Tag Archives: Adormirea Maicii Domnului

Când își sărbătoresc ziua de nume Mariile? Pe 15 august sau pe 8 septembrie?

Ortodoxia tinerilor | Când își sărbătoresc ziua de nume Mariile? Pe 15 august sau pe 8 septembrie?

Când își sărbătoresc ziua de nume Mariile? Pe 15 august sau pe 8 septembrie?

În ultima săptămâna am auzit pe cei cei care au numele de Maria, Marian, Marina, că se întreabă când ar trebui să-și sărbătorească ziua de onomastică. Unii zic că ar trebui la 8 septembrie, la Nașterea Maicii Domnului, pentru că la 15 august este o zi mai tristă, când Maica Domnului a adormit (a murit). Alții zic că la 15 august pentru că este cea mai mare sărbătoare închinată Maicii Domnului din cele 4 dedicate ei în calendarul ortodox.

Mai întâi de toate aș vrea să știți că toate sărbătorile din calendarul ortodox sunt ocazii de bucurie pentru creștini. Toate praznicile împărătești, toate sărbătorile dedicate sfinților și toate duminicile sunt vești bune, iar toate împreună își au izvorul în Vestea ce Bună, adică în Evanghelia Mântuitorului Hristos. Chiar și zile precum Vinerea Mare în care a fost răstignit Mântuitorul Hristos cuprind în ele nemărginita bunătate și iubire a lui Dumnezeu față de întreaga lume. Noi creștinii îl vedem cu ochii pe Domnul Hristos răstignit de cărturari și farisei pe cruce, dar sfinții ne tâlcuiesc că această răstignire este de bună voie, acceptată de Mântuitorul fără silă, făcând ascultare de Tatăl cel ceresc până la moarte. continuare »

Adormirea Maicii Domnului

Adormirea MD, Creta, 1600 IN

. Adormirea Maicii Domnului, icoană din Creta, anul 1600

Domnul, Cel Care pe Muntele Sinai a dat a Cincea Poruncă, Cinsteşte pre tatăl şi pre mama ta, a arătat cu exemplul vieţii Lui cum trebuie să îşi respecte omul părinţii lui cei trupeşti.

Spânzurat pe Cruce cu trupul fiind, şi întru cele mai cumplite chinuri aflându-Se, El Şi-a adus aminte de Maica Lui, şi arătând către Apostolul Ioan ce se afla acolo, i-a zis: Femeie, iată fiul tău. După aceea, a privit către Ioan şi i-a zis: Iată maica ta. Şi aşa, după ce a dat-o pe Maica Lui în grija Ucenicului celui iubit, Mântuitorul Şi-a dat sufletul Lui pe Cruce. continuare »

[Audio+text] PROHODUL Maicii Domnului

Graiul Ortodox | Prohodul Maicii Domnului

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=Yb1km6jioA4?feature=oembed&w=500&h=375]

Prohodul Maicii Domnului – Fiind pusa in mijlocul Bisericii, Sfanta Icoana a „Adormirii Prea Sfintei Nascatoare de Dumnezeu” preotii stau imprejur, imbracati in toate podoabele preotesti; iar cel mai mare, luand cadelnita si cadind in cruce inaintea Icoanei, incepe a canta acest tropar pe glasul al cincilea

(Acolo unde se va afla Epitaful Adormirii sa se urmeze dupa tipicul aflat la sfarsitul acestui Prohod) continuare »

ADORMIREA MAICII DOMNULUI în brațele lui Hristos. Cuvânt al Părintelui Dumitru Stăniloae despre Înălțare la cer, în taină, a Fecioarei Maria

[youtube=https://youtu.be/fadAHyrr2YA]

Înălţarea Fecioarei cu trupul la cer

inaltarea Maicii Domnului la cerBiserica Ortodoxă crede în înălţarea Fecioarei cu trupul la cer, dar din motivele principiale pe care le-am arătat, ea n-a purces nici la formularea acestei învăţături, precum catolicismul, tot din motivele principiale pe care le-am văzut, a făcut aceasta. Din considerarea acestor motive, rezultă uşor atitudinea ce o poate avea Biserica Ortodoxă faţă de această nouă dogmă. Ea nu va contesta în principiu adevărul afirmat prin ea. Dar va vedea în ea o simplificare raţionalistă a unei învă­ţaturi a cărei tainică complexitate e apărată mai bine prin afirmarea ei generală, nedefinită într-o formulare, care în mod nece­sar trebuie să fie unilaterală. Aceasta în general. Iar în special, teologia ortodoxă se va vedea obligată, în faţa acestei dogme catolice, la o nouă sarcină: să accentueze din această învăţătură elementele pe care dogma catolică, prin definiţia ei simplifica­toare, de bună seamă că le-a nesocotit.

