† 16 iunie: Sfântul Părinte Justin de la Petru Vodă: O zi în calendarele inimilor noastre
† 16 iunie 2013 – 16 iunie 2014
Un AN de SFINȚENIE CEREASCĂ.
România – un AN fără Părintele Justin
Ce face România acum, la un an după ce Părintele nu mai e în mijlocul ei? În primul rând – tace!
La început a plâns, acum… tace! Şi când trăia Părintele, mulţi din cei ce ar fi fost în drept să vorbească, tăceau. Şi îşi argumentau tăcerea, învinovăţind pe ucenicii Părintelui Justin, sub eticheta de „fanatici”, „infiltraţi”, „securişti”, „nebuni” şi „aroganţi”, cu care nu voiau să se însoţească în luptă. Din cauza mănăstirii Petru Vodă, spuneau aceştia, ei nu puteau mărturisi. Iată că Petru Vodă a tăcut şi ea. Ce s-a întâmplat? Au prins curaj super-rafinaţii intelectuali care aruncau cu pietre în mănăstirea Petru Vodă? Nu s-a întâmplat nimic. Nicio voce nu s-a făcut auzită, nicio acţiune nu s-a concretizat. Nu zic aceasta spre a-i judeca, cu siguranţă şi noi am greşit. Zic aceasta că poate vor conştientiza ce a însemnat Părintele Justin pentru neamul nostru şi Biserică şi măcar acum, în al 11-lea ceas, să fim uniţi, aşa cum a lăsat şi Părintele ca rugăminte testamentară: unitate, pocăinţă, ascultare şi rugăciune.
Ce mai face România acum fără Părintele? Suferă şi este lovită din toate părţile. De la copiii de la Pungeşti care plâng, şi poate sunt singurii care au mai strigat, că pământul gliei li se fură de sub picioare şi li se otrăvesc izvoarele… până la bătrânii pensionari care sunt lăsaţi să moară în spitale, pentru că statul român nu mai are bani de investit în medicamente, dar performează sistemul de supraveghere prin cipuri. Ce se întâmplă cu acea ţară în care pruncii ei gândesc mai mult decât conducătorii ei? Ce se întâmplă cu acel neam în care pruncii lui vorbesc mai mult decât învăţătorii lor? Să nu ni se ia via şi să se dea altor lucrători! Insecte şi animale dăunătoare există de când lumea, dar unde sunt lucrătorii viei?
Să rămânem uniţi în jurul Bisericii, aşa cum ne-a sfătuit Părintele Justin, Biserică ce şi ea este atacată din ce în ce mai aprig, atât din exterior, cât şi din interior. Din exterior, prin toate canalele media care au ordin să terfelească imaginea Bisericii, singura credibilă de altfel în faţa societăţii de azi. Din interior prin lucrarea vicleană a ecumenismului, mai mult de natură politică decât religioasă, prin care se urmăreşte lepădarea noastră de credinţă, de Harul lui Dumnezeu care a grăit prin Sfinţii Părinţi şi sfintele Soboare ecumenice. Lepădându-ne de învăţătura sfântă a Bisericii, a Sfinţilor Părinţi, ne lepădăm de harul care a lucrat prin ei. (Citiți integral pe site-ul ATITUDINI.)
Din scrisorile Părintelui Justin Pârvu: „Nu lipsiţi de la biserică, fiindcă este mama noastră”
Călugărul este chip îngeresc. Unde sunt îngerii, acolo este lauda lui Dumnezeu. Monahul primeşte lumina de la îngeri, iar îngerii primesc lumina de la Dumnezeu.
Monahul trăieşte două lumi, pământească şi cerească. Mintea în cer şi cerul pe pământ. Oamenii privesc mănăstirile ca ceva dumnezeiesc, „cerul pe pământ”. Atunci cum trebuie să fie vieţuitorii unei mănăstiri? Viaţă de înger, adică oamenii rugăciunii, armoniei, ai dragostei, renunţarea permanentă în favoarea aproapelui. Rugăciunile călugăreşti sau cele şapte laude obligatorii pentru orice vieţuitor de mănăstire, spun Sf. Părinţi, dacă nu-şi face ceasurile este ca un câine şi n-are voie să participe la masă cu fraţii, în ziua aceea.
Nimic nu leagă mai puternic pe fraţi decât rugăciunea şi ascultarea. Purtaţi-vă cuviincios, smerite şi cu evlavie una faţă de alta. Duhovnicul este omul îndumnezeit şi nu obiect de artă, aşa cum se ia în anumite împrejurări. Nu lipsiţi de la biserică, fiindcă este mama noastră.
„Cine nu are biserica de mamă, nu are pe Dumnezeu de Tată”. Gândiţi-vă şi răspundeţi cu frică de Dumnezeu, la chemarea frăţiilor voastre.
Nu aveţi nicio grijă de ordin material, cum au mirenii, măcar aveţi grijă de suflete şi nu vă leneviţi la chemarea clopotului. Dacă nu daţi ascultare la cele spuse, n-aş vrea să vin cu asprime şi să vă schimb cu călugări.
Părăsiţi năravurile din lume şi cutremuraţi-vă, în locul sfânt vă aflaţi. Dobândiţi timpul, pierderea timpului este pierderea sufletului.
Domnul să vă binecuvânteze şi mântuire deplină.
Dacă încetează psaltirea, din citirea ei, încetaţi şi frăţiile voastre de a mai rămâne în mănăstire. Rugaţi-vă să se îndepărteze ceaţa lenei din frăţiile voastre.
Scrisoare către o obşte monahală de călugăriţe
Protos. Justin, 4 sept. 2000
articol apărut în revista ATITUDINI, nr. 31
A apărut revista ATITUDINI, nr. 30 și o nouă carte „Din învăţăturile și minunile Părintelui Justin”, editată de Fundația Justin Pârvu”
Această carte, editată prin osârdia maicilor mănăstirii Paltin Petru-Vodă, conţine în prima parte sfaturi esenţiale din învăţătura Părintelui Justin ce privesc următoarele teme: Dreapta Credinţă, Neamul românesc, Dictatura biometrică, Cinstirea Sfinţilor Mucenici din temniţele comuniste, Viaţa în familie, Cuvinte către tineri, Sfaturi duhovnicești. În partea a doua a cărţii sunt incluse minuni săvârșite de Preacuviosul Părinte Justin Pârvu, atât din timpul vieţii cât și după adormirea sa întru Domnul, minuni adunate din relatările credincioșilor.
Nr. pagini: 160 | Preț: 8 lei.
Pentru comenzi accesați această pagină.
Interviu cu Părintele Justin: Cine să ridice piatra de pe mormântul neamului nostru?
Atâta vreme cât vom alege conducători fără Dumnezeu, vom merge din rău în mai rău și nu există nicio speranță pentru un viitor mai bun.
Părinte, acum când situația economică și politică a țării e foarte bulversantă, ce nădejde politică mai putem avea azi, când lipsește un conducător cu o linie politică echilibrată și care să îi pese de țară și de popor mai mult decât de propriul lui scaun?
Toate stăpânirile acestea noi socotim că sunt de la Dumnezeu, și avem datoria să ne supunem. Dar sunt stăpâniri dinafară care intră înăuntrul poporului, sărind peste gard, stăpâniri care intră pe ușa democratică a unui popor, care se impun prin modul lor de a guverna și nu sunt impuși dinafară. Care este mai tare în mitocănii acela guvernează, adică cel care are banul să îl poată corupe pe cel sărac. Se ajunge să cumperi conștiința omului cu un kg. de făină și orez și jumătate de litru de ulei. Acesta este politicianul compromis și care se degradează în fața unui popor. Cu ce încredere poți să îi acorzi unui astfel de politician casa și averea unui stat? Cel care acordă votul de încredere unui astfel de politician nu este ca un nebun care își dă foc la propria casă? De aceea noi nu mai ieșim din această stare de mizerie. Pentru această mizerie nu e de vină doar Europa și puterile lumii, ci în primul rând se datorează lipsei noastre de administrare internă. Pentru că Europa nu vine la mine la primărie să mă controleze ce am lucrat eu într-o lună de zile și cum am asfaltat drumul.
Cel care guvernează trebuie să aibă durere de inimă pentru sărăcia bieților cetățeni. Atâta vreme cât nu avem la cârma țării oameni care săguverneze cu spirit de jertfă pentru popor și cu binecuvântarea lui Dumnezeu, nu ieșim la orizont. Căci așa era formula veche de altădată: cu harul lui Dumnezeu, „din mila lui Dumnezeu Domn al acestei țări…”, și cu voința națiunii. O guvernare fără Dumnezeu este o guvernare fără conștiință. Atâta vreme cât vom alege conducători fără Dumnezeu, vom merge din rău în mai rău și nu există nicio speranță pentru un viitor mai bun.
Cititi integral pe site-ul ATITUDINI.
INTERVIU cu Părintele Justin – Scopul satanic al cipului. Gazele de şist. Curajul de mărturisire al ierarhilor greci. Minunea izvorârii de mir de la Iaşi. Mesaj de Sfintele Paşti
Au început de la animale – cipuri în urechi, le-au pus peceţile acestea, nişte clame agăţate de urechea animalului. M-am gândit îndată: dacă cipul acesta e aşezat la vaca asta care dă laptele din care mâine se hrănesc copiii de toate vârstele, bătrânii, oamenii, nu cumva drăcovenia asta are efect şi asupra hranei, a circulaţiei sângelui, prin laptele, pe care apoi îl mănâncă omul? Apoi au evoluat cu cipul la om şi au zis că trebuie să aibă copilul mic cip ca nu cumva să fie furat… Aşa că îi pui cip acolo şi îl găseşti îndată. Şi astfel, ani la rândul, obişnuiesc poporul cu aceste cipuri care au, chipurile, efecte benefice. Ei bine, toate drăcoveniile acestea au cu totul un alt scop. În niciun caz unul bun. Pentru că noi am trăit de atâtea amar de veacuri pe aici şi n-am avut nevoie de cipuri. A trebuit să apară aceşti tovarăşi gentili care au grijă să nu ne pierdem şi să ne ofere ei această pază. De ce păzesc populaţia prin cipuri şi nu vin să vadă unde sunt tinerii noştri care au plecat de la casele lor din ţară şi s-au dus argaţi în Occident? Unde sunt aceşti tovarăşi care să poarte de grijă de nenorociţii copii care sunt aruncaţi pe străzile oraşului şi stau în tuneluri şi sub poduri şi dorm acolo, săracii, fără adăpost? Iar ca să înfiezi un copil din acesta amărât, e atâta lege şi atâtea rânduieli încât trebuie să faci un proces de trei, patru ani să-l poţi avea în braţele tale. continuare »
A aparut nr. 21 al revistei ATITUDINI, numar inchinat Sfantului Iustin Popovici
O problemă reală care ameninţă Biserica de câţiva ani încoace este ecumenismul. Sf. Justin Popovici a fost printre primii care a atras atenţia asupra acestui pericol, numindu-l panerezia timpurilor noastre. Cum vedeţi învăţătura Sfântului Justin Popovici într-o perioadă în care ecumenismul este din ce în ce mai activ?
