“Daca va indrazni cineva a strica dupa moartea mea aceasta legatura si asezamint al smereniei mele, sau va indrazni sa faca turburari si sminteli, unul ca acesta sa fie anathema, si partea lui si locul lui sa fie in tartar impreuna cu Iuda vinzatorul. Si am scris eu insumi cu a mea mina adevarat.
Nevrednicul Staret Vasile in schitul
Poiana Marului, 1764, Ghenarie, 3“.
Arhiepiscopia Buzaului a trimis la manastire o adresa prin care staretul Macarie Besliu era obligat sa aleaga intre traiul cu maicute sau stramutarea la Monteoru, sub amenintarea ca va fi raspopit daca nu alege imediat u parintele a ales sa se retraga la Monteoru u hotarirea Parintelui Arhiepiscop Epifanie, supraparafata de Patriarhul Daniel, de a schimba statutul Manastirii Poiana Marului contravine chiar Testamentului Cuviosului Vasile, ctitorul lacasului, care ii trimite in fundul iadului pe cei care ii incalca vrerea u enoriasii din mai multe comune au inceput demersurile de a-l readuce la Poiana Marului pe staretul exilat
Manastirea de la Poiana Marului, din comuna Jitia, l-a pierdut pe staretul Macarie Besliu, care a fost fortat sa se mute mai sus in munte, in Schitul Monteoru din Vintileasca.
Cu toate ca Arhiepiscopia Buzaului si Vrancei a comunicat in mai multe rinduri ca nu exista interese pentru izgonirea parintelui de la Poiana Marului, acesta din urma a primit zilele trecute o somatie de la Arhiepiscopul Epifanie prin care i se comunicau doua variante, sub amenintarea cu caterisirea daca nu alege in scris. Astfel, parintele putea alege intre a ramine staret la manastirea Poiana Marului, schimbata in manastire de maici, sau a se muta la Monteoru. „Spre a se evita repetarea unor tulburari sociale privind ordinea publica, rugam pe Pc. Staret Macarie Besliu sa dea ascultare si sa se hotarasca daca ramine in aceasta manastire ca preot slujitor sau se retrage la Schitul Munteoru”, se arata in adresa semnata de pr. Dima Stamate consilier bisericesc si pr. Nicolae Popescu, consilier canonico-juridic.
De teama sa nu fie acuzat ca traieste in mijlocul maicilor, incalcind canoanele, parintele Macarie a ales sa se mute impreuna cu cei patru calugari la Monteoru, metoc al manastirii Poiana Marului, construit tot sub coordonarea sa. Cea mai mare problema pe care o are parintele acum este aceea ca starea de sanatate i se inrautateste, iar la Monteoru se ajunge foarte greu, iar electricitatea aproape ca lipseste. „Planul lor a fost sa scape de mine. Problema este daca ma imbolnavesc nu are cine ma ingriji aici. Iarna nici nu se poate ajunge”, ne-a spus parintele Macarie, care mai spera ca poate reveni la manastirea sa de suflet.
Decizia lui Epifanie a fost luata cu mina Patriarhului Daniel
Din partea Episcopiei ne vin doar rupturi de raspunsuri dupa aceasta decizie care a creat nemultumire printre credinciosii de pe Valea Rimnicului si nu numai. Purtatorul de cuvint de la Buzau, preotul Adrian Ionescu, raspunde la intrebari cu alte intrebari.
„In masura in care vom considera necesar sa va punem la dispozitie vreo informatie o sa va comunicam. Dinsul (n.r. staretul Macarie) a depus o cerere in acest sens”, ne-a declarat preotul Ionescu. In urma cu doar doua saptamini, acelasi oficial ne-a declarat ca statutul manastirilor se poate schimba doar in Sinod Mitropolitan.