Iar în cazul de faţă, aceste elemente nesocotite de dogma catolică, indică, în rezumat caracterul acoperit al acestei învă­ţături, motivele pentru care ea e cinstită cu o respectuoasă dis­creţie. Pe lângă faptul că această învăţătură e o taină în sensul în care toate învăţăturile creştine sunt taine, ea e şi în sensul de învăţătură care se vrea păstrată în sfiala tăcerii.

Până acum nu cunoaştem textul decretului papal de for­mulare a nouii dogme. Nu ştim deci pe ce temeiuri o sprijină şi nici cum o înţelege. Dar în lipsa acestui text, putem deduce din propunerea de dogmatizare de la Vatican şi din expunerile acestei învăţături în Dogmaticele catolice, cam pe ce temeiuri şi în ce sens trebuie să fi fost formulată noua dogmă.

Deşi teologii catolici recunosc că în Sf. Scriptură nu există niciun temei pentru această învăţătură şi nici în primele şase veacuri creştine, totuşi ei afirmă că ea se întemeiază pe o revelaţiune făcută Apostolilor, pentru că altfel admit că n-ar mai puntea fi proclamată ca dogmă. Cei 197 de episcopi, care au propus la conciliul din Vatican decretarea acestei dogme, au afirmat că ea e o tradiţie apostolică bazată pe o revelaţie 1a). continuare »

Eșuează proiectul de la Roșia Montana? RMGC disponibilizează 80% din angajați începând cu 1 aprilie

Rosia Montana nu e de vanzareRosia Montana Gold Corporation (RMGC) informeaza luni, intr-un comunicat remis HotNews.ro, ca, din intarzierilor in evaluarea si avizarea de catre autoritati a proiectului minier de la Rosia Montana, compania este nevoita sa-si reduca foarte mult activitatea, masura care va duce la disponibilizarea a circa 80% dintre angajati. Astfel, potrivit companiei, 373 dintre cei 481 de salariati ai RMGC isi vor pierde locul de munca incepand cu luna aprilie.RMGC precizeaza ca “este nevoita sa ia aceasta masura din motive obiective – intarzierile nejustificat de mari in procedurile de autorizare a proiectului minier de la Rosia Montana si incertitudinea cu privire la finalizarea acestor proceduri au facut ca decizia privind restructurarea sa nu poata fi evitata”.

Astfel, mai arata sursa citata, “incepand cu luna aprilie, circa 1000 de familii isi vor pierde o sursa esentiala de venituri prin reducerea activitatii companiei, care a dus la disponibilizea colectiva a majoritatii angajatilor si sistarea tuturor programelor sociale si de investitii in zona”.

RMGC mai sustine ca, in ciuda faptului ca este nevoita sa desfiinteze peste 80% dintre posturi, compania “isi mentine disponibilitatea de a investi resurse financiare importante pentru a dezvolta cea mai moderna mina aurifera din Romania. Astfel, RMGC spera ca restructurarea sa fie doar o masura temporara, pana cand guvernul va aviza proiectul minier, ceea ce va permite companiei sa angajeze mii de oameni”. continuare »

Protest impotriva explorarii si exploatarii gazelor de sist prin fracturare hidraulica, Barlad

miting-barlad-gaz de sistDuminica, 1 septembrie 2013, in cadrul unei manifestatii desfasurate in Barlad, circa 6000 de romani din intreaga tara au cerut interzicerea explorarii si exploatarii gazelor de sist in Romania prin fracturare hidraulica, precum si anularea proiectului RMGC.

Actiunea, care a durat aproximativ 2 ore, a fost organizata sub forma unui miting in Piata Sf. Ilie in cadrul caruia participantii la eveniment au cerut demiterea Guvernului Ponta si au afisat bannere cu mesaje precum “Nu fracturarii viitorului copiilor nostri” “Ponta nu uita: Romania nu e a ta!” “Toata lumea sa strige tare: tara nu e de vanzare!” “Demisia!” “Salvati Rosia Montana” “Afara, afara cu Chevronu din tara!” “Go home, Chevron!” “CHEVR-OFF” “Opriti crima ecologica Chevron” “Daca vine aici Chevron/ si se-apuca sa foreze/ le vom da dureri in somn/ cum a fost pe metereze” “Nu gazelor de sist/ vrem viata nu moarte” “Sa plece americanii si sa vina Dumnezeu!”.

