Dragii mei, cei ce veți citi aceste rânduri,
Pr. prof. dr. Mihai Valică: Parohia între viaţa liturgică şi antibiserica din inima Bisericii
Preotul exercită nu un „mandat”, ci o misiune, care include imperios un apel la cultura dialogului permanent, la toate nivelurile. Această evidenţă este una dintre trăsăturile definitorii ale Evangheliilor. De aceea Apostolii întreabă mereu pe Iisus Hristos: Nu te înţelegem! Lămureşte-ne! Ce ai vrut să spui? Explică-ne! (vezi Matei 13, 36; Luca 8, 9; Ioan 13, 22-30).
Faptul că Apostolii cer lămuriri, arată că nu erau simpli admiratori sau ascultători necondiţionaţi ai Fiului Omului, un fel de fani religioşi fără discernământ, sau manipulaţi şi purtaţi de impulsuri emoţionale. Ei doreau să creadă în cunoştinţă de cauză şi să acţioneze ca atare. Iisus Hristos le răspunde de fiecare dată, oferindu-ne un exemplu minunat de conlucrare a libertăţii cu responsabilitatea şi a ascultării cu discernământul, contând mereu pe capacitatea fiinţei umane de a înţelege, fie şi numai în parte, Tainele Împărăţiei lui Dumnezeu.
Iată de ce, episcopul, preotul şi credinciosul aflaţi în comuniune de credinţă şi de har în Biserica lui Hristos nu trebuie să tacă, atunci când sunt unele lucruri neclare sau nefireşti. În acest caz tăcerea, sigur, nu-i de aur.
2. Introducere
Dacă viaţa liturgică şi duhovnicească a Bisericii Ortodoxe Române se desfăşura, până nu de mult, într-o armonie firească cu viaţa administrativ-economică a acesteia, după îndemnul hristicde a căuta mai întâi împărăţia lui Dumnezeu şi dreptatea lui şi toate celelalte se vor adăuga vouă[1], constat în ultima vreme o inversare axiologică eclesială, prin faptul că acum se caută mai întâi împărăţia economicului, care este rânduită şi impusă de cei de sus prin metode poliţieneşti, mai drastice decât la trezorerie, ca şi când orice Biserică sau Schit ar deţine o parte din Banca Naţională a României.
Conferinta la Suceava: Pr. Prof. Dr. Mihai Valică – Ortodoxia între mondializare și Trupul Tainic al lui Hristos
ORTODOXIA
între mondializare și
Trupul Tainic al lui Hristos
Pr. Prof. Dr. Mihai Valică
joi, 29 martie 2012, orele 18,
Sala de conferinţe a Arhiepiscopiei Sucevei și Rădăuților
Un eveniment sustinut si recomandat de
BUCOVINA PROFUNDĂ
Joi, 29 martie 2012, orele 18:00 vă invităm la conferința susținută de Pr. Prof. Mihai Valică cu tema “Ortodoxia între mondializare și Trupul Tainic al lui Hristos”. Conferința va avea loc în Sala Arhiepiscopiei Sucevei și Rădăuților, str. Vasile Bumbac, nr. 14 , Suceava
Parintele prof. Mihai Valica: Sa postim si pentru tara noastra
Nu lasam doar mancarea de dulce ci si cele ale lumii, ale secolului. Nimeni sa nu indrazneasca sa posteasca, daca nu s-a iertat cu aproapele, cu cei din casa sau daca cumva cineva nu vrea sa vada pe cineva nu are voie sa posteasca pentru ca se transforma in pacat inclusive osteneala noastra. Este important sa iertati din toata inima. Atunci cand noi ca preoti criticam anumite atitudini ale unor politicieni sau oameni din administratie, locala sau centrala, care ne-au dezamagit sau isi fac doar jocul lor si dintr-un dispret total ne pericliteaza viata, nu am nimic cu ei ca persoane, ci ca atitudine. Noi ca preoti, efectiv avem obligatia morala si preoteasca de a sanctiona derapajele de orice natura: de la cele politice, administrative sau de morala.