Pentru mine Sf. Justin Popovici este cea mai frumoasă aplicare a dogmei în veacul nostru. Este omul care l-a readus pe Dumnezeu între oameni, într-o civilizaţie întemeiată pe sine, pe un umanism luciferic. Un mare teolog şi dogmatist de valoare, care a incomodat şi incomodează prin modul în care spune tranşant Adevărul. Bineînţeles că în facultăţile de Teologie nu îl veţi găsi studiat. El apare ca un mare duşman al Bisericii şi al Europei, pentru că a combătut papismul şi toate rătăcirile umaniste ale statelor europene, dar în special erezia catolică ce i-a îndepărtat pe oameni de Dumnezeu. El este pe drept un adevărat apostol al naţiunilor europene. A delimitat credinţa Răsăritului de cea a Apusului; Răsăritul care își trăieşte viaţa în pocăinţă şi asceză, prin suferinţe şi necazuri, iar Apusul absorbit de curentul ecumenist şi umanist. Revoluţia franceză constituie apogeul umanismului şi nihilismului – Franța, Germania, Italia, Portugalia sunt părinţii umanismului şi nici până astăzi nu pot suporta Răsăritul ortodox.
Cititi integral pe site-ul ATITUDINI.
Viata necenzurata a Parintelui Arsenie Papacioc. Cititi, doar in ATITUDINI
Copilaria – “Eram eu mic, dar gandeam mai batraneste”
Parintele Arsenie, pe numele de botez Anghel, s-a nascut in anul 1914, intr-o zi de mare praznic, la 15 august, praznicul Adormirii Maicii Domnului. S-a nascut din parintii binecredinciosi,Vasile si Stanca, in comuna Perieti, satul Misleanu, judetul Ialomita. Tatal, Vasile, era agent sanitar peste sase sate si unul dintre principalii ctitori ai bisericii din sat. Numele de Papacioc i se trage de la tatal bunicului, care a fost preot in Macedonia, in nordul Greciei. Si pentru ca era „popa” cu cioc, i s-a spus Papacioc, dar numele original era Albu.
Inca din copilarie Parintele Arsenie era foarte evlavios, fiind atras de bogatia spirituala a Bisericii. Parintele insusi marturiseste: „Datorita educatiei din familie am constientizat inca de mic prezenta lui Dumnezeu langa noi. Si asta mi-a ajutat enorm. Eram eu mic, dar gandeam mai batraneste. Mergeam la biserica, eram singur din familie care postea…”. continuare »
A aparut numarul 17 al revistei ATITUDINI, numar inchinat marelui poet Radu Gyr – Apostolul Inchisorilor
Pentru mai multe detalii si comenzi, vizitati site-ul ATITUDINI.
Parintele Justin Parvu: Ungurii sunt folositi ca pretext de catre marile puteri pentru a crea dezbinare in Romania. Europa este o moscovie peste tot, comunism
Daca acei tineri de care povesteati au reusit sa coboare steagurile rosii, vom reusi oare si noi sa inlaturam steagurile unguresti de pe cladirile principale ale Statului Roman, asa cum de pilda s-a intamplat la Targu Mures unde ungurii si-au arborat asa-zisul steag al Tinutului „secuiesc”, deasupra steagului Romaniei? Credeti ca vor dobandi autonomie, dupa cum urmaresc?
Conform situatiei actuale, ei nu au cum sa dobandeasca autonomia, dar in viitorul apropiat posibil; depinde de noi. Ei acum fac doar niste teste, sa vada cam care este temperatura romanilor, ca astfel sa se pregateasca si sa stie cum sa actioneze. Ei nu isi doresc o autonomie in sine, ci doar un pretext pentru a ne putea sta in coasta, sa genereze dezbinare, la ordinele marilor puteri. Pentru ca tot acest „dans” maghiar este si in interesul occidentalilor, de aceea isi permit o asa indrazneala, insotita de gesturi salbatice. Iar romanii, la ora actuala, sunt stapaniti de duhuri straine, nu mai este duhul de altadata, sentimentul jertfei de neam, si nici nu mai exista o astfel de educatie, ba dimpotriva. Tinerii nostri sunt incurajati sa plece din tara in lumea intreaga, si in special cei care au capacitati mai inalte, astfel incat tara aceasta sa ramana a nimanui.
Si ajungem la scopul pe care dusmanii acestui neam il urmaresc de zeci de ani: sa nu existe o rezistenta in zona asta balcanica. Apoi, de unde sa mai fie vlaga de roman, daca bietii sunt crescuti la televizor si calculator, sleiti de puteri sufletesti si fara un ideal sau o constiinta puternica? De vina sunt si profesorii care nu cultiva in sufletul elevului sentimente nobile, sentimente patriotice. Pentru ca in fond ce este patriotismul? Patriotismul este dragostea si respectul fata de inaintasii nostri, voievozi, eroi si martiri care si-au dat viata pentru a ne oferi noua o Romanie puternica. Nu, acum schimba istoria din manualele scolare si il indobitoceste ca sa nu mai stie romanul de unde vine si incotro se duce. Ce respect sa mai aiba romanii fata de inaintasii lor, daca ei nu au respect nici macar fata de parintii lor, acceptand sa fie scoase din buletinele de identitate numele parintilor. De altfel s-a ajuns la un punct foarte inaintat al globalizarii. La ora actuala, putem spune ca Europa este o moscovie peste tot, comunism.
interviul integral il puteti citi pe site-ul ATITUDINI
Parintele Justin: Romanul nostru stie sa faca doar bancuri, dar sa faca o fapta eroica – nu
Parinte, asistam la o pasivitate generala si la o paralizie a vointei poporului roman, incat aproape nu mai este nicio reactie, nici atitudine fata de toate aceste bombardamente anticrestine. Cum se explica acest fapt?
Asta si pentru ca sarmanul popor nu mai stie ce sa creada, nu mai are incredere in niciun lider politic, in niciun formator de opinie, nici in Presa sau televiziune. De aceea este asa de rece si indiferent la tot ce apare. Aceasta stare de lucru este de altfel si indusa, programare la care s-a lucrat cu multa sarguinta, astfel incat sa desfiinteze modelele si elitele unui popor si sa strice reperele oamenilor. Acum are mai multa credibilitate in fata omului de rand cel care stie sa ofere mai bine paine si circ. Se mai trezeste cate unul din somnolenta asta si, suparat, cauta sa faca o mica revolutie. Dar revolutia asta tine numai pana la Dealul Patriarhiei sau de la Cotroceni si de acolo se imprastie, nu mai ramane nimic din revolta lui; ramane el singur revolutionar. Pai ce era o greva altadata? Inspaimanta tot poporul, prin seriozitatea si hotararea protestatarilor. Acum sunt atatea diversiuni ca nu mai stii pentru cine si ce protestezi de fapt; acum nu mai ai incredere nici in fratele de langa tine.
Aceasta calitate de toleranta a avut-o romanul dintotdeauna sau e recent dobandita?
Mai, nici vorba, nu era romanul nostru asa. Pai Stefan cel Mare a avut luptatori din acestia? Toleranta a patruns prin secolul 18 cand a inceput omul sa se degradeze moral, prin influenta masonilor care au pus ochii pe frumusetea aceasta a tarii noastre si care au facut orice au putut sa ne dezmosteneasca de bogatia Ortodoxiei. Bunatatea taranului a dat gres aici, pentru ca nu si-au dat seama ce inseamna sa vina un strain in tara ta. Iar tinerii care au incercat sa orienteze poporul in perioada asta ’22 – ’44 , sa il puna pe un drum bun, au fost denigrati, ucisi de marea familie masonica carolingiana (Carol al II-lea). Atat rasaritenii cat si occidentalii au fost niste persecutori puternici ai ideii romanesti, ai neamului nostru. Si azi cand aud occidentalii de poporul roman, e ca si cum auzi de un calugar din Petru Voda. Se duce un calugar din Petru Voda undeva si il intreaba de unde este – „Aaaa… de la Petru Voda”? Iti intoarce spatele si pleaca. Poporul este bine prelucrat mai intai in scoala, apoi in armata, sedinte si conferinte prin care iti aplicau o educatie de asa maniera incat nu puteai sa mai vezi altfel decat ca un membru de partid. Nu crezi in nimic decat in ce iti spune Partidul. Partidul gandea, Partidul conducea, Partidul era totul in viata poporului roman.
Acum intelectualii nostri au vazut ca e bine sa ai o casa frumoasa, sa mergi la bai, in statiuni, in strainatate… si nu mai au ei timp sa ia atitudini de apararea a neamului si astfel ajung si taranul si intelectualul unelte ale „burgheziei”, de pe urma carora ei traiesc. […]
Noi suntem aici sub influenta asta slavoneasca ce a format un alt soi de om, care ne-a adus la starea asta de deformare cu „smerenia”. Aceasta asa-zisa smerenie a luat nastere in urma terorii. Pe noi ne caracterizeaza acum frica si ateismul. Romanul nostru stie sa mai faca doar bancuri…. Ei, cam asa se amageste bietul roman, cu un banc, cu o gluma, dar sa faca el ceva concret, o fapta eroica – nu.
Si cei in care mai zvacneste inca o vita de roman, o vita nobila, cum pot depasi aceasta frica si sa ii poata mobiliza si pe ceilalti?
Nu se poate mobiliza acum nimic, pentru ca nu ai ajuns nici macar pana acasa si ei te-au si depistat ce lucrezi si ce vrei sa faci tu. Ce era securitatea altadata si ce este acum, va dati seama cu mult mai avansata. Nu are cine sa se opuna acum partidului, atata vreme cat copiii celor ce ar avea un cuvant de spus sunt in Germania, in Franta, studiaza, burse, toate pe seama poporului roman…
Cititi integral aici.
