Tag Archives: ecumenism

Marele duhovnic arhim. Ilie Cleopa si marele teolog Dumitru Staniloae au fost ANTI-ECUMENISTI! Nu plecati urechea la teologii mincinosi care zic altfel!

Parintele Ilie Cleopa despre ecumenism

Ucenicul Parintelui Ilie Cleopa, Parintele Iachint, ne spune: Par­in­tele Cleopa pas­tra neabatut invatatura orto­doxa despre unic­i­tatea si uni­tatea Bis­ericii. Bis­er­ica este Una, adica este unica si uni­tara. Iata, am aici cartea Par­in­telui, Calauza in Cred­inta Orto­doxa, edi­tia a patra, ingri­jita de Par­in­tele Ioanichie Balan. Uite ce scrie Par­in­tele Cleopa in aceasta lucrare, la pag­ina 111: „Bis­er­ica lui Hris­tos este una, deoarece Man­tu­itorul a inte­meiat o sin­gura Bis­er­ica (Matei 16: 18), nu mai multe, pen­tru ca Bis­er­ica are un sin­gur cap, pe Iisus Hris­tos, ea fiind infati­sata ca o sin­gura Mireasa a lui Hris­tos (Efe­seni 5: 27 )”. Aceasta despre unic­i­tatea Bisericii.

In ceea ce priveste uni­tatea Bis­ericii, Par­in­tele Cleopa spunea foarte clar ca aceasta uni­tate nu se poate rupe, fiindca Bis­er­ica este Trupul lui Hris­tos. Ereticii se desprind de Bis­er­ica, se despart, dar Bis­er­ica ramane uni­tara. Iata aici, la pag­ina 118, cum zice Parin­tele: „Despar­tirea n-a atins uni­tatea Bis­ericii; pen­tru ca aceasta uni­tate nu se poate destrama nicio­data, ori­care ar fi numarul si cal­i­tatea ereti­cilor care se smulg de la sanul Bis­ericii. Erezi­ile si schis­mele, ori­cat de multe si de mari ar fi ele, nu pot imparti Bis­er­ica cea Una, pen­tru ca ea sta strans unita cu Capul ei, care este Iisus Hris­tos. Uni­tatea Bis­ericii este mai pre­sus de fire si ea nu poate fi zdrun­ci­nata de nimeni”. continuare »

Mitropolitul Serafim de Kythire:Toate Bisericile Ortodoxe care deraiaza, incluzand si Biserica locala a Patriarhiei Ecumenice, trebuie rechemate la randuiala

Mitropolitul Kythirelor si Antikythirelor, in scrisoarea sa adresata Arhiepiscopului Atenei, solicita:

 CONVOCAREA SINODULUI PENTRU DEZBATEREA GRAVELOR PROBLEME DOGMATICE SI ECLEZIOLOGICE

 Nu este posibil sa lasam la … „mila lui Dumnezeu” teologia „postpatristica” prin care se blasfemiaza Duhul Sfant, evolutia necontrolata a dialogurilor teologice cu papistasii, teologia postmodernismului, care este de factura protestanta, denaturarea tainei Botezului de catre Biserica Ortodoxa a Serbiei, care copiaza modul papistas de botezare, precum si impreuna-rugaciunile Patriarhului Ecumenic cu papistasii eretici si cu armenii sau impreuna-rugaciunile si impreuna-liturghisirile acestuia cu clerici care nu au preotie canonica. Toate Bisericile Ortodoxe care deraiaza, incluzand si Biserica locala a Patriarhiei Ecumenice, trebuie rechemate la randuiala. Pentru ca aceste chestiuni nu sunt particulare, ci panortodoxe si isi au sursa in Sfanta Evanghelie, in Sfanta Scriptura si in Sfintele Canoane comune [tuturor Bisericilor Ortodoxe] si in dogmele ortodoxe ale credintei noastre si nimeni nu are dreptul sa le incalce.