Incepe o perioada frumoasa, de parasire a secolului, adica a celor lumesti si un proces de indumnezeire si de despatimire in primul rand si apoi de luminare si indumnezeire. Deci, iata ce perioada frumoasa ne asteapta. Si cu dorinta de a posti, de a ierta in primul rand, de a ne desavarsi in cadrul Bisericii, intr-o armonie frumoasa va fac si o recomandare: sa postim si pentru tara noastra, iubiti credinciosi. Postim pentru viata noastra, dar postul este extrm de important si pentru viata noastra. Avem nevoie foarte mult, mai mult ca oricand ca bunul Dumnezeu sa ne ajute sa scapam de niste oameni care nu au nimic comun cu Romania, decat sa o fure, sa o predea si sa o vanda. De aceea ne rugam ca bunul Dumnezeu sa le lumineze mintea si sa lase tara asa cum este, sa nu o mai vanda, ca nu mai ce sa vanda.
Rugamintea mea este din tot sufletul sa postim si pentru tara noastra, sa ne randuiasca Dumnezeu oameni cu frica de Dumnezeu si iubitori de tara. continuare »
Părintele Mihai Valica – predică la Duminica Infricoşatei Judecăţi
Parintele Mihai Valica – Cuvant despre viata de familie si recensamantul din octombrie 2011
[vodpod id=Video.15528667&w=425&h=350&fv=]
Download inregistrare din data de 9 oct. 2011, catedrala Sf. Treime, Vatra Dornei
O noua carte a Parintelui Mihai Valica: Sfanta Treime intre dogma, model de viata si actualitate
Volumul de fata marturiseste si analizeaza, pe baza revelatiei divine, anumite dogme si invataturi ale Bisericii Ortodoxe in context Teologiei dogmatice, liturgice, istorico-pastorale, precum si al Teologiei Sociale contemporane, care traduc mesajul revelatiei divine si al semnelor vremii in actualitate.
Vechiul si Noul Testament, Istoria Bisericeasca si cea Universala, precum si Invatatura Sfantilor Parinti cu Sfanta si Dumnezeiasca Traditie, impreuna cu Teologia Sociala se armonizeaza sinergic si simfonic in actualitatate, spre vesnicie.
Precum profetul Agheu, al zecelea dintre profetii mici ai Vechiului Testament, care a trait pe timpul lui Zorobabel, cu care s-a intors din exil in Palestina (538 i. Hr.), ii indeamna pe evrei sa reconstruiasca templul lui Solomon, distrus de asirieni, profetind ca refacerea Templului va aduce bunastare si pace. ,,Si slava acestui templu de pe urma va fi mai mare decat a celui dintai”, zice Domnul Savaot, ,,si in locul acesta voi salaslui pacea”, zice Domnul Savaot.(Agheu 2,9), asa trebuie sa refacem si noi templul sufletului si al credintei ortodoxe, tara si neamul romanesc, precum si lacasurile distruse sau impiedicate de la zidire din perioada holocaustului rosu ateu.
Intre anii 587- 586 i.Hr., Templul lui Solomon a fost distrus de catre regele Nebucodonosor al Babilonului, cand acesta a cucerit Ierusalimul, luand poporul in captivitate.
Imparatul Persiei, Cirus cel Mare, a ingaduit, mai tarziu, evreilor sa se intoarca la Ierusalim. Incurajati fiind de cei doi profeti, Agheu si Zaharia, ei au inceput reconstructia Templului, probabil la o scara mai putin grandioasa ca aceea a lui Solomon. Cirus, imparatul pagan, le-a retrocedat evreilor aurul si obiectele de argint luate de la Templu, asa incat ele puteau fi din nou folosite in lacasul de cult. Un imparat neiudeu inapoia bunurile luate de la Templul cel vechi, pentru reconstructia celui nou.