Hotarirea Patriarhului Daniel de a schimba statutul manastirii contravine Testamentului Cuviosului Vasile, ctitorul lacasului, din anul 1764. Mai mult, mai marii Bisericii Ortodoxe Romane au trecut si peste dorinta enoriasilor care au facut scut in jurul parintelui Macarie. In orasele din judet au aparut afise prin care se invoca un pasaj din Testamentul Cuviosului Vasile pentru a se renunta la schimbarea statutului si a staretului. “Daca va indrazni cineva a strica dupa moartea mea aceasta legatura si asezamint al smereniei mele, sau va indrazni sa faca turburari si sminteli, unul ca acesta sa fie anathema, si partea lui si locul lui sa fie in tartar impreuna cu Iuda vinzatorul. Si am scris eu insumi cu a mea mina adevarat. Nevrednicul Staret Vasile in schitul Poiana Marului, 1764, Ghenarie, 3“.
Duminica nu s-a tinut slujba la manastire
Nici memoriile intocmite de primarii din Vrancea si Buzau nu au putut sa induplece hotarirea Arhiepiscopiei, astfel ca au fost incalcate toate dorintele, de la cea a parintelui Macarie pina la „limba de moarte” a Cuviosului Vasile, care ii trimite sa arda in fundul iadului pe cei care ii nesocotesc dorinta.
Staretia Manastirii a fost preluata pina la noi dispozitii de Ieromonahul Valerie Partal cu predarea gestiunii pe baza de proces-verbal. Deocamdata maicutele nu au fost aduse la Poiana Marului, tinind cont ca data trecuta lumea a incercat sa le alunge cu pietre, alaturi de trimisii Episcopiei. Arhiepiscopia Buzaului s-a ingrijit de toate aspectele legate de partea materiala, dar pare sa fi uitat de menirea lacasului de cult. Astfel, s-a ajuns pentru prima data ca la Poiana Marului sa nu se tina liturghia de duminica. „Duminica, pe 6 iunie, nu a fost slujba. Este pentru prima data cind nu se face liturghie la manastire”, ne-a declarat Neculai Noaptes, primarul din Jitia, cel care a incercat sa-l induplece pe Epifanie in mai multe rinduri.
Enoriasii sint pregatiti sa faca din nou proteste, de aceasta data la Buzau
„O gramada de lume a venit sa ma intrebe ce se intimpla cu parintele. Toata lumea asteapta doar un semnal. E destul de grav ce se intimpla”, ne-a declarat primarul de la Nereju, Ion Pauca. Edilul spune ca va inainta un nou memoriu la Buzau si ca a adunat 300 de sustinatori. Ultimul memoriu facut catre Buzau a fost semnat de sase primari din Chiojdeni, Jitia, Dumitresti, Reghiu, Andreiasu de Jos si Nereju, care au facut un adevarat rechizitoriu Arhiepiscopului. „Nu e bine ce se intimpla, mi se pare nelalocul ei aceasta decizie. E facuta din razbunare. Oamenii sint foarte nemultumiti. Episcopia a folosit o tactica prin care l-a obligat pe parinte sa plece singur. A semnat fortat hirtiile de plecare”, ne-a mai declarat primarul din Jitia, alaturi de care parintele Macarie avea in plan sa instaleze patru tuburi peste Rimnic pentru a face trecerea mai usoara. Enoriasii din zona mergeau la Poiana Marului ca la un tarim binecuvintat pentru a se reculege sau pentru a cere sfaturi de la staret. „Nu s-a tinut cont de parerea enoriasilor. Este o impunere abuziva. Manastirea a pierdut un slujitor in care oamenii aveau incredere si la care apelau foarte multi, nu numai de pe Valea Rimnicului”, ne-a spus si primarul din Chiojdeni, Serban Pirlogea.
Pentru a evita “repetarea unor tulburari sociale”, fostul staret a fost somat sa dea ascultare, motiv pentru care de citeva zile s-a retras la Schitul Munteoru, in postul de egumen.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Prigoana crestinilor a inceput. ,,Fericiti cei prigoniti pentru dreptate , ca acelora este Imparatia cerurilor." Parintele staret Macarie Besliu chiar are o fata luminoasa.