In scrisoarea sa adresata Presedintelui Sfantului Sinod – Arhiepiscopul Atenei, kir Ieronim –, Inaltpreasfintitul Mitropolit al Kythirelor si Antikythirelor, kir Serafim, cunoscut in intreaga Biserica Ortodoxa pentru pozitiile sale antiecumeniste,  antipapistase si antieretice, exprima nelinistea sa fata de evolutia Bisericii Ortodoxe, de falsificarea Adevarului si a masluirii mesajului mantuitor evanghelic al acestuia. Inaltpreasfintitul Mitropolit cere de la Presedintele Sinodului Permanent sa aduca in dezbaterea Sinodului chestiuni grave pe care le-au propus deja prin documente si declaratii Inaltpreasfintitii Mitropoliti: Serafim al Pireului, Pavlos al Glyfadei, Ambrozie al Kalavrytelor si Eghialiei, Andrei al Konitsei si Ieremia al Gortynei si Megalopoleos-ului.

Inaltpreasfintitul Mitropolit al Kythirelor si Antikythirelor in scrisoarea sa catre Arhiepiscop cere sa se discute in Sinod si sa se ia decizii asupra urmatoarelor probleme:

 1) „Cardul Cetateanului”,

2) falsificarea Tainei ortodoxe a Botezului de catre Biserica Ortodoxa a Serbiei, care copiaza modul papistas de botezare si astfel contravine traditiilor Bisericii Ortodoxe,

3) participarea necanonica a reprezentantilor papistasi si armeni la Vecernia Dragostei [Vecernia Pastelui, a Doua Inviere, n.tr.], in cadrul Patriarhiei Ecumenice, pe durata careia au citit imbracati in vesminte liturgice Evanghelia Dragostei, intrand prin Usile Imparatesti ca si cum ar fi fost preoti canonici, continuare »

Assisi 2011 – intalnire antihristica in numele pacii la care am fost reprezentati de 2 ierarhi

Aproximativ 300 de episcopi, pastori, imami, rabini si calugari budisti s-au intalnit pe 27 octombrie la Assisi, orasul ereticului Francisc. Dupa modelul lansat de papa Ioan Paul al II-lea, la Assisi au avut loc rugaciuni impreuna, declaratii ecumeniste si angajamente pentru noua religie mondiala, erezia ce-l va inscauna pe antihrist. Toate acestea s-au facut in numele pacii! Doar ca, noi stim prea bine din predania Sfintilor Parinti, ca nu poate exista pace fara Adevar. Cu toate acestea, Ortodoxia a fost tradata de mitropolitii si episcopii ortodocsi ecumenisti, care au participat la Assisi, in frunte cu patriarhul ecumenic Bartolomeu.

Ca de obicei, BOR a fost foarte activa la un astfel de eveniment, fiind reprezentata de mitropolitul Iosif Pop al Europei Occidentale si Meridionale si de episcopul Siluan Span al Italiei.

Nu are rost sa detaliem ereziile la care s-au facut partasi “ortodocsii” nostri, dar trebuie sa tragem semnalul de alarma ca apostazia Bisericii este foarte aproape, daca noi, poporul, mai acceptam mult ratacirile ereziarhilor din conducere. continuare »

Sfantul Dimitrie Basarabov – ocrotitorul Bucurestiului. Sa-l rugam sa lumineze pe sinodalii nostri ca sa nu se abata de la invatatura Sfintilor Parinti

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=Rtb_aXaljTg]

S-a nascut in satul Basarabi, aflat la sud de Dunare, la 2-3 kilometri departare de cetatea Rusciuc, pe raul Lomului. Parintii Sfantului erau ortodocsi, de origine valaha (romana), si se indeletniceau cu agricultura si cu cresterea vitelor. Desi nu s-au pastrat multe documente scrise in legatura cu data nasterii Sfantului Dimitrie, se crede ca aceasta s-ar fi intamplat prin sec. XIII, pe vremea imparatilor Petru si Ionita Asan ai statului romano-bulgar. continuare »

Spune NU venirii papei Ratzinger in Romania Ortodoxa

Iubirea fara adevar este ipocrizie!