Ne-am intors si noi din robia holocaustului rosu, insa guvernele noastre crestine postcomuniste nu au retrocedat nici pana in ziua de azi, mai ales in Bucovia, Fondul Bisericesc, prin al carui patrimoniu colegii lor politicieni de dinaninte de 1989 au jefuit Biserica neamului si au umilit-o.
Atunci cand alungi sfintenia si o dispretuiesti, se mareste vidul saraciei si al dispretului in propria ta tara. Dispretul fata de legea lui Dumnezeu naste dispretul fata de legea omeneasca si astfel se intra in colaps moral, economic, social, national si international, pe care-l traim astazi cu atata umilinta.
Cred ca traim in zilele noastre profetia lui Agheu, care spune in numele Domnului: „V-ati asteptat la mult, dar iata ca aveti putin. Ati strans mult, dar Eu am risipit truda voastra! Pentru ce?, zice Domnul Savaot. Din pricina templului Meu, care sta daramat, iar voi zoriti cu lucrul, fiecare pentru casa lui! Pentru aceasta cerul se va incuia, nu va va da roua si pamantul roadele sale. Si am chemat seceta pe pamant si pe munti, peste grau, peste vin si peste orice rodeste pamantul; peste oameni si peste dobitoace si peste toata stradania palmelor voastre”. (Agheu 1, 8-11).
Daca se va continua cu nedreptatea si cu dispretul fata de Casa si legile lui Dumnezeu e posibil sa traim la nesfarsit aceasta profetie.
Ca sa iesim din aceasta dilema existentiala, trebuie sa cinstim valorile divine, sa „iubim Romania cu frenezie,” cum spunea Mircea Eliade, adaugand: „S-o iubesti si sa crezi in ea impotriva tuturor evidentelor, ca sa poti uita gradul de descompunere in care am ajuns”.
Deci solutia este sa invatam sa iubim si sa actionam cu dreptate la toate nivelurile vietii. Sf. Vasile cel Mare, in epistola sa cu nr. 113, ne arata cum sa slujim lui Dumnezeu prin aproapele, cel putin in trei moduri;
1. ingrijirea bolnavilor si ajutorul celor saraci, exercitand prin aceasta dimensiunea iubirii vindecatoare si mangaietoare a Biserici;
2. protectia celor sanatosi si sprijinul celor bogati;
3. sustinerea si perfectionarea celor puternici, prin care se exercita dimensiunea profilactica a Bisericii impotriva bolilor, a saraciei si a decaderii unei societati.
Toate acestea, facute in numele lui Iisus Hristos si al Bisericii Sale, intaresc astfel armonia dragostei si legatura pacii in Duhul Sfant.
Biserica nu este numai pentru cei saraci si bolnavi. Ea cuprinde si pe cei bogati, si pe cei sanatosi, si pe cei puternici, si pe cei desavarsiti, (Koschorke, Klaus, Spuren der alten Liebe. Studien zum Kirchenbegriff des Basilius von Cäserea, Paradosis 32, Freiburg ,CH, 1991, 24) fiind datoare moral sa-i sprijine, ca ei sa devina mai puternici, mai bogati, mai desavarsiti, insa si mai generosi fata de cei saraci, adica nu bogati numai pentru sine, ci si pentru aproapele lor.
Va prezentam extras din carte, urmatorul articol:
Filioque si Treimea persoanelor in comuniune
Daca am folosit inainte pentru modul de a fi al lui Dumnezeu termenul de subiectivitate pura spre a inlatura de la el orice semn al caracterului de obiect, am facut-o intelegand prin subiectivitate nu un continut iluzoriu ce si-l poate da un subiect, ci modul absolut liber al lui Dumnezeu de a fi prin Sine si de a Se decide prin Sine. Dar acest mod inseamna la Dumnezeu cel mai consistent mod de realitate.
