Tag Archives: Grecia

„Tratament egal într-o Europă a egalilor”

Referndum Grecia - 2015„Cum? Când lumea mi-e deschisă, a privi gândeşti că pot/ Ca întreg Aliotmanul să se-mpiedice de-un ciot?” (Mihai Eminescu, Scrisoarea a III-a).

Întreg „Aliotmanul” s-a împiedicat de-un „ciot”!

Dacă înainte cu 98 de ani, la Mărăşeşti, românii au demonstrat că un adversar, considerat invincibil, poate pierde o bătălie decisivă, în 2015 grecii au dovedit că demnitatea şi curajul pot stăvili pofta nesăţioasă a unui agresor a-tot-puternic. Grecii au reuşit ceea ce scoţienii, în 2014, au ratat, aducând un argument covârşitor despre cum România trebuia să decidă în catastrofalul an 1940, dar şi astăzi: să reziste şi să se opună atunci când interesele naţionale sunt în pericol! Grecia poate ţine capul sus. De-a lungul secolelor, grecii au fost cotropiţi şi jefuiţi de forţele europene ale timpului. În al Doilea Război Mondial, leagănul antichităţii a fost prins în încleştarea forţele răului:
– Germania a zdrobit inimile grecilor, răpindu-le libertatea, dar nu şi onoarea;
– rezultat al „prieteniei neinteresate”, sub care s-a ascuns jaful invadatorilor din toate timpurile, cele mai multe din sculpturile Partenonului se află azi, nu în muzeele greceşti, ci la British Museum. continuare »

120.000 de pelerini au vizitat Peștera Sfântului Cuvios Paisie Aghioratul, la aniversarea a 20 de ani de la trecerea sa la Domnul

pestera p Paisie Aghioritul

Intre 12-13 iulie 2014, mulți oameni au venit să aduca un omagiu marelui ascet al timpului nostru, și să se roage la mormântul acestuia.

Mii de pelerini au așteptat ore in sir, la cozi, oportunitatea de se inchina la mormântul Sfantului Paisie, pentru a lasa o floare si a se ruga, conform publicatiei grecesti “Ghidul Muntelui Athos”.

Pelerinii au asteptat sa intre in pestera Sfantului Paisie, mai mult de 4 ore.

În Mănăstirea Sfintilor Ioan Teologul și Arsenie, din Capadocia, unde Sfantul Paisie Aghioritul este îngropat, o slujba deosebita a avut loc, chiar in ziua mutarii acestuia la Domnul, și o Sfânta Liturghie a avut loc în ziua următoare.

Mii de oameni (printre care s-au aflat si multi copii) nu au putut patrunde insa in biserică, și au fost nevoiti sa se roage în curtea mănăstirii.

Pentru a va face o idee despre evlavia credinciosilor fata de acest sfant, potrivit poliției, rapoartele au aratat ca, doar la slujba de priveghere de noapte au participat… 50.000 de oameni (foto).

| ortodox.md

 

Grecii dau o lecție UE: Dăruiesc toate produsele gratuit fraților lor decât să le exporte

grecia_crizaGrecii îşi fac dreptate singuri. Anarhia ca formă de protest.

În jur de 200 de producători agricoli refuză să-şi exporte produsele în condiţiile impuse de UE. Dăruiesc fructe şi legume populaţiei înfometate. Cozi nesfârşite în faţa tarabelor lor.

S-au alăturat şi peste 150 de fermieri, producători de mezeluri, brânzeturi şi iaurt. Dăruiesc totul. Nu mai vor să joace după cum li se cântă. Oare ce va fi de biata Românie cu atâtea pupături de mâini pe la Bruxelles.

Leagăn al civilizaţiei, al artei şi filozofiei, Grecia e în genunchi acum. Strivită sub interesele bancare ale lumii. Oamenii ei mândri şi orgolioşi sunt efectiv înfometaţi. O politică de extremă austeritate, taxe şi iar taxe i-au condus spre ceea ce a început să se numească “o tragedie naţională”. Manifestaţiile violente, protestele naţionale au rămas fără rezultat pentru că băncile nu pierd niciodată şi nu iartă.

Probabil că fiece ţară ar trebui să-şi ia viaţa-n mâini. Să-i ţinem pumnii Greciei.Acum arde! Dar va renaşte!

Atitudine anti-masonică în Grecia ortodoxă. Se cere delimitarea Bisericii de ciuma masonică

de G. Zervos Directorul ziarului Ὀρθόδοξος Τύπος, nr. 1928, 25 mai 2012, pp. 1, 7.

Conducerea bisericească se află în „letargie” premeditată. Nelinişti vii faţă de tăcerea acesteia. Care este datoria istorică a Bisericii în cazul concertului masonic şi a cuvântării propagandistice a unui şef mason care au avut loc în Biserica Sfântului Gheorghe din Kerkira.

Statul se află în prăbuşire. Regimurile politice, care nu cred în idealuri, în valori, în instituţii şi nici în Dumnezeu:

  • au distrus totul şi au falimentat Statul Elen;
  • au servit intereselor ţărilor străine.
  • au luat parte la comploturi străine în privinţa chestiunilor naţionale şi a mersului ţării noastre. continuare »

Ierarhii Greciei sancţionează politica sionistă a Uniunii Europene şi a conducerii ţării. Vrednici sunt!