Expertul geolog Gabriel Milan Sava (GISCB) a declarat in cadrul mitingului:
“Asa cum am mai spus-o, nu exploatarea in sine a gazelor din sist este problema noastra ci metoda prin care aceasta exploatare se doreste a fi facuta. Metoda fracturarii hidraulice utilizeaza un volum foarte mare de apa, circa 60000 de m3 la o sonda. Multiplicati aceasta cifra cu numarul impresionant de sonde care vor fi puse in conditiile descoperirii gazelor de sist si va dati seama ce cantitate uriasa de apa va fi folosita. Apa reprezinta cel mai important element al vietii, daca ea dispare existenta vietii este pusa sub semnul intrebarii.

Am observat in ultima perioada cinismul unor oameni de stiinta, preluat cu mare bucurie si repeziciune de unii oameni politici care, referindu-se la faza actuala de EXPLORARE, spun ca este inofensiva. Sfatuiesc pe toti acei care sustin aceasta stupida afirmatie sa citeasca manuale de geologie de specialitate sa informeze corect oamenii si nu sa ii dezinformeze asa cum doresc ei.

Marele nostru domnitor Stefan cel Mare otravea apa si pamantul pentru a scapa de invadatori…acum …CULMEA CINISMULUI: unii asa zisi romani ii ajuta pe straini sa ne otraveasca apa si pamantul pentru a scapa de NOI!”.

Acest protest face parte dintr-un lung sir de actiuni impotriva exploatarii si explorarii gazelor de sist si se doreste atragerea atentiei publicului larg, a mass-media si a factorilor politici asupra faptului ca USL a ajuns la guvernare pe baza unui program electoral prin care se angaja ca va vota o lege de interzicere a fracturarii hidraulice in Romania, precum si stoparea proiectului RMGC.

GISCB – Grupul de Initiativa al Societatii Civile Barladene

Mănăstirea Paltin – Petru Vodă în haine sărbătoare. Slujba de hram și hirotesirea maicii starețe

[youtube=https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0srk3U94C10]

Mănăstirea Paltin – Petru Vodă şi-a serbat hramul „Adormirea Maicii Domnului”, în prezenţa călduroasă a IPS Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, care a oficiat slujba Sfintei Liturghii, alături de un sobor de preoţi şi diaconi. Praznicul Adormirii Maicii Domnului a fost cinstit cu multă evlavie de către credincioşii şi pelerinii care ne-au însoţit în rugăciuni şi în cântări duhovniceşti, lăudând cu bucurie pe Preasfânta Născătoarea de Dumnezeu, cerând ajutorul şi ocrotirea ei cea cerească.

După oficierea Sfintei Liturghii Înalt Preasfinţitul Teofan a săvârşit slujba de sfinţire a troiţei închinate vrednicului de pomenire, Arhimandritul Justin Pârvu, a cărui prezenţă duhovnicească s-a făcut simţită de către majoritatea închinătorilor şi obştii de maici a acestei sfinte mănăstiri. continuare »

Mănăstirea de maici Paltin – Petru Vodă îşi serbează hramul

site paltin-petruvoda.roMănăstirea de maici Paltin – Petru Vodă, ctitorie a Părintelui Justin Pârvu, îşi serbează hramul: „Adormirea Maicii Domnului”.
Îmbrăcată în straie de sărbătoare, mănăstirea îşi aşteaptă pelerinii pentru a prăznui împreună, în laude şi în cântări duhovniceşti,  mutarea cu trupul la cer a Preasfintei de Dumnezeu Născătoare şi pururea Fecioarei Maria. Se va oficia slujba de sfinţire a unei Troiţe închinate memoriei Părintelui Arhimandrit Justin Pârvu.

Pentru detalii vedeți anunțul de pe site-ul oficial al mănăstirii.

