Parinte, asistam la o pasivitate generala si la o paralizie a vointei poporului roman, incat aproape nu mai este nicio reactie, nici atitudine fata de toate aceste bombardamente anticrestine. Cum se explica acest fapt?
Asta si pentru ca sarmanul popor nu mai stie ce sa creada, nu mai are incredere in niciun lider politic, in niciun formator de opinie, nici in Presa sau televiziune. De aceea este asa de rece si indiferent la tot ce apare. Aceasta stare de lucru este de altfel si indusa, programare la care s-a lucrat cu multa sarguinta, astfel incat sa desfiinteze modelele si elitele unui popor si sa strice reperele oamenilor. Acum are mai multa credibilitate in fata omului de rand cel care stie sa ofere mai bine paine si circ. Se mai trezeste cate unul din somnolenta asta si, suparat, cauta sa faca o mica revolutie. Dar revolutia asta tine numai pana la Dealul Patriarhiei sau de la Cotroceni si de acolo se imprastie, nu mai ramane nimic din revolta lui; ramane el singur revolutionar. Pai ce era o greva altadata? Inspaimanta tot poporul, prin seriozitatea si hotararea protestatarilor. Acum sunt atatea diversiuni ca nu mai stii pentru cine si ce protestezi de fapt; acum nu mai ai incredere nici in fratele de langa tine.
Aceasta calitate de toleranta a avut-o romanul dintotdeauna sau e recent dobandita?
Mai, nici vorba, nu era romanul nostru asa. Pai Stefan cel Mare a avut luptatori din acestia? Toleranta a patruns prin secolul 18 cand a inceput omul sa se degradeze moral, prin influenta masonilor care au pus ochii pe frumusetea aceasta a tarii noastre si care au facut orice au putut sa ne dezmosteneasca de bogatia Ortodoxiei. Bunatatea taranului a dat gres aici, pentru ca nu si-au dat seama ce inseamna sa vina un strain in tara ta. Iar tinerii care au incercat sa orienteze poporul in perioada asta ’22 – ’44 , sa il puna pe un drum bun, au fost denigrati, ucisi de marea familie masonica carolingiana (Carol al II-lea). Atat rasaritenii cat si occidentalii au fost niste persecutori puternici ai ideii romanesti, ai neamului nostru. Si azi cand aud occidentalii de poporul roman, e ca si cum auzi de un calugar din Petru Voda. Se duce un calugar din Petru Voda undeva si il intreaba de unde este – „Aaaa… de la Petru Voda”? Iti intoarce spatele si pleaca. Poporul este bine prelucrat mai intai in scoala, apoi in armata, sedinte si conferinte prin care iti aplicau o educatie de asa maniera incat nu puteai sa mai vezi altfel decat ca un membru de partid. Nu crezi in nimic decat in ce iti spune Partidul. Partidul gandea, Partidul conducea, Partidul era totul in viata poporului roman.
Acum intelectualii nostri au vazut ca e bine sa ai o casa frumoasa, sa mergi la bai, in statiuni, in strainatate… si nu mai au ei timp sa ia atitudini de apararea a neamului si astfel ajung si taranul si intelectualul unelte ale „burgheziei”, de pe urma carora ei traiesc. […]
Noi suntem aici sub influenta asta slavoneasca ce a format un alt soi de om, care ne-a adus la starea asta de deformare cu „smerenia”. Aceasta asa-zisa smerenie a luat nastere in urma terorii. Pe noi ne caracterizeaza acum frica si ateismul. Romanul nostru stie sa mai faca doar bancuri…. Ei, cam asa se amageste bietul roman, cu un banc, cu o gluma, dar sa faca el ceva concret, o fapta eroica – nu.
Si cei in care mai zvacneste inca o vita de roman, o vita nobila, cum pot depasi aceasta frica si sa ii poata mobiliza si pe ceilalti?
Nu se poate mobiliza acum nimic, pentru ca nu ai ajuns nici macar pana acasa si ei te-au si depistat ce lucrezi si ce vrei sa faci tu. Ce era securitatea altadata si ce este acum, va dati seama cu mult mai avansata. Nu are cine sa se opuna acum partidului, atata vreme cat copiii celor ce ar avea un cuvant de spus sunt in Germania, in Franta, studiaza, burse, toate pe seama poporului roman…
Cititi integral aici.
(extras din nr. 15 al revistei ATITUDINI)