Mitropolitul Serafim de Pireu:“Sioniştii pregătesc drumul pentru venirea lui antihrist!”
„Halul cel mai de jos – acceptarea dreptului englez !”
“Merkel este urmaşa naziştilor”

Mitropolitul Nicolae de Mesoghea: Suntem conduşi spre o catastrofă naţională istorică. Nu mă aşteptam la ceva mai bun de la Europa.

IPS Antim, Mitropolitul Tesalonicului: “Comportamentul Europei faţă de Elada este inadmisibil!”

Arhiepiscopul Ieronim al Atenei şi a toată Elada: „De ce un astfel de tratament inegal faţă de Biserică?”
„Nu este nesemnificativ că Angela Merkel este fiică de pastor protestant”

Mitropolitul Alexandru de Mantinia: ,,Nu e vinovată troika, ci guvernul elen!” “Ne vor bucată a globalizării!”

Înalt Prea Sfinţitul Nicolae, Mitropolit de Mesoghea: ,,Suntem conduşi spre o catastrofă naţională”

Cititi pe larg mai jos:

VLĂDICA SERAFIM VORBEŞTE INIMILOR NOASTRE

PAPADIMOS ŞI PAPANDREOU – UNELTE ALE CLUBULUI BILDERBERG ŞI ALE DICTATURII MONDIALE

Stefanos Hios – jurnalist:  Consideraţi că cei doi oameni politici [dl Lukas Papadimos şi dl Ghiorgos Papandreou] – unul este bancher, iar celălalt este politician – fac parte din acest circuit?

Mitropolitul Serafim: Da, din cunoscuta supralojă Bildemberg, care acţionează chipurile ca un think-tank[1] în cadrul căreia toţi aceştia au participat  de-a lungul vremurilor ca şi cadre de elită. Prin urmare se lucrează la guvernarea mondială, la religia mondială, care – fără îndoială – nu va fi nimic altceva decât luciferismul şi pregătesc drumul pentru venirea aşa-numitului Antihrist – oricât de mult s-ar percepe acest lucru drept caraghios şi de roman –  şi vreau să adaug aici ceva, deoarece am fost calomniat că chipurile sunt antisemit. Nu sunt antisemit, domnule Hios. Încerc să fiu antisemit, pentru că oricine colaborează cu sionismul colaborează cu Antihrist, colaborează cu Lucifer, colaborează cu cu înrobirea libertăţii şi identităţii persoanei umane. continuare »

Mitropolitul Serafim de Pireu despre premierii Greciei, despre Rockefeller şi Rotschild, despre sioniştii masoni şi dictatura mondială

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=2idYb6LQhqc&feature=player_embedded]

Pentru emisiunea televizată ,,Makelaio” şi jurnalistului Stefanos Hios a vorbit  ÎPS Serafim, Mitropolit de Pireu.

Jurnalistul Stefanos Hios către invitaţii săi în emisiunea „Makelio” (canalul TV Kontra):

În Pireu există un cleric rasofor care face şi politică. Este Mitropolitul de Pireu Serafim. Eu am fost în biroul său şi am vorbit cu el. Vă aduc la cunoştinţă că este un voinic, un viteaz, un Făt-Frumos, că este omul care şi-a împărţit toată averea la săraci, că, deşi a fost avocat şi ar fi putut să-şi exercite profesia de avocat, s-a făcut preot. „Eu – îmi spune – sunt doar un preot” şi se pune cu întregul sistem politic. Urmăriţi un fragment din interviul pe care ni l-a oferit Înalt Preasfinţitul Serafim de Pireu, care desfăşoară o activitate filantropică uriaşă, de 30.000 de porţii de mâncare pe zi, acum, în aceste vremuri grele în care am ajuns. continuare »

POLITISTII greci cer ARESTAREA liderilor UE si FMI. „Grecia nu poate trăi sub bocancul german”. Guvernul s-a rupt

Principalul sindicat al poliţiei elene ameninţă că va solicita emiterea unor mandate de arestare pe numele membrilor delegaţiilor UE şi FMI, sub acuzaţia că aceştia propun măsuri de austeritate profund nepopulare, scrie ziarul The Guardian, în ediţia online, citat de Mediafax.

Conform unei scrisori obţinute de Reuters, Federaţia Poliţiei Elene îi acuză pe reprezentanţii CE, BCE şi FMI de “şantaj, anularea în secret sau erodarea democraţiei şi suveranităţii naţionale” a Greciei. Sindicatul ameninţă că ar putea cere un mandat de arestare pe numele şefului delegaţiei FMI, Poul Thomsen.

Ameninţarea este mai degrebă simbolică, potrivit specialiştilor, în condiţiile în care mandatele de arestare trebuie aprobate de judecători. Situaţia reflectă însă furia cetăţenilor greci faţă de noile măsuri de austeritate solicitate de Troica formată din BCE, CE şi FMI pentru acordarea unui nou împrumut destinat evitării intrării Greciei în incapacitate de plată. continuare »

Legea “avatonului” interzice intrarea femeilor in Sfantul Munte Athos! Cine are interes sa incalce aceasta lege?

Avatonul este legea care interzice femeilor a intra in Sfantul Munte Athos. “Avaton” inseamna “neumblat”, prin acest cuvant facandu-se referire la interdictia femeilor de “a umbla” pe pamantul Sfantului Munte Athos. Avatonul este actul care a permis locului sa ramana pana astazi unul sihastresc si monahal, singurul de acest gen din intreaga lume. Avatonul este un fel de granita naturala a Sfantului Munte.