(extras din nr. 15 al revistei ATITUDINI)
Istoria Bisericii Ortodoxe Ruse in strainatate (ROCOR) scrisa de Sfantul Ioan Maximovici, Mitropolit de Shanghai si San Francisco
Text tradus din Orthodox Word, Martie-Aprilie 1971 (vol. VII #2)
Nota redactiei ATITUDINI: Prin acest articol dorim sa se inteleaga limpede din ce Biserica a facut parte Sf. Ioan Maximovici si care este invatatura si atitudinea ROCOR-ului de-a lungul timpului. Intr-adevar Sf. Ioan Maximovici a facut parte din ROCOR, dar ROCOR-ul Sfantului Ioan nu e nici pe departe ROCOR-ul de azi, adica bisericile stiliste, vechi calendaristice, care nu au comuniune cu celelalte biserici ortodoxe, bisericile oficiale, de unde acestia s-au rupt. Aceste biserici stiliste sunt necanonice, fiindca s-au rupt de la Biserica Mama, nu recunosc tainele savarsite in bisericile ortodoxe oficiale si nu sunt recunoscute de nicio biserica ortodoxa oficiala. ROCOR-ul Sfantului Ioan Maximovici niciodata nu a rupt comuniunea spirituala cu Biserica Mama si cu niciuna din bisericile oficiale, chiar nou-calendaristice, fiind cu totul lipsit de o atitudine extremista, alegand sa mearga pe calea discernamantului, prin care a ramas departe de orice compromis politic sau ratacire dogmatica, dar departe insa si de orice atitudine schismatica. Astazi, cand pricinile dezbinarii s-au inlaturat, ROCOR-ul s-a unit cu Biserica Mama a Rusiei, dupa cum Sf. Ioan si-a dorit si dupa cum a si proorocit:
Biserica Ortodoxa Rusa din Afara Granitelor nu este despartita duhovniceste de Maica sa patimitoare, ci inalta rugaciuni pentru ea, ii pastreaza bogatiile duhovnicesti si materiale si, la vremea potrivita, se va uni din nou cu ea, atunci cand pricinile dezbinarii se vor fi risipit.
Amintim insa si Anatemele sfantului Sinod al ROCOR-ului, care s-a intrunit la Vancouver, in Canada, in anul 1983: „Anatema celor care ataca Biserica lui Hristos invatand ca Biserica Sa este impartita in asa-zise «ramificatii» ce se deosebesc in doctrina si in felul de viata sau ca Biserica nu exista vizibil, ci va fi formata in viitor, cand toate «ramificatiile» – sectele, denominatiunile si chiar religiile – vor fi unite intr-un singur trup, si care nu deosebesc Preotia si Tainele Bisericii de cele ale ereticilor, ci spun ca botezul si euharistia ereticilor sunt eficace pentru mantuire; prin urmare, celor ce cu buna-stiinta sunt in comuniune cu acesti eretici inaintementionati sau celor ce sustin, raspandesc sau pazesc erezia lor ecumenista sub pretextul dragostei fratesti sau al presupusei uniri a crestinilor despartiti, sa fie Anatema”).
Istoria ROCOR-ului Biserica Ortodoxa Rusa din afara Rusiei (ROCOR) este acea parte a Bisericii Ruse care se afla in afara granitelor statului rus, reglementata in prezent de catre un Inalt Ierarh si de catre un Sinod al Episcopilor alesi de Soborul Episcopilor din diaspora rusa.
Biserica Rusa a avut o parte inafara Rusiei timp de aproximativ doua secole. Propovaduirea crestinismului catre triburile pagane din Asia a insemnat fondarea „misiunilor” care au devenit in decursul timpului eparhii, in China si Japonia. Raspandirea Ortodoxiei la populatia pagana a Insulelor Aleutine si Alaska si stabilirea Misiunii, si mai apoi eparhiile pentru America de Nord, au fost tot o continuare a propovaduirii din Asia. In Europa de Vest, incepand cu secolul 18, bisericile au fost construite pentru inceput la ambasadele ruse, si apoi in acele locuri care au fost vizitate de rusi in calatoriile lor in strainatate. Toate aceste biserici au fost considerate ca fiind in Eparhia Mitropoliei Petrogradului; cel mai recent au fost direct sub ascultarea de Episcopul Kronstadt-ului. Niciunul dintre Patriarhii de Est a carui autoritate a fost respectata de poporul rus si niciunul dintre ceilalti ierarhi ai Bisericilor Ortodoxe nu a protestat vreodata impotriva unei astfel de raspandiri a Bisericii Ruse. Daca, in conformitate cu canoanele Bisericii, o durata de treizeci de ani este suficienta pentru ca o biserica sau un loc sa apartina eparhiei care a fost in posesia ei in cursul acelor ani, atunci cu atat mai mult trebuie recunoscut si de necontestat dreptul Bisericii Ruse la locurile care au fost ingrijite de ei timp de multe decenii. Se poate spune destul de sigur ca aceasta problema nu s-ar fi pus daca Imperiul Rus, si impreuna cu el Biserica Rusa, ar fi ramas in puterea si slava sa de dinainte, si daca nu li s-ar fi intamplat nicio nenorocire. continuare »
INTERVIU cu Parintele Justin. Sfantul Maslu sa fie remediul pentru crestinul-ortodox si sa nu accepte cardul de sanatate cu cip
Va prezentam un extras din interviul cu Parintele Justin, aparut in nr. 14 al revistei ATITUDINI, referitor la cardul de sanatate despre care am aflat ca este obligatoriu, nedandu-se nicio alternativa la acesta.
Sa se mai duca crestinii la spitale daca se introduc cardurile de sanatate cu cip biometric?
Nici vorba! Ce sa faca in spitale? Mai degraba te imbolnavesti in spital; te duci acolo cu o boala si te intorci cu inca vreo doua acasa. Dar eu cred ca se vor mai gasi cativa medici crestini, de buna credinta, care sa ajute si fara mijlocirea acestor cipuri. Poate ca si medicii sunt chemati acum de Dumnezeu la o marturisire si Domnul asteapta sa vada raspunsul lor. Daca medicii din Romania ar protesta impotriva implementarii acestui sistem, si motive sunt – Slava Domnului! – poate ca statul nu le-ar mai impune ca obligatorii cetateanului nostru. Dar, nu – se tem ca nu cumva sa isi piarda postul. Cat pentru crestini ii sfatuiesc, ca atunci cand sunt bolnavi, sa cheme preotii Bisericii, asa cum ne invata Scriptura si sa ceara sanatate prin rugaciunile de la sfantul maslu. Ne-a dat Dumnezeu acest remediu. De ce nu il folosim?
Cititi interviul integral pe site-ul ATITUDINI.
Parintele CLEOPA: Toate incercarile de unire intre Apus si Rasarit au fost si sunt sortite esecului
Interviu din revista ATITUDINI nr. 11 cu Parintele Iachint,
ucenicul de chilie al Parintelui Cleopa
Domnul si Maicuta Domnului! Bine ai venit in Sfantul Munte!
Bine v-am gasit! Cum sunteti?
Multumim Maicii Domnului ca suntem ortodocsi! Si sa ne ajute Preasfanta sa ramanem ortodocsi pana la capat! In rest, scriu, adun invataturi de la Sfintii Parinti, pentru pastrarea dreptei Credinte. E o indeletnicire de mare mangaiere pentru sufletul meu.
Ce teme aveti in vedere?
Acum, cu ajutorul Maicii Domnului, tocmai am terminat o lucrare despre Unitatea Bisericii. Fiindca ecumenismul acesta a denaturat rau de tot invatatura despre Biserica cea Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca. Mereu ii auzi vorbind despre „unirea Bisericilor” si despre „refacerea unitatii Bisericii”, ca si cum Biserica si-ar fi pierdut unitatea, si vin ei acum, prin intalniri ecumeniste, sa refaca unitatea Bisericii. Aceasta ratacire este o blasfemie adresata direct Domnului nostru Iisus Hristos. Fiindca Biserica este Trupul lui Hristos, iar a spune ca exista mai multe Biserici dezbinate, este tot una cu a spune ca s-a impartit Trupul lui Hristos in parti dezbinate.
De mult timp am dorit sa vorbesc cu Sfintia Voastra, fiindca in mediul teologic universitar am auzit multe zvonuri despre inclinatia ecumenista a Parintelui Cleopa. Stiu ca ati fost ucenic apropiat al Parintelui si ca ati avut ocazia de a cunoaste direct invatatura sa, mai bine zis invatatura ortodoxa propovaduita de Parintele. De exemplu, am auzit ca Parintele Cleopa ar fi fost de acord cu dialogurile ecumeniste…
Stii cum a aparut acest zvon? Veneau unii din cei mari… si ii spuneau Parintelui ca fac eforturi deosebite pentru a-i ajuta pe romano-catolici sa cunoasca Ortodoxia. Si ca de aceea sunt importante dialogurile „ecumenice”, de fapt, ecumeniste. Dar nu ii spuneau nimic despre compromisurile pe care le fac ei acolo. Nu ii spuneau ca se pregatesc sa accepte „Tainele” papistasilor, fiindca Parintele nu ar fi fost de acord. Stii ca un om bun la inima, cu multa dragoste de oameni, se induioseaza si crede de multe ori tot ce ii spui, nu banuieste viclenia.
Parintele Cleopa pastra neabatut invatatura ortodoxa despre unicitatea si unitatea Bisericii. Biserica este Una, adica este unica si unitara. Iata, am aici cartea Parintelui, Calauza in Credinta Ortodoxa, editia a patra, ingrijita de Parintele Ioanichie Balan. Uite ce scrie Parintele Cleopa in aceasta lucrare, la pagina 111: „Biserica lui Hristos este una, deoarece Mantuitorul a intemeiat o singura Biserica (Matei 16: 18), nu mai multe, pentru ca Biserica are un singur cap, pe Iisus Hristos, ea fiind infatisata ca o singura Mireasa a lui Hristos (Efeseni 5: 27 )”. Aceasta despre unicitatea Bisericii.
In ceea ce priveste unitatea Bisericii, Parintele Cleopa spunea foarte clar ca aceasta unitate nu se poate rupe, fiindca Biserica este Trupul lui Hristos. Ereticii se desprind de Biserica, se despart, dar Biserica ramane unitara. Iata aici, la pagina 118, cum zice Parintele: „Despartirea n-a atins unitatea Bisericii; pentru ca aceasta unitate nu se poate destrama niciodata, oricare ar fi numarul si calitatea ereticilor care se smulg de la sanul Bisericii. Ereziile si schismele, oricat de multe si de mari ar fi ele, nu pot imparti Biserica cea Una, pentru ca ea sta strans unita cu Capul ei, care este Iisus Hristos. Unitatea Bisericii este mai presus de fire si ea nu poate fi zdruncinata de nimeni”.
