufera, in aceeas masura in care atunci cand un madular al Bisericii se insanatoseste duhovniceste, se indreapta Dogmatic, sau Formuleaza un Adevar al Dogmei impotriva ereziei(cazul anatematizarii teoriei ramurilor si a asa numitei formule 'biserici surori' cu eteroidocsii) Toata Biserica se bucura si primeste invatatura in tot Trupul Ei! Aceeas Seva curget in Toata Biserica. Mantuitorul spune' Eu sunt Via , voi mladitele', daca o mladita nu aduce roada se taie si se arunca in foc, asa cum au fost taiati ereticii care nu mai au Seva adica Harul Duhului Sfant . Confuzia se creeaza in mintea opamenilor si se smintesc vazand pe papa intre Ortodocsi, si VAI prin cel prin care vine smintelala.
pct 2. SURSELE REFERITOARE LA SINODUL 8 ECUMENIC: Eighth Ecumenical Council From OrthodoxWiki The Eighth Ecumenical Council was a reunion council held at Constantinople in 879-880. This council was originally accepted and fully endorsed by the papacy in Rome (whose legates were present at the behest of Pope John VIII), but later repudiated by Rome in the 11th century, retroactively regarding the robber council of 869-870 to be ecumenical. The council of 879-880 affirmed the restoration of St. Photius the Great to his see and anathematized any who altered the Nicene-Constantinopolitan Creed, thus condemning the Filioque. Ecumenical? This council is not regarded as ecumenical by all Orthodox Christians, but some major voices in the Orthodox world do so, including 20th century theologians Fr. John S. Romanides and Fr. George Metallinos (both of whom refer repeatedly to the "Eighth and Ninth Ecumenical Councils"), as well as Fr. John Meyendorff, Fr. George Dragas and Metropolitan Hierotheos (Vlachos) of Nafpaktos. Further, the Encyclical of the Eastern Patriarchs refers explicitly to the "Eighth Ecumenical Council" regarding the synod of 879-880 and was signed by the patriarchs of Constantinople, Jerusalem, Antioch, and Alexandria as well as the Holy Synods of the first three. Those who regard these councils as ecumenical often characterize the limitation of Ecumenical Councils to only seven to be the result of Jesuit influence in Russia, part of the so-called "Western Captivity of Orthodoxy." An interesting external attestation to the consideration of this synod to be the Eighth Ecumenical Council is the Roman Catholic Church's Catholic Encyclopedia (1907), which describes the council of 879-880 as the "Pseudosynodus Photiana," noting that the "Orthodox count [it] as the Eighth General Council."[1][2] http://www.newadvent.org/ cathen/04312b.htm http://www.newadv
ent.org/cathen/04312b.htm * John Meyendorff, "Rome and Orthodoxy: Is 'Authority Still the Issue?," Living Tradition, St. Vladimir's Seminary Press, 1978, pp. 63-80. http://web.archive.org/web/ 20050817074822/http://www. geocities.com/trvalenti
ne/orthodox/dragas_eighth.html http://web.archive.org/web/ 20050530090000/http:/
/www.geocities.com/ trvalentine/orthodox/8- 9synods.html
pct 3. BAZA CANONICA A ANATEMATIZARII IMPREUNARUGACIUNII CU ERETICII [Administratorii petitiei] 06/02/2011 00:33
Sfintele Canoane opresc rugaciunea in comun cu schismaticii si ereticii (Canoanele 10, 11, 45, 47, 65 Apostolice; Canoanele 6, 9, 32, 33, 34 Laodiceea; Canonul 9 al Sfantului Timotei al Alexandrei). Canonul 45 Apostolic porunceste: Episcopul sau... Sfintele Canoane opresc rugaciunea in comun cu schismaticii si ereticii (Canoanele 10, 11, 45, 47, 65 Apostolice; Canoanele 6, 9, 32, 33, 34 Laodiceea; Canonul 9 al Sfantului Timotei al Alexandrei). Canonul 45 Apostolic porunceste: Episcopul sau Preotul sau Diaconul care numai s-ar ruga cu ereticii sa se afuriseasca si daca l-ar primi sa slujeasca ca preot, sa se cateriseasca . La talcuirea Canonului 47 al Sfintilor Apostoli, scrie Sfantul Nicodim Aghioritul ca latinii sunt eretici si nu au nici Botez, nici Preotie si daca vreun preot nu boteaza pe cei ce se intorc la Ortodoxie, se afuriseste. Actul rugaciunii este o marturisire a adevarului de credinta, o participare mistica la dumnezeire intrucat cerem impartasirea harului necreat care indumnezeieste pe adevaratul luptator si traitor in Hristos. Rugaciunea ne apropie la modul cel mai intim si ne face sa impartasim acelasi Duh Sfant, iar motorul rugaciunii este incredintarea launtrica de faptul ca Dumnezeu il asculta pe credincios, incredintare izvorata din credinta lui. Asadar, daca credinta este stricata, atunci de ce fel de rugaciune comuna se pot impartasi un ortodox si un romano-catolic, spre exemplu, stiind ca romano-catolicii prin baza lor doctrinara atenteaza la insasi dogma Sfintei Treimi?