Calugarii athoniti au ales locul, salbatic si neumblat, si tot ei au zidit manastirile si bisericile de pe stanci. Calugarii au sfintit locul, cu rugaciunile si sangele lor, si tot calugarii au hotarat, intr-un glas, ca “avaton-ul” sa ramana valid, indiferent de legile si poftele lumii pagane.

O randuiala asemanatoare mai pastreaza si alte manastiri ortodoxe din lume. Dintre acestea, le amintim aici pe urmatoarele: Manastirea Frasinei, Romania; Manastirea Sfantul Visarion – Dosikou, Grecia; Manastirea Sfantul Sava cel Sfintit, Israel.

Sfantul Munte este ales, zidit si pastrat de calugari cu pretul vietii

Muntele Athos a fost declarat loc sfant al calugarilor in urma decretului imparatului bizantin Vasile I Macedoneanul, emis in secolul al IX-lea. De-a lungul anilor, nenumarati calugari si-au jertfit viata spre a pazi Sfantul Munte, impotriva piratilor si a paganilor, care au cautat sa pangareasca si sa distruga locul.

Muntele Athos a inceput sa fie un loc de retragere pentru calugari inca din timpul ultimelor persecutii romane impotriva crestinilor, iar in anul 726 cand a fost dat primul edict impotriva icoanelor si pana in anul 843, un insemnat numar de calugari de pe intreg teritoriul bizantin a venit la Muntele Athos. Ei au dus aici acte, documente, moaste, obiecte de arta, numeroase icoane. Din aceasta perioada au inceput sa se zideascasi primele “lavre” athonite. continuare »

Cetatenii greci catre mitropolitul Serafim de Pireu: “Inaltpreasfintite, trezeste-i, esti un erou!”. Noi, romanii, avem cui striga?

[youtube=https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_i6YFCxDEW8]

IPS Serafim: “NU noii ocupatii!” [youtube=https://www.youtube.com/watch?v=fuf55ptkBjs&feature=player_embedded]

Tensiune a dominat astazi si in Pireu pe perioada defilarii elevilor, in semn de protest din partea cetatenilor indignati, care zi de zi isi vad visele distruse din cauza hotararilor actualei conduceri.
Mai precis, in Pireu oficialii au fost dezaprobati, iar la sfarsitul defilarii a existat o tensiune.
De asemenea, un grup de studenti a intins un panou in fata tribunei oficialilor, iar lumea ii chema pe elevi sa-si intoarca privirea in alta parte.

Vladica, trezeste-i! continuare »

Mitropolitul Nektarios de Petra (Grecia) despre criza din tara sa: “Guverneaza masoneria!”

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=rS3con_hwZ8]

Foarte suparat pe toti cei care au adus tara in situatia de fata s-a aratat IPS Mitropolit de Petra si Heronisos, k. Nektarios, din biserica Tuturor Sfintilor de pe insula cu acelasi nume, vizavi de orasul Sfantului Nicolae.
Inaltpreasfintitul, cu o critica caustica la adresa politicienilor care au guvernat si guverneaza tara, a spus ca nimeni nu-si face autocritica si nu-si recunoaste greselile.
Mitropolitul de Petra, a spus printre altele:
„Poporul este pacalit, in loc sa i se spuna cine sunt responsabilii pentru aceasta criza si sa-si marturiseasca greselile, ca sa reiasa ceva nou in aceasta lume, pentru ca aluatul vechi este deja inutil, iar poporul elen nu mai are incredere in el”.

„Marturisim acest pacat al nostru, cat ne revine aceasta responsabilitate? Nici asta n-o facem! Aici nu marturisim raspunderea noastra, dar intr-o criza economica vom marturisi ca suntem crestini…”, a adaugat cu o voce puternica Mitropolitul Nektarios.

In continuare, k. Nektarios a subliniat: „Nu sunt profet, dar vedeti ca incet-incet dispar simbolurile crestine, dispar… Maine va disparea religia; este inutila religia in scoala”.

„Vedeti cat de subestimat este preotul? Acum ii vor taia salariul, pentru ca si el este inutil. Vedeti, cei 7000 de preoti ai Greciei sunt responsabili de aceasta criza economica si trebuie si acestia sa fie pedepsiti”, a subliniat Mitropolitul.

Totodata a adaugat: „Nu conteaza ca ne taie salariul, vom trai si fara bani, nu avem nevoie de ei. Din pacate, aceasta este atitudinea unora, impotriva Bisericii, si de aceea ling caramela avutiei, vorbesc intruna despre scandaluri, ca sa-si faca treaba”. continuare »

Mitropolitul Serafim de Pireu contra masoneriei din Grecia. Pe 17 mai are loc recursul in instanta. Noi ce facem cu clericii masoni din BOR? Exista vreun ierarh roman care sa condamne masoneria?

Se judeca recursul Mitropolitului de Pireu din 17 mai 2011

Sta in mainile justitiei dizolvarea lojilor masonice

  • Justitia este chemata sa demonstreze „daca intr-adevar colaboreaza sau nu cu centrelor internationale de promovare a Pan-religiei Satanismului”, a declarat Mitropolitul Pireului Serafim.
  • Se face dreptate stradaniei facute de luptatorii credintei: N. Psaroudakis, Parintele Haralambos Vasilopoulos, Parintele Marcu Manolis si altii, care s-au luptat si au deconspirat Masoneria. – Sa ia pozitie Ierarhia sau fiecare dintre membrii ei.