Iar despre incercarile de unire cu papistasii, Parintele spunea asa: „Toate incercarile de unire intre Apus si Rasarit au fost si sunt sortite esecului, cata vreme nu se va reveni in Apus la Traditia Sfintilor Parinti” (la pagina 27). Parintele Cleopa nu dorea o unire de tip ecumenist, ci dorea revenirea la Ortodoxie a celor care s-au rupt de Biserica.
In Facultate, ne-a spus un parinte cu orientare ecumenista, ca au venit la Parintele Cleopa niste neoprotestanti si ca Parintele ar fi spus ca si ei sunt botezati in numele Sfintei Treimi.
Stii cum a fost? E adevarat ca au venit acei neoprotestanti, dar Parintele nu a spus ca si ei au fost botezati, ci i-a intrebat: „Dar, voi, sunteti botezati?” Parintele nu accepta botezul acestor eretici, ci le spunea asa despre adevaratul Botez: „Botezul este cu adevarat Taina, iar nu simbol, asa cum credeti voi, sectarilor neoprotestanti”. Asa cum vezi ca scrie si aici, la pagina 482.
Dar ecumenistii accepta pseudo-botezul heterodocsilor, zicand ca botezul in numele Sfintei Treimi nu se poate repeta. continuare »
AVERTISMENT: Ecografiile sunt foarte nocive
Ecografia consta in emiterea unui fascicul de ultrasunete spre o anumita structura biologica si in analizarea undelor reflectate. Caracteristicile undelor reflectate depind de proprietatile mediului analizat. Rezultatul investigatiei este o imagine pe un monitor.
Efectele ultrasunetelor
Ultrasunetele sunt unde mecanice cu frecventa cuprinsa intre 20 kHz – 10 MHz. Energia transportata de ultrasunete este mult mai mare decat cea a sunetelor. In plus, ele nu ocolesc obstacolele (precum sunetele), ci se propaga in linie dreapta, ca un fascicul de lumina, datorita lungimii de unda foarte mici.
Un fenomen important – foarte periculos pentru celulele vii – care apare la propagarea ultrasunetelor in lichide, este cavitatia. Acest fenomen consta in producerea unor bule microscopice care se ridica la suprafata si se sparg. Dilatarile si comprimarile extrem de rapide care se succed in lichid, duc la aparitia unor mari tensiuni in anumite zone, producand vapori si eliberand gazele dizolvate. Bulele mici se contopesc in bule mai mari care se sparg, generand presiuni locale foarte mari, manifestate sub forma de socuri hidraulice. Cavitatia are o mare putere de distrugere. Ea cauzeaza deteriorarea paletelor turbinelor si a elicelor vapoarelor.
Prin cavitatie, „gazele si vaporii din interiorul bulei sunt puternic comprimati, generand o caldura intensa care mareste temperatura lichidului imediat inconjurator, creand un «punct fierbinte». Acesta prezinta temperaturi de peste 5000 K in faza gazoasa si de peste 2000 K in stratul de lichid invecinat, presiuni depasind 500 atm. si viteze de incalzire si racire de peste 109 K/s. Prin comparatie, in interiorul lichidului iradiat de o sonda ultrasonica se poate crea temperatura de la suprafata soarelui, presiunea din gropile oceanice si rata de racire a unui metal topit imersat in heliu lichid”[1].
Din cauza frecventei mari si a energiei mari pe care o transporta, ultrasunetele produc si alte efecte:
– distrugerea starilor labile de echilibru;
– formarea de sisteme disperse (emulsii si suspensii) si distrugerea de astfel de sisteme (coagulari);
– voalarea placilor fotografice;
– modificarea potentialelor electrochimice si a pasivitatii metalelor;
– cresterea vitezei unor reactii chimice;
– polimerizari si depolimerizari;
– degradarea compusilor organici;
– generarea de radicali liberi (cu efect toxic);
– explozia substantelor instabile.
Este cunoscut faptul ca ultrasunetele „dau nastere unor forte capabile sa produca dispersia si dislocarea substantei, ruperea legaturilor chimice sau cvasichimice la nivel biopolimeric, supramolecular sau chiar celular.
In procesul de propagare, o parte din energia transportata de ultrasunete se poate transforma in lucrul mecanic al fortelor de frecare, contribuind astfel la incalzirea mediului si/sau la intensificarea miscarii dezordonate a particulelor in mediul de propagare.
Folosirea ultrasunetelor in scopuri medicale impune o buna cunoastere a procesului de propagare si a efectelor acestora asupra mediului biologic, in vederea evitarii aplicarii actiunii distructive a acestora asupra tesuturilor din organism”[2].
Minciunile sistemului oficial
Institutul American de Ultrasunete in Medicina declara in 1998 ca nu au fost raportate vreodata efecte biologice confirmate ale ultrasunetelor la frecvente obisnuite de lucru si ca, desi exista posibilitatea ca acestea sa apara in viitor, se considera ca beneficiul pentru pacient este mai mare decat riscul.
Parintii care doresc sa se informeze pe internet (ziarullumina.ro, sfatulmedicului.ro, sanatateatv.ro, csid.ro, despreboli.ro, desprecopii.com, copilul.ro), gasesc minciunile sistemului oficial:
„Examenul ecografic in obstetrica a devenit indispensabil pentru buna urmarire a unei sarcini. Avantul extraordinar al ecografiei, ca metoda de diagnostic si supraveghere in obstetrica si ginecologie, se datoreaza beneficiului real al metodei, raportat la costul relativ redus si la lipsa oricaror efecte adverse”[3].
„Ecografia este o metoda de imagerie medicala putin costisitoare, care nu necesita nici pregatirea speciala a pacientului, nici spitalizarea sa. Ea nu comporta riscul razelor X. Nu exista vreun efect secundar cunoscut”[4].
„Ecografia reprezinta un examen indispensabil, in special in cazul femeilor insarcinate, oferind avantajul de a fi o investigatie neinvaziva, precisa, nedureroasa si accesibila. Este esentiala in urmarirea prenatala, ajutand la depistarea sarcinilor cu risc crescut”[5].
„Ecografia de sarcina (2D, 3D, 4D, Doppler spectral și color) reprezinta o examinare obligatorie in urmarirea evolutiei sarcinii”[6].
„Ecografia nu are efecte negative nici asupra ta, nici asupra lui bebe, expunerea la ultrasunete fiind de numai o fractiune de secunda”[7].
„Trupul femeii este expus la ultrasunete pentru o fractiune de secunda. Nu se cunosc efecte negative ale acestei proceduri”[8].
„Ecografia in sarcina este cea mai folosita metoda de explorare, pentru ca nu dauneaza mamei sau fatului”[9].
„S-au efectuat nenumarate studii care au incercat sa demonstreze care este efectul ultrasunetelor asupra embrionului sau fatului in dezvoltare. Studiile din ultimii 35 de ani au aratat faptul ca ecografia nu are efecte nocive asupra dezvoltarii fatului si ca nu exista un efect cumulativ nociv dupa mai multe expuneri la ultrasunete”[10]. continuare »
Parintele Felea versus realitatea tv: Despre Iisus Hristos in istoria si viata omenirii
Cu ceva saptamani in urma, postul tv realitatea prezenta pe site sau un articol defaimator la adresa Mantuitorului, punand la indoiala existenta sa istorica. In plus, articolul a fost incadrat la categoria “conspiratii celebre” alaturi de teorii considerate ridicole precum: pamantul este totusi plat, falsa aselenizare etc. Se observa ca in fiecare an, in perioada Postului Mare sau a Nasterii Domnului, jidovii hulitori de Dumnezeu lanseaza in media fel de fel de blasfemii, tulburand viata crestinului. Mai jos redam un articol aparut in numarul 10 al revistei ATITUDINI, redactata de manastirea Petru Voda, in care Parintele Ilarion Felea vorbeste despre ce a insemnat si cum a fost integrata in istorie persoana lui Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu.
«… Iisus Hristos – ieri si azi si in veci este acelasi» (Evr. 13:8)
S-a spus, s-a scris si asa se invata cu destula staruinta ca Iisus Hristos nici nu a existat ca om, ca persoana istorica; ca Iisus Hristos este „intemeietorul legendar al religiei crestine” , un nume scos din povesti, ca Mos Craciun, Fat-Frumos, Gerila, Sfarma-Piatra si Stramba-Lemne sau alte nume care preinchipuie o idee oarecare, ca darnicia, bunatatea, vitejia, frigul, puterea si altele. Usor a spune, dar greu a dovedi.
Este Iisus Hristos un nume de legenda, sau o persoana istorica?