El e o subiectivitate obiectiva. El e dincolo de distinctia intre subiectivitate si obiectivitate, caci persoana e nu numai cugetare, ci si cea mai intensa realitate. Dumnezeu e deasupra subiectivitatii si obiectivitatii cunoscute de noi. El e una intrucat e alta. Sfantul Maxim Marturisitorul spune :” Orice cugetare este o sinteza a celor ce cugeta si a celor cugetate, dar Dumnezeu nu este nici dintre cei ce cugeta nici dintre cele cugetate. El este deasupra acestora. Caci altfel S-ar circumscrie ca subiect ce cugeta, avand lipsa de relatia cu ceea ce cugeta, iar ca obiect cugetat, cazand in chip firesc, datorita relatiei, sub vederea celui ce cugeta”( Capete gnostice, II; Filoc. Rom. II, p. 166). continuare »
Pr. Dr. Mihai Valica: Intre secularizare si precautie pastorala
I1: Au voie preotii care se afla in relatie de rudenie, ca tata si fiu, sa slujeasca la acelasi altar si respectiv in aceeasi parohie?
Pr. M.Valica. Din punct de vedere biblic, canonic si a Sf. Traditii a Bisericii Ortodoxe nu a existat si nu exista o asemenea restrictie, exceptie facand unele eparhii din Biserica Ortodoxa Romana. Ba dimpotriva este randuit biblic si continuat in istoria Bisericii, slujirea impreuna a tatalui si a fiului ca preoti la acelasi Sf. Altar. Personal am marea bucurie de a sluji la acelasi Sf. Altar cu fiul meu preot, datorita chemarii si voii lui Dumnezeu si intelepciunii pastorale a episcopului meu eparhiot.
I1: Ce anume prevede Vechiul Testament in acest sens?
Pr. M.V. Intr-un firesc dumnezeiesc al eficientei pastorale in Vechiul Testament se randuieste la porunca Domnului prin Moise (Levitic 8, 36) slujirea la Cortul Sfant in echipa tata-fiu, ca preoti. De exemplu la Iesire 29,1: “Iata ce trebuie sa savarsesti asupra lor, cand ii vei sfinti sa-Mi fie preoti:… 29,4: Apoi sa aduci pe Aaron si pe fiii lui la intrarea cortului adunarii si sa-i speli cu apa… 29,8: Dupa aceea sa aduci si pe fiii lui si sa-i imbraci cu hitoane…29,9: Sa-i incingi cu braie si sa le pui turbanele; si-Mi vor fi preoti in veac. Asa vei sfinti tu pe Aaron si pe fiii lui.
Apoi se arata clar ca ei slujesc impreuna si dupa sfintirea ca preoti: Iesire 29,10: Sa aduci apoi vitelul inaintea cortului adunarii si sa-si puna Aaron si fiii lui mainile pe capul vitelului, inaintea Domnului, la usa cortului adunarii”. continuare »
Parintele Mihai Valica ia atitudine si pe plan urbanistic, blocand distrugerea pavajului din zona catedralei Sfanta Treime – Vatra Dornei
Parintele Mihai Valica e reusit prin interventia sa sa opreasca distrugerea pavajului din zona catedralei. Desi aleile din parc au fost proaspat reabilitate, primarului Ioan Moraru nici ca i-a pasat cind a semnat autorizatia de introducere a unui cablu electric pentru chioscul Betty Ice. Asupra acestui mod de lucru abuziv vom mai reveni, pentru ca nu ni se pare normal ca un singur om, chiar primar fiind, sa hotarasca dupa bunul lui plac, fara licitatie publica, amplasarea chioscurilor din oras. Cuvintele parintelui Valica spun totul despre ceea ce se intimpla in Vatra Dornei, despre haosul urbanistic, sau despre starea deplorabila a infrastructurii:
„Tot orasul este numai o gaura, iar noi am ajuns sa spargem si ceea ce am facut frumos si bine. Sunt socat, am crezut ca e o gluma proasta cind am vazut muncitorii si utilajul care trebuia sa sape santul. Sunt foarte indignat de ce s-a intimplat si ma doare sufletul pentru aceasta atitudine de necolaborare. Nu se poate asa ceva! Construim ceva frumos, apoi spargem, si o luam de la capat. E o munca sisifica, care pare sa nu se mai termine. Ce se face bine se darima doar pentru ca cineva vine si cere sa puna un chiosc. Nu exista o coerenta, e un haos total. Mai catastrofal decit arata orasul acum nu cred sa fi aratat vreodata”.