„Justitia Patriei noastre este chemata sa demonstreze daca colaboreaza sau nu cu Centrele internationale de Promovare a Pan-religiei Sataniste.”

Aceasta cutremuratoare declaratie apartine Mitropolitului de Pireu, Serafim, pe care a facut-o dupa stabilirea recursului asupra dizolvarii Lojilor Masonice. Data judecarii recursului s-a stabilit pentru 17 mai 2011. Stirea a cutremurat tot poporul Ortodox credincios, care de decenii se lupta pentru dizolvarea Masoneriei din tara noastra, care, dupa cum se spune, a corupt si anumiti membri ai Bisericii. Prin actiunile Mitropolitului Serafim se face dreptate eforturilor depuse de vrednicii de pomenire luptatori ai Credintei Ortodoxe, Nicolaos Psaroudakis (de la ziarul Χριστιανική), fondatorul Uniunii Ortodoxe Panelene si al ziarului «ρθόδοξος Τύπος», Arhimandritul Haralambie Vasilopoulos, precum si de urmasul sau, vrednicul de pomenire Arhimandritul Marcu Manolis. continuare »

Parintele Theodor Zisis prezinta ultimele provocari cu care se confrunta Ortodoxia

Fratii de la Graiul Ortodox au avut dragostea de a traduce cele doua inregistrari cu p. Theodor Zisis, a caror rezumate va invitam sa le cititi.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KkQA1FJU2BQ]

In primul rand, trebuie spus ca este o prezentarea a actualitatilor ortodoxe pe care Pr. Zisis, se pare, o face in fiecare duminica dupa slujba enoriasilor sai. A prezentat urmatoarele teme:

Mai intai situatia Mitropolitului Artemie al Rascai. Schimbul de scrisori dintre Artemie si Mitropolitul Serafim al Pireului (scrisoarea lui Artemie catre toti episcopii ortodocsi, luarea de pozitie a lui Serafim, raspunsul de multumire al lui Artemie), pe care noi le-am tradus toate din Ὀρθόδοξος Τύπος (Presa Ortodoxa) . De asemenea spune ca la o liturghie pe care a savarsit-o Artemie undeva la o manastire au venit crestini din toata Serbia, ca sa il sustina. Artemie si-a exprimat bucuria ca Mitropolitul Serafim, precum si monahi si eremiti din Sfantul Munte si-au exprimat sprijinul prin scrisori de solidaritate.Pr. Zisis a citit de asemenea si scrisoarea metohului Marii Lavre, care se afla in Volos, Ano Gazea, si pe care o semneaza staretul metohului, Arhim. Grigorie Hatzinikolaou, care condamna caterisirea necanonica a lui Artemie. Aceste vesti despre luarile de pozitie impotriva caterisirii lui Artemie le considera dadatoare de bucurie si de speranta, pozitive.
Urmeaza si vestile proaste:

Ultima saptamana a lunii ianuarie a fost declarata ca saptamana de rugaciune impreuna cu neortodocsii. Astfel, la Tesalonic si in Kerkira, spre exemplu, au avut loc asemenea rugaciuni comune la care, din pacate, au participat profesori de teologie ortodoxa de la Tesalonic, printre care si un cleric, doctorand al Pr. Zisis. Un motiv in plus de mahnire. Iar la Kerkira a participat un reprezentant al episcopului ortodox. In Serbia a luat parte la aceste rugaciune comune cu eterodocsii Mitropolitul Irineu Bulovici, prof de teologie la Facultatea de Teologie Ort. din Belgrad, unul dintre prigonitorii Mitropolitului Artemie.
Mitropolitul Hrisostom de Messinia, si el unul dintre doctoranzii Pr. Zisis – inca un motiv de mahnire! -, a participat la lansarea cartii unui autor papistas ca unul dintre cei trei prezentatori, alaturi de un cardinal si de un teolog catolic. O carte cu titlul Compediul invataturii sociale a Bisericii, unde prin Biserica se intelege desigur “Biserica papistasa”.
Presedintele rus a fost in vizita la Papa. Pr. Zisis arata ca, din pacate, nici Rusia nu este scutita de “inchinarea la Papa”. De curand Rusia a stabilit relatii diplomatice cu Vaticanul. Amintea ca atunci cand acest lucru s-a petrecut in Grecia au avut loc puternice proteste din partea Sinodului Bisericii Greciei, a Facultatii de Teologie si din partea multor parinti duhovnicesti, mai ales din Sfantul Munte. Recunoasterea diplomatica a statului Vatican inseamna recunoasterea faptului ca o biserica poate functiona ca stat, ceea ce este inadmisibil. “Speram ca macar Rusia sa fie ferita de asemenea sminteli”. Anunta de asemenea ca de curand a avut loc in Rusia un festival interreligios de muzica. De asemenea, Mitropolitul Ilarion Alfeev participa la intalniri interreligioase cu rabini.
In Serbia s-a anuntat pentru 2013 primirea oficiala a Papei. Pr. Zisis subliniaza ca acest lucru nu ar fi fost posibil cu Artemie in Sinod.
Serioase amenintari ecumeniste din SUA. Anumite grupari de protestanti din Statele Unite propun ca crestinii si musulmanii sa renunte la diferentele lor dogmatice si istorice si sa formeze o unica religie, CRISLAM– O NOUA AMENINTARE ECUMENISTA DIN S. U. A. – UN SINCRETISM DINTRE CRESTINISM SI ISLAM, NUMIT CRISLAM. Deja in anumite centre religioase din Huston, Atlanta etc. pastorii protestanti tin Coranul alaturi de Biblie!
In final citeste mesajul unei misionare ortodoxe din Taiwan, de origine chineza, care le transmite grecilor sa ia aminte la marele tezaur duhovnicesc pe care il detin si fata de care sunt nepasatori. Le arata ca, in ciuda crizei sunt foarte bogati duhovniceste, spre deosebire de Taiwan, o tara aflata in crestere economica, dar foarte foarte saraca spiritual. continuare »

