Cu multa dragoste si respect pentru cei care se lupta si privegheaza pentru Dreapta Credinta, crestini ortodocsi neadormiti luptatori ai lui Hristos Dumnezeu, Cel pe care Il slavim si laudam in chip binecredincios, doresc sa subliniez un lucru esential pe care cu multa intrebare pe la marii batrani, ce nu se fac cunoscuti lumii, ci ne-au trimis pe noi, cu binecuvantata ascultare, ca sa va transmitem gandurile luminate prin rugaciune si multa sfatuire si smerenie si anume despre existenta Harului Sfantului Duh in Sfintele Taine ale Bisericilor Ortodoxe Locale, daca mai lucreaza Dumnezeu in Tainele savarsite de ei sau nu. Asa cum stim, pana la condamnarea lui Nestorie, Patriarhul Constantinopolului, Sfintii si de Dumnezeu insuflatii Parinti ai Sinodului al III-lea Ecumenic au primit ca fiind lucratoare toate hirotoniile si slujbele savarsite de Nestorie pana in momentul condamnarii lui si a ereziei lui de catre Sfantul Sinod, chiar daca acesta propovaduia erezia in public si o impunea prin forta si violenta. De aceea si noi credem ca in Sfanta Liturghie savarsita in Bisericile unde s-a semnat Creta, Duhul Sfant vine si preface painea in Trupul si vinul in Sangele lui Hristos.
Sfanta Impartasanie, asa cum stiti, se da unora spre iertarea pacatelor si spre viata vesnica iar altora se da spre osanda. Hristos este foc care pe unii ii lumineaza iar pe altii ii arde. Credinciosii care, cunoscand blasfemia semnata in Creta, se impartasesc cu Preacuratele Taine din mana celor care au semnat in Creta sau a preotilor care pomenesc pe episcopii care au semnat in Creta, sau sunt deacord cu Creta, incurajand astfel pe episcopii care s-au lepadat de Hristos in Creta, ca si cum nimic nu s-a petrecut, aceia se impartasesc cu Hristos spre osanda lor, aratand nepasarea lor fata de Adevarul lui Hristos, aratand prin impartasirea din mana lor ca au aceiasi credinta cu ecumensitii si ajutand la raspandirea molimei ecumeniste.
Cei care datorita varstei, a nepriceperii, cei care deabia acum descopera Biserica lui Hristos, cei care sunt lipsiti de cunostinta asupra marii tradari petrecute, se impartasesc cu evlavie si cu frica de Dumnezeu, nimic stiind de lepadarea ierarhilor prin semnatura lor la Creta, aceea se impartasesc spre iertarea pacatelor si spre viata de veci.
Este de dorit, ca cei credinciosi marturisitori, monahi si mireni, sa stam acasa pentru Hristos si sa ne facem randuiala cu lacrimi, sau sa mergem sute de kilometri sa ne impartasim continuu cu Sfintele Taine din mana celor care nu pomenesc pe ierarhii care accepta pseudo-Sindoul din Creta decat sa dam exemplu rau si sa incurajam pe cei care s-au lepadat de Hristos. Sunt Biserici Locale care nu au mers in Creta: Biserica Rusa, Biserica Bulgara, Biserica Antiohiana, Biserica Georgiana, sau mitropolii din toata lumea ortodoxa care resping public pseudo sinodul din Creta si in acelasi timp exista parinti ce au intrerupt pomenirea ierarhilor care au mers in Creta sau au acceptat Sinodal pseudo Sinodul din Creta. Sa gasim solutia cea mai buna pentru fiecare caz in parte si astfel, daca avem Biserica ce nu accepta Creta, nu accepta panerezia ecumenista, sa ne luam merinde Painea cea Cereasca, adica sa ne impartasim, mirenii, macar toate sambetele si dumincile iar monahii de 3, 4 ori pe saptamana daca este cu putinta si nu suntem legati cu epitimii datorita pacatelor mari(avorturi, preacurvii, vrajitorie, etc) Asa e randuiala Sfintilor Parinti Colivazi care au reinviat invatatura patristica si porunca de a ne cumineca, daca avem Biserica.
Preotii care au oprit pomenirea sa nu judece, sa nu-i acuze pe cei care nu au oprit-o ci sa-i primeasca cu multa dragoste la Sfintele Liturghii si sa conslujeasca ei, cu condita ca atunci cand conslujesc sa nu pomeneasca pe ierarh. Parintii care nu pomenesc sa nu stea retrasi si ascunsi ci sa iasa la marturisire. Intreruperea pomenirii este doar inceputul luptei si o forma a ei, nu finalul luptei. Datoria noastra este sa marturisim incontinuu. Preotul care a oprit pomenirea este dator sa faca acest lucru public(oprirea pomenirii) si sa isi instiinteze episcopul de care apartine canonic.Altfel este ca si cum nu a oprit pomenirea, si nu are valoare de marturisire. Preotii care nu pomensc sa nu faca selectii intre credinciosi, ci sa-i primeasca pe toti cu dragoste.