Sf. Simeon Metafrastul și Sf. Maxim Mărturisitorul despre înălţarea trupului Maicii Domnului la ceruri

Adormirea Maicii Domnului

Sf. Simeon Metafrastul

De aici preasfântul trup a fost dus în preasfântul Ghetsimani şi acolo a fost predat mormântului – şi ce era de mirare, căci Fiul ei, Care era Dumnezeu, a fost şi El îngropat omeneşte? – iar prin acesta a fost trimis spre corturile cereşti şi dumnezeieşti. Încredinţează cuvântul acesta Iuvenalie, dumnezeiescul episcop al Ierusalimului (între anii 422-458, pomenit ca sfânt pe 11 iulie), iar acesta e un bărbat sfânt şi purtător-de-Dumnezeu care zice că dintr-o predanie veche şi adevărată a ajuns la el cuvântul acesta, şi spune aşa: Trei zile întregi sfinţii apostoli au rămas la mormânt ascultând imne dumnezeieşti cântate de sus; iar după a treia zi, pentru că unul din apostoli s-a întâmplat să lipsească de la îngropăciune din motive ţinând de o iconomie mai dumnezeiască, astfel încât această minunată depărtare să se facă cunoscută tuturor, vine şi el şi, pe drept cuvânt, lucrul i se face prilejul uni întristări nemăsurate şi nu suporta faptul că n-a fost părtaş la un lucru atât de frumos. Deci sfânta ceată a apostolilor, socotind că nu e drept să nu vadă şi să îmbrăţişeze şi el acel trup de viaţă purtător, porunceşte să i se deschidă îndată mormântul. Acesta a fost deschis, dar comoara dinăuntrul lui nu era nicăieri, zăcând în el numai cele de îngropare, ca la Copilul ei după Înviere [In. 20, 6-7]. Pe care acela şi cei de faţă, îmbrăţişându-le şi umplându-se de negrăită bună mireasmă şi har, pecetluiesc din nou mormântul iar mireasma o transmit din tată în fiu celor de după ei. Aşa este cuvântul îngropării dumnezeieşti a trupului de-viaţă-purtător, căci Cuvântul Cel născut din ea a mutat-o întreagă la Sine Însuşi şi a binevoit ca ea să vieţuiască şi să fie împreună cu El pururea. Iar în locul preacuratului său trup, cea care ne-a dat pricină de mult bine ne-a dat moştenire veşmântul ei.

Simeon Metafrastul„Cuvânt despre câte s-au întâmplat de la naşterea şi creşterea Preasfintei Stăpânei noastre de-Dumnezeu-Născătoarea, de la naşterea cu dumnezeiască cuviinţă a lui Hristos Dumnezeul nostru şi până la săvârşirea ei de-viaţă-purtătoare, încă şi despre arătarea veşmântului ei scump şi cum această mare bogăţie s-a făcut comoara creştinilor”

 ***

Sf. Maxim Mărturisitorul

Şi iarăşi, toţi apostolii i-au însărcinat pe Petru şi Pavel să pună în mormânt sfântul trup, căci Evanghelistul Ioan purta căţuia şi tămâia cu tămâie înmiresmată trupul sfânt al Împărătesei, şi îl umplea cu lacrimi. Atunci Petru şi Pavel n-au atins sfântul trup cu mâinile lor, ci au luat fâşiile ce atârnau ici-colo plini de evlavie şi hotărâre, şi aşa au ridicat fericitul trup din sicriu şi l-au aşezat în mormânt apostolii vestiţi şi cu totul hotărâţi care slujiseră şi cinstiseră cum se cuvine şi cu vrednicie pe Fiul său în chip asemănător şi pe Preasfânta Maică, cinstită de îngeri şi de oameni, pe care toate neamurile o laudă şi o fericesc, cum a spus-o însăşi Fericita cu propria ei gură (cf. Lc. 1, 48). Şi când această sfântă şi Sfântă a Sfintelor, trupul preabinecuvântatei de Dumnezeu şi Pururea-Fecioarei Maria a fost pecetluit în mormânt, Sfinţii Apostoli au rămas acolo trei zile, ascultând frumoasa psalmodie a sfinţilor îngeri, psalmodie dulce şi dorită, pe care limba oamenilor nu o poate zugrăvi, precum spune proorocul David: „Treceam cu mulţime mare spre casa lui Dumnezeu, în glas de bucurie şi de laudă şi în sunt de sărbătoare” (Ps. 41,5), glasul Paştelui, căci acolo era cu adevărat acest loc, sălaşul Domnului, casa minunată a lui Dumnezeu, în care i-a plăcut să locuiască Domnului slavei, Dumnezeului şi Împăratului păcii. continuare »