Faptul ca parintele ii indeamna pe oameni sa aiba o atitudine civica fata de neregulile de orice tip, nu poate decit sa ne bucure deoarece noi am facut acelasi lucru in ziar. Daca dornenii ar fi iesit in strada cu sutele in toiul iernii din cauza frigului din apartamente, atunci Ioan Moraru nu ar fi mintit cu asa o nerusinare, spunand ca doar cei de pe Aleea Dornelor au fost vitregiti, nu ar fi facut discriminari in privinta privinta platii facturilor sau, de ce nu, si-ar fi luat gindul de la inca o candidatura. Din pacate, oamenii s-au obisnuit ca atitudine sa ia doar presa, sau parintele Valica, iar consilierii locali, il asteapta pe vicele Mircea Rusu, ca sa se mai „racoreasca” si ei putin, ca cineva ii spune primarului ce-ar dori si ei sa-i spuna. Imbucurator este faptul ca acest cor de voci se ingroasa de la o zi la alta, in afara de Mihai Valica a mai luat atitudine Roman Boca, Vasile Mironescu, Craciun Todasca, Marius Ripan, Tusnelda Piticari. In timp ce principalii investitori din turismul dornean, cum ar fi Vezeteu, Pasat, Chiforescu, au intrat in silentio stampa, suntem convinsi ca miscarea de nemultumire afisata va creste cu siguranta in perioada urmatoare. „Somnul comunitatii” a fost cel care le-a permis unor oameni sa nu mai plece din fruntea orasului timp de 16 ani, ducindu-l din pacate spre o stare de jale si de faliment.
Nunta la manastirea Paltin oficiata de Parintele Justin, iar ca nas pr. prof. Mihai Valica
[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=vuAYqkil7e0]
Parintele staret Justin ne-a bucurat din nou prin oficierea unei sfinte cununii, mirii avand ca nasi familia pr. prof. Mihai Valica.
Cantarile psaltice au fost interpretate de grupul psaltic Byzantion.
Slava lui Dumnezeu pentru toate, iar mirilor “Casa de piatra” si mantuire.
Parintele Mihai Valica ofera noi dovezi ce atesta eroarea calendarului facut de Patriarhie si sustinut de “teologii” ingamfati
Pentru toti cei ce nu pot gandi decat matematic, in aritmetica calendaristica biblica iudaica, civila si mondialista cum afirma D-l Bumbescu pe RIC: “Nu exista d.p.d.v. logic, matematic, cum vreti, alta posibilitate sa fie reunite cele 2 sisteme!” si nu pot gandi si teologic, dupa logica si matematica teologica a Sf. Parinti, care au alcatuit Calendarul si cartile de cult ale Bisericii:
Exista o teologie liturgica extraordinara prin care se transpune in forma doxologica viata si anii lui Iisus Hristos, dar si viata Bisericii inceputa dupa Pogorarea Sf. Duh-Rusalii.
De exemplu, dupa pogorarea Sf. Duh sunt pana la Invierea Domnului 33 de saptamani, care incep citirile din Apostol si Evanghelie cu ziua liturgica de luni, respectiv cei 33 de ani ai lui Iisus Hristos, numite duminica a n-a dupa Rusalii si sunt 10 duminici speciale inclusiv cele ale Postului Mare.