MARE protest in Grecia impotriva documentelor biometrice. Peste 100.000 de greci alaturi de preotii lor au cerut oficialitatilor renuntarea la Cardul cetateanului

Atena, 27 martie 2011, Pedio Areos si Piata Syntagma:

Un nou protest impotriva actelor de identitate biometrice

Pr. Nektarios Moulatsiotis

Zeci de mii de oameni din multe parti ale Greciei au raspuns la apelurile Comisiei Panelene a Clericilor si Laicilor pentru Lupta impotriva Cardului Cetateanului si s-au adunat duminica, 27 martie 2011, in Pedio Areos, dupa care au mers in mars pasnic catre Parlamentul Elen. Estimarile cele mai modeste vorbesc de cel putin 30.000 de manifestanti, in timp ce Parintele Nektarios Moulatsiotis, presedintele acestei Comisii de Lupta impotriva Cardului Cetateanului, a anuntat prezenta a 100.000 de oameni. Importanta insa nu are atat numarul participantilor, cat prezenta dinamica a oamenilor, atat in discursurile tinute la Pedio Areos, cat si in marsul catre Parlament.

continuare »

Grecia se vinde. De la protestele de strada la deznationalizarea companiilor de interes strategic

Grecia a anuntat joi accelerarea planului de privatizare pe trei ani prin care spera sa obtina 7 miliarde de euro vanzand si valorificand companiile de stat si alte active, transmite Reuters.

Consultanti financiari si juridici vor fi angajati imediat pentru a conduce negocierile privind extinderea drepturilor pentru operarea Aeroportului International din Atena, pentru gasirea unui investitor strategic al producatorului de armament EAS, Posta Elena si sistemul loteriei de stat, dar si pentru valorificarea participatiilor detinute de statul grec la operatorii de gaze naturale DEPA si DESFA.

Drepturile de concesiune de la Aeroportul International din Atena, unde statul detine o participatie de 55%, au fost deja acordate grupului german Hochtief pentru 30 de ani, in 2001,potrivit realitatea.

Grecia cauta sa concesioneze aproximativ 850 de porturi de iahting si cateva aeroporturi regionale, inclusiv doua din insula Creta – o populara destinatie turistica.

Reamintim ca zeci de mii de angajati de la stat si din sectorul privat au protestat in Grecia, fata de masurile de austeritate anuntate de Guvernul elen.
Protestele sunt unele violente si au loc in capitala Greciei, Atena. Oamenii au vandalizat mai multe cladiri si magazine si au aruncat cu pietre si cocktailuri Molotov in fortele de ordine. In plus, mai multe continuare »

Dupa patriarhul Serbiei, cadere la cel mai inalt nivel in biserica ortodoxa greaca: arhiepiscopul Ieronim aproba un concert in sfanta biserica

Prezentarea concertului de catre arhiepiscopul Ieronim (la minutul 2:20 se pot auzi protestele credinciosilor ce se aflau afara in fata bisericii)

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=7AImiiqWB48]

Cu profunda tristete va semnalam un alt caz de cadere al unui inalt ierarh ortodox, de data aceasta din Grecia. Dupa nefericitul caz al patriarhului Serbiei care a adus jerfta intr-o sinagoga, fapta aspru pedepsita de canoanele ortodoxe, acum aflam cu indignare ca arhiepiscopul (cea mai inalta functie bisericeasca din Grecia) Ieronim al Greciei aproba oganizarea unui concert in mijlocul unei biserici. Mentionam ca este contrar traditiei ortodoxe si canoanelor utilizarea instrumentelor in biserica si mai ales muzica lumeasca seculara. Si de data aceasta poporul grec, mai fierbinte in credinta decat multi altii, a protestat in fata bisericii, insa conducerea oficiala a bisericii a apelat la fortele de ordine pentru a bloca protestul. Iata cum are loc politicizarea si laicizarea Bisericii, facand-o placuta si corecta politic pentru apuseni, pentru papistasi, pentru masoni, pentru toti cei care nu suporta duhul ortodox de rugaciune, ci vor aducerea teatrelor paganesti in cadul bisericii, spre desfatarea propriilor patimi. Sa nu uitam ca ambele evenimente, cel din Serbia si acesta din Grecia, au avut loc in Postul Nasterii Domnului, lucru cu atat mai grav, care se inscrie in seria de batjocorire a Ortodoxiei lansata de jidovi la nivel mondial. Ne dor asemene caderi, caci si acestia sunt ierarhii nostri, iar Ortodoxia sufera de pe urma lor. Sa nadajduim in ierarhi mai buni si sa ne rugam sa nu asistam si in Romania la asa ceva. Mai jos aveti materiale video/foto care vorbesc de la sine.

continuare »

Grecia marturisitoare! Prin tacere, ierarhia BOR slujeste intereselor de la Vatican

fresca4

Scrisoarea Sinaxei Clericilor si Monahilor catre Sfantul Sinod al Bisericii Greciei