Preotii care nu pomenesc sa aiba dragoste si mila, si mult discernamant, rabdare si lumina. Asa cum Dumnezeu iconomiseste cu dragoste si asteapta pe toti sa se intoarca la Adevar, asa si parintii nepomenitori sa astepte pe toti cu dragoste si sa nu apara duh de cearta, de ura, de raceala si alte patimi care daca vor birui, arata ca nu a fost bineplacuta lui Dumnezeu jertfa nepomenirii. Marturisirea fara dragoste si mila si fara discernamant ucide, duce la schisme si dezbinari.
Dragostea toate le rabda, toate le crede, toate le nadajduieste asa cum spune Sf. Apostol Pavel. Nu toti pot opri pomenirea, nu toti credinciosii au aceeasi credinta si putere de marturisire, nu toti au aceeasi putere de intelegere, de aceea noi sa-i asteptam pe toti si sa fim in urma tuturor. Sa fim noi anatema, sa fim noi cei mai huliti, decat sa pierdem un suflet, pentru care vom da raspuns in fata lui Dumnezeu.
Sa ne gandim la scopul lucrarii noastre (de intrerupere a pomenirii si marturisire) anume de a se reveni la Adevar, de a se inmuia episcopii si de a le trezi constiinta prin jertfa si fermitatea noastra si a poporului drept credincios.
Ma rog cu lacrimi lui Dumnezeu pentru care ma nevoiesc in pustia aceasta a Sfantului Munte si pentru care, din ascultare, mai ies in lume pentru a spune mesajul parintilor, asa cum ei mi-au poruncit, ca iubitorul de oameni Hristos Domnul, Fiul Tatalui cel mai inainte de veci sa va tina uniti in credinta si dragoste, caci altfel litera moarta ucide, dar Duhul da viata.
Gheron Sava Lavriotul
Sfanta Manastire Marea Lavra, Sfantul Munte
poate fi contactat in limba engleza la nr de telefon 00306947011111
– traducere din limba greaca preot Matei Vulcanescu
note:
- Această poziție a părintelui Sava Lavriotul este dealtfel și a ierarhii greci anti-Creta.
-
aceasta este atitudinea parintilor marturisitori din Sfantul Munte (Gheron Gavriil si Vlasie Vigliotul, etc), a Sinaxei de la Volos si a mitropolitilor marturisitori ai Bisericii Greciei (IPS Serafim al Pireului, IPS Serafim al Kithirelor, IPS Pavlos al Glifadei, etc)
- Strajerii Ortodoxiei, Papadakis- pagina 102 Cuviosul Ipatie si multi preoti au oprit pomenirea lui Nestorie inainte de a fi condamnat de Sinodul III-Ecumenic
| SinodulTâlhăresc
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Doamne ajuta. Frumos articol și la obiect Mărturisitor în duhul Ortodoxiei Gheron Sava. Dar va rog sa ma lămuriți, dacă un preot îi spune ierarhului că întrerupe pomenirea, și acesta îl oprește de la slujire,cum sa mai slujească și unde dacă îl dă afară din biserică?Căci părintele spune să conslujeasca cu condiția sa nu pomenească ierarhul. Pai credeți ca i ar lasă să slujească împreună? Multumesc
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Parintele Sava a raspuns la una din conferinte la aceasta intrebare: Preotul sa mearga unde poate (casa, apartament etc.) si sa slujeasca pe un antimis pe care nu este numele ierarhului, dar neaparat sa fie sfinte moaste de mucenic cusute in el, iar caterisirea nu este valabila.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
''Asa cum stim, pana la condamnarea lui Nestorie, Patriarhul Constantinopolului, Sfintii si de Dumnezeu insuflatii Parinti ai Sinodului al III-lea Ecumenic au primit ca fiind lucratoare toate hirotoniile si slujbele savarsite de Nestorie pana in momentul condamnarii lui si a ereziei lui de catre Sfantul Sinod, chiar daca acesta propovaduia erezia in public si o impunea prin forta si violenta. De aceea si noi credem ca in Sfanta Liturghie savarsita in Bisericile unde s-a semnat Creta, Duhul Sfant vine si preface painea in Trupul si vinul in Sangele lui Hristos.''
Dar de ce ignora anatema ROCOR din 1983? Considera cumva ROCOR o Biserica invalida? Atunci de ce ii cinstesc pe Sf Ioan Maximovici, Serafim Rose, etc.?