Hristos ne spune : “Daca spunem ca nu avem pacat, ne inselam pe noi insine, iar adevarul nu este in noi” (1Ioan 1, 8)
Papa se declara “infailibil” ex catedra . Pe cine sa credem, pe Hristos sau pe Papa??
Pentru ca ii iubim pe Romano-Catolici, le spunem Adevarul!

De ce spunem NU venirii Papei in Romania? Din urmatoarele motive:

1. Se creeaza confuzie si multi dintre Ortodocsi vor crede ca Biserica Ortodoxa si papistasii ar fi o Biserica, in timp ce Biserica Adevarata este Una, si anume cea Ortodoxa.
Cei care au afirmat Teoria Ramurilor sunt anatematizati de Sinodul Ortodox al Bisericii Ruse din exil (ROCOR), anatema preluata de Biserica Rusiei si de Biserica Ortodoxa in plenitudinea ei.

2. Papa este eretic prin acceptarea ereziei Filioque. Aceasta erezie este condamnata de sfinti si Sinoade Ecumenice si Locale. De pilda: Sinodul II Ecumenic (unde se specifica clar ca Duhul Sfant purcede numai de la Tatal, Simbolul Credintei “Cred si intru Duhul Sfant, Care de la Tatal purcede” ), Sinodul din vremea Sfantului Patriarh Fotie, numit si Sinodul al VIII-lea Ecumenic, Sinodul Antiunionist din vremea Sfantului Marcu Eugenicul, Sinoadele Isihaste din vremea Sfantului Grigorie Palama, impreuna numite si Sinodul al IX-lea Ecumenic, dupa cum confirma parintele Ioan Romanides, parintele Gheorghe Metalinos, parintele Teodor Zisis, profesorul de dogmatica Dimitrie Telenghidis, mitropolitii Heroteos Vlahos, Serafim de Pireu, Atanasie de Limasol, Meletie de Katanga, Augustin Kandiotis si alti mari teologi ortodocsi contemporani. continuare »

Parintele Justin despre acordul de la Balamand: Noi nu ascultăm de furi, ci de glasul Bisericii, care vorbeste prin Sfintii Parinti

Cum vedeti ratificarea tratatului de la Balamand, din 1993, de catre sinodul Bisericii Ortodoxe Romane, pe tema raportului dintre Biserica Ortodoxa si cea catolica? Toate celelalte Biserici Ortodoxe au respins sinodal acele declaratii din tratat, ca fiind eretice, numai Biserica Romana fiind singura care nu l-a respins nici pana azi…

Nu poporul nostru poarta vina, atata timp cat aceste tratate s-au facut si s-au semnat pe ascuns. Ierarhii nostri nu au cerut parerea si acordul poporului, dar nici macar nu am fost instiintati. Doamne fereste, maine poimaine ne trezim ca Biserica Romana nu se mai cheama Biserica Ortodoxa, ci catolica. Noi nu ne putem asuma greselile lor dogmatice. Si vom tine la hotararile celor 7 sfinte sinoade ecumenice cu pretul vietii. Pentru noi aceasta este sfant: marturisirea de credința a celor 7 sinoade ecumenice. Acestea au fost stabilite de Sfintii Parinti prin Duhul Sant. Daca ne lepadam de ele, ne lepadam de Duhul Sfant. Nu e loc de indoiala in privinta dogmelor. Ierarhii nostri cand sunt investiți in episcopie depun un juramant cum ca se obliga sa pazeasca dreapta credința si cele 7 sinoade ecumenice. Daca incalca juramantul, atunci nu mai sunt episcopi, nu se mai supun Sfintilor ierarhi, pastorii lor. continuare »

Mitropolitul Hierotheos Vlahos critica dedesubturile viclene ale dialogurilor dintre ecumenistii-ortodocsi si papisti

Interventia Inaltpreasfintitului Ierotheos, Mitropolit de Navpaktos si Aghios Vlasios in cadrul Ierarhiei Bisericii Eladei, care a fost expusa in Actele Sinodului:

Tema participarii Bisericii noastre la Dialogul dintre Biserica Ortodoxa si “cea romano-catolica”, dar mai ales a modului in care participa este vasta, insa aici ma voi limita doar la a prezenta in rezumat cateva puncte de vedere:

1. Dialogul este necesar, dar cu indispensabilele conditii teologice, eclesiologice si canonice. Adica: Biserica nu trebuie ca in numele dialogului sa se lepede de teologia ei, de eclesiologia si de Dreptul ei canonic.