Pentru ca sa poti dovedi ca Iisus Hristos este un nume de legenda, trebuie mai intai sa distrugi marturiile care striga si ne arata ca Iisus Hristos este o persoana istorica. Intai de toate trebuie sa distrugi Vechiul Testament si un popor intreg, care doua mii de ani inainte de era noastra a trait in asteptarea Mesiei. Impreuna cu acest popor si cu istoria lui, marturie a existentei lui, trebuie sa distrugi si profetii lui, oamenii cei mai de seama pe care i-a dat acest popor inainte de Hristos. Ca sa arati ca Iisus Hristos nu este o persoana istorica trebuie sa distrugi o tara intreaga, Palestina, cu intreaga istoria si geografia ei (precum si o parte din Talmud): sa distrugi Nazaretul, unde a trait Maica Domnului, sa distrugi Vifleemul unde S-a nascut Mantuitorul, sa distrugi Iordanul in care S-a botezat, sa distrugi lacul Ghenizaret, cu localitatile din jurul lui, pe unde a predicat Iisus Evanghelia; sa distrugi Ierusalimul, unde a murit si a inviat; sa distrugi Muntele Taborului si Muntele Maslinilor pe care S-a urcat cu ucenicii Sai, care toate sunt marturii istorice si geografice despre existenta Lui, pana in ziua de astazi. Ca sa arati ca Iisus Hristos este o persoana legendara, trebuie sa distrugi numele si opera celor 12 apostoli, pe Petru, pe Andrei, pe Ioan si Iacob din Betsaida – de pe malul Ghenizaretului; sa distrugi numele si opera Apostolului Pavel care a predicat Evanghelia din Ierusalim pana in Spania, in capitale si in sfaturi de-ale inteleptilor, ca Atena, Corintul, Efesul si Roma; sa distrugi numele de persoana si marturia istorica a tuturor apostolilor care, atunci cand erau prigoniti si batuti pentru Hristos, raspundeau: «Noi nu putem sa nu graim cele ce am vazut si am auzit» (FA 4 :20); fata si faptele Lui pe care le-am vazut cu ochii nostri; cuvintele Evangheliei Lui pe care le-am auzit cu urechile noastre. Ca sa arati ca Iisus Hristos este o persoana de legenda, trebuie sa distrugi Evanghelia, cartea despre viata si lucrarea Lui istorica, pana astazi neintrerupta; cartea cu cele doua insirari ale generatiilor dinainte de Iisus Hristos, una coboratoare de la Avraam pana la Iisus Hristos (Mt. 1:1–17) si a doua suitoare de la Iisus Hristos pana la Adam (Lc. 3 :23 –38 ); care tocmai aceasta vor sa ne arate ca: Iisus Hristos a fost si om, om adevarat si Dumnezeu adevarat; cartea din care, spre deosebire de toate celelalte carti de temelie ale religiilor, legenda este cu grija si cu totul inlaturata inca de la inceput. «Fereste-te de basmele cele lumesti si babesti» scrie Pavel lui Timotei (1 Tim. 4 :7), iar lui Tit ii scrie acelasi Apostol sa spuna cretanilor «sa nu ia aminte la basmele jidovesti si la poruncile unor oameni care se abat de la adevar» (Tit 1:14). «Caci va veni o vreme, se vede ca a si venit – cand (oamenii) nu vor mai suferi invatatura sanatoasa, ci – dornici sa-si gadile auzul – isi vor gramadi invatatori dupa poftele lor, si-si vor intoarce urechile de la adevar si se vor abate spre basme» (2 Tim. 4:3–4). Ca sa arati ca Iisus Hristos este o persoana de legenda, trebuie sa distrugi pe toti mucenicii crestinatatii, intreg calendarul crestin si sa arati ca nu au existat acei oameni care veacuri intregi au primit martiriul ca dovada a dragostei si a credintei lor in Iisus Hristos. Ca sa arati ca Iisus Hristos este un nume de poveste, trebuie sa distrugi istoria Bisericii cu o parte din istoria celor mai culturale popoare care au existat in vechime: istoria iudeilor, care ne-au dat Apostolii si istoria grecilor si a romanilor, care ne-au dat Sfintii Parinti ai Bisericii precum si o buna parte din istoria popoarelor europene, intre care ne numaram si noi, care si-au inceput cultura lor cu slujitorii lui Hristos si cu cartile Bisericii Lui…Sa distrugi istoria si istoriografii lor; sa distrugi geografia si arheologia lor; sa distrugi o buna parte din cultura lor. In sfarsit, trebuie sa distrugi toate sufletele crestine si sarbatorile crestine, care an de an dau marturie, lumii intregi, de numele, de viata, si lucrarea Mantuitorului – nu in timpuri mitologice sau preistorice, nici in locuri necunoscute, ci in plina desfasurare a istoriei si a culturii omenirii celei mai civilizate. Iata ce opera de distrugere trebuie sa faci, omule, ca sa scoti pe Iisus Hristos din istorie, sa distrugi toate marturiile istoriei Lui, sa distrugi catedralele, sa distrugi bisericile, sa distrugi Biblia, sa distrugi muzeele, sa distrugi bibliotecile, sa distrugi toate sufletele si sarbatorile crestinilor de pe toata fata pamantului – lucru cu neputinta de implinit. A scoate pe Iisus Hristos din istoria si din viata omenirii, cand e plina istoria de martirii si de credinciosii Lui, de Evangheliile si bisericile Lui, de cultul Lui, si de o cultura nascuta din religia Lui, nu inseamna numai a goli bisericile de credinciosi, casele si muzeele de opere de arta, bibliotecile de carti, lumea de scolile intemeiate de Biserica lui Hristos, sufletele de mangaierea si de lumina Evangheliei lui Hristos, ci mai inseamna a saraci sufletul omului de cele mai alese valori morale si spirituale; inseamna a intoarce istoria inapoi cu doua mii de ani, inseamna a lipsi omul de religia desavarsirii depline, a bunatatii si a iubirii, a pacii si a iertarii, a fratiei si a omeniei, a libertatii si a culturii, a mantuirii si a fericirii.
Daca n-a existat Iisus Hristos, de la Care se numara anii, „era noastra” care este „era crestina”, atunci cine a mai existat? Sau, cine s-a gandit vreodata sa numere anii istoriei de la data nasterii unui nume de legenda?!… Daca tagaduim pe Iisus Hristos, care, ca nimeni altul ocupa in istorie un loc central, nu marginal, atunci trebuie sa tagaduim Biblia si Biserica, proorocii si apostolii; atunci trebuie sa tagaduim Ierusalimul si Roma; pe Irod, pe Nero si pe Diocletian, care L-au prigonit; pe Constantin cel Mare si pe Iustinian, pe Stefan cel Mare si pe Constantin Brancoveanu, care L-au ascultat, L-au iubit si L-au urmat pana la moarte; atunci putem inchide ochii si in fata soarelui, sa-l tagaduim si pe el si sa z icem cu ochii inchisi: nu exista soarele, ca nimeni nu s-a dus la el acasa sa-l vada. Incercarea de a scoate pe Iisus Hristos din istoria si din viata omenirii incepe a se invechi, si a imbatrani, ca si atatea alte incercari potrivnice lui Hristos si Evangheliei, si tot ce imbatraneste moare. Au slabit echipele, s-au sfarmat ciocanele de atatea lovituri si s-au inlocuit cu altele, numai adevarul Domnului ramane, in veac. Nu este usor sa intri cu inima, cu fata si cu mainile curate, in viata oamenilor si in istoria lumii, adica sa faci istorie, dar si mai greu este sa scoti din istorie pe cine a umplut douazeci de veacuri de istorie. Iisus Hristos a intrat in istoria si in viata omenirii ca un aluat care dospeste toate sufletele, cele peste opt sute de milioane de ucenici ai Sai, ca sa faca din ele suflete bune ca painea calda. Iisus Hristos, cu apostolii Sai, a facut si continua sa faca istorie ca nimeni altul. El «ieri si azi si in veci este acelasi» (Evr. 13:8). Ca sa-L poti scoate din istorie, trebuie sa– L inlocuiesti cu ceva mai bun. Sau cel putin sa te ridici pana la inaltimea Lui cu bunatatea, cu iubirea, cu sfintenia, cu adevarul… Pana atunci noi, crestinii, ramanem cu El, cu istoria Lui, cu Biserica Lui, cu Evanghelia Lui, cu sarbatorile Lui, cu viata Lui, cu religia Lui mantuitoare.
Articol aparut in Revista Atitudini Nr. 10,
extras din opera Spre Tabor, vol. IV, Fundatia Justin Parvu
Parintele Justin Parvu: Dezmostenirea Ortodoxiei. Mesajul Parintelui de Sfintele Pasti
A aparut numarul 10 al revistei Atitudini, in care veti gasi publicat si urmatorul interviu cu Parintele Arhimadrit Justin Parvu, staretul manastirii Petru Voda. Noul numar se bucura si de o schimbare in ceea ce priveste hartia si culorile folosite, textul este mai mare si se spera ca sa fie bine primite aceste schimbari de catre cititorii revistei.
Asa trebuie sa marturisim: indreptand degetul spre noi, nu spre celalalt
Parinte, am dori sa ne spuneti un cuvant despre modul in care sa putem distinge invataturile bune de invataturile mincinoase in aceste vremuri inselatoare de azi. Au mai fost asa inselari si rataciri?
Cand a intrat in Europa dihonia asta rasariteana, comunismul, terenul era foarte propice pentru introducerea greselilor si ereziilor si ratacirilor. Pentru ca peste Nistru si peste Prut au trecut mereu, val dupa val, vesti despre toata „fericirea” asta bolsevica. La noi in tara a prins foarte putin, pentru ca noi nu am avut oameni care sa cultive comunismul, care nu au avut orientari spre astfel de lucruri. Noi eram deja orientati spre ce avem de facut, pentru ca imediat dupa primul razboi mondial am avut oameni care au consolidat cultura si viata bisericeasca. Apoi a venit curentul acesta al Occidentului – hitlerismul, si din Italia Mussolini, astfel incat s-a format unghiul acesta al mortii: Tokyo-Roma-Berlin, un unghi tot la fel de pagan ca si comunismul. Hitlerismul nu era altceva decat un comunism nationalist in favoarea Germaniei. Noi stim ca Germania avea planul sa se extinda in Balcani cu toata forta lor politica si economica; tanjeau dupa petrolul si graul din Balcani. In aceste momente grele pentru noi de a ne pastra echilibrul a avut un rol important curentul religios, care a inceput prin manastirea Vladimiresti si a continuat cu Rugul Aprins si a avut un efect foarte pozitiv asupra crestinatatii noastre. In pofida tuturor controverselor, inceputul maicii Veronica a fost bun si prin ea s-a dus mai departe o lucrare; e altceva cum a depasit ea ispitele si greutatile de mai tarziu. Apoi a venit vremea lui Petrache Lupu care a fost compromis de Carol al II-lea, si care mai mult a compromis decat sa ajute viata Bisericii. L-a luat Antonescu pe front si asta a derutat mai mult tara, Romania noastra. In timpul acesta la noi in tara s-au facut lucruri frumoase prin organizatiile oamenilor intelectuali si mistici, cum a fost Rugul Aprins care a dat oameni mari, de mare folos vietii bisericesti. Si asa, in fiecare perioada istorica a poporului roman, au fost persoane care sa mentina un echilibru duhovnicesc. Dar de data aceasta a patruns dihonia mondialista, care vine cu inselaciunea unei paci false, in care sa nu mai poti spune adevarul, sa ne faca justificabila tacerea. Preotul din fata altarului nu vorbeste nimic; talmaceste acolo un fragment evanghelic si incolo nimic, la cat ar fi nevoie, cu cate ne confruntam cu greutatile si cu cate necazuri care vin asupra noastra; credinciosului i se explica prea putin cum sa se lupte in lumea de azi si astfel intra in deruta. Tocmai asta este esential in taina duhovniciei, ca omului sa ii spui atunci cand are nevoie, sa raspunzi la nevoile lui, nu numai asa sa dai niste sfaturi reci din carti. Daca ii oferi o limpezire a lucrurilor, atunci poti sa il tii legat de Biserica, dar daca mai mult ii tulburi intelegerea, atunci el se indeparteaza. Oricum la noi, la romani, tacerea este o calitate veche in randul clerului; daca mai vorbesc asa sporadic, pe ici colo. Mai sunt vreo doi trei preoti care vorbesc azi – un parinte Mihai de la Bucuresti, unul de la Vatra Dornei si in rest mai putin – tot Arhanghelul Mihail vad ca ii ocroteste; eu ma rog pentru acestia sa le dea Dumnezeu puterea ca pana la sfarsit sa se mentina pe pozitia aceasta marturisitoare, ca nu e usor. Daca inainte era ateismul comunist, sa nu credem ca acum nu mai este acelasi ateism; ateismul acum este manifestat prin frica de a nu marturisi, prin tacere. Acum acest curent te invata o falsa iubire si prin asta ei urmaresc nu numai sa te dezmosteneasca de ortodoxie, dar sa schimbe si structura Ortodoxiei. Asta urmaresc ei acum – sa schimbe structura Ortodoxiei, si structura firii umane. Ortodoxia inseamna traire, inseamna viata, inseamna lucrare practica. Dar acum incearca sa te dezmosteneasca, sa iti schimbe radacina, un fel de mutatie genetica, ca tot e la moda vad. Astfel incat in mintile unora vor reusi sa dea o alta intorsatura bazelor crestinismului si le va perverti si trairea, astfel incat vor simti sub spectrul inselarii, si tot asa, prin iubire, prin dragoste, prin bunatate. Noi trebuie sa fim cu urechile ciulite acum si sa nu primim usor orice invatatura, trebuie sa vedem de unde vine acea invatatura si incotro bate, de la cine si din ce imprejurari vine. In curand nu vom mai avea la cine sa ne spovedim, foarte putini preoti daca vom gasi si comunicarea va fi anevoioasa. Dragostea care nu e in adevar deruteaza sufletul si nu este rodnica si oricum, deocamdata se mai vede ca nu este in adevar, pentru ca clericul nostru de azi una spune la Petru Voda, una spune la Putna, una spune la Secu si tot asa. Dar acesta este si copul lor, de altfel, ca sa ne deruteze, sa nu mai stim ce sa credem; ei vor sa introduca aceasta stare de neincredere.