Cuvintele Sfantului Ioan Gura de Aur sa-l imbarbateze. Dumnezeu va fi si acolo cu Sfintia sa, iar noi, crestinii, ne vom osteni ceva mai mult pana vom ajunge la un duhovnic bun, asa cum este scris.
Cei care il iubesc vor merge si acolo dupa dumnealui si nu cred ca va fi lasat singur. Poate ca parintele mai are de indeplinit o misiune si acolo. Poate ca acolo exista oameni care-l asteapta. Nimic nu se intampla fara ingaduinta lui Dumnezeu.
Chiar si un eveniment nepotrivit poate avea un rost duhovnicesc pe care nu-l banuim.
Dumnezeu sa-l ajute pe parintele Macarie sa-si pastreze pacea sufleteasca in aceste momente si sa transforme duhovniceste acest eveniment neplacut lui si enoriasilor intr-unul placut lui Dumnezeu.
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Drept la replica: Manastirile de monahi si monahii pot fi ajutate de mireni, dar nu conduse de ei
In legatura cu opiniile exprimate in articolul intitulat Staretul Macarie a fost izgonit de la Poiana Marului aparut sub semnatura domnului Daniel Garleanu, in Ziarul de Vrancea din ziua de 9 iunie 2010, facem urmatoarele precizari:
Potrivit Statutului pentru organizarea si functionarea Bisericii Ortodoxe Romane (articolul 75, alin. 1 si articolul 113, lit. e), transformarea unei manastiri din manastire de calugari in manastire de calugarite sau din manastire de calugarite in manastire de calugari se face prin hotararea Sinodului mitropolitan prezidat de catre Mitropolitul locului, la initiativa si propunerea Chiriarhului eparhiei sufragane, iar nu in mod arbitrar de catre Patriarh asa cum in mod eronat considera autorul articolului.
In ziua de 29 septembrie 2009, la propunerea Inaltpreasfintitului Parinte Epifanie, Arhiepiscopul Buzaului si Vrancei care a prezentat situatia existenta la manastirea Poiana Marului, avand in vedere lipsa personalului monahal si restaurarea situatiei existente inaintea desfiintarii manastirii din timpul regimului comunist cand obstea era de calugarite, pentru revigorarea vietii spirituale si gospodaresti potrivit nevoilor misionare actuale, Sinodul mitropolitan al Mitropoliei Munteniei si Dobrogei a hotarat:
1. Transformarea manastirii Poiana Marului, Protoieria Buzau 1, Arhiepiscopia Buzaului si Vrancei din manastire de calugari in manastire de calugarite.
2. Ieromonahul Macarie, staretul actual al manastirii mai sus mentionate, va ramane in continuare la manastire ca preot slujitor (Extras din procesul verbal al Sedintei Sinodului mitropolitan al Mitropoliei Munteniei si Dobrogei din 29 septembrie 2009).
Deoarece nu a dorit sa ramana preot duhovnic la o manastire de maici, parintele staret Macarie a solicitat in scris Arhiepiscopiei Buzaului si Vrancei transferarea la Schitul Monteoru din comuna Vintileasca, judetul Vrancea, cerere care i-a fost aprobata.
Sinodul mitropolitan al Mitropoliei Munteniei si Dobrogei a tinut cont de existenta in zona a unui numar mai mare de calugarite decat de calugari, fara ca prin aceasta hotarare sa diminueze prestigiul acestei manastiri, deoarece, in Ortodoxie, manastirile de calugari si calugarite sunt egale, iar nu ierarhizate ca importanta.
In acelasi timp, hotararea Sinodului mitropolitan al Mitropoliei Munteniei si Dobrogei nu incalca testamentul Cuviosului Vasile, ctitorul manastirii de la Poiana Marului (1730-1733), care a dorit ca manastirea sa nu se desfiinteze, ci sa functioneze neintrerupt in pace si fara tulburare pana la sfarsitul veacurilor, fara a interzice in mod expres ca aceasta sa nu fie niciodata manastire de maici.