pct 4. SUCCESIUNEA APOSTOLICA NU ESTE UN ACT MAGIC. Succesinea Apostolica repezinta transmiterea Harului Duhului Sfant Mantuitor pe care Sfintii Apostoli l-au primit la Pogorarea Duhului Sfant, si de la Sfintii Apostoli la succesorii lor, episcopii, care la randul lor, prin punerea mainilor in chip vazut transmit Harul Duhului Sfant Mantuitor urmasilor lor in chip nevazut, adica puterea conducerii credinciosilor spre Mantuirea in Hristos prin puterea se a savarsi Sfintele Taine.(exista 3 trepte ale preotieii: Episcop, preot si diacon) Sfantul Vasile cel Mare spune clar ca cei care au cazut in erezie au pierdul Succesiunea Apostolica, adica puterea de a savarsi Sfintele Taine valide pentru mantuirea credinciosilor. Ereticii raman cu o succesiune apostolica exterioara, fara putere mantuitoare, am putea sa o numim o succesiune apostolica la nivel istoric, dar fara Harul Duhului Sfant. Deorece Suceesiunea Apostolica NU este ceva magic!!! Duhul Sfant este Persoana care nu sufera minciuna si se retrage, nemai revarsandu-si Harurile si Darurile Sale peste cei 'hirotoniti' Deci papistasii au o hirotonie formala.
pct 5. Mantuitorul Hristos spune: 'Cine va sminti pe unul ca acesta mai mic nu are parte de Viata Vesnica!' Chiar simpla prezenta a papistasilor impreuna cu Ortodocsii aduce sminteala, deci este osandita de canoane. Altceva este sa intre niste eretici in Biserica, si sa nu fie bagati in sema, si altceva este sa vina in mod ostentativ oficial chiar papa ereziarhul si sa sminteasca. Dar chiar si pentru ereticii neostentativi, Biserica are un moment in Sfanta Liturghie cand ei trebuie sa paraseasca Biserica ; Cei chemati iesiti! Ca nimeni din cei chemati sa nu ramana! Usile Usile! -adica paziti usile sa nu intre vre-un eretic sau pagan! Desigur in practica astazi aceasta functie nu functioneaza, dar asta nu insemna ca este bine! Nu are rost sa spun ca desigur conslujirea sub orice forma este interzisa de Canoane si de Sinodul BOR din 2008.
pct 6. Referinta adusa de Pr Dumitru Staniloae o gasiti in TEOLOGIA DOGMATICA ORTODOXA VOLUMUL I subcapitolul TREIMEA PERSOANELOR, CONDITIILE MENTINERII DISTINCTE A PERSOANELOR IN COMUNIUNE.CONTRAZICEREA EI PRIN FILIOQUE. pagina 322 La pagina 329 scrie: 'IUBIREA DEPLINA DINTRE TATAL SI FIULCA IDENTICA CU DUHUL SFANT, DE CARE FACE ATATA CAZ TEOLOGIA ROMANO-CATOLICA, NU E DECAT SCUFUNDAREA CELOR DOUA PERSOANE IN FIINTA IMPERSONALA, IN SENS PLOTINIAN SAU NIRVANIC'
Cand martirii refuzau sa jertfeasca idolilor, papa este blagoslovit de samanii vrajitori: Sydney, Australia, 2008. No comment.
MAICA TEREZA
RUGANDU-SE ALATURI DE BUDISTI
October 7, 1975 - Calcutta, Maica Tereza se roaga alaturi de budisti (prima din stanga).
Nu asa si-au aratat sfintii dragostea fata de pagani, exista alte moduri de a-ti arata dragostea fata de ei, in primul rand prin milostenia sufleteasca si trupeasca, in nici un caz spurcandu-ne si apostaziind de la Hristos de dragul 'dragostei cosmice'. NU asa s-a facut Sf Pavel tuturor toate ca pe toti sa ii dobandeasca. Nu mai facem deosebirea intre a fi samariteanul milostiv si a deveni apostat, jerfind efectiv idolilor, prin gesturi rituale cu semnificatie pagana? Nici un sfant martir nu a facut asa! Din contra, pentru ca au refuzat aceste gesturi rituale au fost ucisi in chinuri. Ce sa mai vorbim de uciderea Sf Martiri din Alaska? Cine i-a ucis? Sau sfintii martiri cuviosi ucisi in muntele Athos? Dragostea biruieste si cu frateasca dragoste va aducem la cunostinta aceste aspecte, pentru indreptare.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Acelas email a fost trimis si ministrului de externe al Romaniei, reprezentantei nuntiupui papistas la Bucuresti
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Dupa cum s-a vazut din declaratia presedintelui Basescu fata de pozitia Romaniei vis-a-vis de razboiul din Libia, se pare ca presedintele a dat cu nasul in rahat.Abia acum, azi 22 martie 2011, se pare ca Basescu a realizat cine conduce Romania, si unde ne-a adus politica de rahat pro Europa( integrarea in UE ) din `89 pana azi .