2. Chiar daca exista teme in suspans, precum tema Uniatiei, precum si alte teme teologice de baza, precum invatatura despre “actus purus”, care influenteaza foarte vizibil intreaga teologie (“Filioque”) si eclesiologie a papismului, cu toate acestea se poate dezbate tema raportului dintre primat si sinodalitate, dat fiind ca a fost o tema de baza, care a preocupat primul mileniu. Consider ca indepartarea treptata a Romei celei Vechi de catre Patriarhiile Rasaritului, a inceput cu primatul papei in Biserica, iar mai tarziu cu introducerea “Filioque-lui” de catre franci in teologia Romei celei Vechi. Adica: papa nu a putut accepta niciodata ca aceleasi privilegii de onoare sa fie acordate de catre Sinodul al IV-lea Ecumenic episcopului Noii Rome. continuare »

Sfidarea canoanelor si a deciziilor Sinodului BOR: Slujba ecumenista cu preoti ortodocsi, catolici si greco-catolici la gradina zoologica din Radauti

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=XgKl3KLXA8E]

Slujba ecumenistă a avut loc pe 14 septembrie 2011 la sfinţirea Grădinii Zoologice Rădăuţi: Au participat: pr. greco-catolic Volosciuc Ioan, preoţii ortodocşi Calancea Iustin şi Prelipcean Angel, precum şi pr. romano-catolic Iosif Răchiteanu, toţi din Rădăuţi.

Vedeti si:

Spre luare aminte de catre ss Daniel: Parintele Arsenie Papacioc despre catolici, secte si jidani

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=6lqU_8U56b0]

Alt dialog cu Parintele Arsenie Papacioc despre Ortodoxie si secte

– Ce sansă dati ecumenismului?

– E ideea cuiva, dar ce, crezi că se discută mare lucru!

Să stiti că sunt discutii istorice. Nu cred, sunt discutii gratuite. De complezentă este bine să se discute, ca să te lasi prostit, să creadă că el va birui. Dar este o mare greseală! Nu se face nimic! Pentru că de la Dumnezeu va veni si căderea catolicismului! Practic, eu nici nu mai zic că-i o biserică. E un guvern cu nume clericalist.

– Ce implicatii asupra vietii crestinului are blestemul arhieresc?

– Este foarte grav! Dar, depinde cine a blestemat, de ce a blestemat. Apoi, trebuie să dea socoteală Sinodului de ce a blestemat, respectiv recursului făcut de cel blestemat; blestematul are voie să se apere. continuare »

Dupa mesajul catre rabin, ss Daniel merge pe aceeasi “cale”, contrara Evangheliei, considerand papismul si protestantismul Biserici si renuntand la dialogurile dogmatice in favoarea cooperarilor pe plan filantropic

Cuvantul lui ss DANIEL, din nefericire patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, rostit in cadrul forumului cu tema „Unitate crestina si dragoste pentru cei saraci”, München (Germania), luni, 12 septembrie 2011:

Unitatea sau comuniunea vizibila intre crestini este o dorinta si o cerere sfanta a Mantuitorului Iisus Hristos Care S-a rugat pentru aceasta unitate inainte de Patima Sa si de Invierea Sa, zicand: „Ca toti sa fie una… pentru ca lumea sa creada” (Ioan 17, 21).