Daca duminica liturgica s-ar suprapune cu saptamana liturgica, care incepe de luni, atunci Hristos ar fi murit la varsta de 43 de ani (respectiv perioada saptamanilor intre Pogorarea Sf. Duh si Inviere, iar daca am desfiinta duminica liturgica ar insemna ca Hristos a murit la 52 de ani, cate saptamani liturgice sunt.
Deci calendarul ortodox, exceptand modificarea neinspirat facuta de Patriarhie, recapituleaza in mod istoric si cultic-doxologic, intreaga viata a lui Iisus (33 de ani) si viata Bisericii in Duhul Sfant. De aceea calendarul se raporteaza la Pasti si la Pogorarea Sf. Duh.
Daca se raporteaza doar la prima zi a saptamanii, cum este mentionat in Biblie, deci doar la Invierea lui Iisus Hristos, atunci se respinge Pogorarea Sf. Duh cu intreaga viata liturgica si harica a Bisericii. Deci este un calendar doar biblic, exact cum il au sectarii si in special adventistii.
Asadar, calendarul patriarhiei renunta prin acea separare a sambetei de duminica, la viata litrugica stabilita de Sfintii Parinti. continuare »
Dictatura de ultima speta in Arhiepiscopia Ramnicului: Parintele Nicolae State – Burlusi, un preot marturisitor, cu 4 operatii de by-pass pe cord este surghiunit din locul in care a slujit 35 de ani
La sfarsitul saptamanii trecute, un scandal fara precedent a izbucnit la Arhiepiscopia Ramnicului. Preotul exarh Nicolae State – Burlusi a intrat in greva foamei chiar in curtea Arhiepiscopiei, protestand astfel fata de decizia nedreapta a superiorilor sai de a-l transfera in postul de preot II la parohia Cetatuia I si de a elibera biroul.
Considerandu-se neindreptatit, joi, 6 mai 2010, preotul Nicolae State – Burlusi a luat decizia de a intra in greva foamei chiar in biroul sau. „Incepand cu ora 3 si jumatate am intrat in greva foamei. Nu ma prevalez de acest birou, ci de situatia in sine. Este o solutie abuziva. Drepturile minimale ale unui preot nu sunt respectate” – a spus preotul State – Burlusi. Cel care a venit sa-l dea afara din birou a fost chiar vicarul administrativ al Arhiepiscopiei Ramnicului, Emilian Grosenoiu, care a incercat prin toate metodele sa-l determine sa accepte decizia luata de superiorii sai, el nedorind totusi sa-i dea preotului State – Burlusi o explicatie. Mai mult decat atat, vicarul s-a aratat extrem de nemultumit ca la fata locului au ajuns cativa jurnalisti, incepand sa-i ia la rost si sa le spuna ca nu au ce cauta acolo. „Acestea sunt probleme strict canonice. Biserica are canoanele ei si nu se supune legilor civile. Am un ordin de dus la indeplinire si nu il pot duce pentru ca parintele Nicolae refuza sa paraseasca biroul. A intrat in greva foamei si nu cunosc de ce a luat aceasta decizie. Noua ne trebuie acest birou pentru a muta CAR-ul preotilor. Acesta este un conflict strict intre conducerea Arhiepiscopiei si preotul Burlusi din cauza ca a fost transferat disciplinar la o alta parohie. Tot ce se intampla acum este un balci creat de parintele Nicolae. Trebuie sa intelegeti ca Biserica e ca armata. Asadar, presa nu are ce cauta aici” – a spus vicarul administrativ Emilian Grosenoiu.