Toata lumea a putut observa, izmenele lui Basescu tremurand precum steagul SUA, infipt mandru in varful Bucegilor, in urma ordinelor si amenintarilor agresive, primite de Basescu, din partea ONU, NATO, UE, mai ales cand saracul Basescu incerca sa convinga populatia ”ratacita”, ca acesti invadatori merg acolo cu cele mai bune intentii, amintindu-ne ca de fapt SUA, FRANTA, ITALIA, ANGLIA sunt cei mai mari beneficiari de petrol din Libia. Insa, a uitat sa ne spuna ca poate din cauza ca au fost cei mai mari beneficiari de petrol, pana cand Gaddafi le-a taiat ”cascavalul” si si-a intors brusc fata catre China. Si uite-asa romanii sunt mintiti pe fata la televizor, evident cu mari emotii si cu glasul tremurat de parca ar fi iesit din cusca cu lei, inainte de a-si tine discursul.
Domnule Basescu, ce facem cu poporul acesta? De ce ne obligati sa pupam vesnic in funt niste colonisti criminali, cu experienta de sute de ani in genocid, teroare , asuprire, suprimare si orice mai vreti dumneavoastra?De ce oameni nevinovati sunt vanduti si facuti sclavi, acestor organizatii malefice care controleaza toata economia mondiala,care bifeaza agenda de zi a omenirii si care se inchina, servesc si slujesc doar INTUNERICULUI?
Nu puteti fi un om demn? Doar o moarte avem cu totii, si chiar daca suntem saraci cu muntii plini de aur, chiar daca suntem vanduti ca vitele la abator, chiar daca ne-ti facut copii sclavi pe vecie, acestor demoni, sa stiti domnule presedinte ca noi romanii putem muri cu demnitate, putem lupta impotriva acestor satanisti ai lumii cu mainile goale, impotriva tuturor armelor murind cu zambetul pe buze de a nu ne fi pierdut demnitatea si de a nu fi cedat in fata acestor gunoaie .Asa am fi vrut noi romanii sa gandeasca si presedintele nostru.
POLITICIENI AI ROMANIEI, TOTI MERITATI SOARTA LUI ION ANTONESCU, CARE SPRE DEOSEBIRE DE VOI A FOST UN EROU NATIONAL.
http://salwatiromania.wordpress.com
Traiasca Legiunea si Capitanul!
adevarat.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Cit adevar cuprind ideile de la pct.10 !
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Ma uimesc petitiile si scrisorile unor preoti sau monahi ( calugari) care apar uneori pe internet si isi sustin teoriile cu autoritatea canoanelor . Chiar gestul lor demonstreaza ca sunt primii care incalca canoanele, deoarece orice preot, dar mai ales monahii (calugarii) sunt cei care in datoria lor au obligatia ascultarii, supunerii fata de Episcop, Mitropolit, Patriarh. Ei nici nu ar trebuii NICIODATA sa COMENTEZE Hotararile Sinoadelor sau ale Superiorilor in mod public. Nu sunt in masura sa ceara cum este si cazul de fata , unui reprezentant al Guvernului Romaniei sa impiedice venirea Papei in Romania, fie ca Conducatorul Bisericii Catolice, fie ca Sef al Statului Vatican.
Este interesant cum Biserica Rusiei a ajuns in masura sa impuna reguli pentru ortodoxie. A devenit cumva BISERICA APOSTOLICA peste noapte.
M-am uitat la petitie si am vazut cca 1300 de semnatari dintre care unii sunt in favoarea venirii Papei, deci nu toti sustin petitia.
Pe Muntele Athos sunt 20 de manastiri, 17 grecesti, 1 rusa, 1 sarba,1 bulgara (Lacu si Podromu sunt schitiri) , care majoritatea au beneficiat de ajutoare substantiale ale Domnitorilor Romani, DE CE NU FACETI PETITIE CATRE MUNTELE ATHOS SA RECUNOASCA MACAR O MANASTIRE ROMANEASCA, sau noi sunt buni doar pentru a-i imbogati pe alti???!!!