[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=KdXcG_mtqCs]
In filmarea video de la articolul precedent ati putut urmari cuvantul adresat de staretul manastirii Sf. Pavel din Muntele Athos, arhimadritul Partenie. Insa am primit ulterior si textul scris al acestei omilii, INTEGRAL! Ne-a socat cenzura care s-a facut asupra textului, de catre cel care citea, probabil la indemnul ierarhului care statea langa el! Si anume IPS Teofan! Se poate observa si pe inregistrare cum ii indica cititorului sa sara peste anumite pasaje. Oare sa fie in stare de asa ceva? Aveam multa nadejde in acest ierarh! De ce se leapada de Sfantul Maxim Marturisitorul? DE CEEE?? Ca sa nu supere pe papistasi? De ce numai grecii stiu sa marturiseasca fara frica? Cerem explicatii Mitropoliei Moldovei si Bucovinei, ai carei membri suntem. Sa nu ne lase prada deznadejdii de a crede ca avem in fruntea Sfintei Mitropolii un ierarh care se leapada de invataturile Sfintilor Parinti! Sa nu fim lasati sa credem ca IPS Teofan este de acord ca papistasii au taine sau continuitate apostolica! Daca public s-a intamplat asa ceva, atunci ce se infaptuieste in ascuns? Ar fi bine sa ne temem de mana Sf. Maxim Marturisitorul, decat de alte sanctiuni lumesti!
Iata textul cenzurat cu lasitate, cuvinte pentru care Sf. Maxim si-a dat viata:
Prin aceste cuvinte, el a pecetluit condamnarea a ceea ce astazi se numeste „ecumenism” si, in acelasi timp, a destramat mitul existentei „succesiunii apostolice” in afara Bisericii Sobornicesti. Unde nu exista „adevarul si mostenirea marturisirii de credinta”, nu exista nici un fel de Biserica Soborniceasca – si, implicit, nici preotie, nici Botez, nici Taine. Aceasta teza se regaseste in textele si lucrarile de-Dumnezeu-insuflate ale Sfintilor Parinti, in Sfintele Canoane si in Vietile Sfintilor. Sa nu ne inselam! Nu poate fi vorba de vreo succesiune apostolica atat timp cat nu exista si credinta apostolica, deoarece invatatura Bisericii Ortodoxe ne spune ca harul dumnezeiesc este necreat, este expresia vesnica a Fiintei lui Dumnezeu, cea cu neputinta de descris – este har nezidit si dumnezeiesc, in inteles real si ontologic! In consecinta, atunci cand noi, crestinii ortodocsi, vorbim despre har, vorbim despre ceea ce ne putem impartasi din Dumnezeu noi, oamenii cei muritori si ziditi.
cititi textul integral aici.