In concluzie, Patriarhia Romana recomanda atat clerului si monahilor, cat si mirenilor din parohii sa caute mai intai pacea si mantuirea sufletului, precum si binele manastirii, nu interese individuale egoiste care tulbura viata comunitatii locale.
Biroul de Presa al Patriarhiei Romane
Traiasca Legiunea si Capitanul!
@Varvara
Credem ca autoritatea unui sfant este cu mult mai mare decat a unui sinod mitropolitan, dar deja a devenit o obisnuinta pentru ierarhii zilelor noastre de a se crede mai luminati decat sfintii cuviosi, decat Sfintii Parinti (a se vedea deciziile cu privire la statutul ereticilor monofiziti, care au fost recunoscuti ca fiind ortodocsi).
Maine, poimaine o sa asistam ca la manastirea Frasinei sa poata merge si femeile, caci asa va hotari un sinod mitropolitan local, incalcand randuiala Sf. Calinic... Asa ceva nu se intampla in Ortodoxie, ci doar la papistasi si alte fractiuni eretice...
Traiasca Legiunea si Capitanul!
@petru
scrie-ne aici.. nu va fi facut public
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Scrie foarte clar in testament, ca cine "va indrazni sa faca turburari si sminteli, unul ca acesta sa fie anathema, si partea lui si locul lui sa fie in tartar impreuna cu Iuda vinzatorul. Si am scris eu insumi cu a mea mina adevarat. " Oare aceasta decizie nu a facut tulburari si sminteli atat in cler car si printre credinciosi ?
dar parca conducerii bisericesti i-ar mai pasa de credinciosi ...
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Pentru cel ce semneaza cu Varvara!Tine cont ca mirenii sunt ce ce hotarasc daca este nevoie de un lacas de cult intr-un anumit loc sau nu, asa ca ei sunt indreptatiti sa decida si cine va conduce acel lacas si nu tot felul de adunaturi cu barba!!!Se pare ca cei ce au putere de decizie in cadrul BOR vor cu tot dinadinsul sa provoace o revolta a enoriasilor,dar daca asa doresc,s-ar putea sa li se indeplineasca dorinta,dar,atentie Daniel,ai sa zbori din fruntea bisericii impreuna cu toti acolitii tai!Zilele ciumei portocalii sunt numarate,asa ca cei ce au fost instalati in functii de catre ei vor suporta consecintele!!!
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Peste sute de ani, un Cuvios ne arată cine sunt iudele din ziua de azi
Citind finalul comunicatului emis de către patriarhie:
http://www.basilica.ro/ro/comunicate/drept_la_replica_bmanastirile_de_monahi_si_monahii_pot_fi_ajutate_de_mireni_dar_nu_conduse_de_eib.html , rămâi pur și simplu stupefiat.
Finalul comunicatului sună așa:
„În concluzie, Patriarhia Română recomandă atât clerului şi monahilor, cât şi mirenilor din parohii să caute mai întâi pacea şi mântuirea sufletului, precum şi binele mănăstirii, nu interese individuale egoiste care tulbură viaţa comunităţii locale.”
Va să zică, Părintele Macarie dimpreună cu mirenii și călugării din zonă, animați toți de interese egoiste, precum afirmă comunicatul patriarhal, au hotărât să tulbure viața comunității locale, adică au hotărât să-și tulbure viața lor proprie. Bravos națiune!!!
Măi să fie! Oamenii aceștia, neavând ce face, și-au dat singuri cu stângu-n dreptul, și-au făcut singuri tulburare.
Ce să mai…, citind acest final de comunicat patriarhal, mi-a trecut de dor de dulcele stil stalinist, securist și comunist al ”glorioasei” perioade comuniste.
Stilul acestui comunicat seamănă cu cel al purtătorului de cuvânt al patriarhiei. Acest limbric patriarhal, după ce și-a tras microcip în pașaport, însemnându-și numele cu 666, semnul celui pe care cei din Deal îl slujesc, a dobândit o pace și o liniște sufletească, ce să mai …, desăvârșită. Și în consecință acest limbric îndeamnă monahii în frunte cu Părintele lor stareț Macarie să-și caute ei pacea sufletească, din lipsa căreia ar produce tulburare.