Dupa secole de dezbinare, polemica si instrainare reciproca intre crestini, Miscarea ecumenicasta pentru refacerea unitatii vizibile intre crestini a devenit o nota specifica a secolului al XX-lea, mai ales dupa infiintarea Consiliului Mondial al Bisericilor in anul 1948 si dupa Conciliul II Vatican (1962-1965). Dincolo de succesele si neimplinirile ei, miscarea aceasta este in mod esential o schimbare de atitudine sau o noua stare de spirit, deoarece in relatiile dintre Biserici diferite, mai vechi sau mai noi, s-a trecut de la polemica la dialog, de la confruntare la cooperare si de la izolare la solidaritate. Desi entuziasmul initial pentru dialogul teologic si rugaciunea comuna ecumenicasta a scazut in ultimii 20 de ani, totusi atitudinea ecumenicasta in relatiile dintre Biserici a devenit o norma de conduita. Pentru unii crestini, Miscarea ecumenicasta entuziasta de la mijlocul secolului al XX-lea a fost prea rapida si punea in pericol identitatea teologica si spirituala a diferitelor Biserici sau confesiuni crestine, ea fiind suspectata de unii crestini reticenti si prudenti ca ar promova un relativism doctrinar, sacramental si chiar etic. Pentru altii, Miscarea ecumenicasta a fost prea lenta, fiindca unitatea dintre Bisericile despartite de secole nu s-a realizat inca. Prin urmare, entuziasmul anilor 1960 pentru Miscarea ecumenicasta a fost treptat inlocuit cu o anumita prudenta sau chiar cu reticenta. continuare »

Ecumenismul sionist – planul masoneriei de a stapani politic si religios lumea

Ecumenismul actual am putea sa-l numim ecumenism al sionismului, intrucat slujește planurilor infernale ale acestuia.

Iar scopul sionismului international este sa ajunga, intr-o zi, sa stapaneasca politic si religios intreaga lume. Urmarește sa creeze o dominație evreiasca la scara mondiala. Acesta a fost visul evreilor dintotdeauna. Au asteptat sa vina Mesia ca un conducator lumesc atotputernic, avand o autoritate si o putere materiala uriasa, care urma sa zdrobeasca armata romana invincibila si sa restaureze imparatia lui Israel, nimicita de romani.

Ucenicii, sub influenta acestei concepții, l-au intrebat pe Hristos: «In vremea aceasta vei restaura Imparatia lui Israel?». Insa Hristos le-a raspuns clar: «Imparatia mea nu este din lumea aceasta».

Evreii continua inca sa astepte venirea Lui Mesia. Dupa cum crestinii se saluta de Pasti cu „Hristos a inviat!” si raspund cu „Adevarat a Inviat” asa si multi evrei intreaba in multe locuri: „A venit Mesia?” si raspund: „Nu a venit”.

Acestia nu au crezut la venirea Lui acum 2000 de ani desi a fost insotita de atatea semne doveditoare foarte clare, implinindu-se in persoana Sa toate profetiile Vechiului Testament. Nu i-au convins cuvintele profetilor care au vestit in amanunt evenimentele vietii Domnului si care s-au implinit cuvant cu cuvant in Hristos.

Insa sionistii asteapta inca sa vina pe pamant un Hristos dupa cum le-ar placea lor, dupa cum l-au plasmuit in fantezia lor bolnava si in visele lor ego­iste… Voiesc și asteapta un Mesia, nu smerit ca Dumnezeu-Omul, ci ca un imparat atotputernic. continuare »

Un motiv al implicarilor ortodocsilor in ecumenism este apartenenta lor la masonerie