8 octombrie 2009

Catre Respectabila Ierarhie a Bisericii Greciei

Preafericite, Inaltpreasfintiti si Sfinti Arhierei,

In ultimele zile, datorita apropiatei Adunari din Cipru a plenului Comisiei Mixte pentru Dialogul Teologic dintre ortodocsi si romano-catolici, se pregateste din partea Patriarhiei Ecumenice o incercare de ponegrire, de calomniere, de intimidare si reducere la tacere a tuturor acelora care si-au exprimat in ultima perioada impotrivirea la deschiderile ecumeniste actuale si la demersul Dialogului Teologic. Aceasta incercare a luat o expresie oficiala in doua scrisori: una a Sanctitatii Sale, Patriarhul ecumenic, kir Bartolomeu, catre Preafericitul Arhiepiscop al Atenei si a toata Grecia, kir Ieronim, si una a Inaltpreasfintitului Mitropolit Ioan de Pergam catre toti Inaltpreasfintitii Mitropoliti ai Bisericii Greciei. In ambele scrisori se observa elemente ale unei tactici de interventie si de imixtiune in problemele interne ale Bisericii Greciei, de dezorientare si de raportare selectiva la fapte si hotarari, precum si o totala lipsa de argumente si de motive intemeiate. Din stilul si continutul scrisorilor reiese desconsiderarea Bisericii Greciei, a Inaltpreasfintitilor Mitropoliti ai Ei, a clericilor si monahilor Ei, a profesorilor Ei de Teologie si a poporului Ei credincios. Pe toti acestia ii considera vinovati de „tendinte zelotiste”, dispozitie schismatica, lipsa de informare, „neglijenta”, „nerespectare a hotararilor sinodale”, „patima, fanatism sau mania auto-afirmarii”. Este binecunoscuta tactica afurisirilor si a condamnarii publice, care nu intelege a acorda dreptul la replica, e incapabila a accepta o alta opinie si desfiinteaza pe oricine ar incerca sa o emita. Aceasta tactica, care se rezuma la convingeri cu forta, la conducere, calauzire, impunere totalitare si la sclavie bisericeasca. Este evidenta dispozitia celor doi inalti demnitari de a interveni in problemele interne ale Bisericii Greciei. Prin catalogari si sugestii necuvenite, prin santaje si amenintari indirecte se incearca conducerea si manipularea ierarhilor si urzirea artificiala a hotararii lor. Biserica Greciei este chemata, in felul acesta, sa-i condamne in esenta pe propriii Ei episcopi, pe clericii Ei, pe monahii Ei si pe poporul Ei credincios, care au semnat si continua sa semneze „Marturisirea de Credinta impotriva Ecumenismului”, de vreme ce, conform Patriarhul Ecumenic, „necondamnand, dar acceptand prin tacere… creeaza problematizare (neliniste) nu doar turmei Ei, ci si celorlalte Biserici Ortodoxe care sunt in comuniune cu Ea”.

Daca Biserica Constantinopolului ar fi avut o turma sensibila la evenimentele ecumeniste, ar fi infruntat aceleasi nelinisti si aceleasi bune problematizari. Biserica traditionala a Greciei nu numai ca nu creeaza probleme comuniunii cu celelalte Biserici Ortodoxe, ci tocmai pe Ea si pe fortele Ei teologice sanatoase si viguroase se sprijina intotdeauna fratii nostri de aceeasi credinta, dupa cum s-a putut observa si din larga primire interortodoxa a „Marturisirii”. Si ne intrebam cu durere in suflet, daca Patriarhul Ecumenic a luat in calcul vreodata nu doar problematizarea, ci durerea profunda, deznadejnea si marea sminteala pe care o provoaca el insusi turmei ortodoxe prin partasia cu ereticii. Textul „Marturisirii de Credinta” este criticat pentru ca, chipurile, in el „exista samanta schismei”. Si ne intrebam: cum prezinta cu atata usurinta drept schismatice cele proprii credintei noastre? Sunt schismatici Sfintii si Parintii Bisericii noastre, care au legiuit si au dogmatizat Adevarul si scumpatatea Credintei noastre Ortodoxe? Nu cumva aceasta confirma inadmisibila teza mai veche a Patriarhului, conform careia stramosii nostri, care ne-au lasat ca mostenire schisma, au fost victimele nefericite ale sarpelui-incepatorul rautatii si se afla deja in mainile lui Dumnezeu, Dreptul Judecator? (Επίσκεψις, 30.11.1998). In ambele scrisori se invoca continuu hotararile panortodoxe referitoare la continuarea Dialogului Teologic cu eterodocsii. Aceste hotarari nu au fost puse la indoiala niciodata de catre cei ce critica ecumenismul, cu toate ca, desigur, ele nu constituie o descoperire divina si nici nu au o putere mai mare decat hotararile Sinoadelor Ecumenice si decat invatatura si constiinta dogmatica a Bisericii. Critica exercitata se refera in principal la deschiderile, actiunile si textele care nu s-au facut in baza vreunei hotarari panortodoxe si nu au fost girate sinodal niciodata, ci, dimpotriva, au fost intampinate negativ de partea ortodoxa. Este vorba despre punerea in practica si acceptarea de facto a panereziei ecumenismului.