Ești tare, măi limbric patriarhal!!! Parc-am fi într-o piesă a absurdului, sau parcă ne-ar grăi „Ministerul adevărului” al lui George Orwell. Din alb facem negru și din negru facem alb, precum vrea mușchiul patriarhal.
Năpârcile staliniste și securiste și-au găsit refugiul în Deal, iar acum fiind unse și cu alifii de loji masonice, șuieră amenințător la oamenii care-și caută dreptatea, clamându-și, cu o nerușinare nemaiîntâlnită pe fața pământului, dreptul de stăpâni absoluți ai Bisericii lui Hristos.
Și în calitatea lor de stăpâni absoluți pot, bineînțeles, să-și permită absolut orice, inclusiv să calce în picioare testamentul spiritual al unui Cuvios, al unui adevărat om al lui Dumnezeu.
Slujitori ai lui satan cu mitre pe cap se numesc pe ei înșiși stăpâni ai locului. Iar marea majoritate a creștinilor ortodocși cu creierele spălate fac ascultare față de slujitorii diavolului.
Eu i-aș numi pe acești slujitori ai lui satan deghizați în haine arhierești și în haină patriarhală, drept pagube ale locului. Acestora le-au ieșit cozile de sub sutane, de plesnesc cu ele de la București până la Buzău. Iar când își bagă coada aceste pagube, cățărate în scaune arhierești și patriarhale, se lasă cu zavistie, tulburare și sminteală.
Mă uit la fața luminoasă și blajină a Părintelui Macarie, care este în totală contradicție cu fața lui ss Ciobotea, care este crispată și întunecată, fiind chinuită de multele rele săvârșite. Și după principiul cine se aseamănă se adună, la fel arată și fețele slugilor lui Ciobotea.
Ia să vedem noi cine sunt acești ”aducători de pace” care dau lecții.
Marele ”aducător de pace” Ciobotea întâiul nu a reușit să aducă pacea nici măcar în propria lui familie, el la ora actuală fiind la cuțite cu fratele său, care se plânge că l-a înșelat luându-i cele 20 de hectare de pământ moștenite de la bunică. L-a smintit până și pe fratele său, pentru un pumn de arginți în plus. Iar acest frate, de necaz a declarat că va trece la catolici. În mândria lui nemăsurată, Ciobotea vrea să facă mănăstire pe locul unde s-a născut. Putea să-i cumpere fratelui altă bucată de pământ, sau să-l despăgubească, pentru că pământul era singura sursă de existență pentru fratele său și pentru copiii acestuia. Pur și simplu și-a lăsat propriul frate fără sursă de existență. Vezi:
http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Timisoara-_Fratele_Patriarhului_trece_la_catolicism_0_274772993.html
Iar în ciclul ciripitorii la secu de ieri, ”aducătorii de pace” de astăzi vedeți:
http://www.ziaruldevrancea.ro/index.php?articol=22178
Iar acești ”aducători de pace” în marea lor ”bunătate” îi aruncă pe Părinții în vârstă pe vreun vârf de munte, pentru ca iarna când se astupă cărările, acești bătrâni Cuvioși ai noștri să rămână fără asistență medicală și în felul acesta să se scape cât mai repede de ei. Să se scape cât mai repede de ei, pentru că duhurile necurate care-i animă pe mai marii Bisericii nu suportă prezența unor oameni sfinți.
Văd că vin unii pe aici și ne spală creierele, cum că avea acest Părinte de la Mânăstirea Poiana Mărului o lucrare la care, chipurile, îl cheamă Dumnezeu prin gura lui Norocel turnătorul. De parcă Dumnezeu ar grăi prin guri spurcate de turnători, care pe vremea comunismului trădau la securitate până și secretul spovedaniei.
Stau și întreb eu acum: unde o fi pecetea Duhului Sfânt, pe Testamentul Cuviosului Vasile, sau pe hotărârea semnată de ss Ciobotea împreună cu ipns Epifanie?