Se incearca acreditarea ideii ca Biserica Ortodoxa este integrata in miscarea ecumenista. De aceea, de la inceput trebuie sa precizam ca nu poate fi vorba de implicarea Bisericii Ortodoxe in miscarea ecumenista, ci doar de implicarea personala a unor ortodocsi, clerici sau mireni, care nu au reprezentat si nu reprezinta Biserica cea una, sfanta, soborniceasca si apostoleasca, in ciuda declaratiilor oficiale care se fac.
Prezenta ortodocsilor in miscarea ecumenista nu este justificata in nici un fel. Interesele financiare ale unor ortodocsi nu justifica o asemenea atitudine pro-ecumenista. Unii ortodocsi incearca, in necunostinta de cauza, sau din rea credinta, sa argumenteze implicarea in actiuni ecumeniste a ortodocsilor din dorinta de misiune in randul eterodocsilor. Cu alte cuvinte, cand multimea se intreaba: unde se duc ierarhii si teologii ortodocsi? Si ce discuta ei la intrunirile ecumeniste? Ce raspuns primesc? „Noi mergem sa facem misiune printre eretici. Le luam banii si cadourile si ne intoarcem acasa.” Se pare ca acesti iubitori de misiune n-au invatat nimic din povestea cu calul troian. Cu alte cuvinte, misionarii nostri ecumenisti mint, ori din naivitate ori din rea credinta. Miscarea ecumenista interzice prozelitismul. Cum sa faci misiune, daca ecumenismul interzice misiunea? Consiliul Ecumenist al Bisericilor functioneaza ca o imensa loja masonica. Asa precum in lojile masonice nu se discuta subiecte religioase, pentru a se evita divergentele de opinie si certurile intre membri, tot asa in Consiliul Ecumenist nu se discuta dogmatica. continuare »

Mitropolitul Andrei Andreicut caterisit sau depus din treapta, conform deciziei Sinodului BOR pe baza Sfintelor Canoane. Cerem respectarea acestor hotarari!

Sinodul BOR a dat urmatoarea decizie in 2008, conform Canoanelor apostolice:

– nu este ingaduit niciunui ierarh, preot, diacon, monah, monahie sau credincios mirean din Biserica Ortodoxa Romana sa se impartaseasca euharistic in alta Biserica crestina. De asemenea, nu este ingaduit niciunui cleric ortodox sa concelebreze Sfintele Taine si Ierurgii cu slujitori ai altor culte.

– cei ce nu se supun acestei hotarari pierd comuniunea cu Biserica Ortodoxa si, in consecinta, vor suporta sanctiuni canonice corespunzatoare starii pe care o ocupa in Biserica: depunerea din treapta sau caterisirea, in cazul clericilor, si oprirea de la impartasanie a credinciosilor mireni.

Fapta de mai jos, savarsita de proaspatul mitropolit al Clujului, Andrei Andreicut, se incadreaza la ierurgie impreuna cu slujitori ai altor culte, deci sunt 2 variante pentru acest ierarh ce incalca flagrant, fara bun simt, Sfintele Canoane, cat si decizia Sinodului BOR: caterisirea sau depunerea din treapta. Afara cu putregaiul din BOR!

Stiri de Cluj ne informeaza:

“Capii” bisericilor ortodoxa, greco-catolica si romano-catolica din Cluj au sfintit noul sediu al Consiliului Judetean, de pe strada Calea Dorobantilor.
Slujba a fost oficiata de IPS Andrei Andreicut, mitropolitul ortodox al Clujului, de PS Florentin Crihalmeanu, episcop greco-catolic de Cluj-Gherla, si de prim-protopopul Bisericii Romano-Catolice Cluj, Kovacs Sandor.
Cei trei ierharhi le-au urat consilierilor judeteni casa de piatra.

Trebuie facute presiuni asupra Sinodului BOR, pentru a se respecta macar hotararile luate de ei in conformitate cu Sfintele Canoane. Asa ceva nu mai putem ingadui. Nu mai e mult si o sa-i vedem si prin sinagogi, cum e cazul patriarhului Serbiei. Si cand stim ca acest ereziarh este cel care a fost chemat si la Aiud, pentru catedrala lui Puric, este cu atat mai dureros pentru viitorul Ortodoxiei din Romania si pentru memoria Sfintilor care s-au jerfit in temnitele comuniste. Un astfel de ereziarh nu face decat sa le intineze memoria si sa duca Ortodoxia in haul ereziilor papiste, antihristice.