In scrisoarea sa catre Preafericitul Kir Ieronim, Patriarhul Ecumenic sustine: „contactele cu eterodocsii sunt aprobate prin hotarari sinodale de catre toate Bisericile Ortodoxe“. Noi punem intrebarea:
Care hotarari sinodale ale tuturor Bisericilor Ortodoxe au aprobat participarea Patriarhului Ecumenic la liturghiile catolice de la Vatican?
Care hotarari sinodale ale tuturor Bisericilor Ortodoxe au aprobat participarea ereziarhului Papa la Dumnezeiasca Liturghie ortodoxa si schimbarea sarutului liturgic cu Patriarhul Ecumenic? Care hotarari sinodale ale tuturor Bisericilor Ortodoxe au aprobat participarea la rugaciunile in comun si la actele de cult cu eterodocsii?
Care hotarari sinodale ale tuturor Bisericilor Ortodoxe au facut acceptabile pentru partea ortodoxa teoriile eretice ale ramurilor, Bisericilor surori, celor doi plamani, a acceptarii botezului eterodocsilor?
Care hotarari sinodale ale tuturor Bisericilor Ortodoxe au recunoscut Vaticanul drept Biserica si pe Papa drept episcop canonic, coresponsabil pentru pastorirea crestinilor?

Invocarea insistenta a hotararilor sinodale si fetisizarea lor face cu totul lipsita de credibilitate argumentatia celor doua scrisori, de vreme ce – dupa cum se dovedeste, multitudinea acestor actiuni ale lor au fost realizate in lipsa, peste sau chiar contra unor hotarari sinodale. Semnalam, de asemenea, cunoscuta tactica a liniei duble de plutire. O linie foarte ortodoxa in cadrul Conferintelor Panortodoxe si in calatoriile prin Mitropoliile Greciei si in Sfantul Munte si o alta linie ecumenista in contactele cu eterodocsii. Nu ceea ce este da, da si ceea ce este nu, nu; ci uneori da, alteori nu. De pilda, hotararile celei de a III-a Conferinte Panortodoxe Presinodala (1986) pe care o invoca Patriarhul Ecumenic, au fost incalcate in mod repetat intr-un asemenea masura, incat de-acum ele constituie o litera goala. Mentionam ca pe un exemplu semnificativ textul final al celei de-a IX-a Adunari Generale a Consiliului Mondial al Bisericilor de la Porto Alegre, care a fost semnat in comun si cu reprezentantii ortodocsi si in care se declara ca „marturisim Biserica cea Una, Sfanta, Universala si Apostolica, dupa cum este marturisita Ea de catre Simbolul niceo-constantinopolitan (381). Orice biserica (nota: care participa in Consiliul Mondial al Bisericilor) este Biserica Universala, si nu doar o parte a Ei. Fiecare biserica este Biserica Universala, dar nu in integralitatea ei. Fiecare biserica isi desavarseste universalitatea ei, atunci cand este in comuniune cu celelalte biserici” (Porto Alegre, februarie 2006). In tot ceea ce priveste Dialogul Teologic Bilateral cu romano-catolicii din cadrul Comisiei Mixte Internationale pentru Dialogul Teologic, este evidenta abaterea de la hotararile si angajamentele panortodoxe.

Este semnificativ faptul ca memoriile Intaistatatorilor ortodocsi pe care le invoca doar selectiv Inaltpreasfintitul Mitropolit de Pergam, pun ca si conditie prealabila pentru continuarea Dialogului si schimbarea tematologiei lui, condamnarea anterioara, in esenta, a Uniatiei. Desigur, problema Uniatiei nu a fost dezbatuta nici la Belgrad in 2004, nici la Ravenna in 2007, in cadrul respectivelor intruniri ale Comisiei Mixte pentru Dialogul Teologic. Mai mult, in Textul de la Ravenna se face o delimitare indirecta, dar foarte evidenta, intre tema Uniatiei si ceea ce se dezbate in faza prezenta a Dialogului. Textul de la Ravenna mentioneaza: „Din anul 1990 pana in anul 2000, tema principala care a fost dezbatuta de Comisie a fost cea a „Uniatiei” (Textul de la Balamand din 1993, Baltimore, 2000), tema pe care o vom examina mai departe in viitorul apropiat. In prezent, depasim aceasta tema care s-a expus la sfarsitul Textului de la Valaam si studiem teme referitoare la comuniunea bisericeasca, sinodalitate si autoritate”. Lasam la o parte inadmisibila si provocatoarea trecere sub tacere si absenta la Ravenna a condamnarii Uniatiei prin hotararea plenului la Freising (Monaco, 1990), care dovedeste cat de lipsiti de credibilitate sunt reprezentantii Vaticanului la Dialog, pentru ca unele hotarari sunt acceptate, iar altele sunt respinse tragand – conform zicalei –  spuza pe turta lor. Afirmatia ca tema Uniatiei se va dezbate in curand, in cadrul dezbaterii temei referitoare la primatul papal, este un pretext si un subterfugiu al Mitropolitului de Pergam.

Tema Uniatiei se parea ca s-a definitivat prin hotararea de la Freising (Monaco), unde ortodocsii si romano-catolicii au semnat condamnarea Uniatiei. Ar trebui sa se rusineze si nu sa ridice tonul cei care au umilit Ortodoxia la Balamand, in Liban (1993), unde, in absenta a sase Biserici Autocefale, Ierusalim, Serbia, Bulgaria, Georgia, Grecia, Cehoslovacia, am fost atrasi spre o noua si inutila dezbatere despre Uniatie, prin care, la pretentia Vaticanului, am anulat hotararea de la Monaco (1990), am disculpat Uniatia si, ceea ce este mai rau, am mers mai departe spre cedari serioase in temele credintei; am egalizat acolo eclesiologic „Biserica Romano-Catolica” cu cea Ortodoxa, negand ca Biserica Ortodoxa este cea Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica. Singur acest lucru ar fi trebuit sa astupe gura si sa intepeneasca condeiul celor care indraznesc sa vorbeasca despre respectarea hotararilor sinodale, hotarari pe care le-au incalcat sistematic. Mai mult, continuam sa acceptam Uniatia ca partener co-vorbitor in cadrul Dialogului.