Adormirea Preasfintei maritei Stapanei noastre, de Dumnezeu Nascatoarea si pururea Fecioara Maria. Cuvant al Sfantului Nicolae Velimirovici

Intru nastere Fecioria ai pazit, intru adormire lumea nu ai parasit de Dumnezeu Nascatoare.. Mutatu-te-ai la viata fiind Maica Vietii, si cu rugiciunile Tale izbavesti din moarte sufletele noastre. ( Troparul praznicului)

Domnul, Cel Care pe Muntele Sinai a dat a Cincea Porunca, Cinsteste pre tatal si pre mama ta, a aratat cu exemplul vietii Lui cum trebuie sa isi respecte omul parintii lui cei trupesti.

Spanzurat pe Cruce cu trupul fiind, si intru cele mai cumplite chinuri aflindu-Se, El Si-a adus aminte de Maica Lui, si aratind catre Apostolul Ioan ce se afla acolo, i-a zis: Femeie, iata fiul tau. Dupa aceea, a privit catre Ioan si i-a zis: Iata maica ta. Si asa, dupa ce a dat-o pe Maica Lui in grija Ucenicului celui iubit, Mintuitorul Si-a dat sufletul Lui pe Cruce.

Ioan avea o casa pe Muntele Sion, in Ierusalim, in care a luat-o pe Maica Domnului si a purtat grija de ea pina la sfirsitul vietii ei, caci intru acea casa a ramas Maica lui Dumnezeu pina la suflarea ei cea mai de pe urma.

Cu rugaciunile ei, cu povatuirile ei, cu blindetea si cu rabdarea ei, ea le-a fost de cel mai mare ajutor Ucenicilor Fiului ei iubit si Dumnezeu. continuare »

Adormirea Maicii Domnului in iconografie (explicarea icoanei)

Adormirea Maicii Domnului se praznuieste pe 15 august dupa un post de doua saptamani. Sarbatoarea aceasta este una dintre cele mai indragite praznice ale popoarelor ortodoxe de pretutindeni.

In iconografia traditionala scena Adormirii este descrisa astfel: Cate o cladire in dreapta si in stanga icoanei. In mijlocul planului frontal se afla Maica Domnului intinsa pe un pat, adormita cu mainile incrucisate pe piept. La capul Maicii Domnului se afla Sfantul Apostol Petru, aplecat, tinand in maini o cadelnita si tamaind. In partea opusa sta Sfantul Apostol Pavel, tot aplecat, privind la Maica Domnului, cu mana dreapta intinsa catre ea intr-un gest care exprima adanca evlavie. Jalea se citeste pe fata amandurora.

Langa fiecare dintre cei doi mai sunt alti cinci apostoli, cu expresii pline de tristete. In spatele patului, la mijloc, se afla Hristos intr-o mandorla a slavei. Este incadrat de ingeri, si, putin mai departe, de sfintii ierarhi in vesminte liturgice. In capatul din stanga se afla femei plangand. Hristos tine cu amandoua mainile sufletul mamei Sale sub forma unui prunc infasat. El si Maica Domnului – atat trupul cat si sufletul ei – sunt reprezentati cu aureole; la fel si ingerii. Apostolii si ierarhii sunt reprezentati fara aureole, pentru a se scoate in evidenta chipurile Mantuitorului si Maicii Domnului. Din acelasi motiv, ingerii- fetele, aureolele si vesmintele – sunt pictati in culori pale.

Ierarhii, care se recunosc datorita crucilor mari de pe vesmintele lor, tin deschise Sfintele Evanghelii. Numele lor nu sunt incrise. Dupa Dionisie din Furna, ei sunt Sfintii Dionisie Areopagitul, Ierotei si Timotei. Kontoglu il adauga si pe Sfantul Iacov.

Cu privire la reprezentarea sufletului Maicii Domnului ca prunc infasat, trebuie spus ca este zugravir astfel pentru a simboliza faptul ca, atunci cand a murit, duhul ei s-a nascut la o noua viata, la viata cereasca.

In unele icoane vechi Sfintii Apostoli apar purtand patul pe care se afla intins trupul Maicii Domnului, evident intr-o procesiune de ingropare. Ii intalnim astfel, de exemplu, in fresca de secol XIV de la Decani, Serbia.