Duhul antihristic al KGB-ului și al securității a pus pecetea pe hotărârea lui Norocel și Ciobotea.
De ce se întâmplă lucruri ca cele de la Mânăstirea Poiana Mărului? De ce permite Dumnezeu asemenea lucruri?
Permite pentru ca să ne vadă și pe noi toți cum reacționăm, să vadă care ne sunt valorile noastre morale și spirituale. Nu că nu le-ar ști în preștiința Lui, dar vrea ca faptele să stea înaintea noastră la Judecată.
Permite Dumnezeu ca aceste lucruri să se întâmple, pentru ca cei cu creierele spălate dintre credincioșii ortodocși să se trezească și să nu fie târâți în iad de către acești slujitori ai lui satan îmbrăcați în haine arhierești.
Pentru că avertismentul Cuviosului este clar: locul lor este în iad dimpreună cu Iuda vânzătorul.
Peste sute de ani, un Cuvios ne arată cine sunt iudele din ziua de azi. Cine are ochi de văzut, să vadă.
Așa precum nu s-a dărâmat și nu s-a spart vreo casă obișnuită, atunci când s-a făcut curățenie în ea, tot așa și Casa noastră cea mare, Biserica, nu se va sparge sau dărâma, dacă se va face curățenie și se vor alunga iudele din ea.
Din contră, va lumina Harul așa cum nu a mai luminat vreodată.
Vine timpul, vine vremea, vine ziua, vine ora …
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Patriarhul Daniel este un tradator si trebuie înlaturat, de urgenta, din fruntea Bisericii Ortodoxe Române! Aceasta Iuda si cu celelalte Iude vor arde în focul cel vesnic daca nu se întorc la Dumnezeu.
Sa ne rugam Bunului Dumnezeu si Sfintei Fecioare Maria pentru staretul Macarie de la Poiana Marului!
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Se va cutremura pamantul de atata spurcaciune. Asta nu trebuia facut. In curand multi dintre cei vinovati de asta isi vor cunoaste adevaratul stapan fata in fata! Doamne Miluieste-ne pe noi pacatosii!
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Trebuie facut ceva;trebuie inceput cu cei care-l cunosc pe parintele ,si care pot aprecia mai bine ce se in tampla pe plan local;apoi eu sunt dispusa sa semnez o petitie, sau o nota de protest... nu prea ma pricep la termeni.
Satul Vintioleasca este foarte izolat, am fost acolo,se ajunge greu si vara, drumul este FOARTE GREU,imi imaginez ce este iarna.
Dumnezeu sa il ajute pe parintele!
Traiasca Legiunea si Capitanul!
cine a auzit si stie mai mult de parintele Teodul Libeg, din Mures, Manastirea de la Sanmartin??
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Primarii care au intocmit acele memorii ce in final nu au fost luate in seama de catre cei ce le-au fost adresate,sa-si ia oamenii,sa se deplaseze la arhiepiscopie si sa le administreze o "sfinta"paruiala celor ce ignora dorinta enoriasilor!!!Vremea vorbelor frumoase a trecut,acum a venit vremea ciomagului,.pentru ca ne-am saturat sa mai fim umiliti de tot felul de indivizi ajunsi vremelnic in functii de decizie,lingai ai partidului de guvernamint( vezi "patriarhul"Daniel si alti pupincuristi portocalii)!ROMANI,TREZITI-VA ODATA DIN AMORTEALA !!!
Traiasca Legiunea si Capitanul!
Eu am vrut doar sa arat pozitia BOR>Nu sunt de acord cu ceea ce se intampla.Deja am semnat si eu in sprijinul parintelui Macarie.Sunt din zona si cunosc putin activitatea parintelui, si stiu si cata dragoste ii poarta oamenii din satele apropiate, dar si fii duhovnicesti din tara.Stiu de asemenea si cum se poarta Epifanie si cum isi impune vointa.Oare de ce noi, in Vrancea nu avem episcop?Pentru ca mai are de aranjat anumite lucruri.A luat viile de la manastirile de maici, etc.