Scrieti, va rugam, cat mai multi la aceasta adrese:

Cancelaria Sinodului BOR

  • Adresa : Str. Antim Ivireanul nr.29, Sector 4, 040111 – Bucureşti
  • Tel: +40-21.337.08.37 / 337.08.30
  • Fax: +40-21.337.08.22

Corpul de Inspectie si Control – Biroul de sesizari si scrisori

Citi si: Regula de “aur” a ecumeniştilor : rugaciune fara implicare liturgica

SFINTIRE IN COMUN: Slujba a fost oficiata de IPS ANDREI ANDREICUT, PS Florentin Crihalmeanu, episcop greco-catolic, si de prim-protopopul Bisericii Romano-Catolice Kovacs Sandor

Bulgaria: preoti ortodocsi slujesc cu romano-catolicii si asista la ritualurile Ordinului Templier

La 18 august 2011, templierii bulgari au sarbatorit in biserica medievala a Sfantului Dimitrie din localitatea Patalenita cei 300 de ani de la crearea Marelui Priorat al Bulgariei. Ritualul traditional a fost savarsit de Rumen Ralcev si marele secretar Hermina Gheorghieva.

In cadrul festivitatii au fost primiti noi membri ai ordinului. La ritualul catolic al templierilor au luat parte si preoti ortodocsi Nikola si Lazar Minev din Pazardjik, care au savarsit si o slujba impreuna cu catolicii.

In pofida interdictiei Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Bulgare de a slujire a clericilor ortodocsi de a participa la ceremonii religioase cu reprezentantii altor confesiuni religioase, astfel de cazuri nu sunt singulare, aminteste portalul bulgar Dveri.bg.

Preotii ortodocsi viziteaza cu regularitate reuniunile templierilor, afirmand ca ar avea binecuvantarea episcopului Galaction de Staro Zagor. Preotul Ignatii din orasul Ruse s-a autoproclamat “capelan oficial al ordinului templierilor”.

| Antimedia

Rugaciune arhiereasca pentru combaterea prozelitismului sectar

In anul 1930 cand in Romania a inceput sa se faca tot mai simtit prozelitismul sectar, episcopul Iosif Traian Badescu de la Caransebes a emis o circulara pentru clerul din eparhia sa. In aceasta circulara se prezenta felul in care un preot trebuie sa se raporteze la fenomenul sectar dar si o frumoasa rugaciune pe care preotii trebuiau sa o citeasca in timpul Liturghiei formata din ectenii si rugaciuni speciale.

Textul de mai jos este o reproducere cuvant cu cuvant a circularei nr. 125 din 1930 pastrata la arhiva parohiei ortodoxe Eselnita din judetul Mehedinti, Tom XXI fila 120-121, publicata de catre preotul Cristian Aurel Tomescu din Comlosu Mare – Timis, in cartea „Episcopul Iosif Traian Badescu. Pastoralele, cuvantarile si ordinele circulare”, aparuta la editura Episcopiei Caransebesului, anul 2008, cand parintele Tomescu era paroh la Iecea mica.

Textul integral al circularei:

Onorata Preotime Parohiala!

 S-au inmultit si se inmultesc pe zi ce trece vrajmasii Bisericii lui Hristos; s-au inmultit si se inmultesc pe zi ce trece cei ce raspandesc invataturi gresite in poporul nos­tru dreptcredincios incredintat pastoririi noastre, si pentru care vom avea sa dam seama Mantuitorului Hristos. Care si-a varsat scump sangele Sau pentru rascumpararea noastra; s-au inmultit si se inmultesc necontenit cei ce se silesc sa produca dezbinare in popor si instrainare de Biserica noastra dreptmaritoare, de legea noastra ortodoxa; s-au inmultit si se inmultesc diferitele secte, care cauta sa se inradacineze in parohiile noastre si sa slabeasca legatura poporului nostru cu Sfanta noastra Biserica, cu asezamintele noastre bisericesti, nimicind intr-una legatura lui cu preotii Bisericii, care sunt spini in ochii lor si a caror autoritate se silesc cu toate puterile a o distruge. continuare »