O decizie abuziva
Suparat pe noul Episcop al Ramnicului, PS Emilian Lovisteanu, preotul Nicolae State-Burlusi l-a acuzat pe acesta de dictatura. El nu pricepe de ce s-a ajuns la o masura atat de drastica, in conditiile in care nimeni nu l-a acuzat de nimic si nu i-au imputat nimic in fata. Totul s-a facut in dos si dupa ce Episcopul PS Emilian Lovisteanu si Arhiepiscopul IPS Gherasim s-au consultat au decis ca Nicolae State Burlusi este un preot mult prea incomod, care nu se sfiieste sa spuna lucrurilor pe nume si sa demaste anumite nereguli din Arhiepiscopia Ramnicului. „Am fost dat afara ilegal, fara niciun motiv. Ca sa fie bataia de joc si mai mare, dupa 20 de ani de lupta cu nedreptatile, am fost mutat la o parohie unde nu pot sa merg pentru ca am 4 by-pass-uri la inima. Si asta din cauza ca am contestat alegerile din Adunarea Eparhiala. Voi ramane in greva foamei pana se va rezolva situatia in vreun fel. Aici nu ai dreptul sa spui nimic. Totul trebuie sa fie ca Arhiepiscopul si Episcopul. Era sa fiu omorat in 1999, dupa ce i-am acuzat de coruptie, cand mi-au desfacut rotile de la masina. Reprosez conducerii atitudinea de afront impotriva preotilor, lipsa de comunicare. De zeci de ani ma lupt cu acesti oameni. Preotii traiesc prost majoritatea, dar Episcopul are 75 de milioane lei vechi salariu, iar Arhiepiscopul are 100 si nici picatura de apa nu si-o platesc. Plus ca mai au 10-15 salariati care lucreaza numai pentru ei. Voi merge pana la Dumnezeu pentru dreptate. Am fost la Inalt Preasfintitul Mitropolit Irineu si am depus contestatie sa se reanalizeze cazul, iar acesta mi-a zis sa nu parasesc biroul. Cand l-am intrebat pe Episcopul Emilian Lovisteanu unde ma voi schimba in straiele preotesti mi-a raspuns ca in masina. Am fost transferat intr-un loc unde nu pot sa urc, este un asasinat la adresa mea” – a spus preotul Nicolae State-Burlusi. continuare »
Parintele Mihai Valica conferentiaza la Suceava azi – 18 martie 2010
BUCOVINA PROFUNDA si A.S.C.O.R. – Suceava
va invita la conferinta
O R T O D O X I A si provocarile actuale
Pr.Prof.Dr. Mihai VALICA
DOWNLOAD CONFERINTA AUDIO
Doctor al Universitatii „Albert Ludwig” din Freiburg, profesor colaborator extern la disciplina de Antropologie Comparata a Universitatii de Medicina si Farmacie „Gr. T. Popa” din Iasi
joi, 18 martie, ora 18.00
Locatie: Sala Arhiepiscopiei Sucevei si Radautilor
Se vor aborda teme precum: Secularizarea credintei si moralei, Consumismul si Hedonismului, Relativizarea credintei crestine, Comunismul conservat spre pastrare si reactivare, Canoanele Sfintilor Parinti subtiate de statute si regulamente secularizate, Globalismul si descrestainarea lumii, Ortodoxia intre sinodalitate si confiscare ecleziala, Atitudinea crestinului fata de autoritati: de la supunere la boicot, Noua ordine mondiala – o asezare antihristica comuna a lumii, Comunismul – ca religie, Sfintii de langa noi si din toate timpurile – modele vii de atitudine in fata autoritatilor, Neamul si mantuirea, Biserica, Statul postmodern si politica secularizata, Dictatura obligativitatii: actele biometrice, vaccinarile, monopolul educatiei, Libertatea si mantuirea
INTERESANT: A se vedea mai jos temele ce le-au “sarit in ochi” celor de la basilica:
Conferinta pr. prof. Mihai Valica, la Suceava
Fundatia”Sfintii Martiri Brancoveni”- Suceava, ASCOR-Suceava
organizeaza conferinta
BIOETICA TEHNOLOGIEI INFORMATIONALE
– cipul controlului total –
sustinuta de Pr.Prof.Dr. Mihai VALICA
joi, 26 noiembrie 2009, ora 18
sala de conferinte a Arhiepiscopiei Sucevei si Radautilor
(vis-a-vis de Taco-Loco, cladirea fostului Inspectorat)