Situatia de moment este sa stam doar ingraditi, dar pana cand? Cand si cine va face acea sinodiceasca judecata, fiindca vedem ca dupa cum putem citi aici: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/11/30/un-prim-comentariu-al-hotararii-ierarhiei-grecesti-din-23-24-noiembrie-2016/ si mai vedem si ca nici unii dintre ierarhii care nu au semnat in Creta nu au intrerupt comuniunea cu ereticii semnatari sau nu au spus ca vor face un adevarat sinod pan-ortodox care sa condamne erezia ecumenismului si pe ereticii ecumenisti, asa cum s-a facut in aceste cazuri in Istoria Bisericii. (Desi repet, exista deja o anatema impotriva ereziei ecumenismului a ROCORului in 1983).
”În cazul în care prezbiterul întrerupe pomenirea numelui episcopului local, nu va trebui ca în locul acestuia să pomenească alt Arhiereu sau pe Sfântul Sinod sau pe Hristos sau pe oricare alții. Trebuie să lase loc liber la pomenirea numelui Arhiereului până când se va soluționa problema.”
Aici este problema:
Intelegem din cele de mai sus ca intreruperea pomenii este temporara, pana la solutionarea problemei de catre un sobor ortodox. Canonul 15 a fost deci dat in cazul existentei unui sau unor minciuno-ierarhi eretici, deci in vremea in care -ca sa zic asa raportul era 1 iuda la 11 apostoli; dar ce te faci in ziua de astazi cand avem 11 iude la 1 apostol, mai exact avem sinoade intregi eretice?! (Sau care chiar daca declara ca nu sunt de acord cu erezia, continua sa fie in comuniune cu ereticii numindu-i frati). Cine va judeca deci minciuno-ierarhii ereticii si ce solutionare a problemei mai putem noi astepta si de la cine? Fiindca noi suntem in plina erezie ecumenista de peste 90 de ani (din 1924, de cand masonii au schimbat calendarul) si atata vreme nu s-a solutionat nimic. Lucrurile s-ar rezolva daca s-ar gasi acum unul sau mai multi ierarhi care sa condamne in sobor pe eretici si sa intrerupa comuniunea cu ei – dar ereticii ecumenisti au fost deja condamnati de ROCOR in 1983!
Deci daca acel sau acei ierarhi drept-cedinciosi (minoritari) nu vor fi luati in seama, ei vor anatemiza pe minciuno-ierarhii eretici si vor intrerupe orice comuniune cu ei. Astfel, gogorita cu ”ierarhia paralela” care nu ar fi legitima se va vadi, caci o astfel de ”ierarhia paralela” se face in mod firesc, ierarhii ortodocsi minoritari reprezentand Biserica, iar nu minciuno-ierarhii eretici majoritari anatemizati, chiar daca continua sa-si puna firma de ortodocsi. Asta s-a vazut si in cazul Bisericii de Catacombe din Rusia (a se citi cartea Sfintii Catacombelor Rusiei). Trebuie vazut in si Istoria Bisericii (necenzurata) cum s-a procedat in vremea ereziilor de dinaintea Sinoadelor Ecumenice care le-au anatemizat, dar stiu ca au existat si sinoade locale care anatemizau erezia (puteau fi si 2-3 episcopi, nu conta numarul), iar ereticii veneau si-i prigoneau facand sinoade talharesti, etc.
Si inca: chiar daca ierarhii ortodocsi ramasi ar fi razleti, unul dintr-o tara, altul intr-alta, ei ar trebui sa comunice si sa intre in comuniune daca pastreaza aceiasi credinta ortodoxa curata. Iar cand se intalnesc si iau hotarari se cheama ca formeaza un sinod. Un sinod este deci o adunare de episcopi drept-credinciosi, si cred ca la fel ca in cazul antimisului, am fost invatati de ereticii ecumenisti sa privim prea juridicist ceea ce ar inseamna un sinod. La fel ni s-a agitat si sperietoarea ”sinoadelor paralele”. Sigur ca pot exista ”sinoade paralele” impostoare, si chiar exista, dar asta nu legitimeaza cu nimic pretinsa canonicitate a sinoadelor oficiale eretice!
Daca nu vine antihristul asa curand, copii nostri vor avea nevoie de taine, caci preotii care s-au ingradit acum nu vor trai o vesnicie. Preotii nu pot sa hirotoneasca singuri pentru mai departe, asa ca, pe viitor, ar fi necesar cel putin un episcop. Dar aici trebuie foarte, foarte mare atentie! Trebuie ales foarte, foarte bine acel episcop, dupa criterii ortodoxe, patristice, fiindca exista si vor exista foarte multi impostori!
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Traiasca Legiunea Arhanghelului Mhail si Capitanul Corneliu Zelea Codreanu ! Traiasca Preotii Ortodoxi , Prigoniti pentru Dreptate si poporul Binecredincios care ii sprijina moral si financiar !