In ceea ce priveste Textul de la Ravenna, care a primit critici foarte dure din partea ortodoxa, deoarece cedeaza eclesiologia ortodoxa ereticilor, nici pana astazi nu a existat nici macar o dezbatere, informare, hotarare sau aprobare la nivel sinodal din partea Bisericii Greciei.
La ce hotarari panortodoxe se refera cei doi demnitari, cand nu exista nici macar aprobari sinodale ale Bisericii Greciei referitoare la cele zece texte ale intrunirilor anterioare ale Comisiei Mixte?
Cum se va duce trimisul sinodal al Bisericii Greciei sa participe la redactarea noului Text al Comisiei, cand nu a fost aprobat sinodal cel anterior, care desigur constituie si baza Dialogului prezent?
Ce credibilitate poate sa aiba un astfel de Dialog (sub co-presedentia Inaltpreasfintitului Mitropolit de Pergam), cand el este indiferent fata de aprobarea sinodala a concluziilor lui de catre Bisericile Ortodoxe Locale care participa la el?
De ce protesteaza impotriva „Marturisirii de Credinta impotriva ecumenismului”, care constituie o participare sinodala a pleromei Bisericii, pe care ar fi trebuit sa o caute, nu sa o afuriseasca ?

Aceasta nu inseamna eclesiologie ortodoxa, ci ierokratia (sfanta autoritate) papala. Aceasta ierocratica „autoritate si aprobare a hotararilor sinodale” o apara Mitropolitul de Pergam si acesta este „provocarea eclesiologica” pentru care se nelinisteste?
Intrebarea ce urmeaza este intr-adevar necrutatoare. Insa nu asa cum o perverteste Mitropolitul de Pergam incheindu-si scrisoarea, in care se intreaba daca „Exista Ortodoxie si dogme ale credintei in afara hotararilor sinodale?”, ci la modul in care aceasta este valabila in realitate. Adica: Exista hotarari sinodale in afara Ortodoxiei si a dogmelor credintei?

Aceasta este adevarata provocare: pazirea Adevarului si a scumpatatii Neprihanitei noastre Credinte Ortodoxe, exprimate sinodal de catre Preasfanta noastra Biserica in cadrul functionalitatii Ei neimpiedicate de Biserica Ortodoxa Locala Autocefala. Aceasta provocare nu vom inceta, prin harul lui Dumnezeu, a o apara si a o pazi neafectati si ramanand inflexibili in fata intimidarilor, amenintarilor si santajelor. Problematizarea celor doi Inalti epistolografi este neintemeiata. Eclesiologia ortodoxa este atacata de tendinte ierocratice, care ignora pleroma Bisericii din dispret fata de Predania ierocanonica si patristica, dupa cum a fost ea definita si formulata in cadrul Sinoadelor Ecumenice si Locale cu privire la pozitia noastra in fata ereticilor, dar si de implicarea puternica si nelimitata, relativ recenta, in problemele Bisericii Autocefale a Greciei.

Cu incredere in respectabila Ierarhie a Bisericii noastre, rugam filial pe Preafericitul Arhiepiscop si pe Inaltpreasfintitii Arhipastorii nostri sa hotarasca si sa se pozitioneze sinodal, prin luminarea Sfantului Duh, si sa odihneasca in Hristos turma lor, care se nelinisteste de lipsa de informare, asteptand glasul Mamei ei, Biserica.

Cu profund respect, Sinaxa Clericilor si Monahilor
Arhimandritul Markos Manolis, Intaistatatorul duhovnicesc al „Uniunii Ortodoxe Panelenice”
Arhimandritul Hrisostomos Pihos, Egumenul Sfintei Manastiri Longobarda
Arhimandritul Athanasios Anastasiou, Egumenul Sfintei Manastiri Marea Meteora
Arhimandritul Maximos Karavas, Egumenul Sfintei Manastiri a Sfintei Paraschevi din Milohorios-Ptolemaida
Arhimandritul Theoklitos Volkas, Egumenul Sfintei Sihastrii a Sfantului Arsenie Capadocianul, Halkidiki
Arhimandritul Grigorios Hatzinikolau, Egumenul Sfintei Manastiri a Sfintei Treimi din Ano Gatzeas, Volos
Arhimandritul Sarantis Sarantos, preot slujitor la Sfanta Biserica a Adormirii Nascatoarei de Dumnezeu din Amarousios, Attika
Protopresbiterul Gheorghios Metallinos, profesor emerit al Facultatii de Teologie din cadrul Universitatii din Atena
Protopresbiterul Theodoros Zisis, profesor emerit al Facultatii de Teologie din cadrul Universitatii din Tesalonic
Batranul Ieromonah Evstratios Lavriotul
Presbiterul Anastasios Gotsopulos, preot slujitor la Sfanta Biserica a Sfantului Nicolae din Patra.

Traducere din greaca: Ierom. Fotie, https://orthodoxia-pateriki.blogspot.com via Presa ortodoxa de limba greaca