Si tinerii de azi care fac ascultare de astfel de duhovnici si nu au simtul discernerii ascutit cum sa procedeze?
De jumatate de an incoace eu am remarcat o sporire a credintei in randul tineretului. Sa stii ca imi place tineretul nostru. In ultima vreme am de-a face cu mai mult tineret. Si nu numai ca se indreapta spre Biserica si alearga la Dumnezeu, dar sunt mai vii decat cei invarsta. Acum hai ca vin pentru bacalaureat, pentru admitere sau pentru alt examen in viata, dar totusi nu se duc in alta parte sa ceara ajutor, tot la biserica alearga; asta e prima lor scapare. Si Dumnezeu, vazand credinta lor, ii ajuta, ii calauzeste, le da indrumare si in felul acesta se infiripeaza viata crestin ortodoxa. Cred ca tineretul va distinge, mai greu e cu cei de la teologie, ca acolo sunt indoctrinati.
Si cum sa te feresti de invataturile strambe din Biserica si din societate?
Pai trebuie sa le curatim pe cat e posibil, sa le putem prezenta cat mai clare, dar fara prea multa rautate. Adica sa atragem atentia asupra ratacirilor unora sau altora dar fara sa invinuiesti; sa nu arati cu degetul. Asa trebuie sa marturisim: indreptand degetul spre noi, nu spre celalalt. Pentru ca, sa stiti, nu suntem fara de vina. Cu totii raspundem pentru ratacirile din Biserica si din societate – ori ca nu am actionat la timp, ori ca nu ne-am rugat cu duh de pocainta, cu totii purtam vina caderii celuilalt, chiar daca, intr-un anumit fel, el singur se exclude din Trupul lui Hristos. Atunci cand vom reusi sa intoarcem degetul spre noi, atunci vom reusi sa facem ortodoxie curata si sa curatim invatatura Bisericii de zgura ratacirilor. Deci nu zic sa taci, caci este ateism, dar vezi in ce duh marturisesti, caci daca nu stii sa intorci degetul spre tine, te pozitionezi tot in afara ortodoxiei, care este traire.
Da, de pilda acum sunt multi crestini derutati de ratacirea unui preot foarte bun marturisitor pana de curand, si care mai nou marturiseste ca Sfintele Taine, Sfanta Impartasanie, trebuie data cu lingurite separate, pentru fiecare credincios in parte, ca i se pare, chipurile, ca intineaza Tainele si mai poate fi si molipsitor?
Asta e o aberatie mare, mai. O aberatie enorm de mare. De parca a fost vreodata altfel de cand este Biserica. De unde vine parintele asta si unde a trait pana acum? Dar se poate sa fie o manevra, adica tocmai asta sa urmareasca – sa poata anula sacrul Sfintelor Taine si sa le reduca la omenesc. Poate veni cu teoria asta la catolici, ca la ei nu este sfanta taina, acolo nu mai lucreaza Duhul si e posibila contaminarea. Dar sa spui asta in Ortodoxie – arata multa necredinta si produce multa sminteala, ca vine din partea unui preot. Pai eu am fost cinci ani de zile preot in Bisericani, unde este spitalul de tebecisti si in fiecare z i impartaseam cate cinci, sase bolnavi, din care unii mureau peste doua, trei z ile. Si s-a contaminat cineva? Fereasca Dumnezeu! Acolo m-am impartasit cu bolnavii impreuna, dar nu am avut nimic. Nu putem aduce suprafirescul la firea noastra. Parintele acesta foloseste o logica omeneasca – o mare neputinta.
Cum sa primeasca oamenii criza financiara in care se gaseste intreaga societate, mai cu seama cei aflati in somaj si fara posibilitati de subzistenta?
Toate aceste crize sunt provocate de ei – criza economica, criza financiara, criza religioasa, criza morala, criza politica – nu sunt altceva decat un pretext sa ne oboseasca, sa ne streseze cu griji materiale si sa ne distraga atentia de la cele sufletesti. Ei incearca de fapt sa afecteze originea noastra divina. Ma doare sufletul cand vad oamenii cum se plang ca sunt dati afara de la serviciu si nu mai au cu ce sa isi hraneasca copiii. Ce pot sa le fac? Ce pot sa le z ic? Cuvantul meu e prea putin ca sa ii poata ajuta. Ar trebui ca noi, manastirile, sa ne adunam averile si sa hranim acesti oameni, sau sa putem crea diverse centre care sa le ofere un loc de munca. Vor veni vremuri si mai grele, ce se petrece acum nu e nimic. Manastirile au aceasta datorie fata de Dumnezeu si de societate, sa acorde astfel de ajutor material, si cat vom trai, vom trai impreuna. Cum poate o obste de calugari, care si-a agonisit din timp rezerve poate de hrana, sa stea indiferenta fata de suferintele oamenilor? Toate averile manastirilor sa se asocieze intr-o forma de a putea mentine viata poporului. Tot ce au primit manastirile de la Dumnezeu pana acum, sa ofere poporului necajit. Ca daca nu vom face asa, nici Dumnezeu nu ne va acoperi si se vor napusti paganii peste noi. Si ratacirea de acum va fi mai mare ca cea dintai. Daca noi nu ii ajutam la timp, nu potolim saracia lor si nu le aratam dragostea noastra, suntem pierduti. O sa ne rezumam la niste fasole si un cartof acolo si nimic mai mult. Oricum alimentatia de azi mai mult ne omoara decat ne hraneste. Dar poate ca si asta este o pedeapsa de la Dumnezeu si sa nu ne ingrijim ca sa traim cat mai mult, ci cat o da Dumnezeu; bineinteles ca nici sa te sinucizi, adica sa te feresti pe cat poti de ceea ce stii ca este daunator. Noi trebuie sa primim toate cate vin asupra noastra ca pentru pacatele noastre, pentru ca, chiar daca nu am gresit noi, au gresit parintii nostri, bunicii nostri, si cu 5 0 de ani in urma. Pentru pacatele de atunci platim noi astazi. Caci avem putere sa prelungim sau sa scurtam aceste vremuri de manie a lui Dumnezeu. Dar numai sa stim sa ne rugam. De pilda acum vine Saptamana Patimilor, cand toata lumea trebuie sa fie acolo la biserica sa asculte cuvantul Evangheliei, testamentul Domnului si ar trebui sa asculte tot poporul de la mic la mare. Dar se duce cineva? Foarte putini. De-abia joi incep sa apara la Denia celor 12 evanghelii. Pe femei le intereseaza mai mult pregatirea de sarbatoare, cozonacii si friptura, hrana trupeasca decat cea sufleteasca.
Pai se intampla asta si in manastiri, nu doar in lume. Maicile sau calugarii sunt trimisi sa faca prajituri in loc sa stea in biserica?
Pai da, de unde pleaca? Noi dam tonul, manastirile. Dupa cum e lumina noastra, asa e si vietuirea mirenilor.
Ce le transmiteti romanilor de praznicul acesta mare al Invierii?
Sa dea Dumnezeu ca Patimile Domnului si suferintele si persecutiile neamului nostru sa ne dea taria sa infruntam necazurile acestor vremuri, ca sa putem ramane asa cum ne-am nascut in Traditia noastra ortodoxa si sa nu ne rataceasca nimeni cu invataturi straine de duhul evanghelic. Sa ne invredniceasca Domnul de bucuria aceasta a marturisirii, asa cum au marturisit Pitestiul, Gherla, Aiudul, toti martirii neamului nostru. Vedeti totusi, pe noi, in inchisoare, comunismul ne-a invatat smerenia, sa fim crestini, sa ne daruim. Ne-a invatat smerenia, scoala cea mai inalta. Astfel de vremuri grele or sa ne aduca smerenia, care este invierea noastra sufleteasca. Prin mandria satanica a comunistilor, noi de fapt am castigat daruri duhovnicesti de la Hristos. Asa sa aveti si voi parte de Invierea lui Hristos in inimile voastre.
