Filo-papistașul Teofan al Iașilor rostește rugăciunea “Tatăl nostru” împreună cu episcopul papitaș Gherghel

2Ziua_Nationala_a_Romaniei_2015_Iasi

Urmăriți următorul video, începând cu min. 2:25

Cuv. Paisie Aghioratul și cei doi catolici care au venit la el să spună Tatăl nostru

Odată, povesteşte Stareţul, au venit la coliba mea doi cato­lici. Unul dintre ei mi-a spus:

– Hai să spunem „Tatăl nostru”!

– Ca să spunem împreună, trebuie mai întâi să avem aceeaşi învăţătură. Dar între noi şi voi este o prăpastie mare.

Apoi mi-a spus:

– Dar ce, numai ortodocşii sunt aproape de Dumnezeu şi nu­mai ei se vor mântui? Dumnezeu este cu toată lumea.

– Bine, dar tu poţi să-mi spui câtă lume este aproape de Dum­nezeu? Aşadar, există diferenţe între noi. Fireşte, suntem copiii legitimi ai unui singur Părinte, dar unii locuiesc în casă, iar alţii rătăcesc pe afară.

– Să arătăm dragoste, mi-a spus după aceea.

– Astăzi dragostea pătimaşă [păcatul] a devenit modă, le-am zis.

– Şi asta este cuprins în dragoste, mi-au spus iarăşi.

– Toţi vorbesc despre dragoste, pace şi armonie, dar toţi aceş­tia sunt dezbinaţi, atât în ei înşişi, cât şi în relaţiile cu ceilalţi. De aceea pregătesc bombe din ce în ce mai mari.

Mărturie publicată în Orthodoxos Typos, nr. 1680/09.03.2007.

ortodoxie-catolicism.ro

9 Comments

  1. caci bine zicea PARINTELE ELIPIDIOS despre papa francisc, citez: si majoritatea episcopilor ortodocsi i se vor inchina. sa deie Domnul sa nu fie asa, dar dupa cum decurge treburile…..

  2. Bine, dar acolo era o intalnire publică, nu i-a chemat el acolo pe catolici. Au venit singuri la comemorarea zilei de 1 decembrie. Ce era să facă? Să nu mai rostească rugăciunea Tatăl nostru că erau „vrășmașii” alături?

  3. ca episcop Teofan era dator să combată erezia nu să-l numească episcop pe eretic

    Canonul 45 al Sfintilor Apostoli
    Episcopul, presbiterul sau diaconul, daca numai s-ar ruga impreuna cu ereticii, sa se afuriseasca, iar daca le-a permis acestora sa savirseasca ceva ca si clerici (sa savirseasca cele sfinte) sa se cateriseasca

  4. pentru Mitică și pentru Alex (și toți care spun că Teofan a făcut bine)

    acești episcopi ecumeniști sunt și ei eretici prin faptele lor – au slujit cu catolicii , au semnat acordul Ballamand, acordul Chambesy, au pactizat cu erezia ereziilor – Consiliul Mondial al Bisericilor, cu monofiziți, cu catolici, cu protestanți care acuză Biserica Ortodoxă că a greșit și din cauza ei s-a pierdut unitatea Bisericii

    Faptul că este o anatemă pusă asupra ecumenismului ar trebui să le dea de gândit unora ca Teofan:

    Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei,Vancouver Canada august 1983

    “ANATEMA celor ce ataca Biserica lui Hristos invatand ca Biserica Sa este impartita in as
    a-zise “ramificatii” ce se deosebesc in doctrina si in felul de viata, sau ca Biserica nu exista vizibil, ci va fi formata in viitor cand toate “ramificatiile” sau sectele sau denominatiunile, si chiar religiile, vor fi unite intr-un singur trup, si care nu deosebesc Preotia si Tainele Bisericii de cele ale ereticilor, ci spun ca botezul si euharistia ereticilor sunt eficace pentru mantuire, prin urmare, celor ce cu buna-stiinta sunt in comuniune cu acesti eretici inainte-ment
    ionati sau celor ce sustin, raspandesc, sau pazesc erezia lor ecumenista sub pretextul dragostei fratesti sau al presupusei uniri a crestinilor despartiti, Anatema!”

    (Data de Sinodul Episcopilor Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei, 1983, isc
    alita de toti episcopii, spre a fi mereu adaugata la sfarsitul anatemelor insira
    te in “Credinta Ortodoxiei”, praznuita in prima Duminica a Postului Mare, Dumini
    ca Ortodoxiei.)

    TALMACIREA ANATEMEI

    ……Biserica Ortodoxa Rusa de peste hotare, condusa in acest moment de mitropolitul Filaret, se marturiseste ca fiind o parte de nedespartit a Bisericii istorice a Rusiei. Ca Biserica Locala are dreptul sa-si tina soboarele obisnuite si sa dea hotarari ce sunt obligatorii in totalitate pentru toti fii ei imprastiati in int reaga lume. Timpul va arata daca celelalte Biserici Locale vor accepta hotararea noastra privind Ecumenismul, chiar daca la vremea lor, hotararile celor zece Sinoade Locale au fost acceptate de catre toti, si au fost inscrise in “Cartea Canoanelor Sfintilor Apostoli, ale Sfintelor Sinoade Ecumenice si Locale si ale Sfintilor Parinti” a Bisericii Sobornicesti… Cat priveste Ecumenismul, fiecare Biserica Locala a avut timp suficient in decursul ultimei sute de ani pentru a-l studia, si daca o anume Biserica Locala isi bazeaza invataturile si viata pe canoanele Sfintilor Apostoli, pe canoanele tuturor Sinoadelor Ortodoxe, atunci nu poate decat sa recunoasca faptul ca Ecumenismul s-a format intr-una din ereziile ca
    re au existat din totdeauna, atat in trecut cat si in prezent, si numeste aceasta unitate o biserica. O astfel de manifestare este deja pe deplin a Antihristului.

    Astfel, dand Anatema, ne-am protejat turma de aceasta ispita apocaliptica, si in mod neintentionat am ridicat o intrebare profunda constiintei tuturor Bisericilor Locale, pe care trebuie mai devreme sau mai tarziu sa o solutioneze intr-un fel sau altul. Viitoarea lor soarta duhovniceasca va depinde de raspunsul la aceas ta intrebare. De jure [de drept] Anatema care a fost data de noi are un caracter strict local al Bisericii Ortodoxe Ruse de peste hotare, dar de facto [de fapt] are o semnificatie istorica imensa, pe plan universal, istoric si ecleziastic, exact fiindca Ecumenismul este o erezie de scara mondiala. Aceasta pozitie a Bisericii Ortodoxe Ruse de peste hotare este vadit constiinta tuturor ortodocsilor. Pentru noi, este o cruce grea pusa asupra noastra de Domnul. Dar nu mai putem pastra tacerea, caci tacerea in continuare ar echivala cu o tradare a adevarului, de care tradare sa ne izbaveasca Domnul pe noi toti.

    Arhiepiscop Vitalie de Montreal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

9 Comments