Uneori apare in planul apropiat un om care are amandoua mainile taiate de un inger cu sabia. Dupa Leonid Uspensky, acest om, Athon, a fost un evreu fanatic care a indraznit sa se atinga de patul Maicii Domnului. El adaugat ca acest detaliu este “apocrif”. Kontoglu ofera o explicalie oarecum diferita. El spune ca omul era un evreu evlavios pe nume Jehonias, care a fost pedepsit de inger pentu ca a vrut se rastoarne trupul sfant. Acest element nu numai ca este ca este lipsit de importanta, dar si distrage. Abate atentia de la Maica Domnului, de la Hristos si de la ceilalti sfinti. Nu se intalneste in icoanele perioadei bizantine si nici Kontoglou nu a folosit acest element.

Inscriptia icoanei este: “Adormirea Maicii Domnului”. Icoana Adormirii nu se bazeaza pe relatari scripturistice, pentru ca acestea nu exista, ci pe Sfanta Traditie. Este in acord cu imnografia Bisericii, in special cu svetilna care se canta in ziua de 15 august si in cele paisprezece zile care o preced. Acest imn spune: “Apostoli de la margini, adunandu-va aici, in satul Ghetsimani, ingropati trupul meu; si Tu, Fiule si Dumnezeul meu, primeste duhul meu.”

Desi nu se spune nimic despre adormirea prea Sfintei Fecioare in Noul Testament, termenul utilizat in icoana pentru a-i denumi adormirea, koimesis este folosit in Evanghelia dupa Ioan cand se vorbeste despre moartea lui Lazar. Aici citim ca dupa moartea lui Lazar, Iisus le-a spus ucenicilor” ,,Lazar, prietenul nostru, a adormit; Ma duc sa-l trezesc. Deci I-au zis ucenicii: Doamne, daca a adormit, se va face bine. Iar Iisus vorbise despre moartea lui, iar ei credeau ca vorbeste despre somn de odiha. Atunci Iisus le-a spus lor pe fata: Lazar a murit,, (In. 11, 11-14).

Forma verbala a lui koimesis se foloseste in Faptele Apostolilor, cand se vorbeste despre moartea lui Stefan, primul mucenic.

In capitolul al saptelea din Faptele Apostolilor ni se spune ca, pe cand multimea arunca in el cu pietre, el L-a chemat pe Dumnezeu si a spus “Doamne, Iisuse, primeste duhul meu! Si, ingenunchind, a strigat cu glas mare: Doamne, nu le socoti lor pacatul acesta! Si zicand acestea, a adormit (ekoimethe) (Fapte 7, 59-60).

Cu privire la folosirea termenului koimesis in Noul Testament pentru a denumi “odihna” si ”moartea, koimesis este corect preluat in inscriptia grecesca a icoanei Adormirii Maicii Domnului.

Ghetsimani, locul unde cantarea spune ca s-au adunat Sfintii Apostoli pentru inmormantarea trupului sfant al Maicii Domnului, este mentionat in Evanghelia dupa Matei (26, 36) si in cea dupa Marcu (14, 32) – mai exista o aluzie la el in Evanghelia dupa Ioan (18, l-2). Ioan se refera la gradina Ghetsimani si spune ca Iisus mergea adesea acolo cu ucenicii Sai.” continuare »

“Hrana” de la Petru Vodă

O zi binecuvântată de Dumnezeu cu mult har, dar şi … soare.

Astăzi, 2 noiembrie 2008 a avut loc sfinţirea mănăstirii de maici, cu hramul “Adormirea Maicii Domnlui”, de la Petru Vodă

Din partea Mitropoliei a participat PS Calinic Botoşonăneanul

La slujbă a luat parte şi stareţul mănăstirii Petru Vodă, părintele Iustin Pârvu

Tot astăzi, vrednicul părinte Iustin Pârvu a fost hirotesit arhimandrit

Hirotesirea ca arhimandrit a părintelui Iustin Pârvu

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=7C9FrTqkA_8]

Cuvântul părintelui arhimandrit Iustin Pârvu

[googlevideo=https://video.google.com/videoplay?docid=-8955610232222286094&hl=en]

Predica PS Calinic Botosăneanul

[googlevideo=https://video.google.com/videoplay?docid=8066030234264638143&hl=en]