(Revista ATITUDINI nr. 10, interviu realizat de monahia Fotini, 24 martie, 2010)
Parintele Justin – Despre cei ce ne vor moartea prin vaccinuri si Codex Alimentarius
Acestia sunt oameni impotriva lui Dumnezeu, slujitori ai diavolului, care urasc faptura si orice creatie divina, uitand ca si ei tot de acelasi Dumnezeu au fost facuti si tot de El se vor prabusi. Pentru ca „piatra pe care nu au bagato in seama ziditorii, aceasta s-a facut in capul unghiului”. Ei nu se mai gandesc la generatiile viitoare, ei se gandesc sa poata cuceri lumea, ca sa o poata domina, si cu cat suntem mai putini cu atat si usurinta lor de a dirija este mai sigura. Dar ei sunt ascunsi, simti ca e un razboi dar nu vezi cu cine te lupti. E foarte greu sa gasesti cu adevarat un inamic, de cele mai multe ori invinuiesti fara ca celalalt sa fie vinovatul si situația aceasta a dus lumea la o stare de deruta incat se lupta intre ei, unii cu altii. La noi in tara, de pilda, este o degenerare politica cum nu s-a mai intalnit, care produce o mare decadenta, un rau moral si spiritual care nu are alt scop decat distrugerea trairii si gandirii romanului de altadata. Tineretul este asaltat cu sexualitatea, ca nu isi mai dau seama de unde vin si incotro merg; nu mai asculta de parinti sau de bunici, nu mai asculta de preot, nici de Biserica, nu mai asculta nici de Dumnezeu. Si s-a creat astfel un iad in care se zbate lumea aceasta fara un drum de iesire, pentru ca puterile diavolului sunt dezlantuite si Dumnezeu i-a ingaduit cernerea omenirii. Altfel nu imi explic cum toti sunt redusi la tacere, pana si oameni valorosi, savanti, intelectuali sau mari rugatori care inca mai traiesc printre noi, si ei hipnotizati parca de aceasta forta a raului. S-a asternut o liniste si nu mai explica nimeni niciun fenomen istoric, economic, religios, moral sau spiritual. Parca toti netrebnici s-au facut. Toata lumea se gaseste intr-o stare de ignoranta si liniste, iar popoarele acestea fara de Dumnezeu se zbat cu multa pricepere si viclenie ca noi sa ajungem la rodul necredintei si al haosului, create de toata aceasta mafie mondiala. Si care este solutia pentru omul care vrea sa nu isi piarda credinta si nadejdea in Dumnezeu? Eu am mai spus-o si o repet: singura solutie este intoarcerea la traditie si iesirea din societatea aceasta moderna, putin cate putin, asa usor. Sa revenim la vechile obiceiuri ale stramosilor nostri, la cultivarea unui petic de pamant, pentru ca si firea insasi ne va veni in ajutor. Firea romanului nu poate fi falsificata decat foarte greu, pentru ca omul nostru are o fibra foarte sanatoasa si puternica. Sigur ca vor incerca sa ne atace si aici prin metode diferite pentru a ne stanjeni toata lucrarea aceasta de intoarcere acasa, intoarcere la traditii, la acest izvor de viata, dar o buna bucata de vreme se va mai putea merge inca, pana vor instaura ei o dictatura absoluta. Cand Satana va veni cu aceasta pecete a lui, 666, prin care va putea prinde putere asupra libertatii umane. Dar oamenii, deja, prin vointa lor, patrunsi de duhul acesta modern, al libertatilor trupesti, singuri si-au distrus simtul discernerii, incat nu mai au nicio ratiune proprie, nu mai gandesc; ei s-au individualizat si se individualizeaza din ce in ce mai mult, pentru ca si singura comuniunea cu celalalt poate fi un fagas de revenire. Ei s-au ridicat cu toata forta urii impotriva acestui sistem al dragostei, al sentimentului de a te bucura de celalalt, incat l-au instrainat pe unul de altul, binestiind ca dragostea are putere multa si poate acoperi multime de pacate si invinge multe neputinte. Aceasta ura a lor a ajuns la o asa masura incat vor sa distruga si identitatea persoanei, incat sa inlocuiasca numele de om, primit prin sfantul Botez, cu un numar. Nu vedeti ca scot acum si numele parintilor din buletin? Vor sa te transforme intr-un ins aparut din orice lume, daca se poate si extraterestra, fara niciun nume, fara o origine, fara o natiune din care sa se traga. Ei vor sfarsitul omului istoric, omul ca cea mai frumoasa creatie a lui Dumnezeu.
ATITUDINI NR.9, extras din interviul realizat de monahia Fotini,
18 ianuarie 2010, la praznuirea Sfintilor Athanasie si Chiril
Parintele Justin Parvu: Sa nu confundam strategia cu depunerea armelor
(Interviu realizat de monahia Fotini, 7 octombrie, 2009, extras din nr. 8 al revistei ATITUDINI)
– Parinte, cum sfatuiti poporul sa procedeze cu privire la aceste vaccinuri criminale care se vor impune cu forta, asupra copiilor nostri si asupra mamelor insarcinate, si poate pe viitor asupra tuturor?
– Dragii mei, e greu sa dai un raspuns unui popor intreg, pentru ca nu avem decat solutii dureroase, pentru ca aceasta este realitatea in care traim, foarte, foarte dureroasa. Am spus de la inceputul anului ca trebuie sa ne pregatim pentru martiraj si mai mult de atat nici nu as mai fi avut de grait, dar oamenii sunt neputinciosi cu duhul si cu mintea ca sa inteleaga. Nu e usor sa traiesti in ziua de azi. Dar daca Domnul asa a binevoit ca noi sa suferim aceste vremuri, apoi trebuie sa ne supunem si sa primim cu bucurie toate cele ce vin asupra noastra, ca din mana lui Dumnezeu, si nu a vrajmasului. E mai greu acum, pentru ca ne-am invatat cu comoditatea, cu televizorul si cu toate mofturile si libertatile; ei bine, dragii mei, abia acum se vede efectul daunator al acestor libertati – ne-au slabit puterile sufletului. Mintea este ingreuiata, trupul slabit si datorita alimentatiei otravite cu care ne hranesc mai marii nostri, si nu suntem obisnuiti sa purtam niciun fel de razboi, nici duhovnicesc, nici trupesc. De aceea, va rog sa nu mai cautati solutii. Solutii omenesti nu sunt, dragii mei! Solutia este moartea pentru Hristos. Tata pe fiu si mama pe fiica va da la moarte. Iata ca asistam la implinirea acestei proorocii. Daca mama va lasa copilul sa fie vaccinat, este ca si cum l-ar da la moarte. Am spus de mai multe ori sa luam modelul lui Brancoveanu, care cu marime de suflet privea mucenicia fiului sau cel mic, Matei. Invatati copiii sa traiasca in legea crestineasca, aceste obiceiuri sa le deprinda mai cu seama; nu mai e nevoie de nicio alta stiinta, de nicio scoala; prin orice mijloace copiii nostri sunt otraviti nu numai cu aceste vaccinuri, ci cu atatea informatii mincinoase la adresa creatiei lui Dumnezeu, cu calculatorul si cu tot soiul de filme, care ofera copilului o educatie antihristica. Daca nu aveti unde sa va retrageti din societatea aceasta potrivnica lui Dumnezeu, stati fiecare la locurile dumneavoastra si marturisiti pe Hristos, opunandu-va tuturor masurilor viclene de exterminare a omului. Pentru ca asta tanjeste vrajmasul sa faca, sa distruga faptura lui Dumnezeu. Invidia lui cea mai mare, aceasta este – crearea OMULUI: De ce il iubeste Dumnezeu atat de mult pe om? Tocmai de aceea ar trebui sa prindem putere si curaj, pentru ca daca suntem asa de tare luptati si impresurati din toate partile de atatea primejdii si nevoi, inseamna ca si invidia vrajmasului se mareste datorita dragostei lui Dumnezeu sporite fata de noi, chipul si asemanarea Sa. Dar iata cat de mult ne iubeste Dumnezeu ca inca mai rabda toate pacatele si faradelegile noastre. Numai dracul nu intelege mila si iertarea lui Dumnezeu, ca daca ar fi inteles-o, cred ca s-ar fi pocait si el.
De aceea va zic – aveti incredere ca Domnul va va da putere sa marturisiti pentru El. Traim intr-o lume anarhica, intreaga clasa politica este vrajmasa a lui Hristos si slujitoare raului, de aceea numai simpla noastra vietuire, fara sa abdicam de la principiile noastre crestine, este o marturisire si o mucenicie de zi cu zi.
Asadar: Nu primiti acest vaccin si nimic ce aduc nou puterile politice de azi. Evreii conduc lumea si americanii lucreaza pentru ei si cred ca au ajuns sa o stapaneasca deoarece nu mai au nicio sfiala; totul este la vedere si sunt constienti ca nu mai au niciun adversar de temut si lupta pentru exterminarea populatiei, ca cei putini care vor ramane sa se inchine lor. Acum ei studiaza si fac trierea iar modul prin care vor distinge oamenii intre ei sunt cipurile. Ai sau nu ai cip? Caci in fond cipul ce este? O arma impotriva omului. Iar noi nu mai avem arme; tineretul nostru este obosit, incat chiar sa vrea sa se ridice din vraja in care traieste, nu mai are putere. Singurele noastre arme sunt numai cele duhovnicesti: rugaciunea, smerenia, dragostea, dar si marturisirea. Nu se poate dragoste fara marturisire. Dragostea este jertfitoare, iar noi daca ne temem sa marturisim adevarul, ce jertfa mai avem? Sau daca nu ne pasa de aproapele nostru care este in nestiinta si noi nu il informam si il lasam sa cada prada acestui sistem, ce dragoste mai avem? Cei care se mai lupta astazi sa trezeasca pe fratele lor, care nu au ramas nepasatori fata de viitorul unei natii si al unei Biserici, aceia sunt fii ai dragostei lui Dumnezeu, care isi pun viata pentru fratii lor.
De aceea, mamelor, educati-va crestineste copiii si nu ii lasati necontrolati! Nu ii lasati sa isi faca mendrele lor, nu ii lasati prada educatiei acestei societati, pentru ca le-ati asigurat si moartea sufleteasca, dar iata ca si pe cea trupeasca! Mai degraba iesiti din mijlocul acestei societati si va cresteti copiii in dragoste si simplitate. Saracia si greutatile va vor intari mai mult si mintea, si sufletul, si trupul. Nu vedeti ca prin atatea libertati si drepturi ale copilului, ei ajung sa aiba dreptul de a ti-l ucide, dreptul de a distruge o natie?
– Sf. Apostol Pavel spune sa ne supunem stapanirilor si mai marilor nostri? In ce masura ne mai putem supune in astfel de conditii?
– Tot Sfantul Pavel spune sa ascultam de Dumnezeu mai mult decat de oameni. Nu mai avem de cine asculta, dragii mei, decat numai de Dumnezeu. Diavolul s-a intrupat in acest sistem politic si se lupta cu noi prin ei, mai aprig ca niciodata. Iti ofera mai intai toate pricinile pacatuirii: carciumi si alcool, dezmat si imagini cat mai desfranate, amuzament si libertati de tot soiul. Asa se alege un conducator: prin harul lui Dumnezeu si vointa natiunii, nu? Dar acestia ce har de la Dumnezeu sa aiba? Acestia sunt lupi rapitori, nu mai este o stapanire aleasa, este o stapanire antihristica, potrivnica lui Hristos. Daca se impotriveste lui Hristos, glasul acelei stapaniri nu va mai fi unul de ascultat. Ce stapanire este aceasta care ne da paine otravita sa mancam? Care ne ucid copiii? Nu vedeti ca au inceput cu copiii, cu sufletele acestea nevinovate? De ce? Pentru ca ii ucide nevinovatia copiilor. Cu martirajul copiilor a inceput Biserica lui Hristos, cu martirajul pruncilor, iata ca incepe si prigoana acestui veac de pe urma. Dar socotesc ca jertfa nevinovata a acestor copii nu va fi nelucratoare, ci ea va da putere alesilor Bisericii lui Hristos. Si cred ca va fi o incununare a crestinismului prin jertfa copiilor nevinovati. Este foarte periculos acum pacatul nestiintei; toti vedem pericolul in care ne gasim si suntem obligati sa ne informam si avem datoria de a informa si pe ceilalti frati ai nostri mai simpli si neajutorati. Nimeni nu va putea spune ca nu a stiut ca vaccinul acesta este ucigas… iar pentru cei care nu au stiut cu adevarat, pentru acestia Biserica, prin preotii si slujitorii ei, este responsabila si va raspunde pentru sufletele lor. Omul vine sa se formeze in Biserica si ce formare ii dam noi, daca propovaduim aceeasi invatatura cu a statului antihristic? Biserica nu ramane straina fata de toata conjunctura aceasta politica si sociala si este datoare sa se implice atat in societate cat si in politica, atata timp cat legile politice impiedica porunca lui Dumnezeu. Preotul, la hirotonie, jura ca se va supune lui Dumnezeu si poruncilor Lui, dar si stapanirii statale. Pai cui juram noi? Presedintilor si parlamentarilor care legalizeaza prostitutia si actele cu cip? Pai rolul preotului este numai sa cunune si sa inmormanteze? Nu. El este sarea pamantului si lumina oamenilor. Ce lumina mai aduce, daca el se supune legilor intunecate ale acestui veac? Iar daca tace, inseamna ca refuza sa aduca lumina oamenilor. Nu ei sunt urmasii apostolilor, carora Mantuitorul le-a poruncit: „Mergeti in toata lumea si propovaduiti Evanghelia la toata faptura”(Mc. 16:15)? Nu le-a poruncit sa taca. Daca s-ar ridica o elita de preoti si de calugari, care intr-adevar sa se angajeze in slujba Adevarului, atunci s-ar mai schimba situatia. Iar prin aceasta schimbare eu nu inteleg imbunatatirea conditiilor de viata si nici macar a caracterului celor ce ne conduc, ci inteleg o schimbare in sufletele credinciosilor, o intarire a credintei care ne va da forta sa marturisim impreuna, ne va da unitatea si dragostea jertfirii. Important este sa ne opunem tuturor antihristilor si sa murim demn; sa nu avem o pozitie de lasitate. Iar poporul cum sa se mobilizeze, cum sa aiba tarie duhovniceasca, daca nu are lideri?
– Poate ca preotii acestia se tem sa nu fie inlaturati din posturile lor si astfel sa nu mai poata catehiza credinciosii pe care ii mai avea.
– Represalii au fost dintotdeauna si vor fi. Noi nu trebuie sa calculam cat timp de cateheza avem la dispozitie. Poate sa fie si o saptamana, dar sa imi fac datoria cu toata jertfelnicia fata de Evanghelia lui Hristos si neamul meu. Au fost 12 Apostoli si pana si acolo a intrat diviziunea, tradarea. Si ce catehizare este aceea daca taci? Pe mine nu trebuie sa ma ingrijoreze faptul ca ma va schimba si va trimite alt preot in locul meu, cu mult mai slab si care sa corespunda baremului. Daca patimim ceva pentru Hristos, mai mult folos vom aduce natiei. Jertfa naste viata. Nu este suficient sa marturisesti un adevar numai celui de sub epitrahilul tau, ci trebuie sa il propovaduiesti in auzul tuturor, avem datoria sa scoatem adevarul la lumina. Te mai poti retrage din strategie, dar cat dureaza aceasta strategie, mai? Sufera poporul asta de atata strategie si nu mai facem nimic. Sa nu confundam strategia cu depunerea armelor. Doar nu suntem facuti numai pentru zile bune; un razboi cine il mai sustine? Si cine sunt luptatorii? Nu noi cei din lumea aceasta de aici? De ce i se zice Biserica luptatoare? Luptatoare inseamna zi de zi sa sustii un atac impotriva puterilor intunericului. O asceza retrasa in individualitatea ei nu mai este un adevar marturisit in plenitudinea lui. Foarte frumos citeam la Evdokimov mai devreme: „Biserica nu trebuie sa isi asume treburile concrete ale cetatii, dar constiinta crestina este chemata sa actioneze din plin pana si in chestiunile cele mai tehnice. Politica, economia, dezvoltarea sunt sferele comune in care credinciosii si necredinciosii se intalnesc. Si ce imensa sarcina aceea de a desavarsi lumea prin sobornicitatea calitativa a tuturora, de a insamanta in cultura lumina Taborului. Un om al luminii poarta o lumina care straluceste peste intreaga lume. Marii duhovnici spun ca orice asceza lipsita de dragoste si care nu este un „sacrament al fraternitatii” este desarta. Vorbind despre euharistie, Sf. Ioan Gura de Aur spune: Aici este odaia inalta in care au sezut ucenicii; de aici au plecat spre Muntele Maslinilor. Sa plecam si noi in cautarea mainilor de saraci, caci ele sunt pentru noi Muntele Maslinilor. Intr-adevar, multimea saracilor este asemenea unui codru de maslin sadit in casa lui Dumnezeu. De acolo curge uleiul de care vom avea nevoie spre a ne infatisa, precum fecioarele cele intelepte purtand lampile pline inaintea Mirelui”[1].
Problema noastra cea mai mare acum este ca ne aflam intr-o bezna a ignorantei si socotim pacatul nestiintei un mare privilegiu. Generatia aceasta a ajuns la apogeul nihilismului. „Si ce daca fac lucrul acesta? A! Nu-i nimic!” Iei cipul – „Ei, n-are nimica!”; slujesti cu catolicii: „Ei, n-are nimica” si tot asa… toate nu au nimic. Nihilismul a nascut acest libertinaj si aceasta stare te indreptateste pe tine cumva sa faci orice, ce vrei, sa amesteci lumina cu intunericul, sa mergi si cu Dumnezeu si cu mamona. In acest caz noi nu mai suntem ucenici al lui Hristos.
[1] Paul Evdokimov, Iubirea nebuna a lui Dumnezeu, p.23.
sursa: Atitudini.com
Revista ATITUDINI NR.8 – Bilant al campaniei anti-cip
Va semnalam aparitia numarului 8 al revistei ATITUDINI, din care va prezentam editorialul acesteia:
Bilant al campaniei anti-cip
In 14 Ianuarie a.c. Parintele Arhimandrit Justin Parvu a facut public acel comunicat in care chema la mucenicie, indemnand pe crestinii ortodocsi din Romania (si nu numai) sa nu primeasca noile acte de identitate electronice. S-au facut multe comentarii pe tema apelului sau – ca vine prea tarziu, ca momentul nu a fost bine ales, ca era nevoie de mai multa strategie, ca e panicard, ca e inutil, ca – si presa, atat cat a reactionat, a incercat sa ia in ras mesajul. In scurta vreme, cand ziaristii au inteles gravitatea momentului si au vazut ca cititorii articolelor lor sunt in masa de alta opinie decat ei, in mass-media s-a asternut tacerea pe acest subiect.
Impins de la spate de popor sa dea un raspuns, Sinodul BOR a dat unul, amanandu-si intrunirea cu aproximativ o luna, doar, doar se vor mai potoli apele. Iar raspunsul mult asteptat a fost unul rusinos pentru autoritatile teologice din care este alcatuit sinodul, slugarnic fata de politicianismul urator de Dumnezeu si de popor, slugarnic fata de legile europene in vigoare si impotriva Sfintei Traditii a Bisericii. Mai mult, declaratiile purtatorului de cuvant sinodal au frizat penibilul in incercarea de a ridiculiza temerile oamenilor. E greu sa dai cu piciorul in tepusa… (v. Fapte 9:5).
Cum a fost posibil un astfel de raspuns? Ca si in rusinosul caz Corneanu, raspunsul Patriarhiei a fost inclus „la pachet” intre hotararile unei comisii sinodale, pe care ierarhii le-au votat fara dreptul discutarii lor in plen. Din acest punct de vedere este mai multa deschidere catre adevar in institutiile politicianiste ale statului decat in sanul BOR. Totusi, dandu-si seama de eroarea comisa, cativa ierarhi au tinut sa-si exprime public dezaprobarea fata de hotararea sinodala si sprijinul lor fata de initiativa Parintelui Justin.
Tensiunea la nivelul poporului s-a concretizat in cateva actiuni de strada in Bucuresti si Brasov, prin contestarea in justitie a legilor care prevad introducerea cipurilor RFID in toate actele de identitate romanesti, prin strangerea de semnaturi impotriva acestor acte, si prin organizarea unor masuri informative la nivelul intregii tari.
Actiunile de strada intr-o Romanie, in care singurul lucru de care s-ar putea teme politicienii ar fi o insurectie generala sau vreun razboi, nu au avut decat un rol simbolic. La aceste actiuni au participat cateva mii de oameni, si multa lume a semnat impotriva legilor promovate de guvern[1] si a depus semnaturile la secretariatul guvernului; intrucat nimeni nu s-a sesizat de aceste mii de semnaturi, credem ca de multa vreme ele au ajuns la cos.
Un alt lucru regretabil a fost amestecul yoghinilor de la mult hulita MISA in aceste actiuni, in numele invataturii lor despre noua ordine mondiala si a interesului lor de cetateni ai statului, lozincile si atitudinile lor frizand de multe ori penibilul, virulenta unora dintre ele fiind cu totul straina de crestinism. La aceasta a contribuit si teroarea indusa de Patriarhie in parohiile capitalei, ce a facut ca numai cativa preoti sa se implice personal ori sa-si trimita enoriasii la aceste actiuni. Mass-media a avut grija sa ridiculizeze primele mitinguri si marsuri de strada, celelalte fiind pur si simplu ignorate. continuare